Odp: Hamulce
Robert, ja odpuszczam. Gdzie piana ? Tam nie ma być piany. Co ma sprężarka do hamulców ? Na zaś - nie zadaj się z ciulami !
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Inne nie wymienione » Hamulce
Strony Poprzednia 1 … 4 5 6 7 8 … 20 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Robert, ja odpuszczam. Gdzie piana ? Tam nie ma być piany. Co ma sprężarka do hamulców ? Na zaś - nie zadaj się z ciulami !
Witam to znów ja (od tych hamulców). Otóż kupiłem nową pompkę nowe tłoczki i nowe okładziny. I mam dylemat czy są poprawnie podłączone rurki do rozdzielacza hamulcow. Gdyby ktoś wiedział jak to ma być podłączone,lub jakieś foto z opisem , to bym był wdzięczny, bo nie wiem gdzie co ma być podłączone. Proszę o pomoc!!!
No dobra. to jeszcze raz - do zwycięstwa! albo do rzy....a.
Będzie opis bez foty.
Z pompy hamulcowej wychodzi pięś przewodów. Z góry dwa z tyłu trzy.
Z rozdzielacza wychodzi sześć. Siedząc na fotelu kierowcy i patrząc z góry to: jeden z lewej strony, drugi od dołu, z prawej strony od góry dwa(przedni, tylny) i z prawej od dołu też dwa(przedni, tylny). Razem sześć. Na zawór hamulców przyczepy idą dwa, od przodu i od dołu. Na przód idzie jednym po prawej ramie i z przodu rozchodzi się na oba. Tył ma każde swój przewód.
I tak.
Rozdzielacz przewód lewy - koło tylne lewe.
Rozdzielacz p. górny prawy tylny - koła przednie.
Roz. p. prawy dolny przedni - koło tylne prawe.
Roz. p. prawy dolny tylny - tył pompy hamulcowej.....................
Roz. p. dolny - pompa hamulcowa tył.
Pompa ham. wyjście górne - zawór do przyczep wyjście z przodu.
Pompa ham. wyjście górne - rozdzielacz przewód górny prawy przedni.
Pompa ham. wyjście tylne - zawór do przyczep wyjście od dołu.
Jak coś nie jest jasne - pytaj.
Dobra prawie wszystko czaje, tylko z pompy wychodzi przewód i przechodzi przez taką gruszeczkę (chyba regulator ciśnienia) i w które miejsce on wchodzi???
Następna sprawa: przy wspomaganiu olejowym hamulca od góry jest taki trójnik i chodzi mi o to czy krócieć wkręcony w ten wspomagacz (od wejścia tego trójnika) ma mieć dławik, bo u mnie wyglądaq tak, jakby go ktoś sam dodał. + za ten opis
Przewód z tym pier**l w obwodzie wychodzi z tyłu pompy hamulcowej i idzie do rozdzielacza prawy dolny tylny. W moim poście wyżej wykropkuję go.
U mnie w tym króćcu nie było dławika. A czy oryginalnie jest ?! Dzięki za plusa.
nie ma sprawy, dzięki za ten schemacik. Hamulce już dochodzą, tylko musze te rurki przełożyć. Gdyby nie pomoc to jeździłbym z ręcznym!
Jak będę maił czas to wrzuce pare fotek z przebiegu napraw. Jeszcze raz wielkie dzięki
Witam mam problem z hamulcami mianowiccie przetarła sie rurka po wymianie nie moge odpowieczyć układu cały cas gdzies sie wyciska powietrzr z każdego odpowietrznika czy powinno sie odpowietrzać na włączonym traktorze czy tak jak w 303 za zgaszonym.
Hamulce niby sa ale bardzo słabe na początku zacieło sie prawe koło tak ze poszedł dym ze zwolnicy po ponownym odpowietrzeniu już sie nie grzeje ale hamulce sa słabe w czy jest problem .
Jakie hamulce miał przed wymianą rurki ?
323 odpowietrzaj na chodzącym silniku. Nie odkręcaj wszystkich odpowietrzników jednocześnie, tylko po sztuce.
Hamulce w 323 są dwuobwodowe czyli pompa hamulcowa jest dwu sekcyjna i jedna sekcja daje ciśnienie na koła przednie, druga sekcja na koła tylne. Więc ...
Butelka płynu hamulcowego w rękę, odpal silnik, wsadź kogoś na fotel niech dolewa płyn do zbiorniczka i że tak powiem pedałuje. Rozdzielacz hamulców w pozycję środkową - cztery koła hamują. Pompa hamulcowa musi być odpowietrzona pierwsza, bo do ładu nie dojdziesz. Możesz odpowietrzyć pompę "na nygusa". Wlej płyn do zbiorniczka pompy, ustaw rozdzielacz, odkręć wszystkie odpowietrzniki i czekaj, dolewając płyn w miarę potrzeby. Zakręcaj te odpowietrzniki z których poszedł płyn. Przy odrobinie szczęścia układ sam się odpowietrzy. Odpowietrzaj lewe przednie, prawe przednie, lewe tylne, prawe tylne. Powodzenia !
Ja też mam problem z hamulcami ale zostawie to już na po robotach polnych. Póki co ręczny dobrze bierze. Prawdopodobnie mam padniętą pompkę hamulca ponieważ przy hamowaniu płyn w zbiorniczku pracuje (podnosi się i opuszcza). Poza tym poprzedni właściciel miał cieknący tylny prawy cylinderek i w tym rozdzielaczu przy wyjściu na tylne prawe koło założył w rurce łepek od gwoździa
Póki co to go znalazłem po tym jak się tego koła odpowietrzyć nie dało (płyn nie szedł). Odpowietrzanie robiłem na włączonym w takiej kolejności rozdzielacz,lewy przód,prawy przód,lewy tył (w pompce nie dało się odkręcić odpowietrznika bo jest zapieczony ).
Hamulców praktycznie nie ma i póki co winą obarczam zużytą pompkę, ponieważ ciśnienie podczas odpowietrzania jest niewiele większe niż na zgaszonym, płyn w zbiorniczku chodzi a zawór przyczepy po wciśnięciu normalnie otwiera sie i po chwili zamyka (tak jakby ciśnienie skoczyło i potem spadło). Dopiero jak *** z całej siły i stoisz na pedale to otwarty jest cały czas.
Po wymianie pompki będę szukać dalej
Dzieki za podpowiec odpowietrzałem tak jak było podane w ksiażce obsługi tylko że na wyłączonm silniku jutro sprubóję jeszcze raz na chodzącym ale skąd cały czas powietrze w układzie skoro płyn nie ubywa. Jeszcze jedno jak naduszum pedał hamulca to bulgocze coć w zbiorniczku, może to jest przyczyną ze odpowietrzałem na wylączonym. Ok zobaczymy jutro co z tego wyjdzie Dzięki...
Witam hamulec się poprawił tak że mozna jexdzić ale zaczyna i kapać olej z tego tłoczka pod pedałem hamulca ( wspomaganie hamowania - olejowe ) czy jest możliwość to rozebrać i wyminić oringi
Podpowiedzcie jak sie za to zabrać.
hmm z tego co czytam o tych hamulcach jest wspomaganie hamulców tak jak jest wspomaganie przy sprzegle (wysprzeglik) a u mnie nie ma tego wspomagania czyzby w 320 nie montowali tych wspomagań czy po prostu szkop wymontowal to ??
Pietia to co jest przed pompką to wspomaganie olejowe często nazywane wspomagaczem. Nie dostaniesz już tego w sklepie albo ci nieźle zaśpiewają (nawet 2000 zł ). Natomiast zestaw naprawczy (oringi uczelniacze i manszeta) są ogólnie dostępne i koszt ok 50 zł za komplet. Po wymianie powinno się znacznie poprawić....
wojtas jeśli tego nie masz to jak masz to podłączone - obie części stanowią integralną całość. Możliwe że traktujesz te oba elementy jako jednolitą pompkę. Aczolwiek mogłybyć modele bez wspomagania. Zrób fotke i wrzuć swoją pompkę
maxi centralnie mój ciagnik nie posiada wspomagacza porostu to dlamnie jest dziwne aczkolwiek hamulce chodza leciutko i koła zatrzyma w miejscu dlatego stwerdzilem ze nie posiadam wspomagacza hamowania poniewaz ostatnio mi pompka zdechla i sam sie zdziwiłem jak zaczelem pompke odkrecac
A oto jak wygląda tylny cylinderek hamulcowy do m.in. 323A.
Jak widać trochę różni się od tego co przedstawiał Sławek.
A dla porównania tak wygląda pojedynek wielki kontra mały czyli "cylinderek tylny do Forszaja" vs "cylinderek tylny do Golfa 3"
Dawid i Goliat
Maxi, nie patrz że nowy. Nowy jest tylko nowy i wcale nie oznacza że jest dobry. Przed założeniem go w ciągnik wyjmij ze starego cylinderka i załóż mu w środek sprężynę rozpierającą oraz koniecznie miseczki koronowe. Jak nie zrobisz tego teraz na stole, będziesz bebeszył go jeszcze raz. Wiem co mówię, bo mnie tak nowy cylinderek przetestował.
To oryginalne nowe nie mają sprężyny w środku, czy Ci gdzieś poleciała ?
Moje nowe cylinderki miały sprężyny, co prawda bardziej miękkie - ale były. Nie było tylko misek prowadzących. Dopóki nie pójdzie ciśnienie płynu hamulcowego, uszczelniacze mogą sobie tańczyć w cylinderku. Cięcie kosztów produkcji.
W tych co maxi900 pokazał na fotkach to uszczelniacze siedzą na tłoczkach, więc podkładek w kształcie słoneczka chyba nie potrzeba, ale sprężyna to powinna być, pewnie mu wypadła
No tak Dario ! To zupełnie inny typ cylinderków ! Ślepy jestem czy jak ? Jasne, podkładek nie musi być a nawet być nie powinno. Sprężynki za to muszą być.
Strony Poprzednia 1 … 4 5 6 7 8 … 20 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Inne nie wymienione » Hamulce
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo