1

Temat: Ifa W50/w60

interesujące ciężarówki, jaka jest różnica między nimi, jakie mają skrzynie, ile biegów i jak one wyglądają, czy wszystkie są 4x4, czy mają reduktor, jak szybko jeżdżą:), czy osprzęt z jakimi się pojawiają napędzany jest hydraulicznie? kto zna te maszynki niech pisze :beer:

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

2 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2009-12-29 00:13:21)

Odp: Ifa W50/w60

No to może ja zacznę wink

Tych dwóch Ifek to nie porównasz, bo nie ma takiej IFY jak W60. Jest L60 (nowszy model W50) i to zapewne o nią Ci chodziło.

Obie wychodziły w wersjach 2x4 jak i 4x4 w ogromnej ilości konfiguracjach, tzn. ciężarówki, wywrotki, ciągniki siodłowe, dźwigi, wozy strażackie, z pojedynczymi i podwójnymi kabinami, drabiny strażackie, wozy bojowe, cysterny, paszowozy, mlekowozy, mąkowozy itd.
Ogólnie W50 produkowano w ponad 50-ciu odmianach z ok. 250-cioma wersjami wyposażenia.
Fajne były też takie wersje rolnicze W50 LA/Z, krótkie z napędem 4x4. Był to jeden samochód z kilkoma typowo rolniczymi nadwoziami do wymiany (m.in. beczka, wywrotka, rozrzutnik obornika, rozrzutnik nawozów) w komplecie oraz ze specjalnym wałem do napędu maszyn żniwnych.

W W50 były montowane silniki 4VD, takie same jak w "naszych" wszystkich traktorach i kombajnach 512, 514, z drobnymi różnicami, zwłaszcza w mocy, bo w samochodach miały one 125KM.

W L60, montowane były silniki 6VD - 180KM, tzw. trzeciej generacji - konstrukcja MAN'a, czyli z 6-cioma pojedynczymi głowicami i żeliwnymi tłokami w kształcie litery T (super rozwiązanie i duża wytrzymałość). Te silniki montowane były również w "naszych" kombajnach 516, 517 i 524.
Posiadały reduktor w skrzyni biegów, przez co miały 8 biegów do przodu.

To tak najkrócej i najogólniej.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

3

Odp: Ifa W50/w60

Piotrze aby na pewno silnik 6" z L60 do 517? bo to z deka rażąca dysproporcja mocy do potrzeb kombajnu?

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

4

Odp: Ifa W50/w60

Ale że za dużo koników czy za mało? wink Silnik 8VD w tych kombajnach ma ok. 230KM.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

5 Ostatnio edytowany przez Fenol (2009-12-29 19:13:01)

Odp: Ifa W50/w60

PiotrK napisał/a:

W L60, montowane były silniki 6VD - 180KM, tzw. trzeciej generacji - konstrukcja MAN'a, czyli z 6-cioma pojedynczymi głowicami i żeliwnymi tłokami w kształcie litery T (super rozwiązanie i duża wytrzymałość). Te silniki montowane były również w "naszych" kombajnach 516, 517 i 524.

właśnie tu nie dziwisz bo 180 kucy to nie 230 :stu:
(czy taki silniczek mogę wstawić do sieczkarni E281? i czy będzie pasować?)
czy ktoś zna jaką stronę fanów ciężarówek gdzie mogę poczytać o ciężarówkach ifa?  zastanawia mnie że ma ona 180 koni, wydaje mi się że bardzo dużo za dużo, forszajem ciągnę z max prędkością bez problemu zestaw  ~30t z mocą 180km pewnie oderwałbym się od ziemi smile
miałem okazję zobaczyć chyba L60 (na złomie niestety), z samą ramą, miała balonowe koła i napęd na obie osie wyglądała bardzo imponująco. Kabina zielona jeszcze błyszczała.

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

6 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2010-01-02 23:54:21)

Odp: Ifa W50/w60

Ten silnik nie pasuje tak od razu do sieczkarni. Potrzeba kilku przeróbek. Jak Cię to interesuje, to dam Ci namiary na ludzi, co mają w tych sieczkarniach te silniki.
Ale w ogóle dlaczego chciałbyś go wkładać do tej sieczkarni? Przecież tam masz też silnik 6VD, tylko bardziej Ifoski. Ma on dokładnie tyle samo koników co ten z L60 i uważam, że jest lepszy od niego. Jest bardziej solidny i trwalszy, przez co bardziej niezawodny i sporo tańszy w naprawach. Generalnie identyczny jak 4VD, z kilkoma udoskonaleniami.
Te Ifki na tych balonach też mi się bardzo podobają. Stosowano je głównie w rolnictwie i w wojsku.
Na polskich stronach nie znajdziesz raczej stron fanów tych samochodów. W Niemczech jest kilka.
Może tu, założymy taki dział? W końcu z Fortschrittami, mają one wiele wspólnego. Trzeba pogadać z Szeryfem...

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

7

Odp: Ifa W50/w60

Znam kolesia co ma na czymś takim dźwig i to na takich ruskich oponach co to wyglądają dość poważnie. Podnosi nim w okolicy wszystko co się przewróci i sporo waży. Potęga.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

8

Odp: Ifa W50/w60

Ja podziwiałem w pracy opryskiwacz 3000l na ifie lance otwierane hydraulicznie zbiornik z nierdzewki i wszystko made in DDR. Te IFY miały reduktor coś na wzór unimoga.

9

Odp: Ifa W50/w60

Piotrze pytałem czysto teoretycznie, na wypadek jakby w sieczkarce padł bo się trafiają takie silniki z ifek. Makru są jeszcze większe dźwigi ify maj chyba oznaczenie 125 i mają kanciata wielką kabinę z wielkimi szybami we wszystkich kierunkach.

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

10

Odp: Ifa W50/w60

http://hardconn.beepworld.de/files/ADK125/adk125-2.jpg
W moim gospodarstwie taki był tylko, że zielony,z tego co pamiętam(dawno to było) to miał silnik 6 garów ale nie taki jak w L-60 tylko 6 garów jak w ciągniku.

11

Odp: Ifa W50/w60

toooo jest właśnie to! ale żeby miały 6 garkowe silniki? o rany po co? Fazi co to za ifa na twoim awatarze? czy to twój sprzęt? wstaw może foty w dziale z ciężarówkami, koniecznie wstaw deskę i kiere.

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

12

Odp: Ifa W50/w60

to była IFa chyba do przewozu drzewa  jeśli sie nie myle bo zakonice tam widac na niej

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

13 Ostatnio edytowany przez Fazi (2010-03-14 20:50:33)

Odp: Ifa W50/w60

No mój sprzęt, 4x4 załączany elektro-pneumatycznie silnik 6, 180km wciągarka dwubębnowa napędzana ze skrzyni biegów sterowana takim dużym pilotem,do skrzyni jest założona specjalna przystawka napędowa, rok prod.1988.10 biegów:C,R,1,2,3,4,5,6,7,8. . Orginalnie była zwyczjna skrzynia,to było zakładane na nią tak z 11 lat temu ,może  z 3 razy było na niej wiezione dzrzewo większość czasu przstała,tera mamy zpowrotem zarzucić jej skrzynie ( sie przyda w gospodarstwie) i znowu powróci na szose.Mamy jescze jednego sprzęta do drzewa ,ifa W-50 (ciągnik siodłowy)silnik wiadomo jaki około 125km 4x4 złączane mechanicznie ifa ma hydraulike i targa 1-osiową naczepe z hds-em na środku.I do tego mamy jeszcze 3 zwyczajne ciagniki siodłowe (bez napędu i hydrauliki) ,jedną co miała fabryczny zesatw do lasu ale został sprzedany i jest naniej paka z L-60,i ife wywrotke taka krótka  wysoka na balonówach ma 4x4.Jutro dam fotki tych sprzętów do lasu, a do reszty niestety niemam.
Dodam jeszcze że L-60 jako jedyny typ miał harakterystyczny "kapelusz"na dachu nad siedziskiem pasażera(no może L-60 jako wywrotka też mogła niemieć).Każdy typ W-50 miał tylny most na zwolnicach,skrzynia biegów "zwyczajna" 5+R bez żadnych reduktorów,zależnie od roku produkcji W-50 miała wspomaganie mechaniczne lub orbitrol ,rura wydechowa przeważnie pod ramą  w W-50 wywrotce jest to komin za kabiną znowuż jeden z ciągników siodłowych ma pod przednim zderzakiem..Do L-60 to mam kupe oryginalnej dokumentacji w tym kolorowej.Ciekaw jestem  co powie PiotrK   bo jak zacznie opowiadać to aż miło czytać

14 Ostatnio edytowany przez Fazi (2010-03-10 16:49:14)

Odp: Ifa W50/w60

wojtas napisał/a:

to była IFa chyba do przewozu drzewa  jeśli sie nie myle bo zakonice tam widac na niej

No to są kłonice.
L-60:

http://img693.imageshack.us/i/40538142.jpg/
http://img696.imageshack.us/i/22712180.jpg/
http://img411.imageshack.us/i/22739271.jpg/
http://img203.imageshack.us/i/72904098.jpg/

15

Odp: Ifa W50/w60

Ostatnie dwie foty nie wchodzą.

16

Odp: Ifa W50/w60

trzeci link poprawiłem w czwartym niestety nic nie da się zrobic

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

17

Odp: Ifa W50/w60

W czwartym brak ukośnika .

Nie ma że się nie da, jak się nie chce to się nie da...;)

smile E-516 na części. smile

18

Odp: Ifa W50/w60

Poprawiłem, wszstko powinno chodzić.
W-50:
http://img359.imageshack.us/i/44602701.jpg/
http://img695.imageshack.us/i/16260147.jpg/
http://img532.imageshack.us/i/83715519.jpg/
http://img638.imageshack.us/i/12174299.jpg/

19

Odp: Ifa W50/w60

http://www.youtube.com/watch?v=DGoGLbuux9Y samochód gwiazda a kierowca.....
http://www.youtube.com/watch?v=fR7g5vgE … re=related
http://www.youtube.com/watch?v=D-LBqnbu … re=related hardcor
http://www.youtube.com/watch?v=Nw-hC91k … re=related

20

Odp: Ifa W50/w60

Fazi napisał/a:

No mój sprzęt, 4x4 załączany elektro-pneumatycznie silnik 6, 180km wciągarka dwubębnowa napędzana ze skrzyni biegów sterowana takim dużym pilotem,do skrzyni jest założona specjalna przystawka napędowa, rok prod.1988.10 biegów:C,R,1,2,3,4,5,6,7,8. . Orginalnie była zwyczjna skrzynia,to było zakładane na nią tak z 11 lat temu ,może  z 3 razy było na niej wiezione dzrzewo większość czasu przstała,tera mamy zpowrotem zarzucić jej skrzynie ( sie przyda w gospodarstwie) i znowu powróci na szose.Mamy jescze jednego sprzęta do drzewa ,ifa W-50 (ciągnik siodłowy)silnik wiadomo jaki około 125km 4x4 złączane mechanicznie ifa ma hydraulike i targa 1-osiową naczepe z hds-em na środku.I do tego mamy jeszcze 3 zwyczajne ciagniki siodłowe (bez napędu i hydrauliki) ,jedną co miała fabryczny zesatw do lasu ale został sprzedany i jest naniej paka z L-60,i ife wywrotke taka krótka  wysoka na balonówach ma 4x4.Jutro dam fotki tych sprzętów do lasu, a do reszty niestety niemam.
Dodam jeszcze że L-60 jako jedyny typ miał harakterystyczny "kapelusz"na dachu nad siedziskiem pasażera(no może L-60 jako wywrotka też mogła niemieć).Każdy typ W-50 miał tylny most na zwolnicach,skrzynia biegów "zwyczajna" 5+R bez żadnych reduktorów,zależnie od roku produkcji W-50 miała wspomaganie mechaniczne lub orbitrol ,rura wydechowa przeważnie pod ramą  w W-50 wywrotce jest to komin za kabiną znowuż jeden z ciągników siodłowych ma pod przednim zderzakiem..Do L-60 to mam kupe oryginalnej dokumentacji w tym kolorowej.Ciekaw jestem  co powie PiotrK   bo jak zacznie opowiadać to aż miło czytać

No fajne sprzęcicho....
W-50 też miały, nawet po dwa luki w dachu, głównie w wersjach wojskowych, a tam już montowano różne rzeczy. Te na balonach są najfajniejsze, zwłaszcza te w wersjach rolniczych.
W-50 miały również trzy rodzaje wałków atakujących z kołami talerzowymi i dwa rodzaje kół na zwolnicach, w zależności od przeznaczenia Ifki. Jak ktoś potrzebował szybkie autko, to przerabialiśmy mu je tak, że nawet 120km/h wyciągało i to wcale nie z górki ani z wiatrem smile
Do dziś sporo ich jeszcze w Strażach pożarnych służy jako drabiny. Idealne na stare miasta i w wąskie uliczki, gdzie większy sprzęt nie wjedzie.
W Ifkach L-60 włożono już silnik 6VD 13,5/12 SRF, typowo Mann'owski, ale niestety jest on znacznie delikatniejszy niż zwykły 6VD 14,5/12-2 SRW, ten np. z sieczkarni czy z dźwigów ADK125. W silniku tym np., przez założenie złych uszczelek pod głowicą lubią pękać głowice, a największą ciekawostką są tłoki. Oryginalnie są one żeliwne w kształcie litery T i praktycznie niezniszczalne. Na pewno Fazi masz również te tłoki. Ma to duże znaczenie zwłaszcza w kombajnach, gdzie zamienniki aluminiowe, przy niedostatecznym chłodzeniu, puchną i zacierają się w tulejach.
Jakiś czas temu robiliśmy ten silniczek i pstryknąłem fotkę -
http://img692.imageshack.us/img692/8178/l60tok.jpg

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.