21

Odp: Regulacja Zapłnu Na Pompie Wtryskowej Ifa Dfps1ks3

kurde Piotr dobry jesteś takie silniki też naprawiacie?

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

22

Odp: Regulacja Zapłnu Na Pompie Wtryskowej Ifa Dfps1ks3

IFA nie ma przed nami żadnych tajemnic wink

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

23

Odp: Regulacja Zapłnu Na Pompie Wtryskowej Ifa Dfps1ks3

a mam jeszcze jedno pytanie. wtrysk mam juz ustawiony tylko nie wiem czy na pewno tak mam byc. na silniku mam wartość 82,3 więc nie wiem czy dobrze zrobiłem podnosząc pompę. a i zderzak nie działa chyba poprawnie. jest możliwość ustawiania go? po znakach na kole zamachowym też wydaje się dobrze ustawiony choć im dłużej czasu nad tym silnikiem spędzam to mam juz dużo wątpliwości jak to ma działać

24

Odp: Regulacja Zapłnu Na Pompie Wtryskowej Ifa Dfps1ks3

poczekaj na PiotrK big_smile

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

25

Odp: Regulacja Zapłnu Na Pompie Wtryskowej Ifa Dfps1ks3

Dobrze zrobiłeś, pompę powinieneś podnieść o ok. 0,5mm. Musisz dobrze sprawdzić ten zderzak, bo on jest w tym silniku konieczny do odpalania. Przy odpalaniu go, tak jak napisałem wyżej, dźwignię zmiany obrotów musisz ustawić w pozycji środkowej i jednocześnie nacisnąć ten zderzak. Zderzak musi być sprawny, bo inaczej nie odpalisz silnika.
A co robiłeś z tym silnikiem prędzej? Tylko pompa i wtryskiwacz?

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

26

Odp: Regulacja Zapłnu Na Pompie Wtryskowej Ifa Dfps1ks3

wymieniałem też pierścienie i nic poza tym. to było jakiś miesiśc temu i palił na dotyk. póżniej coś w niego wstąpiło i przestał palić więc pompa i wtryskiwacz poszły do naprawy. tak więc nic nie mogłem popsuć. rozrząd był nie ruszany i juz zdążyłem go sprawdzić i tam jest dobrze. jak go teraz próbuję odpalać to on coś wcale nie dymi. może za sprawą tego zderzeka. poweidz mi tylko czy zderzak powinien coś popychać w pompie bo jak na mój gust to on tylko jest bo jest i nic tam nie rysza.

27

Odp: Regulacja Zapłnu Na Pompie Wtryskowej Ifa Dfps1ks3

a możesz tak przy okazji powiedzieć do czego Ci ten silnik służy? to jakaś maszyna uprawowa czy np agregat. Bo z tego co widziałem on daje ok 25KM mocy...

28

Odp: Regulacja Zapłnu Na Pompie Wtryskowej Ifa Dfps1ks3

ja mam z tego zrobiony taki ciągnik ogrodowy.

29

Odp: Regulacja Zapłnu Na Pompie Wtryskowej Ifa Dfps1ks3

piotr może orientujesz się jakie mogą być jeszcze przyczyny tego że on nie chce zapalić. zapłon ustawiałem tak jak pisałeś ale nic z tego nie wyszło. pompa podaje paliwo wtrysk działa prawnie ale przy próbie odpalenia nie pojawia się nawet trochę dymu.

30

Odp: Regulacja Zapłnu Na Pompie Wtryskowej Ifa Dfps1ks3

Jeśli nawet nie dymi to masz bardzo ale to bardzo przestawiony zapłon i czegoś nie rozumiem czy takie trudne jest wyciągnąć wtryskiwacz popatrzeć kiedy zamyka się zawór ssący i poczekać aż tłok dojdzie do góry i zaobserwować czy tłok i wtrysk spotykają w ty samym czasie.

31

Odp: Regulacja Zapłnu Na Pompie Wtryskowej Ifa Dfps1ks3

na tyle to ja nie jestem ułomny, wszystko jest poprawnie ustawione, a jednak wraz nie działa tak jak powinno.

32

Odp: Regulacja Zapłnu Na Pompie Wtryskowej Ifa Dfps1ks3

A może zapomniałeś paliwa nalać?

33

Odp: Regulacja Zapłnu Na Pompie Wtryskowej Ifa Dfps1ks3

Ale wtrysk sprawdzałeś tak jak napisał prędzej Dario? – http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php … 664#p32664 . Początek tłoczenia powinien być oznakowany na kole jako FB. Pod tymi literami masz kreskę i ona powinna się zgrać z odpowiednią kreską na obudowie tego koła. Jeżeli tu wszystko działa, to może masz problem ze sprężaniem? Może coś jest nie tak z pierścieniami, które wymieniłeś lub z samym napędem zaworów czy luzem zaworowym? A w jaki sposób ustawiałeś zawory i  jakie pierścienie założyłeś?
Piszesz także, że zderzak jest nieruchomy, a on powinien dawać się swobodnie wciskać. Ten grzybek, który naciskasz, popycha taką specjalną krzywkę, która podczas normalnej pracy ogranicza ruch drążka regulacyjnego pompy wtryskowej. W celu poprawnego rozruchu silnika musisz nacisnąć grzybek zderzaka, który podniesienie tą krzywkę i umożliwi wysunięcie drążka regulacyjnego pompy poza zderzak i przejście jej w odpowiedni stan rozruchu z jednoczesnym przesunięciem początku tłoczenia z ok. 30 na ok. 15 stopni przed GMP. Manewr ten możliwy jest dzięki specjalnej budowie nurnika pompy, który posiada odpowiedni dodatkowy rowek. Może pompiarz coś namieszał? Nie możesz nacisnąć grzybka zderzaka, więc może ten mechanizm Ci się gdzieś przyblokował? Musisz to dobrze sprawdzić. A może pompiarz dał ciała….

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

34

Odp: Regulacja Zapłnu Na Pompie Wtryskowej Ifa Dfps1ks3

pirścienie mam dobierane od anglika ale pasowały wszystkie. sprężnie też jest. luz zaworowy ustawiałem jak zawsze na wyczucie przy zamkniętych zaworach. wtrysk sprawdzany według waszych wskazuwek a maszyna jest dalej uparta i nic. a powiedz mi jeszcze czy koło zamachowe ma można założyć inaczej? ja nic z nim nie robiłem ale nie wiem czy może ktoś przede mną coś tam robił

35

Odp: Regulacja Zapłnu Na Pompie Wtryskowej Ifa Dfps1ks3

Taki silnik widziałem kilka lat temu, z daleka. Za to widziałem parę innych z bliska i tu zanosi  się na cud. Podejrzewam, że gdybyś posłuchał Kolegów, silnik dawno by chodził.
Co ma koło zamachowe do rzeczy ? Sprężanie jest - skąd wiesz że jest i jakie jest, zakładałeś zegar ? Zawory ustawione na wyczucie przy zamkniętych zaworach. Może one są cały czas zamknięte ? Sprawdzałeś fazy rozrządu, co się dzieje z zaworami w czasie każdego suwu w odpowiednią stronę ? Czy się odpowiednio uchylają, domykają kiedy potrzeba, czy gniazda i grzybki nie są nadpalone ? Może sprawdzałeś szczelność poprzez zalanie kanałów ssącego i wydechowego ? Czy może metodą dedukcji stwierdziłeś, że skoro pierścienie są angielskie nowe i zawory ustawione to ciśnienie sprężania musi być. To ja Ci mówię że nie musi. Dlaczego zmieniłeś pierścienie, były popękane, miały duże przerwy na zamkach, co się złego z nimi działo ? Mierzyłeś może owal tłoka i cylindra ? Przy dużym zużyciu cylindra, na starych pierścieniach będzie jako tako chodził, na nowych nawet nie pierdnie. Jak te pierścienie składałeś i w dziurę z tłokiem wpuszczałeś - na olej czy na sucho ? Czy po kilku nieudanych próbach odpalenia nie zalałeś go olejem (tak z ciekawości)dla sprawdzenia szczelności ? Czy pompa wtryskowa podaje paliwo do wtryskiwacza i w którym miejscu ? Patrzyłeś po zaworach gdzie jest GMP i ile przed (o ile w ogóle) pompa ma początek tłoczenia i czy w ogóle ma ? Czy pompa podaje paliwo i wtryskiwacz to paliwo rozpyla ? Czy posłuchałeś rady Daria i ustawiłeś wykręcony wtryskiwacz żeby rozpylał w bok silnika ? Czy może stwierdziłeś metodą dedukcji, że skoro pompa jest po regeneracji i wtryskiwacz jest po regeneracji to musi być dobrze ? Ze skromnego doświadczenia wiem, że niekoniecznie.
Parę pewników :
układ korbowo tłokowy jest i to w niezłym stanie, bo chyba tłok jest cały i pierścienie też
głowica z zaworami jest i na oko nie ma ubytków w grzybkach i przylgniach gniazd
jest paliwo w zbiorniku, pompa wtryskowa, wtryskiwacz, przewody są, układ odpowietrzony
kanał ssący i wydechowy drożne, kręci w odpowiednią stronę.
Moja rada. Sprawdź czy wtryskiwacz faktycznie rozpyla paliwo w powietrze (Dario), popatrz po zaworach i ustal gdzie jest końcówka suwu sprężania, około tego miejsca pompa powinna tłoczyć paliwo do wtryskiwacza (odkręć rurkę wysokiego ciśnienia od pompy, daj pełną dawkę paliwa, kręć wolno wałem w odpowiednią stronę i obserwuj w którym momencie drgnie paliwo w króćcu pompy), zawory nie podparte mają lekki luz, jak jest wyjęty wtryskiwacz, wlej w ten otwór setkę oleju silnikowego. Wkręć wtryskiwacz  i pokręć rozrusznikiem. Odpalić MUSI.

36

Odp: Regulacja Zapłnu Na Pompie Wtryskowej Ifa Dfps1ks3

sławek pierścienie były zmieniane juz wcześniej i silnik odpalał bez problem. chodził ok 30 godzin. siadła pompa więc poszła do regeneracji. pompa sprawdzana była domowym sposobem przycisnołem wylot pompy palcem i nie dała rady przebić. po regeneracji sam sprawdzałem pompa podaje paliwo a wtrysk rozpyla dobrze. w głowicy przelot od wtrysku jest /w tym modelu końcówka wtrysku nie wystaje poza obręb głowicy/ . zawory też są wporządku i zapłon zdaje się też być w dobrym momencie. tu jest ok. nie  w pierwszym silniku tak ustawiałem zawory i nigdy nie miałem takiej dziwnej sytuacji.

37

Odp: Regulacja Zapłnu Na Pompie Wtryskowej Ifa Dfps1ks3

Gdyby wszystko było dobrze ustawione to by chodził gdzieś jest błąd i nie koniecznie wielki może taki malutki błądeczek którego nie widzisz.Nawet gdyby nie było pierścieni a zawory wypalone i tak by kopcił na niebiesko.Jak to możliwe żeby coś tak prostego do tej pory nie było zrobione normalnie brak mi słów.

38

Odp: Regulacja Zapłnu Na Pompie Wtryskowej Ifa Dfps1ks3

panowie nie wiem i ja. chyba bez wymiany cylindra tloku i szlifu nic z tego nie będzie. muszę chyba zacząć od podstaw z remontem i wtedy może coś się wyjaśni. na razie i tak będę miał przerwę z tym silnikiem. wielkie dzięki za pomoc koledzy. bardzo dużo już wiem jak działa ten silnik.

39

Odp: Regulacja Zapłnu Na Pompie Wtryskowej Ifa Dfps1ks3

Kolego nie jestem ekspertem ale obserwuje problem od początku i zastanawia mnie jedno skoro masz rozruch elektryczny to może sprawdź jeszcze czy na pewno rozrusznik kręci w dobrą stronę bo jeśli nie to chocbyś dał na msze a nie tylko wymienił tłok i cylinder to nie odpalisz tego wiem że wydaje się to śmieszne ale czasem taka pierdoła potrafi popsuc wszystko.

Tel.795-243-626
Trudno jest byc ***, ale ktoś to musi robic...
https://web.facebook.com/JanMir-1851091 … page_panel
http://www.janmir.com.pl

40

Odp: Regulacja Zapłnu Na Pompie Wtryskowej Ifa Dfps1ks3

Odpuszczasz ? Pozwolisz, żeby nieożywiona materia Cię przerosła ? Nie może tak być. Konsekwentny bądź. Zacząłeś - skończ.
Tomek ładnie to ujął, a ja coś jeszcze dopowiem.
Wtrysk może być prawie gdziekolwiek, jest takie miejsce w cyklu pracy silnika, gdzie rozpylona ropa, nie zapalona pójdzie w komin bezobjawowo - to koniec suwu pracy. Mieszanka paliwa z powietrzem traktowana jest jak spaliny i wydalana na zewnątrz - jakiekolwiek by było to paliwo i w jakiej proporcji zmieszane z powietrzem. Jak masz pecha, to się zdarzy na pewno.
Nie wymieniaj tłoka (skoro niedawno kładłeś na niego pierścienie i był dobry), myślisz, że kupisz lepszy ? Ten jest sprawdzony bo chodził. Po co Ci nowy cylinder ? Mierzyłeś stary ? Po dawce gęstego oleju silnikowego na denko tłoka, jak mówi Tomek - po co Ci pierścienie ? Ja dopowiem, po secie zimnego gęstego oleju silnikowego - po co Ci szczelne zawory ? Olej uszczelni grawitacyjnie i rozbryzgowo, wszystkie nieszczelności - chwilowo.
Żeby wybuchła mieszanka paliwa z powietrzem, nie potrzeba nawet silnika i ciśnienia przez niego stworzonego.
Ograniczając się do minimum :
nie ma ciśnienia sprężania - powodów kilka
nie ma rozpylonego paliwa w odpowiedniej dawce w odpowiednim czasie
nie ma drożności kanałów dystrybucji : zasilania, oddychania i wydalania.
Zgraj ze sobą te trzy elementy a silnik odpali.