Temat: spieniony olej w układzie kierowniczym
Od jakiegoś czasu zauważyłem ze kierownica w 323 pracuje coraz ciężej i skokami.
Na początku myślałem że to pompa od wspomagania, potem doczytałem ze to może być zapowietrzony układ wspomagania. chciałem odpowietrzyć i w odpowiedniej kolejności popuszczałem przewody i skręcałem kierownicą.
Efekt .
ze 2 razy szczeniło powietrzem potem leciał tylko olej, tylko że olej miał w sobie mnóstwo malutkich bąbelków powietrza.
Spuściłem z 5 litrów na powierzchni oleju powstała warstwa piany o grubości około 1 cm.
Pompę mam od ify z boku nie pod chłodnicą. Wycieków jako takich nie mam. Olej ma niecały rok i jest go ponad połowa w zbiorniku. Jeszcze jedna rzecz kiedy będę bardzo wolno kręcił kierownicą tak 1 obrót na 1 minutę to skoków nie ma i idzie lekko.
Według mnie to pompa umarła. miałem już ją wykręcać ale stwierdziłem ze zapytam
Jak uważacie?
http://www.youtube.com/watch?v=oFEkZx2UT2s
http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?id=1072
http://www.klasyczny.com/forum/viewtopi … 6128#p6128
+103 / -1