61

Odp: Przedni Napęd Problem

Po pierwsze to nie są żadne pościki ja przynajmniej traktuje to bardzo poważnie.A co do naprawy to bardzo prosta sprawa wystarczy zrobić to co napisze.Załanczanie napędu jest dwojakie 1 mechanicznie 2 pneumatycznie więc trzeba zapalić silnik,napompować powietrza do butli i po kolej sprawdzać gdzie powietrze dochodzi.I tak najpierw czy ciśnienie dochodzi do zaworów,zawory są dwa jeden od blokady napędu drugi od blokady przedniego dyferencjału,zawory działają dwojako na włąnczeniu powinny przepuszczać ciśnienie na siłowniczek a na wyłączeniu zablokować ciśnienie z butli a spuścić ze siłowniczka.Więc jak powietrze dochodzi do zaworu i po przekręceniu go powinien przepuścić powietrze na odpowiedni siłowniczek.Wystarczy poluzować przewody i będzie słychać gdzie powietrze idzie jeśli tłoczki w siłowniczkach nie poruszają się a powietrze do nich dochodzi to trzeba je wykręcić i przesmarować albo udrożnić przepływy powietrza bo często się zdarza że po prostu się zapychają.W 303 wszysko jest na wierzchu i łatwo wszędzie dotrzeć w 323 to nie jest taka prosta sprawa.

62

Odp: Przedni Napęd Problem

tomek1974 napisał/a:

Po pierwsze to nie są żadne pościki ja przynajmniej traktuje to bardzo poważnie.A co do naprawy to bardzo prosta sprawa wystarczy zrobić to co napisze.Załanczanie napędu jest dwojakie 1 mechanicznie 2 pneumatycznie więc trzeba zapalić silnik,napompować powietrza do butli i po kolej sprawdzać gdzie powietrze dochodzi.I tak najpierw czy ciśnienie dochodzi do zaworów,zawory są dwa jeden od blokady napędu drugi od blokady przedniego dyferencjału,zawory działają dwojako na włąnczeniu powinny przepuszczać ciśnienie na siłowniczek a na wyłączeniu zablokować ciśnienie z butli a spuścić ze siłowniczka.Więc jak powietrze dochodzi do zaworu i po przekręceniu go powinien przepuścić powietrze na odpowiedni siłowniczek.Wystarczy poluzować przewody i będzie słychać gdzie powietrze idzie jeśli tłoczki w siłowniczkach nie poruszają się a powietrze do nich dochodzi to trzeba je wykręcić i przesmarować albo udrożnić przepływy powietrza bo często się zdarza że po prostu się zapychają.W 303 wszysko jest na wierzchu i łatwo wszędzie dotrzeć w 323 to nie jest taka prosta sprawa.

tomek1974 pisząc pościki nie miałem na myśli w żadnym wypadku żartować z kogoś lub czegoś ponieważ ja też to forum traktuje bardzo poważnie .Twoja wypowiedz w pełni uświadomiła mnie czego u mnie brak.. A mianowicie powietrze do zaworów dochodzi lecz brakuje mi węzyków które doprowadza je do tych siłowniczków  Siłowniczek od blokady przedniego napędu poszukałem bez problemu lecz nie wiem gdzie powinien podchodzić węzyk do siłowniczka który załącza ten cały napęd Prosze o jakieś foto lub szczegółowy opis gdzie danego siłowniczka szukać  i na czym polega to załaczanie mechaniczne pozdrawiam

63

Odp: Przedni Napęd Problem

http://www.fotoload.pl/index.php?id=ffd … 7ee2e74363                          http://www.fotoload.pl/index.php?id=4f4 … b988702759                          Na zdjęciach widać gdzie siłowniczki się znajdują i gdzie dochodzą wężyki tylko to zdjęcia od 323 ale w 303 blokady znajdują się w tym samym miejscu.Zasada działania automatycznej blokady napędu jest taka sama jak w rowerze jak kręcisz szybciej pedałami to w tylnym kole blokują się wałki i tylne koło się kręci jak przestajesz kręcić to wałki puszczają i koło się kręci a pedały nie.W ciągniku w przystawce napędu właśnie tam jest też blokada napędu są tam takie wałeczki i zacinają się dopiero jak tylne koła maja poślizg i obroty tylnych kół są wolniejsze od przednich a to że jak cofasz to napęd się włancza to efekt uboczny ale zauważ jak się zakopiesz to przedni napęd się wyłancza i wtedy trzeba przejć na włanczanie ręczne.

64

Odp: Przedni Napęd Problem

tomek fajnie to wytłumaczyłeś z tymi pedałami już o kole od roweru to nie wspomne smile

65

Odp: Przedni Napęd Problem

Dzięki za bardzo rowerowy opis załączania się mechanicznie tego napędu ale i tak nadal nie mogę odnaleść  gdzie ma dochodzić ten wężyk który będzie go włączał pneumatycznie
Jak już wcześniej pisałem mam jakies przeróbki nie porobione przeze mnie i całkowicie nie wiem o co w tym chodzi  dokładnie o zaznaczenia na zdjęciu


http://www.fotoload.pl/index.php?id=2ca … 3e5c38c284
małe problemiki z fotką ale weszła

66 Ostatnio edytowany przez Dario (2008-11-13 19:41:49)

Odp: Przedni Napęd Problem

Nie mów, że to na prawde tak wygląda :wow:
Co za idiota wycina otwory w ramie, patent typowego polskiego inżyniera.
Ten łańcuch od krowy plus sprężyna i prawie dźwignia chyba służą do załączania napędu na stałe, ale na stałe to powinno się włączać tylko gdy potrzebny Ci napęd 4x4 przy jeździe do tyłu. Do przodu sam powinien się włączyć jak będzie potrzebny.
Niezły patent :wow:

Tu masz fotkę jak to wygląda oryginalnie http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?pid=3603#p3603
Tyle tylko, że to przedni most. Pokopało mi się, bo podobne to jest wink

67

Odp: Przedni Napęd Problem

Cześć MarioK !
Szukanie jakichś przewodów, owszem, ma sens pod warunkiem, że chcesz sprzęt doprowadzić do porządku. Mam 323. Skoro główne rozwiązania techniczne są podobne do 303, przeniesienie napędu na przednią oś pewnie też. Może sterowanie jest inne.
Przy jeździe do przodu, przedni napęd załącza się samoczynnie. Tomka rowerowy przykład jest bardzo dobry. Tylko sprzęgło kierunkowe w skrzyni biegów włącza napęd na przód wtedy, kiedy prędkość obwodowa kół tylnych jest większa od przednich (poza dopuszczalne 7 %). Czyli przód ciągnie wtedy, kiedy tylne koła w poślizgu obracają się szybciej niż przednie. Poza tym drobiazgiem, wszystko się zgadza. Skoro w czasie orki, widzisz że raz przód ciągnie, a raz nie - to nie wina żadnych przewodów, tylko pewnie awaria sprzęgła kierunkowego w skrzyni biegów.
Według mnie Mario, musisz zacząć od trafnej diagnozy tej choroby. Moja rada.
Podstaw się pod bardzo porządne drzewo przodem, na wolnym biegu zobacz, czy przód ciągnie samoczynnie. Jeśli nie, załącz mu przód ręcznie. Zobacz czy ciągnie, czy nie.
Przestaw się do drzewa tyłem, na wolnym wstecznym i załączonym ręcznie przodem, popatrz czy przednie koła kręcą się w tył.
Teraz wnioski.
Jadąc do przodu, samoczynnie przednie się kręcą - sprzęgło kierunkowe w skrzyni biegów masz sprawne.
Jadąc do przodu, samoczynnie przednie koła nie kręcą się, natomiast po załączeniu przodu ręcznie zaczynają się kręcić - sprzęgło kierunkowe w skrzyni biegów rozwalone, ręczna blokada włączania przedniego napędu sprawna.
Jadąc w tył na załączonym ręcznie przodem, przednie koła kręcą się w tył - masz sprawną ręczną blokadę włączania przedniego napędu.
Powiedzmy, że przód nie kręci w żadnej opcji - masz padnięte sprzęgło kierunkowe, nie masz ręcznej blokady przedniego napędu (z wielu powodów) lub coś zmielone w przednim moście.
Bo o co chodzi z tym ręcznym załączaniem przodu a samoczynnym ?
Samoczynnie - napęd idzie z wałka zdawczego skrzyni biegów poprzez sprzęgło kierunkowe, przystawkę i dalej. Koła przednie ciągną tylko do przodu w czasie poślizgu kół tylnych.
Ręcznie - napęd idzie z wałka zdawczego z pominięciem sprzęgła kierunkowego. Czyli na sztywno. Jaki kierunek obrotów wałka zdawczego skrzyni biegów  - taki kierunek obrotów przednich kół. Do przodu w przód. Do tyłu w tył.

