21

Odp: Najszybszy Bieg

O przesuwkach pisałem min. dziesięć razy - bo to ważne ! Niestety, jw. Nie zawsze dociera.

22

Odp: Najszybszy Bieg

Naprawa skrzyni biegów jest bardzo prosta, tylko że najpierw trzeba stwierdzić co jej dolega a potem naprawiać.

Odp: Najszybszy Bieg

Marek323 napisał/a:

Naprawa skrzyni biegów jest bardzo prosta, tylko że najpierw trzeba stwierdzić co jej dolega a potem naprawiać.

Marku, za to muszę dać Ci plusa, chociaż bym nie chciał. To najbardziej twórcze stwierdzenie jakie padło kiedykolwiek na tym szacownym forum:brawo:.
Poza tym, to zakleszczanie biegów może być spowodowane też luzem na wybieraku, który można stwierdzić, jeśli dźwignię można lekko obrócić o jakiś kąt - wybierak wchodzi w wodziki na ukos, trudno włączyć wsteczny lub wyłączyć itd. Likwiduje się go przez dokręcenie śruby przy korpusie dźwigni. No ale to można sobie zostawić na deser w całej skrzyni

24

Odp: Najszybszy Bieg

Piotrze którą śróbę przy korpusie jeżeli chodzi o 323?

25

Odp: Najszybszy Bieg

W moim przypadku biegi się zakleszczały z powodu zużytej przesówki

26

Odp: Najszybszy Bieg

jak się zepsuło cięzko powiedzieć wszystko zaczęło się od tego że zakleszczały sie biegi np był wsteczny i nie można było go wyrzucić albo np dało się terenowe i nie było wstecznego...dziś juz zacząłem tam coś minimalnie rozbierac bo niestety nie miałem wczesniej czasu i ciagle myśle co może byc bo z przesówkami kombinowałem juz kiedyś i to bardzo duzo i nie przynisło efektu natomiast dziś zauważyłem koło tes przystawki z której wychodzi wał przedniego napędu jakiś przełacznik wchodzący do skrzyni i ma on 3 pozycje w których można go ustawic a nie wiem co to jest czy ktos może mi pomóz?? czy to czasem nie była tego wina??

27

Odp: Najszybszy Bieg

Ten przełącznik to chyba będzie od pompy hydrałlicznej

28

Odp: Najszybszy Bieg

Dobra chłopaki. Ogromna prośba do was wszystkich. Może ktoś narysować mi schemat biegów do ZT303. Wiem że to jest gdzieś na forum ale za cholerę nie mogę go znaleźć. Jak ktoś wie gdzie to jest to niech da mi znać. Pilnie potrzebuję. Dla pomocnej duszy duży + ode mnie. Pozdrowionka.

29

Odp: Najszybszy Bieg

Schemat biegów masz tutaj:
http://translate.google.pl/translate?pr … ry_state0= smile

30

Odp: Najszybszy Bieg

Sławuś dzięki, i masz + . A teraz pytanko: czy wszystkie 303 mają ten wsteczny który włancza się od 1 w lewo, bo u mnie go nie ma.

31 Ostatnio edytowany przez Dario (2010-03-13 00:37:28)

Odp: Najszybszy Bieg

Musi być bo to ten sam wsteczny co na dwójce, tylko że na jedynce, tzn. ten sam ale wolniejszy.
W lewo, do góry i jest jedynka i teraz znowu w lewo i na dół i jest 1 wsteczny.

32 Ostatnio edytowany przez tomekzalek (2010-03-13 13:28:28)

Odp: Najszybszy Bieg

Kurna nie mam go. Mam tylko ten od 2. Bo 1,2 i 3 są normalnie. Co by mogło mu dolegać jeśli faktycznie nie mam tego wstecznego od 1?

Dziś oglądałem dokładnie: niema go. Może przyczyną tego jest luz dźwigni. Kręcą się wokół własnej osi. Tak powinno być czy coś jest nie tak? Jeśli nie tak to co trzeba zrobić? Pomóżcie. :nie_wiem:

33

Odp: Najszybszy Bieg

Tak jak mówi Dario. Masz jeden - musisz mieć oba. Że jest wolniejszy, czy szybszy, to kwestia reduktora. Skoro twierdzisz, że na pierwszym reduktorze wstecznego nie masz, wygląda to na błąd w zewnętrznym mechanizmie zmiany biegów.

34

Odp: Najszybszy Bieg

Czyli co jest ok czy nie, bo już sam nie wiem?

35

Odp: Najszybszy Bieg

spoko tomek... masz luzy na dzwigniach wink nic nie bój. Przerabiałem ten problem.

Na początku jak kupiłem traktor teoretycznie nie było wogóle wstecznych wink Potem wykręciłem tą, jakby to nazwać, obudowę z tulejkami i wodzikami która dochodzi do mechanizmu zatrzaskowego. Kliny były jak wióry i wszystki zostały wymienione (niektóre na większe bo oryginalny rozmiar też miał luz to trzeba było zeszlifować te wcięcie na wałku na większy klin).......  efekt? Znalazły się wsteczne. Póki co na I grupie czyli najwolniejszych. Na II za nic nie można było włożyć. Następnie wg instrukcji PiotraK jak mogłem zeszlifowałem od wajchy tą półkulę i podłożyłem podkładę (jak nie znasz tematu to do niego dzwoń ew jedź z całym wykręconym elenentem) oraz założyłem inny klin-kołek centrujący wajchę. Okazało się że wprawdzie jeszcze daleko do OKEJ ale już co jakiś czas uda się trafić w II grupie na wsteczne. Najwięcej bigosu robi ten właśnie klin-kołek co blokuje wajchę przed obracaniem. Jak wajcha kręci się jak szmata to się nie dziw że wsteczne nie wchodzą. Zacznij od tego. Jak to będzie zrobione to dopiero zaczniesz się martwić. Roboty niedużo, regenerację PiotrK robi super więc czas się za to wziąć. W końcu czasami wsteczne mogą ci się przydać wink

36

Odp: Najszybszy Bieg

No to postaram się bardziej precyzyjnie. Jest OK, bo masz wsteczny, nie jest OK bo nie masz wstecznego na obu przełożeniach. Teraz trochę teorii. Skrzynia biegów, w zasadzie jest do wszystkiego, nie tylko do biegów. Zmiana przełożeń w faktycznej skrzyni biegów, zmiana przełożeń reduktora, załączanie WOMu, półbiegi, i skrzynka redukcyjna napędu na przednią oś, na dokładkę załączanie blokady tylnego mostu - wystarczy ? Teraz Twoje pytanie - jest OK, czy nie jest ?
90 % z tych funkcji, w tym konkretnym przypadku można śmiało wykluczyć i to jest na OK. Zostaje 10 % nieszczęsne. Wsteczny masz, bo na jednej redukcji jest, czyli ogólnie rzecz biorąc wsteczny jest, tylko nie możesz lub nie potrafisz go wybrać na pierwszym reduktorze. Wajcha od biegów, 1, 2, 3, jest sprawna, bo biegi wybiera. Problem masz z wajchą od reduktorów. Nie mam 303, tam są wajchy na wprost skrzyni. Nie będę bajek opowiadał, wajch od 303 nigdy nie widziałem, ale zasadę działania tych skrzyń mniej-więcej kumam. Szukaj przyczyny na dźwigni reduktora, wodziki, widełki - w tej kolejności.

37

Odp: Najszybszy Bieg

Tutaj http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?id=620 masz katalog z 303, ściągnij go sobie, rozpakuj i poszukaj obrazka 3301, na nim masz dźwignie zmiany biegów w częściach. Jeśli wajcha się kręci to pewnie nie masz już kołka nr.6 z tego obrazka lub lata ten kołek we wszystkie strony. Ja zamiast kołka wpakowałem tam śrubkę, zeszlifowałem jej tylko łeb na prostokąt i na zewnątrz jest jeszcze nakrętką skontrowana, nie za mocno bo musi się trochę obracać. Jak na razie ten patent działa, chcąc to zrobić do porządku, trzeba by powymieniać wszystko co w tym lata.

38 Ostatnio edytowany przez tomekzalek (2010-03-14 16:42:34)

Odp: Najszybszy Bieg

Dobra panowie wielkie dzięki. jutro może zwale podłogę i oglądnę co tam piszczy. W razie co będę Pytał dalej.

A, czy ja mogę na razie tak jeździć bo z kasą u mnie krucho, a nie wiem jak rozbiorę co tam będzie do zrobienia. Bo ten wsteczny z 2 mam, poza tym wszystkie inne biegi wchodzą łatwo. Nic nie rozwali się chyba co?

39

Odp: Najszybszy Bieg

Nikt ci na to w 100% nie odpowie. Musisz być ostrożny w czasie pracy i co najważniejsze wkładaj biegi z wyczuciem a nie na siłę!! Byle jakie wkładanie biegów również prowadzi do awarii....