Odp: światła i wszystko co z nimi związane
konsole to ja rozkręciłem całą
GG 5280421 Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Elektronika i elektryka » światła i wszystko co z nimi związane
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
konsole to ja rozkręciłem całą
Czyli pozostaje życzyc dużo cierpliwości bo będzie potrzebna i powodzenia.
Witam mam problem z elektryką dodam że całą mam pomieszaną i miejscami popaloną doszczętnie :gun: Na razie bym prosił o fotki bezpieczników i do czego który służy bo wypadło mi z za bezpieczników część tych opisów papierowych a opis który jest z forum jest trochę inny i po niemiecku a schemat instalacji no cóż nie jestem w tym temacie obeznany :play: ciągnik jest 323 z 1985 jeszcze nie na klawiszach na konsoli tylko na takich wysuwanych
Sebastian gdzieś wstawiałem opis bezpieczników ale jak nie znajdziesz to pisz na GG to Ci podeślę.
Sebastian, napisz mi maila, a podeślę Ci co trzeba.
Dzięki ! odezwę się na pewno i to pewnie nie raz bo to dopiero początek przygody z ifą oby współpraca z nią była owocna
spaliły mi sie obydwa włączniki świateł trze by je ominąć i zastosować co innego na przekaźniku i na nowych bezpiecznikach jest tam trochę na motane wiec schemat mało mówi
włącznik świateł krótkie długie 0-1-2
włącznik świateł pozycyjnych 0-1-2
tak ? i po włączeniu pozycji mamy prąd na światła i wybieramy dłg/krut i do sterowania żarówka ida dwa plusy krótkie długie i jeden masowy
teraz zabezpieczanie ze schematu widzę ze na włącznik krótkie długie prąd jedzie z dwóch bezpieczników i mostek na pozycyjne
i na pozycyjne idzie prąd z włącznika głównego chebla 24v przełacznik i później na 3 bezpieczniki ? to mnie zastanawia najbardziej czy ja zle czytam schemat... ? czy tak to dziwnie zaprojektowali
ale masz nagmatwane to sie robi zupełnie inaczej prościej przejdź na gg do mnie w wolnej chwili najlepiej wieczorem to ci wszystko wytłumacze
no wiesz przełączniki juz mam nowe i juz je ogarnąłem fajne 3stopniowe 6pinowe na 230v pasują w ramkę zrobiona z oryginalnego włącznika tylko mam jedne światła cały czas stałe 24v w przednich lampach jest jeden wolny kabel i na nim cały czas prąd nie zależny od tych wyłączników ... tak wiem ze jest schemat i wszystko na schemacie ale opis podłączania tych włączników by sie przydał . Napisałem do cb na gg
Problem rozwiązałem dwa przełączniki kołyska I-0-II każdy po 6pin, przełącznik pozycyjnych zasilanie pod dwa środkowe piny dolny pin pozycja II światła pozycyjne + 2pin zasilnie na światła krótkie długie pozycja I pin górny zasilnie na same światła bez pozycji i znów zasilanie na dwa środkowe piny i dolny pin długie i górny krótkie . przełączniki pasują w ramkę zrobiona z oryginalnych włóczników wywalamy środek obcinamy tył ścianki boczne wygładzamy lutownica i pięknie wchodzi nam przełącznik na 230v chyba 16A czarny z nadrukiem I-0-II koszt około 15zł w hurtowni elektrycznej (całość powinna byc na przekaźnikach no ale właściciel ciągnika chciał bez to ma bez)
Nabyłem od kolegi ZT323 ale nie ma on oryginalnych wspornikow lamp przednich. A lampy te co są zamontowane na siatce są do wymiany. Może ktoś doradzi jak oświetlić kermita
Myslalem kupić lampy przednie na h4 z c360 i podobnie zamontowac do tej czesci uchylnej jak w Ursusie
Oraz kierunki na blotnik też z ursusa i by byly przy okzaji obrysowki
Jak wy macie ?
Może źle myślę
Albo wpuścić w grila jak w zetorach
zrób na oryginał czyli tak:
Rób na oryginał.
Te wsporniki nie są skomplikowane. Spawarka, profil, jakieś płaskowniki i gotowe. Lampy na takim wsporniku zawsze możesz podmienić.
Wiem, że Admin ma w stodole komplet to tarabań do niego. Taniej nic nie wymyślisz.
Na oryginalności to mi najmniej zależy liczy się cenoprostota i funkcjonalność.
A czy ten wspornik z lampami nie trzęsie się jak ubijaczka? Bo u mnie na wolnych obrotach blotniki przednie wibruja dość mocno
Poza tym jak w oryginale tam działają lampy bo widzę że są 4 szt to jak?
2 sa od postoju i krótkie a 2 pozostałe drogowe?
Bo robocze przednie na kabinie pewnie
Oryginalnie przy drogowych są robocze jak u Tomka. Robocze lesze światło dają z góry dlatego zakłada się gdzieś na górze kabiny. Pewnie trzymając na wolnych masz zbyt wolne.
u mnie nic się nie trzęsie bo te wsporniki są zrobione od nowa z grubszego materiału a lampy to krótkie długie i pozycja w jednej obok są robocze i pod spodem kierunkowskazy a na górze w siatce też mam krótkie długie i pozycje
Z czego masz te w siatce? Maja jakąś regulacje żeby swiecily tam gdzie trzeba ?
Rozumiem że pozycje świecą 4 szt na raz czy całkiem osobno włączasz gorne?
Co do wolnych obrotów ciezko stwierdzic bo obrotomierz żyje własnym życiem i ciezko mu się zdecydować co pokazać
Czyli koledzy twierdzicie że lepiej lampy szerzej na tych wspornikach niz jak w nowszych na grilu
Na grillu to sie będzie trzęsło bardziej niż na wspornikach
W mtz-cie tylne oświetlenie mam zdublowane pod dachem, jako że oryginalne jest zasłaniane przez rozsiewacz czy opryskiwacz + są tam i robocze. Dublowanie przednich czy ma sens ?, wszak robocze z światłem rozproszonym dają w polu lepszy efekt.
Obroty wolne silnika to raczej na wyczucie niż patrzenie na obrotomierz. Każdy ciągnik na zbyt wolnych mniej lub więcej drży.
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Elektronika i elektryka » światła i wszystko co z nimi związane
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo