Temat: Regulacja Zapłnu Na Pompie Wtryskowej Ifa Dfps1ks3

mam silnik producji ifa z 1987r . Silnik jest jednocylindrowy i mam problem z jego uruchomieniem. pompa jest po regeneracji wraz z wtryskiem i działa odpowiednio. nie wiem tylko jak można by ustawić zapłon w tym sprzęcie. proszę o pomoc.

2

Odp: Regulacja Zapłnu Na Pompie Wtryskowej Ifa Dfps1ks3

poczekaj na PiotrK

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

3

Odp: Regulacja Zapłnu Na Pompie Wtryskowej Ifa Dfps1ks3

ok poczekam

4 Ostatnio edytowany przez maxi900 (2010-05-04 19:30:59)

Odp: Regulacja Zapłnu Na Pompie Wtryskowej Ifa Dfps1ks3

w silnikach parzystych leci się parami (4 jest na wahaniu, 1 ma mieć wtrysk bo 1 z 4 współgra a 2 z 3). W silnikach nieparzystych robisz tak: dochodzisz aż będzie na wahaniu, zaznaczasz na kole zamachowym punkt, robisz obrót koła o 180 stopni i w tym momencie ma być wtrysk (czyli w zamontowanej pompie w w wężyku w tym momencie ma się podnieść paliwo).  Tak się robi we wszystkich nieparzystych silnikach. Wg mojego ustawienia powinieneś mieć na 90% poprawnie ustawione... jeśli się mylę to mnie poprawcie jeśli jest jeszcze jakieś minimalne +/- przesunięcie. Ale na pewno tak odpalić powinien...

5

Odp: Regulacja Zapłnu Na Pompie Wtryskowej Ifa Dfps1ks3

no dobra, tylko to nie tłumaczy jak ustawić zapłon ;/
może coś więcej w tym temacie?
bo akurat ten silnik nie posiada żadnej regulacji.
wg mnie regulacja ma polegać na podniesieniu lub obniżeniu pompy wtryskowej względem wałka rozrządu, ale nie jestem tego pewien...

6

Odp: Regulacja Zapłnu Na Pompie Wtryskowej Ifa Dfps1ks3

nic więcej nie jestem w stanie powiedzieć tym bardziej że nigdy tego silnika na oczy nie widziałem. Jak PiotrK się zjawi to pewnie więcej będzie w stanie powiedzieć....

7

Odp: Regulacja Zapłnu Na Pompie Wtryskowej Ifa Dfps1ks3

ok, i dzięki

8

Odp: Regulacja Zapłnu Na Pompie Wtryskowej Ifa Dfps1ks3

Patrząc na obrazek, to rzeczywiście regulacji za bardzo nie ma, jak rozrząd dobrze ustawiony to wtrysk raczej też i to powinno wystarczyć. Silnik wygląda na super prymitywny i nie powinien sprawiać kłopotów smile

9

Odp: Regulacja Zapłnu Na Pompie Wtryskowej Ifa Dfps1ks3

nie powinien, a sprawia. Nie chce w żaden sposób zapalić.

10

Odp: Regulacja Zapłnu Na Pompie Wtryskowej Ifa Dfps1ks3

Wyciąg wtryskiwacz, obróć rurkę i przykręć do niej go z powrotem, pokręć wałem i zobacz kiedy fizycznie jest wtrysk. Na kole zamachowym też powinien być jakiś znak. Może kółka rozrządu są źle zgrane, albo ta pompa wcale nie wtryskuje paliwa. Zapowietrzony lub dawka na zero ustawiona ?

11

Odp: Regulacja Zapłnu Na Pompie Wtryskowej Ifa Dfps1ks3

jak wszystko działa, znaki na rozrządzie są na miejscu, wtrysk pompa na pewno działa, a uruchomić się nie da. Jakie dałbyś wyprzedzenie wtrysku w mm?

12

Odp: Regulacja Zapłnu Na Pompie Wtryskowej Ifa Dfps1ks3

Milimetrów czego ?

13

Odp: Regulacja Zapłnu Na Pompie Wtryskowej Ifa Dfps1ks3

wyprzedzenia wtrysku

14

Odp: Regulacja Zapłnu Na Pompie Wtryskowej Ifa Dfps1ks3

Nie ma na kole zamachowym żadnych znaków ?

15

Odp: Regulacja Zapłnu Na Pompie Wtryskowej Ifa Dfps1ks3

no właśnie nie ma, ile mm przed górnym martwym położeniem ma być początek wtrysku?

