121

Odp: Hamulce

Ani sprężynki ani blaszek w tym cylinderku nie było dlatego wstawiłem zdjęcia żeby się dopytać. Dzięki za radę z tą sprężyną. Jest to jak widać inny cylinderek niż ten co Sławek przedstawiał...

P.s. Sławku troche łagodniej wink

122

Odp: Hamulce

Sławku ale jakie zadanie spełniają sprężyny ? dotej pory niespotykałem się ze sprężynami w siłowniczkach hamulcowych .

123

Odp: Hamulce

W starym typie cylinderków było tak. Popychacz, uszczelniacz zewnętrzny, tłoczek, uszczelniacz, miseczka koronowa, sprężyna. O ile wszystko było to chodziło. W nowym typie, widzę że wewnętrzne uszczelniacze osadzone są w wytoczeniu tłoczka. Rozwiązanie pewniejsze od tego starego, bo tu nic nie ma prawa się przekosić. Sprężyna w środku cylinderka, między tłoczkami nikomu nie przeszkadza. Po zalaniu, odpowietrzeniu układu - nie pomaga. Pomaga tylko od chwili montażu cylinderka do pełnego odpowietrzenia. Popychacze nie zmienią swego położenia.

124

Odp: Hamulce

a powiedzcie po zdjęciu z tyłu zwolnicy i i tzw "bębnów" powinien mi się pojawić mechanizm różnicowy (wnętrze tylnego mostu). Czy skoro są w tym moście otwory u góry i u dołu to tam nie ma żadnego oleju i to pracuje na sucho?? Jeśli tak to uszczelniacze wymienia się od strony wałka napędowego ze skrzyni i WOMu???

125

Odp: Hamulce

Po zdjęciu zwolnic i bębnów olej z mostu nie wycieknie. W bocznych ściankach mostu, pod bębnami są uszczelniacze, wymienia się je od strony bębnów. Gorszy problem jest z osią hamulca ręcznego. Przechodząc przez ścianki tylnego mostu, uszczelniona jest tylko oringami i tam się olej często sączy. WOM uszczelniony jest w wystającej przystawce. Od strony skrzyni biegów uszczelnienia nie ma, mają wspólny olej

126

Odp: Hamulce

panowie mam problem chodzi o 303 a wiec i o hamulce wymieniliśmy pompkę i cylinderki wszystko ok ale jest problem bo nie można dziada odpowietrzyć, jak ma przy odpowietrzaniu rozdzielacz ustawiony na sierotka  pompuje odkręcam prawy odpowietrznik psiuknie powietrzem zakręcam lewy to samo pedał miękki pod pompuje go trochę i twardy minuta znowu miękki ale jak przełożę na prawo to twardy na sierotek miękki na lewo to samo pedał miękki ale na prawo twardy nawet koło hamuje co za przyczyna może być ze na środku ina lewej stronie jest pedał miękki

127

Odp: Hamulce

No i już Ci mówię.
Zestresowany jesteś !
Zalej płynem układ na noc i idź spać. Rano, wszystko powinno być odpowietrzone.

128

Odp: Hamulce

zalany juz tydzien czasu i nic nadal nie mozna odpowietrzyc

129

Odp: Hamulce

Sam Ci się nie odpowietrzy raczej, odpowietrzniki są wyżej niż zbiorniczek z płynem. Masz odpowietrzone dopiero prawe koło, spróbuj teraz odpowietrzyć lewe. Jak się odpowietrza chyba wiesz.

130

Odp: Hamulce

Też jestem ciekawy jak ty to odpowietrzasz bo z tego co rozumiem to musisz wciskać pedał kilka razy żeby zaczoł hamować więc wychodzi że szczęki są za daleko od bębna i tłoczki potrzebują więcej płynu żeby docisły.

131

Odp: Hamulce

Miras1232 napisał/a:

Hamulce to ważna żecz i bez doświadczenia lepiej się za nie nie brac .Poza tym błędne złożenie pompy powoduje nie potrzebne odpowietrzanie ukladu, ponowne rozkręcanie przewodów których gwinty szybko ulegają uszkodzeniu powoduje to nie potrzebne koszty.Pewne żeczy można naprawic (nawet z pomocą kolegów z FORUM) a inne lepiej zostawic fachowcą.Znam to z własnego doświadczenia bo kilka lat temu zdecydowałem się na remont silnika SW400 turbo we własnym garażu (z pomocą mechanika który od lat naprawiał silniki u mojego ojca )tuleje i wał były zakładane w ,,profesjonalnym" zakladzie ,reszta w domu .Silnik zarżnął się na pierwszym hektarze -no cóż pomyślałem zdarza się najlepszym .Mechanicy (ten z domu i ten z warsztatu obwiniali się na wzajem -na koniec stwierdzili ,że to moja wina bo go pałowałem .)Pewnie miałem jechac na pół gazu he he .Drugi raz silnik został naprawiony z powrotem w tym ,,profesjonalnym"warsztacie i -nieuwierzycie po 10 ha pękł wał.Nie miałem czasu na sądy olałem gościa i przywiozłem silnik z Pniew (ten sam model turbo) pracuje bez problemu do dziś młócąc po kilkadzisiąt hektarów co roku.Koszty wszystkich napraw silnika wyszły wtedy 16tyś. a gdybym od razu wziął silnik z pożądnego warsztatu z gwarancją byłoby 6tyś.Do czego zmierzam -silnik taki jak w sześdziesiątce ,forszaju czy MTZ można naprawiac samemu(jeśli się umie)a silniki jak sw400 czy 3p lepiej naprawic w warsztacie (np tuleje które trzeba wciskac prasą)I tak samo jest z pompą hamulcową Kuby875 lepiej niech weżmie kumpla który mu to zrobi za flaszkę niż kombinuje sam bo koszty mogą wzrosnąc.:pa:

kolego popa chamulcowa to nie silnik ,nikt ci nie zrobi lepiej jak ty sam tylko troche pomysl bo wyciagniecie zabespieczeni tloczka i odpowietrzenie tro nic wielkiego mozeszto kupic w gozowie tel..957224486

132

Odp: Hamulce

Przestroga dla osób kupujących cylinderek do tyłu. Postarajcie się tak kupować aby dostać ten oryginalny ze sprężynkami. Jak się okazało ten ma inne wejście główne (średnica gwintu 10mm a w oryginale 12mm)..... co gorsza jest wejście na stożek. Ile się nalatałem po sklepach żeby przerobić to na redukcje, potem szlifowania na stożek bo nawet na zgaszonym ciekło jak odpowietrzałem.... za same rurki i redukcje wyszło ponad 60 zł (jedna rurka pękłą przy naginaniu) ... o wyjeżdżonym paliwie, straconym czasie i nerwach nie wspomne.... taka przestroga dla reszty wink Jutro zamawiam drugi i już wiem co im tam w sklepie powiem tongue

133

Odp: Hamulce

Na początku powiedz " dzień dobry".
Idąc do sklepu powinieneś wiedzieć czego chcesz. Jak nie wiesz i zdajesz się na "fachowość" sprzedawcy - nigdy się nie zawiedziesz. Zawsze coś Ci sprzeda. Bo on jest fachowcem od sprzedawania i robi to dobrze. Jakie pretensje do niego. Chciałeś cylinderki, on miał cylinderki, to Ci sprzedał. Jedyne co możesz, to drugi raz do niego nie chodzić.

134

Odp: Hamulce

Ten cylinderek co kupiłeś to był oryginalny od ciągnika czy one były montowane w fortschrittach.

135

Odp: Hamulce

Kupiłem drugi cylinderek (dla zrozumienia: drugi cylinderek na drugą stronę, pierwszy siedzi i po przeróbkach działa). Mam rozkręconą zwolnicę i cieknie mocno z uszczelniacza. Pytania mam dwa: czy musze spuszczać olej żeby go wymienić? Jeśli tak to ile? Do minimum na wężyku zbiornika? Jeśli więcej to ile litrów orientacyjnie?
Drugie pytanie dotyczy wałka od ręcznego. Z niego też troche cieknie ale niewiele. Czy dużo to roboty wymienić te oringi od tego wałka?? Jak to robić szybko i sprawnie?? Z góry dziękuje za odp :beer:

136

Odp: Hamulce

Witam wszystkich przy tej bajkowej pogodzie naprawdę super mamy zimę

Dobra nie wiem czy pisze w dobrym temacie a mianowicie chce się zabrać za wymianę uszczelek w wspomaganiu hamowania i pompie hamulcowej powiedzcie jak się za to zabrać wczoraj dostałem przesyłkę od Pantery ze wszystkimi uszczelkami do prawej i lewej strony traktora mam zamiar powymieniać wszystkie uszczelki w hamulcach i sprzęgle.
Zacznę od pompy hamulcowej czy można to zrobić na traktorze czy lepiej wykręcić to w całości i dopiero zabrać się za rozbieranie.
smile:)

137

Odp: Hamulce

Najlepiej całą pompe wykręć , oczyść z zabrudzeń i zrób to w normalnych warunkach w warsztacie, nie próbuj robić tego na ciągniku, bo całe wnętrzności z pompy wychodzą w strone "do przodu" więc jeśli pompy nie wymontujesz to i tak nic nie wyjdzie. Gdzieś jest dokładnie opisany przebieg operacji wymiany uszczelnień w pompkach, więc poszukaj.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

138

Odp: Hamulce

do Maxi tongue  ile tak mniej wiecej zajeło ci czasu na wymiane tych cylinderków od hamulców z tylu ?? bo nie wiem ile sobie czasu zarezerwowac big_smiletongue 
Ile kosztuje cylinderek ten wlaściwy (żeby nie przerabiac tak jak opisałes to wyzej) ??
gdzie takowy kupowałeś ? u Pantery?

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

139

Odp: Hamulce

Jak nie masz cylinderków,okładzini nitów to tydzień a jak masz wszystko to jeden dzień na obie strony

140

Odp: Hamulce

okładziny mam dobre bo jak haulce działaly to  koła na asfalcie stawały w miejscu big_smile ale nie wiedziałem jaki był płyn hamulcowy zalany i sugerowałem sie kolorem  niestety  okazało sie ze  był  inny i pierw puściły uszczelniacze w pompce pompke zrobiłem to zdechly cylinderki neutral i znów robota

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile