41

Odp: Zamiana Silnika

Ten silnik raczej nie rozpadł się z nudów czy wady konstrukcyjnej, dziurę w bloku można znaleźć w innych silnikach nie tylko z logo IFA.

42

Odp: Zamiana Silnika

ciekawie to wyglądało a początek był taki że szło jakieś podciśnienie do chłodnicy był pewien mądry człowiek i powiedział że to głowica {najprościej} kupiłem głowice i było to samo widać na zdjęciu że nowa przy okazji sprawdziliśmy ciśnienie na tłokach było ok.prawie{19} ale przy sprawdzaniu ciśnienia na 2gim było nieco niższe i gniazdem od wtrysku szła woda razem z ciśnieniem {woda była upuszczona tak żeby głowice ściągnąć }NO TO SIĘ UŁOŻY w pewnym momencie poszedł wąż od chłodnicy {grucha}  było ciśnienie to pier**l to kazał wyciąć w korku od chłodnicy tą gumkę żeby mógł sobie przedmuchiwać a potem wyjścia nie było kupa hałasu  i po sprawie i  to wielka gwarancja po tym ręce umyte no czysty że wina materiału że pękła tulej az podniosło głowicę i to {kurw.....}tą nową  po prostu wyrwało ze szpilek i głowica była na nic w tym rozsypał się tłok wał krzywy korbowód się tak okręcił że przebił prawie podłogę pod silnikiem i takie miałem ciekawe żniwa i tak serwisowy kazał że się wszystko ułoży tylko ściema byle przeciągnąć na czasie

43

Odp: Zamiana Silnika

widzę walisz post za postem i nic tam nie ma przed wysłaniem skorzystaj z opcji "podgląd" będziesz wiedział czy wszystko jest ok. Ja ciągle kasuje at ciągle tworzysz

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

44 Ostatnio edytowany przez Fenol (2009-12-15 09:06:37)

Odp: Zamiana Silnika

STAARY! nic strasznego, w też żniwa padły u mnie w okolicy dwie "niezdzierajki" andorii. pierwszemu stało się to
http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?id=1010   - tu jest fotka tłoka z tego silnika
dodam że to silnik po wymianie rok wcześniej wspaniała andoria zrobiła to samo co pokazałeś na fotkach.
drugi silnik nagle gruchnął, pierdnął zakasłał i się skończył -poszedł na złom.
kris strasznie mi Cię szkoda bo żniwa to dl nas niezwykle cenny czas, Przyjacielu nie zaufałbym mechanikowi od ursusa i zetora w sprawie forszaja. mam 385 i 323 jak miałem problemy z 385 jakie ci wszyscy ludzie herezje uskuteczniali jakie bzdury i gdybym nie czytał tego forum to bym w te kłamstwa uwierzył. nie ma speców od wszystkie chyba że dziwki :stu: wink

nie chcę cie przedrzeźniać Jurek ale tu nie ma reguły a wyżej są dowody, dodam że mój silnik w bizonie jest po remoncie, w pewnym momencie kontrolka od ciśnienia zaczęła świecić i koniec silnika.

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

45

Odp: Zamiana Silnika

@Fenol, ta fotka podejrzana jest, przecież Leyland się nie psuje wink

46

Odp: Zamiana Silnika

ha ha ha ! ale smieszne?    pękające tuleje na dniu  powszednim na 6 lat  3 tulyje pęknięte  w leyladzie na 20 lat  ani jedna tuleja nie pękła.

47

Odp: Zamiana Silnika

Ja spotkałem się z pękniętą tuleją. Silnik chodził w Autosanie, przegrzał się i pękła, tyle dobrze że firma w której ten autobus woził ludzi posiada dobrą narzędziownie to wyciągnęli tuleje na prasie, większy kłopot był z założeniem nowej bo trzeba było ją zamrozić dużą gaśnicą CO2. Jakoś ten patent do kupy poskładali ale trochę się nakombinowali. Na polu Leylanda nie naprawisz, a zepsuć każdy wcześniej czy później się zepsuje smile

48

Odp: Zamiana Silnika

Panowie te pęknięte tuleje to nie wina konstrukcji silnika tylko tulei , pewnie nie oryginalne tyko jakieś podróby , wiadomo że teraz ciężko trafić na dobre części . Kupujcie w pewnych miejscach wiadomo cena będzie większa ale towar pewny ( może ) .

od małej myszki do Cesarza , wszyscy żyją z gospodarza

tel 782 616 889 dla kolegów z forum czynny całą dobę  Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki , tylko cuda zabierają mi trochę czasu.                                                                                                          "Mówią żem jest paranoid a ja nie przejmuję się jadę co fabryka dała ....."

49

Odp: Zamiana Silnika

Sama tuleja też nie zawsze w takim przypadku jest winna.

Nie mogłeś Jurku tak od razu? Może tobie wcale nie potrzeba żadnego remontu, tym bardziej żadnej kapitalki? Może wystarczy tylko poprawić ustawienie tulei? I tu bym u Ciebie szukał problemu.

Kris, u Ciebie też można było pewnie uniknąć tej demolki, wystarczyło na początku, jak zaczęło dmuchać, sprawdzić tuleje. Głowice i tak miałeś zdjęte, więc to nie był żaden problem.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

50

Odp: Zamiana Silnika

zgadzam się całkiem ale to było na gwarancji i był mądry i nic ja nie mogłem nic zrobić nawet po 30 godzinach pracy wymienić oleju ani filtrów przyjechali i zrobili i WYKASOWALI ale miało być dobrze ale efekt końcowy tak winnego nie było bo niby wina materiału {polska podróba}po prostu nie licz na kogoś licz tylko na siebie każdy ładnie gada jak chodzi o kasę a jak się coś stanie to ręce umyje przez 9 lat miałem 512 nie wiedziałem co to jest silnik przy jednym wymieniłem pierścienie bo zaczął podbierać olej tuleje były okej a robie średnio ok 100 godzin jednym

51

Odp: Zamiana Silnika

kris piękną pointą zamknąłeś temat plusik dla Ciebie

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

52 Ostatnio edytowany przez 323piotrek323 (2009-12-16 14:57:17)

Odp: Zamiana Silnika

smile

Sprzedam U-4514

53

Odp: Zamiana Silnika

Drodzy forowicze zarejestrowałem się ponownie po kilku latach, bo wcześniej miałem ZT 323 ale sprzedałem i nie zaglądałem na stronę. Teraz mom problem z E-516. Padł mi motor. Najpierw zaczoł kopcic tak jak by się przypchał wtrysk, potem zaczoł na tym cylindrze stuka, a ostatecznie stanoł i nie można nim nawet zakręci. Czy ktoś miał taki problem?

54 Ostatnio edytowany przez Laszek (2013-05-07 21:40:04)

Odp: Zamiana Silnika

wywal mu ten silnik i wstaw od jelcza i po kłopocie smile tak mam u siebie a oryginalny V8 wystawił kopyto

E 516 na części
Telefon 695 076 269

55

Odp: Zamiana Silnika

dizel napisał/a:

Teraz mom problem z E-516. Padł mi motor. Najpierw zaczoł kopcic tak jak by się przypchał wtrysk, potem zaczoł na tym cylindrze stuka, a ostatecznie stanoł i nie można nim nawet zakręci. Czy ktoś miał taki problem?

A jaki tam masz silnik? Szóstkę czy ósemkę?

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

56

Odp: Zamiana Silnika

Ósemkę v

PiotrK napisał/a:
dizel napisał/a:

Teraz mom problem z E-516. Padł mi motor. Najpierw zaczoł kopcic tak jak by się przypchał wtrysk, potem zaczoł na tym cylindrze stuka, a ostatecznie stanoł i nie można nim nawet zakręci. Czy ktoś miał taki problem?