Teraz ruch należy do Ciebie.
Postaw trafną diagnozę na podstawie moich podpowiedzi. Daj znać co ustaliłeś.
                                                                                           Powodzenia.

68

Odp: Przedni Napęd Problem

Dziękuje Ci bardzo sławek za szczegółowe wytłumaczenie od czego mam zacząć w sprawdzeniu mojego napędu (jutro zaczynam próby)  Lecz kolega Dario w wypowiedzi wyżej wybił mnie z tropu
dlaczego ; moje zdjęcie to z przeróbkami przedstawia  przystawkę która znajduje się przy  prawym tylnym  kole ,a fota Dario to przeciesz  przedni most a kolega pisze że tak to powinno wyglądać.Nie mam doświadczenia  z 303 ani też nie jestem z wykształcenia mechanikiem wiec czy dobrze to pojmuje ; z przodu przy przednim moście załącza sie pneumatycznie czyli ręcznie blokada przednich kół  lecz nadal nie wiem gdzie dochodzi pneumatyka czyli węzyk który załącza recznie ten cały przedni napęd

69

Odp: Przedni Napęd Problem

MarioK ja bym zrobił tak: podstawowa sprawa ciśnienie w instalacji pneumatycznej - zbyt niskie ciśnienie = brak możliwości recznego załaczenia przedniego napedu i blokady przedniego mostu. Dalej najlepiej zrobic tak jak napisał Sławek - dobra lina i za dobre drzewko. i wtedy bedziesz wszystko wiedział. Sprzęgło kierunkowe o którym pisze Sławek znajduje sie w przystawce a nie w skrzyni (w skrzyni jest sprzęgło jednokierunkowe od ULS-u). A te wężyki o ktorych piszesz to idą od zaworków (umieszczone w kabinie) do przystawki przedniego napedu a drugi do blokady przedniego mostu (przy osi).

70

Odp: Przedni Napęd Problem

lecz nadal nie wiem gdzie dochodzi pneumatyka czyli węzyk który załącza recznie ten cały przedni napęd

Na twoim zdjęciu siłownik pneumatyczny do którego przychodzi wężyk to to urządzonko przykręcone 4 śrubami , to za łańcuchem na zdjęciu , a jego wielkość to dokładnie długość łańcucha masz to przerobione (paskudnie) na załączanie ręczne tak więc nie wiadomo czy ten siłowniczek w środku jest kompletny. TUTAJ zobaczysz fotę przystawki wraz z siłownikiem w 303 choć wątek dotyczy bardziej pompy hydraulicznej to fotka pokazuje przystawkę od napędu

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

71

Odp: Przedni Napęd Problem

na tym zdjęciu to widać tylko tyle że na stałe jest włączona pompa od hydrauliki (zaczepiona spreżyna za dzwigienkę) czy napęd jest właczany recznei to trudno powiedzieć. MarioK na zdjęciu podanym przez Dario jest pokazany siłowniczek przy przedniej osi - identycznie powinno być przy przystawce, czyli powinien być podłączony węźyk w miejscu gdzie masz tą dziwną dzwigienkę z łańcuchem. Tak jak mówi Piotr zdejmij ten łańcuch, odkręc cztery sruby i sprawdz czy masz kompletny ten siłowniczek.

72

Odp: Przedni Napęd Problem

na tym zdjęciu to widać tylko tyle że na stałe jest włączona pompa od hydrauliki (zaczepiona spreżyna za dzwigienkę)

Nie wprowadzaj w błąd zdjęcie pokazuje przystawkę od przedniego napędu a sprężyna ciągnie jakąś dźwignię która włącza przedni napęd a nie pompę od hydrauliki , dźwignia od włączania pompy hydraulicznej jest pod samą ramą w 303  zobacz TUTAJ

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

73 Ostatnio edytowany przez pawlon (2008-11-13 13:21:55)

Odp: Przedni Napęd Problem

Piotrze nie mam zamiaru wciskać głupot. pisałem o fotce wstawionej przez Dario - tam jest pokazany przedni most.  Natomiast na fotce wstawionej przez MarioK jest pokazana przystawka. Odnośnie właczania pompy do hydrauliki to masz rację. Ale na zdjęciu MarioK widać że przez otwór w rami idzei dzwignia do właczani pompy, a to "coś" pod ramą jest przyspawane. chyba że coś mam ze wzrokiem i ta blacha jest faktycznie od pompy a ten pręt idzie dalej do kabiny i tam istnieje w postaci jakiejś "wajchy" , pedału czy czegoś tam jeszcze i to służy do ręcznego włączania napędu


Piotrze już widziałem, ale i ty przyjzyj sie dokładnie fotce MarioK i sie zastanów czy przypadkiem nie mam racji.

teraz niech nasz kolega zdemontuje ten układ i odkreci siłowniczek i wszystko bedzie wiadome, a tą sprężyne niech gdzieś tak zaczepi

74

Odp: Przedni Napęd Problem

zobacz na mojej focie gdzie jest włącznik pompy w 303. Przyjrzałem się teraz dokładnie (edytuję post) wygląda na to że gość zrobił dwa w jednym na stałe włączył pompę i napęd

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

75

Odp: Przedni Napęd Problem

dalej nie daje mi to spokoju., Aby włączyć pompę w 303 w/w dźwignię należy przesunąć w stronę tyłu ciągnika a na focie spężyna wyraźnie ciągnie ją w stronę przodu.

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

76

Odp: Przedni Napęd Problem

Dzieki bardzo dużo mi pomogliście ponieważ teraz to chociaż wiem od czego mam zacząć naprawe  lecz jeszcze jedna prośba czy ktos mógłby wstawić fotkę jak oryginalnie wygląda ta przystawka przedniego napędu  w 303 którą ja mam przerobioną

77

Odp: Przedni Napęd Problem

masz zmienione tylko załączanie pompy od hydrauliki. przystawka jest (jak dla mnie oki) odkręć tylko ten siłowniczek i sprawdz czy jest kompletny. poczytaj jeszcze raz posty i na pewno zrozumiesz. a fotke wstawił Admin - widoczna jest jeszcze osłona tego siłowniczka. Jak coś to wieczorkiem wstawie foto lub podaj email to ci podeślę

78

Odp: Przedni Napęd Problem

czy ktos mógłby wstawić fotkę jak oryginalnie wygląda ta przystawka przedniego napędu  w 303 którą ja mam przerobioną

Jak najedziesz myszką na słowo TUTAJ napisane tłustym drukiem to otworzy się wątek w którym umieściłem foto interesującej cię przystawki

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

79

Odp: Przedni Napęd Problem

No żeś wywołał burze.Masz dwa wyjścia albo wszysko doprowadzić do kultury czyli zrobić od nowa jak powinno być albo nic nie robić,bo to działa,to co widziałem na zdjęciu ta górna wajcha jest od pompy chydraulicznej tylko nie zdejmuj sprężyny bo pompe wyłączysz a przy przystawce przedniego napędu to działa tylko masz włanczanie ręczne,masz tam taki płaskownik co blokuję sprężyne jak go wyciągniesz to sprężyna wepchnie do sirodka sworzeń i napęd wtedy będzie zablokowany.A zawory pneumatyczne od blokad są w kabinie pod deską rozdzielczą z prawej strony zaraz nad chamulcem.

80

Odp: Przedni Napęd Problem

''dalej nie daje mi to spokoju., Aby włączyć pompę w 303 w/w dźwignię należy przesunąć w stronę tyłu ciągnika a na focie spężyna wyraźnie ciągnie ją w stronę przodu."

kolego jesteś w błędzie a tomek1974 ma racje właśnie zrobiłem próbe i po zdjęciu tego łańcucha kiedy ta wajcha cofnie sie do tyłu przestaje działac pompa a co dalej automatycznie za tym idzie podnośnik tylni    pozdrawiam