Cześć MarioK !
Szukanie jakichś przewodów, owszem, ma sens pod warunkiem, że chcesz sprzęt doprowadzić do porządku. Mam 323. Skoro główne rozwiązania techniczne są podobne do 303, przeniesienie napędu na przednią oś pewnie też. Może sterowanie jest inne.
Przy jeździe do przodu, przedni napęd załącza się samoczynnie. Tomka rowerowy przykład jest bardzo dobry. Tylko sprzęgło kierunkowe w skrzyni biegów włącza napęd na przód wtedy, kiedy prędkość obwodowa kół tylnych jest większa od przednich (poza dopuszczalne 7 %). Czyli przód ciągnie wtedy, kiedy tylne koła w poślizgu obracają się szybciej niż przednie. Poza tym drobiazgiem, wszystko się zgadza. Skoro w czasie orki, widzisz że raz przód ciągnie, a raz nie - to nie wina żadnych przewodów, tylko pewnie awaria sprzęgła kierunkowego w skrzyni biegów.
Według mnie Mario, musisz zacząć od trafnej diagnozy tej choroby. Moja rada.
Podstaw się pod bardzo porządne drzewo przodem, na wolnym biegu zobacz, czy przód ciągnie samoczynnie. Jeśli nie, załącz mu przód ręcznie. Zobacz czy ciągnie, czy nie.
Przestaw się do drzewa tyłem, na wolnym wstecznym i załączonym ręcznie przodem, popatrz czy przednie koła kręcą się w tył.
Teraz wnioski.
Jadąc do przodu, samoczynnie przednie się kręcą - sprzęgło kierunkowe w skrzyni biegów masz sprawne.
Jadąc do przodu, samoczynnie przednie koła nie kręcą się, natomiast po załączeniu przodu ręcznie zaczynają się kręcić - sprzęgło kierunkowe w skrzyni biegów rozwalone, ręczna blokada włączania przedniego napędu sprawna.
Jadąc w tył na załączonym ręcznie przodem, przednie koła kręcą się w tył - masz sprawną ręczną blokadę włączania przedniego napędu.
Powiedzmy, że przód nie kręci w żadnej opcji - masz padnięte sprzęgło kierunkowe, nie masz ręcznej blokady przedniego napędu (z wielu powodów) lub coś zmielone w przednim moście.
Bo o co chodzi z tym ręcznym załączaniem przodu a samoczynnym ?
Samoczynnie - napęd idzie z wałka zdawczego skrzyni biegów poprzez sprzęgło kierunkowe, przystawkę i dalej. Koła przednie ciągną tylko do przodu w czasie poślizgu kół tylnych.
Ręcznie - napęd idzie z wałka zdawczego z pominięciem sprzęgła kierunkowego. Czyli na sztywno. Jaki kierunek obrotów wałka zdawczego skrzyni biegów - taki kierunek obrotów przednich kół. Do przodu w przód. Do tyłu w tył.
Teraz ruch należy do Ciebie.
Postaw trafną diagnozę na podstawie moich podpowiedzi. Daj znać co ustaliłeś.
Powodzenia.