61

Odp: Ifa W50/w60

cześć, chciałem was zapytać o zdolności jezdne Ifa l 60 w terenie. jestem bardziej zainteresowany ifa jako autem  bardziej terenowym niż użytkowym.
Głównie chodzi mi o napedy, jak dołączany jest napęd przedni czy występuje możliwość blokowania międzymostowego czyli żeby zblokować przód i tył?
czy wyposażone auto jest w  blokade tylnego mostu? czy wersja 4x4 ma blokade przedniego mostu. czy są modele wyposażone w wyciągarkę? albo w jaki sposób można dostosować wyciągarkę np od urala albo ziła..

62

Odp: Ifa W50/w60

znalazłem fajne foty ifa
http://connect.in.com/ifa-l-60/images.html

63

Odp: Ifa W50/w60

trochę historii


http://commons.wikimedia.org/wiki/File: … rzeuge.jpg
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: … eugbau.jpg

64

Odp: Ifa W50/w60

Lepiej kup sobie Unimoga. On spełni wszystkie Twoje wymagania, bo IFA jest w miarę dobra dla rolnika poszukującego przygód. Dla prawdziwego poszukiwacza przygód to słaby temat. Też kręcą mnie tematy 4X4. Mamy ze szwagrem Aro Muscel M461 z silnikiem od FSO 125p i Uaz 469B z silnikiem od C-360. Fajna zabawa ale kosztowna.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

65

Odp: Ifa W50/w60

jeszcze  chciałem zapytać czy ifa ma przeguby kulowe z przodu tak jak star 266 albo ził czy ural?

66

Odp: Ifa W50/w60

no tak ale unimog to już wysoka pułka cenowa, dlaczego uważasz że to słąby temat...
pod terenowym użytkowaniem miałem na myśli jakieś krótkie przeprawy a nie wyjazd dookoła świata

67

Odp: Ifa W50/w60

znalazłem coś  na temat danych technicznych na jakiejś stronie niemieckiej. przetłumaczyłem to przy pomocy narzędzi google.. (w niektórych miejscach brzmi to śmiesznie jednak ci co znają zagadnienie na pewno będą wiedzieli o co chodzi)

jednak nadal nie odpowiedziało to na moje pierwotne pytanie, czyli w jaki sposób IFA 4x4 ma rozwiązane zapinanie i zwalnianie blokad napędów.
Zaprezentuje Wam owe tłumaczenie
być może przyda sie to kiedyś  komu...

Przypominam że jest to tłumaczenie z języka niemieckiego przy pomocy narzędzi google, czyli tłumaczyła to maszyna


IFA L 60 1218 4x4 DSK-ND

Informacje ogólne:

Długość 5950 mm
Szerokość 2500 mm
Wysokość 2865 mm
minimalny prześwit szerokość / długość 340 mm / 450 mm
Rozstaw kół przód / tył 2000 mm / 1970 mm
najmniejsza średnica toczenia koła 15500 mm
800 mm głębokości brodzenia
Rozstaw osi 3240 mm
Wymiary Powierzchnia ładunkowa L / B / H 3050 mm / 2350 mm / 650 mm *
Wysokość podłogi 1580 mm
Kąt natarcia / front długości 30 ° / 1420 mm
Kąt natarcia / długość HA 51 ° / 1290 mm
obciążenie przedniej osi / tył kg 4500 kg / 7500
Dopuszczalna ładowność 5500 kg
Masa własna 6200 kg *
Dopuszczalna masa całkowita 12000 kg
dopuszczalna masa przyczepy z hamulcem 16000 kg
dopuszczalna masa przyczepy bez hamulca 1500 kilogramów
Zdolność pokonywania wzniesień Solo / pociąg 50% / 42%
stosunek masy mocy samotnie 10,41 kW / t
Money Train Mass 4,46 kW / t
Pojemność zbiornika paliwa 180 L
Standard zużycie paliwa 26 l / 100 km
Zużycie Track 4,3 l / 100 km
driving range 600 / 800 km
wewnętrzny hałas 85 dB
Hałasu 80 dB
ABE - No 2500-2
W VEB IFA-samochód fabrycznie Ludwigsfelde
Kluczowy punkt 2: 7803
Wprowadź numer 3 087 000
Maksymalna prędkość 91 kilometrów na godzinę
Miejsce czołowego prawej FIN

Silnik:

Typ 6 VD 13,5 / 12 SRF
Praca Procedura 4 - suwowy - Diesel / Direct Injection
6 cylindrów w pozycji pionowej rzędu
Średnica 120 mm
Skok 135 mm
Pojemność 9160 cm ³
Współczynnik kompresji 18:01
Czas:
Wlotowy otwiera 9 ° przed GMP
Wlot zamknięcie 41 ° po UT
Układ wydechowy otwiera się 50 ° przed GMP
Układ wydechowy zamyka 8 ° ATDC
kolejność zapłonu 1-5-3-6-2-4
max. Moc 125 kW / 2300 obr / min
max. Moment obrotowy 634 Nm przy 1250 obr / min
spec. Zużycie paliwa 222 g / kWh
spec. Zużycie oleju wynosi 1,10 g / kWh
Pompa wtryskowa DEF-F 6 / N
Na biegu jałowym pokrętło w prawo 466-20
Czas SAZ
Produkcja rozpoczęła się 22 ° przed GMP
PF Injector 165-14
PCN Injector 86/114 Y
Filtr paliwa 120 FKE 11/01
Ölauffüllmenge 20 L
W VEB IFA-silnik roślin Nordhausen

Chłodzenie:

Rodzaj chłodzenia cieczą z zbiornika wyrównawczego
Pompa płynu chłodzącego
Wydajność 330 L /
Ciśnienie 70,6 kPa
Pojemność 0,86 kW
Prędkość 2540 obr / min

Sprzęgło:

typu Single-talerz sprężyny talerzowe
TF 380-950
Dysk sprzęgła 380 DRZ
Wälzausrücklager W 02/04
max. Moment obrotowy 9500 Nm
życie Release 3600 N
Gra na wyzwalacza 1,5 mm
Force na pedał sprzęgła
Air pomocą 120 N
non-air-wspomaga 870 N
średnicy 380 mm Hak

Skrzynia biegów:

Typ 1 WF 66 K S8 / VD 680 W
Pozycja montażowa 3 ° przechylony do tyłu
Konfliktu w Strefie Gazy gąsienicowe / Re = obwód gniazda
1. - 8 Odpowiedź = układ synchroniczny
Switched narzędzi formie
Moment zamek pneumatyczny
Przełączanie terminal wielowypustowym 12 x 24
rozkład momentu obrotowego przodu / z tyłu 01:02
Stały napęd na cztery koła
Tłumaczenia:
Gąsienicowe 14.44
1. Gang 6.15
2. Gang 4.4
3. Gang 3.2
4. Gang 2.54
5. Gang 2.05
6. Gang 1.47
7. Gang 1.07
8. Gang 0.85
Gang R. 10.66
Kierunek obrotów w kierunku przeciwnym, prawo
ilość oleju skrzyni biegów 6 L
4.5l Transfer oleju przypadku wielkości
Masa bez oleju 245 kg


WOM:

Motor - ocena wielkości przekładni 60, długość 400 mm, 50 mm offset
Skrzynia biegów - HA wielkości nominalnej 57, długość 1040 mm, 70 mm offset
Skrzynia biegów - VA wielkości nominalnej 60, długość 1380 mm, 85 mm offset


Front:

dopuszczalny nacisk na oś 44,5 kN
max. wejściowy moment obrotowy 4100 Nm
max. Wejście prędkości 2900 obr / min
Przełożenie 6,042
translacja dysku Bevel 1,611
Luz przekładni zębatej 0,3 + 0,1 mm
0,5 ° pochylenia
Spread 8 °
Trailing 3 °
Toe-0 - 4 mm
utwór Spring 980 mm
Kąt skrętu
krzywej wewnątrz koła 37 °
poza koło 26,4 °
Łożyska kół odprawy od 0,04 do 0,14 mm
Waga 580 kg
Scrub promieniu 99 mm
Ilości oleju
Różnica 3.6l
Planetary / Achsvorgelege 1 L
King piny powyżej 0,33 L
stożkowe zęby / 18 / 29 Zębatka


Z tyłu:

dopuszczalny nacisk na oś 83 kN
max. wejściowy moment obrotowy 7000 Nm
max. Wejście prędkości 2900 obr / min
Przełożenie 6,042
translacja dysku Bevel 1,611
Luz przekładni zębatej 0,3 + 0,1 mm
Masa 545 kg
utwór Spring 980 mm
Kąt instalacji 3 °
Ilości oleju
Oś 3.6l
Planetary / Achsvorgelege 2,25 L


Rama pojazdu:

Typ ramie
belki wzdłużne prosto U-profil
Belka 7 kapelusz i U-belki
utwór Rama 800 mm


Hak:

BK Typ 63 116 TGL 5048


Wibracje:

Przód
Pociąg siły tłumienia / ciśnienie 6000 + - 850N / 1500 + - 900N
Skok 275 mm
Oś tylna
Pociąg siły tłumienia / ciśnienie 6500 + - 900N / 2000 + - 400N
Skok 275 mm


Koła:

Rozmiar opon 18/70-20 / 16 PR profil U 27
lub 445/70 R 20 154g
1200-500-508 lub 154g
Rim kulki obręczy siedzenia 15.0-20
Offset ET 95 mm
min Sustainability. 3750 kilogramów
Rozstaw śrub 335 mm
Szpilki 10


Zawieszenie:

Przód
1530 mm długości elipsy
Długość 165 mm slajdów
Szerokość ostrza 80 mm
Grubość 12 mm
Czy 8
Oś tylna
1656 mm długości elipsy
Długość 213 mm slajdów
Szerokość ostrza 90 mm
Grubość 12 mm
Czy 10
Długość elipsy wiosny dodatkowe 1152 mm
Slider długość 120 mm dodatkowe wiosnę
Szerokość ostrza 90 mm sprężyny pomocniczej
Dodatkowe grubości 10 mm sprężyny
Dodatkowe warstwy wiosny 9


Układ kierowniczy:

Typ piłka mocne orzechów wodnych. HK 540
Liczba obrotów koła kierownicy 5,06
Ratio 22,9: 1
Odchylenie kątowe wału kierownicy 90
Schraubantrieb leworęcznych
hydrauliczne limit + 37 ° - 9 ° po obu stronach
Przekładnia kierownicza pompa 16 / 16.12 - 10
Ciśnienie nominalne 13 MPa
4100 Nm momentu obrotowego na wał kierownicy
moment statyczny 9000 Nm
Przekładnia kierownicza, masa 40 kg
Pompa zębata masa 3.5 kg
Ilość oleju 6,5 L


Sprężonego powietrza i układem hamulcowym:

ogólne hydr. z pneum. Control
Złącze do hamulców przyczepy 1 i 2 Leiterbr.
sprężarki tłokowe
HS Typ 10-40 / 85
Otwór 85 mm
Skok 40 mm
Pojemność 227 cm ³
prędkość pracy 2300 obr / min
Ciśnienie robocze 1,2 MPa
max. Wydajność 15 m³ / h
Regulator z zaworem 2-obwód ochrony
Typ Knorr 2870,2 lub SV-2-DR
Cut-1.2 -0,05 MPa
Zakres przełączania: <0,15 MPa
Zawór bezpieczeństwa ciśnienia otwarcia 1,4 &plusmn; 0,05 MPa
zawór Zamknięcie ochrony 0,55 + 0,1 MPa
Zasilanie zewnętrzne> 0,65 MPa
ciśnienie opon <1,2 MPa
zbiornika powietrza
Liczba x wielkości 2 x 20 L
Długość 480 mm
Średnica 246 mm
zawór 3-ochrona układu z regulatorem ciśnienia
Redukcja ciśnienia 1,2 MPa
obwodu głównego do 0,78 -0,03 MPa
koło Przyczepy do 0,77 -0,06 MPa
Oprócz konsumentów -0,06 do 0,77 MPa
Wiosna do 0,77 -0,08 MPa
przy głównej wady układu z 0,77 do 0,14 MPa
zawór bezpieczeństwa 0,85 + - 0,14 MPa
Zweikreisbremszventil
max. siły działające przy 0,75 MPa 2 +0.2 kN
max. Uruchamiające 18 + 1 mm
Stufbarkeitsspanne <0,04 MPa
Interwencji obu stron do gry 5 + 0,5 mm
Zagraj w przypadku okręgu 7 + 0,5 mm
Dominacja 1 Loop <0,05 MPa
Tension cylindrów
życie Tłoczysko 0,75 MPa i
56 mm skoku 24,5 kN
efektywnego skoku 56 mm + 1
max. Ansprechstufe 0,01 MPa
kontroli Stroke / skok Uszkodzenie obwodu> 45 mm
zaworu sterującego przyczepy mi 2 / 2 drożny zawór
Ciśnienie robocze układu 1 terminal 0,2 MPa
Ciśnienie w przewodzie sterowania przyczepy 0,22 MPa
2 mm średnicy gardzieli
Volume Activation 0,14 dm &sup3;
Wiosna
max. Skok 75 mm
Moc wyjściowa na skok 3900-6375 N
Średnica 160 mm
Min. redukcji ciśnienia 0,35 MPa
Zawór szybkiego uwalniania
Ciśnienie robocze 0,75 MPa
Gwint M 22 x 1,5
Zaworu sterującego przyczepy 1Leiter-Bremsanl.
0,1 MPa spadek ciśnienia w przewodzie sterowania 3,1 do 8,1 MPa w cylindrze hamulcowym
Ciśnienia w cylindrze hamulcowym w kpl
Odpowietrzenie 0:54 do 00:59 MPa
max. Ciśnienie robocze 0,8 MPa
Einkreishauptbremszylinder
Skok 60 mm
średnica tłoka 45 mm
max. Ciśnienie robocze 16 MPa
Intensifier ALB
LB Typ 202 / 0,37
hamulec koła
Simplex typu obrotowy hamulec klocek z automatycznym.
Modyfikację
Średnica 400 mm
Szerokość klocków hamulcowych
Oś przednia 140 mm
Oś tylna 160 mm
powierzchni hamulcowe
Front 641 cm &sup2;
Oś tylna 1023 cm &sup2;
Grubość powłoki 16 mm
Koło cylinder
VR i HR 4560
Średnica 45 mm
Charakterystyka hamowania
pusty pełny
Hamulec
> 6,5 m / s &sup2; 5,8 m / s &sup2;
Hamulec postojowy
> 2,2 m / s &sup2; 2.2 m / s &sup2;
Hamulec bezpieczeństwa
> 2,2 m / s &sup2; 2.2 m / s &sup2;
Przeciek klimatyzację 0,01 MPa w 10 min
0,1 MPa w 1 h


Kabina:

Art. przodu kabiny sterowania z całej konstrukcji stalowych
hydr. przechylony
Flip kąt 50 ° + - 5 °
Ilość oleju 0.5L Kipphydraulik
Miejsca siedzące 3
Ogrzewania, ciepłej wody
Moc grzewcza 5,76 kW
1 wentylator + wentylacja jet (2 wentylatory)
Masa 550 kg


Układ elektryczny:

Starter IM 21-5 / 24 ciągu kotwica 5,5 kW
Alternator AC 8043.422 / 28V / 30A / 840W
Baterie 2 x 12V 135 Ah
Główny wyłącznik akumulatorów, mechaniczne
Reflektor H4 24V 75/70 W
X = 400 mm szerokości
system Wycieraczka
silnik wycieraczek Speed &#8203;&#8203;50 + - 10 obr / min
Moment obrotowy 5,5 Nm
Moc 22 W
Przedział 06/05 sec


Dane diagnostyczne:

Silnikowych

Idle Speed &#8203;&#8203;600-650 obr / min
Prędkość obrotowa 2300 obr / min
Punkt odcięcia 2200 - 2350 obr. / min
Ciśnienie oleju na biegu jałowym 80-sza .. 170 kPa
Ciśnienie oleju przy znamionowej 250-sze .. 420 kPa
Temperatura oleju 60 ° C
podciśnienie Max. 3,92 kPa
Produkcja zaczęła się w 20 ° + / - 1 ° przed GMP
Düsenabspritzdruck 19 + - 0,5 MPa
Gęstość dymu 55%


pracy sprzęgła

Pedału sprzęgła Game 3 mm
Pedału sprzęgła życie obsługuje 150 N


Achsantriebsstrang

7-sze Front luz .. 12 ° max. 15 °
7. osi tylnej Backlash .. 12 ° maks. 15 °
Łożyska kół grać 00:04 .... 0,14 mm
Golonka łożysko ślizgowe 220-cie .. 250
sworzeń Hazard
u góry z lewej 1 mm
prawo powyżej 1 mm
Tarcie
220-ty Linki strike .. 250
220-ty prawna strike .. 250
Dwa wał napędowy luz
Silnik transmisji 0,5 ... 1 °
Skrzynia biegów - z przodu 0,5 ... 1 °
Skrzynia biegów - Oś tylna 0,5 ... 1 °
Wał kierownicy <1,5 °


Hamulec:

Ciśnienia> 15 MPa
Pedał hamulca w 550 N
średnie opóźnienie> 5 m / s &sup2;
Federspeicherhub 30 + 15 mm
Line ciśnienie HBZ 15-ty .. 16 MPa


Electric:

Funkcja sprzęgła wentylatora 92 ° C + / - 5 ° C
Pobór mocy urządzenia zimny start 19V / 23A / 400 .. 450
Alternator
Napięcie 28 V
Prąd 30 A
max. 850 W 800-sze wydajność ..
Napięcie Circuit Open 28,2 + - 0,4 V
funkcję kontrolera 28,2 + - 0,4 V
Baterie
Odpoczynek napięcie 12 V 13,8 ..
Acid gęstości 1,28 g / cm &sup3;

68 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2011-04-09 18:51:35)

Odp: Ifa W50/w60

Jeśli mogę się spytać, to dlaczego akurat wybrałeś L60? Do takich "zabaw" chyba jednak znacznie lepiej nadaje się W50, w tej wersji co pisał MAREKPE, czyli np. krótka wywrotka, 4x4 na "balonach". Nawet stoi kilka takich na Allegro. W porównaniu do L60 jest ona znacznie tańsza w eksploatacji i części są do niej dużo bardziej dostępne. Sporo ich podpasujesz nawet od traktora czy kombajnu.
L60 w porównaniu do W50, to dużo większe wydatki, a jak jeszcze silnik się sypnie, to będzie nie wesoło.
Odpowiadając na Twoje pytania, to L60 w wersji 4x4, podobnie jak W50, ma załączany przód, i blokady mostów, a wciągarki też w nich istniały. Akurat nawet na Allegro jest jedna od W50 i do L60 powinna też pasować - http://allegro.pl/ifa-wyciagarka-off-ro … 95088.html .

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

69

Odp: Ifa W50/w60

Piotrze, pomyślałem dlatego o l 60 bo ma wiecej miejsca w kabinie (przynajmniej takie mam wrażenie) oraz mocniejszy silnik. pozostałe rzeczy jakby mają mniejsze znaczenie no bo w zasadzie w obu L są podobne. Mysiałem zeby wsadzić tam większe koła a w l 50 będe musiał ciać kabinę.
naprawde uważasz że l 60 jest bardziej defektownym autem?

70 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2011-04-13 09:51:38)

Odp: Ifa W50/w60

No miejsca to na pewno ma więcej, ale czy do takich "zabaw" ono jest aż tak potrzebne? Silnik jest mocniejszy, ale bardziej delikatny, a poza tym to 6VD SRF i wszystkiego tam masz po 6 sztuk, zwłaszcza głowic, co wcale nie oznacza, że jest to zły silnik. Jest to dobry silnik, ale dużo, dużo droższy w naprawach niż zwykły 4VD, ten z W50. Np. sam komplet uszczelek (ale tych odpowiednich) kosztuje z cztery, pięć razy więcej niż do W50, a gdzie reszta? Dodam jeszcze, że komplet oryginalnych tłoków do L60 kosztuje tyle co np. kapitalny remont całego silnika 4VD z W50. Tam dosłownie każda analogiczna część jest znacznie droższa i trudno dopasować je od czegoś innego, a przy W50 masz całą masę traktorów, kombajnów, dźwigów itd... Pozostałe rzeczy, są podobne ale nie takie same. L60 to w ponad 90-ciu procentach zupełnie inny samochód niż W50 i te części też są do niej znacznie droższe niż do W50. Gdybym ja stał przed takim dylematem, to w ogóle bym się nie zastanawiał i brałbym W50 4x4 na balonach - tą rolniczą i do tego założyłbym kabinę wojskową, tą z włazami w dachu smile Niedawno w Poznaniu taka stała, w bardzo dobrym stanie i poszła właśnie na off road. Na Youtubie sporo jest filmików z tymi Ifkami w rolach głównych.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

71

Odp: Ifa W50/w60

Irak:

http://s1.postimage.org/h4ng0c3t7/image.jpg

http://s1.postimage.org/6hu037nje/image.jpg

http://s1.postimage.org/h4od331or/image.jpg

http://s1.postimage.org/h4pbtdc23/image.jpg


Nowa Ifa L60 4x4 od mojego kolegi:

http://up.picr.de/7257386ddv.jpg
http://up.picr.de/7257387tel.jpg
http://up.picr.de/7257388uoq.jpg
http://up.picr.de/7258951mvu.jpg
http://up.picr.de/7262376bdv.jpg
http://up.picr.de/7262377iky.jpg
http://up.picr.de/7262378tzg.jpg
http://up.picr.de/7262379jom.jpg
http://up.picr.de/7266854wsp.jpg
http://up.picr.de/7266855ozv.jpg

72 Ostatnio edytowany przez Sebastian (2011-06-08 12:18:38)

Odp: Ifa W50/w60

Linki nad L 60 nie działają.   Ładny ,  Pewnie i kosztuję trochę  taka maszynka  . Wczoraj słyszałem że nasze wojsko ma trochę maszyn na sprzedanie . smile Żebym miał kaskę to coś bym kupił big_smile

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

73

Odp: Ifa W50/w60

http://s1.postimage.org/a1fkkpybf/image.jpg
http://s1.postimage.org/6hu037nh4/image.jpg
http://s1.postimage.org/a1ghngw6z/image.jpg
http://s1.postimage.org/a1hgdr6kb/image.jpg

74

Odp: Ifa W50/w60

Poulm, linki nie działają.
W przyszłym tygodniu wybieram się do Czech. Hradec Kralove albo Trutnov. Mieszkasz gdzieś w pobliżu ?

75

Odp: Ifa W50/w60

Linki sa OK, pół dnia tutaj zdjęcia były, prawdopodobnie się nie podoba administratorovi :nie_wiem::nie_wiem::nie_wiem:

Mieszkam w Krnov, około 60km od Ostrava. Do Hradec Kralove mam około 200km,to jest dość daleko :pa:

76

Odp: Ifa W50/w60

polum  linki  nie działają  administrator ani nikt inny nic nie nakopał ...   spróbuj jeszcze raz

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

77

Odp: Ifa W50/w60

Widzę, że są linki już OK, dziwne :stu:  Elektronika, jak zawsze wygrywa.:wow:
Nie chciałem nikogo obrazić.

Tych zniszczonch If w Iraku jest  dużych szkód.:(

78 Ostatnio edytowany przez korner2 (2011-06-09 18:41:42)

Odp: Ifa W50/w60

A teraz działają?

http://postimage.org/image/2y7p53sn8/
http://postimage.org/image/2y82deklg/
http://postimage.org/image/2y8m7uqis/
http://postimage.org/image/2y9ky50w4/

Mi działają nie wiem jak wam :hmmm:

79

Odp: Ifa W50/w60

Polum pozwoliłem sobie naprawić twoje linki bo u mnie jakoś nie chciały się wyświetlić, jak klikniecie w obrazek to się powiększy.

http://s1.postimage.org/2y7p53sn8/image.jpg http://s1.postimage.org/2y82deklg/image.jpg http://s1.postimage.org/2y8m7uqis/image.jpg http://s1.postimage.org/2y9ky50w4/image.jpg

80

Odp: Ifa W50/w60

I może niech tam zostaną ,tak jak nasze wraki starów 266