Temat: Likwidowanie luzów na sworzniu w zt 323

Panowie mam problem z luzem na sworzniu i w jaki sposób można wyciągnąć sworzeń aby podłożyć podkładkę? Z góry dziękuję za odpowiedzi!

2

Odp: Likwidowanie luzów na sworzniu w zt 323

Cóż za precyzja zadanego pytania !!!!! Jakim sworzniu?

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

3

Odp: Likwidowanie luzów na sworzniu w zt 323

W 323 są dwa sworznie mocujące przedni most do ramy. Jeden jest od strony silnika, ale przeszkadza przewód hamulcowy i jest bardzo słaby dostęp. Zaś od przodu przeszkadza przekładnia kierownicza i jej mocowanie. Jeżeli ktoś już to robił i ma jakiś patent na wyjęcie tych sworzni to bardzo bym prosił o opisanie.

4

Odp: Likwidowanie luzów na sworzniu w zt 323

własnie o to chodzi teraz wiadomo

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

5

Odp: Likwidowanie luzów na sworzniu w zt 323

Jako takich patentów to nie mam,ale zrobiłem to tak:odkręciłem od ramy cały przód,pod ramę po obu stronach lewarki i całym przednim mostem odjechałem do przodu.Wszystko wtedy jest na wierzchu,te dwa sworznie oderwałem od dekielków i dotoczyłem jednolity jeden długi sworzeń,oczywiście nowe tulejki i tak do dziś mam spokój.

6

Odp: Likwidowanie luzów na sworzniu w zt 323

Panowie, jak w temacie. Czyli chcę zlikwidować luz na sworzniach w przedniej osi zt323 i zastanawiam się nad alternatywnymi rozwiązaniami. Kolega jarekrol podał ciekawy sposób, ale może macie jeszcze inne rozwiązania? Oczywiście wiem że można kupić nowe za ok 400 zł z przesyłką z Pankowa, ale tam na foto tulejka wygląda jakby była wykonana ze zwykłej stali, nie zaś z bodajże miedzi jak w oryginale. 
http://fortschritt.home.pl/index.php?op … ;Itemid=46

7

Odp: Likwidowanie luzów na sworzniu w zt 323

tulejki często robione są z mosiądzu lub brązu ale skoro w pankowie mają takie to chyba też dobre???

8

Odp: Likwidowanie luzów na sworzniu w zt 323

Z tego co pamiętam to takie tulejki robi si y brązu aluminiowego.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

9

Odp: Likwidowanie luzów na sworzniu w zt 323

Dzięki koledzy za choć odrobinę informacji, co do materiału na tulejki to zapewne przesadziłem z tą miedzią, chodziło mi  bardziej o jakiś metal kolorowy tongue . No ale do rzeczy. rozkręciłem wszystko dziś, sworznie wyrobione, tulejek na oko zostało z 1mm maks 2 miejscami a po bokach wręcz zero. Tak więc nawet nie mam co wyjąć na wzór by coś myśleć i dorabiać z jakiś ursusów czy poinszych popularnych sprzętów. Trzeba zamówić z Pankowa i składać sprzęt bo sezon się zbliża. A co do materiału na tulejki jeszcze to przecież bizon w tylnej osi też ma ze zwykłego metalu, tyle że tam inne obciążenia występują...

10

Odp: Likwidowanie luzów na sworzniu w zt 323

Nie lepiej dać do tokarza niech naspawa i obtoczy ?

11

Odp: Likwidowanie luzów na sworzniu w zt 323

Fakt kolego zapewne by taniej było, ale tulejki i tak muszę zamówić, zanim przyjdą kurierem to minie parę dni, dopiero dać je tokarzowi by dopasował pod nie sworznie, ten od ręki też nie zrobi, a choć powie "będzie na jutro" to i tak parę dni kolejnych minie. Poza tym forsz ponad dwa tyg już rozkręcony, (wymiana pierścieni, regeneracja głowic, filtra oleju, pompy wodnej, całego sprzęgła) więc chciałbym go jak najszybciej złożyć, mieć spokój i zabrać się za kolejne rzeczy przed wiosennym siewami.

12

Odp: Likwidowanie luzów na sworzniu w zt 323

Te tulejki nie mogą być metalowe (on je sam robi) tulejka musi być metalowa na zewnątrz żeby sztywno siedziała  a w środku z brązu podczas smarowania brąz nawilża się i jest tłusty ( zwykła tuleja nie nawilża się i bardzo szybko się ściera )radze wytoczyć zewnętrzną tuleje z metalu a środek wprasować brąz na gorąco i dotoczyć będzie jak oryginał a posłuży 5 razy dłużej jak to badziewie (tak dorobiliśmy u kumpla i4 rok zero luzu)
Ja dostałem oryginały a sworznie toczyłem w całości bez spawania (oryginalne są spawane)

13

Odp: Likwidowanie luzów na sworzniu w zt 323

nie wiem ile kosztują  oryginalne tuleje i sworznie, ja za bronz na tulejki zapłaciłem 150 zł. Fakt że sporo go zostało ( to co wyciente ze środka

14

Odp: Likwidowanie luzów na sworzniu w zt 323

Więc dziś wziąłem się za wybijanie starych tulei. Okazało się, że tuleja to nie tylko metal kolorowy, którego prawie nie ma, ale i po zewnątrz stal. Tak więc jest z czego regenerować, jutro mały rajd po tokarzach by stoczyć sworznie, roztoczyć te tulejki co wybiłem i wprasować w środek z brązu na wymiar zregenerowanych sworzni. Wielkie dzięki panowie za informacje. Jednym słowem za wcześnie zapytałem o problem a dopiero potem wszystko rozkręciłem i obejrzałem.

15

Odp: Likwidowanie luzów na sworzniu w zt 323

Oryginalnych tulei chyba już nie dostaniesz .Ja miałem jeszcze kiedy ojciec przywiózł  z Niemiec (pracował w IFA)

16

Odp: Likwidowanie luzów na sworzniu w zt 323

To jest zestaw naprawczy do przedniej osi fortschritt zt 323 a
http://fortschritt.home.pl/cache/multit … G_8824.jpg

17

Odp: Likwidowanie luzów na sworzniu w zt 323

Te swoznie nowe sa zle wspawane. kolniez jest tylko dospawany. dostanie luzow i kolniez uje...y a swozen leci do srodka badz na zewnatrz. Chcac zeby bylo dobrze to kolniez dajesz dla tokarza i roztacza na srednice swoznia. potem spawasz z dwoch stron i dajesz jakies podkladki zeby zlikwidowac luzy i heja.

GG : 9860720  smile
Minął dzionek ciężki, długi, ch*j mu w d*pe bedzie drugi big_smile

+33 / -0 (chyba wink)

18

Odp: Likwidowanie luzów na sworzniu w zt 323

Ja miałem a nawet wciąż mam zt 303 tylko, że nie na chodzie i tam przedni most jest trochę inaczej mocowany niż zt 323 a mianowicie właśnie ten sworzeń jest jeden długi przez na wylot i u mnie pracował chyba z 8 lat i ja nawet sie do tego nie dotykałem nigdy nie smarowałem i zero luzu, a ile on już wypracował wcześniej??? Uważam, że to jest dużo lepsze rozwiązanie. Jeśli ktoś chciałby pokusić się o dorabianie, to lepiej zrobić to w ten sposób.

19

Odp: Likwidowanie luzów na sworzniu w zt 323

Panowie mam pytanie, na jakie śruby jest mocowana kołyska do ramy i w jaki sposób? U mnie są to śruby M16 ale próbowałem je odkręcić i kręcą się praktycznie w miejscu a nie wychodzą, czy w ramie są jakieś nakrętki?

20

Odp: Likwidowanie luzów na sworzniu w zt 323

tak moga być w otworach