A jaki tam masz silnik? Szóstkę czy ósemkę?

57

Odp: Zamiana Silnika

wstaw od jelcza i po kłopocie, ceny części wiele niższe i w razie awarii każdy mechanik albo zakład podejmie Ci się naprawy. Ja do swojego kupiłem za 1600 zł i robiłem tylko pompę wtryskową i wtryski

E 516 na części
Telefon 695 076 269

58 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2013-05-17 21:57:22)

Odp: Zamiana Silnika

Tych ósemek w ogóle nie opłaca się remontować, no chyba że jakaś szybka naprawa... Jak chcesz, to załatwię Ci z Niemiec taki silnik, po kapitalnym remoncie i z gwarancją, ale za jego cenę to kilka jelczyków kupisz...

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

59 Ostatnio edytowany przez Andrew89 (2013-12-20 00:44:49)

Odp: Zamiana Silnika

Podpinam się tutaj bo lepszego miejsca nie znalazłem, otóż od dłuższego czasu zmagałem się ze słabym ciśnieniem w swoim 323, podkładałem podkładki, wyłączyłem wirówkę z obiegu i jakoś dokulałem przez te żniwa, posiałem co trzeba i czekałem na moment, kiedy zacznie brakować ciśnienia na głównej magistrali ( mam założony czujnik) wykonywałem gruberowanie po burakach i qq i żeby kontrolka nie świeciła to musiał mieć wysokie obroty. Na początku tyg wioząc pszenice, po rozgrzaniu oleju zaczęły się stuki, coraz głośniejsze i bardziej metaliczne, jakoś dojechałem na skup ( raptem 5 km) a potem do domu. Przytarło gdzieś na panewce. Gdyby nie parę mankamentów tego mojego silnika to bym zabrał się za remont, ale po dłuższym zastanowieniu się doszedłem do wniosku, że poszukam innego silnika. Wy ruszyłem w okolice i napotkałem 512 niebieską na złomowisku, obejrzałem i widać że przy silniku nie było nic robione, wymienione były tylko elementy osprzętu( nowy rozrusznik, regenerowany alternator, pompka paliwowa wstępna ) ku mojemu zaskoczeniu silnik ten przy -1 st C pokręcił kilka obrotów i zaczął łapać, (rozrusznik ten wygląda na nowy ale starego typu i na moje oko kręci 2x szybciej niż ten nowego typu co mam w 514) po odpaleniu kopci jak na zimną ifę przystało. Udało mi się go zagrzać tylko na 50 st C ale nawet na najmniejszych obrotach ciśnienie z 3,8 atm nie spadało a przy większych nie rosło. Po rozkręceniu obudowy filtra i wirówki stwierdziłem że nic nie było grzebane, pod sprężyną była tylko jedna podkładka. W chłodnicy nie widziałem żadnych bąbli ani tłustego nalotu. Silnik ten jest konstrukcją starszego typu, inny wymiennik ciepła, inny filtr oleju (bez różnicówki ) bez wyjścia na centralne smarowanie. Chciałbym ten silnik przeszczepić do swojego 323, cena bez osprzętu 2500 a rozrusznik i alternator po 300 za szt. '

mam w związku z tym parę pytań:
1 czy będzie pasowało koło zamachowe ? ew sprzęgło gumowe?
2 czy można zamienić korpus filtrów olejowych ?
3 czy trzeba będzie wymieniać wymiennik ciepła ? a jeśli tak to czy miski olejowe są takie same?

cdn bo żonka woła spać big_smile

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

60

Odp: Zamiana Silnika

zwróć uwage na pokrywe rozrządu ,bo jak masz pompe wspomagania z przodu to musisz ją zmienić aby przykręcić wspornik z pąpą

Świat należy do młodzieży Stary robi Młody leży