61

Odp: większy rozmiar kół- wszystkich

to michu23:
Trudno powiedzieć, to jest dobre pytanie. Myślę, że wiele zależy od tego, jak dobry jest kierowca.
Myślę, że nie ma dużej różnicy w momentu obrotowego między kołami o średnicy 175 cm lub 200 cm.Promień koła jest większa o 12,5cm, wzrost momentu obrotowego będzie o 7,14%.
wzrost Mk=(12,5/175)*100 w te same mocy ciągnięcie.

62

Odp: większy rozmiar kół- wszystkich

no tak wyzsze kola nie maja duzo wspolnego ele szersze to juz tak ja do mojego 303 jak zalozylem blizniaki do tylu i wjechalem w bloto to myslalem ze mi silnik z ramy wyskoczy tak mial ciezko

Fortschritt zt 423 a razy 2

63

Odp: większy rozmiar kół- wszystkich

Jest to możliwe,jeśli są między koła pchalo błoto, więc to musiało być trudne.
To zatorów zawsze trwa tylko moment, do tego jest ciagnik proponowany.
Skrzynia biegów musi wytrzymać dławienie silnika na najniższej stopień prędkości z wystarczającą rezerwa. Czynnik przeciążenia skrzynia biegów jest zwykle K=2 (Oznacza to silnik 200KM), to musi w krótkim czasie wytrzymać. Taka jest teoria,praktyk jest inną.
Ciagniki ZT są już dość stary i 200KM nie wytrzyma.:nie_wiem:

64

Odp: większy rozmiar kół- wszystkich

Skrzynie powinno zabezpieczać sprzęgło, po za tym jak silnik więcej nie da, to obojętnie jakie koła będą, nic się nie ma prawa popsuć.

65

Odp: większy rozmiar kół- wszystkich

jesteś pewien Dario? Kolega wstawił większe koła do 360 (nie wiem jakie ale dobrze wygląda) i z wyjących zwolnic zrobiły się syreny pożarne.

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

66

Odp: większy rozmiar kół- wszystkich

Zwolnice mogą głośniej pracować, większe koła to większe obciążenie, ale nie większe niż może dać silnik. Ciągnik będzie mieć mniejszy uciąg ale rozpaść się nie powinien, chyba że już jest w stanie przedzawałowym.

67

Odp: większy rozmiar kół- wszystkich

Być może źle zrozumiałem Ciebie, ale Ciągnik nie będzie mieć mniejszy uciąg.
Wręcz przeciwnie, więcej. Będzie tonąć mniej, będzie mniej poślizgu kół i więcej energii i siły pozostaje dla narzędzi.
Oczywiście zależy na szczególne warunki.
Na przykład, teraz w zimie w śniegu są szerokie opony złe.
Wszystko jest bardzo indywidualnie.

68

Odp: większy rozmiar kół- wszystkich

Większa średnica koła = mniejsza siła.

69 Ostatnio edytowany przez mazi (2010-12-03 00:58:18)

Odp: większy rozmiar kół- wszystkich

Mniejsze koło to większy poślizg natomiast większe koło mniejszy poślizg siła znacząco się nie zmieni bardziej prędkość. Uciąg jest raczej lepszy bo traktor nie będzie boksował tylko pociągnie to co trzeba bardziej można się bać o urwanie czegoś w napędzie bo na większą średnicę trzeba większej siły ale to raczej w ciągniku fortschritt nie problem.

Chyba tak to działa jak dobrze pamiętam ze szkoły.

Znawców Fortschritta wielu na forum fachowców na lekarstwo ...

70

Odp: większy rozmiar kół- wszystkich

Sprawa jest prosta większe koła niższy bieg a co do zimy to łańcuchy rozwiążą problem.

71

Odp: większy rozmiar kół- wszystkich

poulm napisał/a:

Ciężarowki Ifa W50 4x4 mieli w przednie napędu dwóch różnych transfer,transfer 6,07 i 5,36.
Może być niektóre transfery dobre dla napęd ZT i zmiana koła. :nie_wiem:

Także tył od IFY pasuje do przodu ZT, a IFA razem miała tam 5 różnych przełożeń. Najłatwiej to sprawdzić na wałku atakującym, gdzie było 9, 10, 11, 12 lub 13 zębów. Można jeszcze podmienić przełożenia na zwolnicach - 2 rodzaje.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

72

Odp: większy rozmiar kół- wszystkich

takie pytanie z mojej strony czy mocno zwiększył się promień skrętu? Bo jak kupiłem mojego forsza i wjechałem za stodołe z phx to nie mogłem wycofać przez bramę tylnią. Przed traktorem stał jeszcze kombajn którym najpierw wyjechałem a dopiero później wyjechałem z zestawem. Jeszcze do tego strasznie ciężko wchodzą wsteczne męczyłem się z pół godziny zanim się udało. Forszaj na zime wstawiony do szopy i będzie remont tylko jeszcze czasu brakuje sad

73

Odp: większy rozmiar kół- wszystkich

mazi napisał/a:

...bo na większą średnicę trzeba większej siły...

czyli przy tej samej sile uciąg będzie mniejszy. Co do poślizgu kół to trzeba po prostu szersze założyć.

74

Odp: większy rozmiar kół- wszystkich

Oczywiste jest,gdy sa większe koła, tak się zmienia cały transfer ciagnika i jest mniejsza pociągowa siła.
Może ona zostać nie zmieniona , kiedy się daje mniejszy bieg lub mocniejszego silnika.
Ten problem mam rozwiązany turbodoładowanym silnikem.:cool:
Z większymi i szerszymi kołami sa eksploatacji ciagnika poprawia,jest to chyba oczywiste.
:stu::stu::stu:

75

Odp: większy rozmiar kół- wszystkich

http://www.youtube.com/watch?v=ePXbwWet … re_related

76

Odp: większy rozmiar kół- wszystkich

Teraz to są takie koła najlepsze big_smile http://www.youtube.com/watch?v=zBjlSJf4 … re=related

77

Odp: większy rozmiar kół- wszystkich

Na skutek poczynionych obserwacji i własnych doświadczeń stwierdzam, że traktor ZT jest zwyczajnie słabym i nie ma co się napalać. Dla nas małorolnych, zazwyczaj o niebo przekracza potrzeby, ale przy większym areale już nie podoła. Co z tego, że założy się większa oponę? Zaraz trzeba założyć większy silnik i załatwić sobie stały upust u dostawców części do skrzyni biegów i przeniesienia napędu. To wszystko jest leczenie syfa pudrem. Albo zostawić to co jest, takie jakie jest, bo nawet na słabych oponach przy pługu brakuje mu mocy , a nie trakcji, albo zainwestować w coś innego równie taniego, ale o nieporównywalnie większym uciągu i tyle. Kombinowanie z rozmiarem opon uzasadnione jest dla mnie tylko w przypadku obniżania kosztów ich zakupu. Nie zauważyłem dotychczas żadnej innej przesłanki, która mobilizowała by mnie do poszukiwania innych rozwiązań niż te które są zastosowane przez producenta.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

78

Odp: większy rozmiar kół- wszystkich

Koła są za małe i za wąskie. Prześwit tego ciągnika przy jego długość jest katastrofą, nadaje się do transportu po asfalcie ale ja w polu z moim pługiem ciągle wpadam po ramę. Jeśli sprzęgło pozostaje oryginalne, to nic nie powinno się psuć. Co do skrzyń, one już są bardzo stare i do tego w ciągnikach powyżej 100 KM z każdą jest kłopot. Ta skrzynia jest nawet wytrzymała, tylko w 323 kłopot jest z olejem, bo najczęściej pracuje na nieodpowiednim oleju.

79

Odp: większy rozmiar kół- wszystkich

Masz rację.
Ty przedniej opony Michelin 540/65-24, co mam  teraz na ZT, nowa kosztuje u nas od 4000Zl za sztuk. Tyle pieniędzy nie są dla mnie,jako mały rolnik,efektywne i ekonomiczne.
Ale ja kupiłem go za minimum ceny, byłbym głupi,jeśli by nie wziąłem i nie zalozyl do ciagnika.
:smiley:

80 Ostatnio edytowany przez mazi (2010-12-10 17:15:20)

Odp: większy rozmiar kół- wszystkich

Problem większych kół w ciągnikach fortschritt tak siedziałem i do głowy wpadł mi pomysł jak przy tylnych kołach 38  zgrać przednie bo skoro:

1. tył w 303 ma opony - 18.4 - 30 - to ich średnica ma odpowiednio 1550 mm
2. przód w 303 ma 12.5 - 20 opony nie mogłem znaleźć ale 13.6 pasuje również jej średnica to 1060 mm
A więc różnica między tyłem a przodem wynosi 490 mm i zachowując odpowiednio tą różnicę przy większym ogumieniu nie będzie nam doskwierał problem zgrania napędu.
Czyli:
Tylne 20.8 - 38 mają średnicę 1840 mm
Przednie mogą być:
1. 24 średnica 1335 mm
16.9 R 24, 420/85 R 24, 480/70 R 24, 540/65 R 24  (tu różnica 505mm) 15 mm więcej
2. 26
14.6 - tu problem jest bo nie mam dokładnej średnicy nowego koła
3. 28 średnica 1365 mm
14.9R28, 380/85R28, 420/70R28, 480/65R28 (tu różnica 475 mm) 15 mm miej

Także różnica między przodem i tyłem wysokości przy tych oponach nie będzie wielka tym samym nie powinny się gryźć napędy.

Jeśli coś pochrzaniłem poprawcie.

A jeszcze połapałem jakie felgi pasują na przód do Fortschritt -  ale najpierw muszę się upewnić: są one w rozmiarach 24, 26, 28.

Znawców Fortschritta wielu na forum fachowców na lekarstwo ...