16

Odp: Regulacja Zapłnu Na Pompie Wtryskowej Ifa Dfps1ks3

poczyśc dobrze koło zamachowe szczorka druciana  mu si coś byc ...
no chyba że  gdzies w obudowie sprzegła jest otwór i wpycha sie jakiegos pręta tak jak  w C 330  trafiajac na wgłębienie w kole zamachowym
najlepiej pokaz zdjęcie tego silnika

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

17 Ostatnio edytowany przez Dario (2010-05-04 22:07:18)

Odp: Regulacja Zapłnu Na Pompie Wtryskowej Ifa Dfps1ks3

Wejdź na stronę PiotraK >> link << znajdź w kontakt jego nr. tel i zadzwoń, będziesz miał najlepszą informację. Pompa w tym silniku jest dziwnie założona i może być jakiś haczyk przy jej regulacji.

Silnik tak wygląda fotka z netu
http://www.fotoload.pl/123aa10/b192e50014ebaf73d9d8d8b54d82a6b819245_min.jpg

18

Odp: Regulacja Zapłnu Na Pompie Wtryskowej Ifa Dfps1ks3

Już jestem smile

Silnik Dario jest prosty, ale zamontowanie pompy wtryskowej i samo ustawienie zapłonu już nie jest takie proste i zawsze sprawiało ludziom problemy. Czasem nawet samo odpalenie silnika, niewtajemniczonym w nie, może również sporo problemów sprawić.

Masz doman racje, w tym silniku zapłon reguluje się przez podniesienie lub opuszczenie pompy wtryskowej za pomocą specjalnych podkładek regulacyjnych. Przy regulacji tej pompy, nie możesz przesuwać drążka regulacyjnego poza zderzak ograniczający, bo wtedy mocno cofniesz początek wtrysku - jest to tzw. dodatkowy system rozruchowy, który działa właśnie po przestawieniu tego drążka poza zderzak ograniczający.
Teraz jeżeli znaki na kole zamachowym i na bloku silnika nie pokrywają się (ustawienie przy pomocy rurki kapilarnej) musisz zmienić początek wtrysku przez dołożenie lub wyjęcie odpowiednich podkładek regulacyjnych pod pompą wtryskową (te z otworami na 4 śruby mocujące pompę). Od liczby/wymiaru wybitego na bloku silnika, koło pompy, musisz odjąć liczbę 82,8 i o wynik jaki otrzymasz, musisz podnieść/opuścić pompę. Podkładki regulacyjne powinny mieć dokładnie 0,1mm grubości, i wtedy każda taka podkładka zmienia początek wtrysku dokładnie o 1 stopień kąta obrotu wału korbowego. Jak masz grubsze podkładki, to musisz je dokładnie pomierzyć. Opuszczając pompę, przyspieszasz początek wtrysku, a podnosząc pompę opóźniasz go. Dopuszczalna tolerancja to +/- 2 stopnie kąta obrotu wału.

Ważny jest również sam sposób zamocowania pompy wtryskowej, a Ty prędzej to robiłeś. Trzeba to zrobić odpowiednio bo inaczej zaklinujesz drążek regulacyjny lub nawet go pokrzywisz i również wtedy nie odpalisz silnika.

A jaki masz rozruch tego silnika, elektryczny czy ręczny? Może po prostu źle go odpalasz?

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

19

Odp: Regulacja Zapłnu Na Pompie Wtryskowej Ifa Dfps1ks3

elektryczny, dzięki, spróbujemy jutro, może akurat się uda.
jeszcze raz wielkie dzięki.

20

Odp: Regulacja Zapłnu Na Pompie Wtryskowej Ifa Dfps1ks3

Nie ma sprawy wink
Przy odpalaniu musisz ustawić dźwignię zmiany obrotów w pozycji środkowej i jednocześnie nacisnąć zderzak pełnego obciążenia - ten na pompie od strony zbiornika paliwa. Potem włącznik  ustaw w pozycji I i trzymaj tak długo aż kontrolka podgrzewania zaświeci się (10 - 20 sekund). Następnie odpal silnik i jak nie zaskoczy od razu, to podgrzewaj go jeszcze przez chwilę aż zacznie chodzić równo.

Ważne jest też tu samo odpowietrzenie instalacji paliwowej, zwłaszcza po wyjęciu pompy.
Odpowietrzyć musisz przewód paliwowy, pompę i najlepiej jeszcze sam przewód wtryskowy. Ustaw przy tym dźwignię zmiany obrotów na pełne obciążenie i jednocześnie wciśnij zderzak pełnego obciążenia.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.