61

Odp: WOM

a czy przypadkiem nie jest to żółwik czyli sławetne półbiegi ale to tylko przypuszczenie bo nie wiem jak jest w 30.

[you] nie zaśmiecaj forum zanim napiszesz pomyśl[you]

62

Odp: WOM

Dzwigienka po WOMem to włącznik ULSu czyli pólbiegi. A z niemoznością włączania i wyłączania WOMu to źle ustawiony II stopień sprzegła

63

Odp: WOM

Poczytaj też temat o ULS

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

64

Odp: WOM

W jaki sposób reguluje się drugi stopień sprzęgła?

65

Odp: WOM

wszystko jest opisane na forum poszukaj nie będziemy dublować postów

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

66 Ostatnio edytowany przez karlos (2008-02-29 20:04:14)

Odp: WOM

Przydało mi się Forum. Wyłączyłem dżwignię ,,żółw" i zupełnie inny traktor .Jeździłem dwa lata na włączonym ,,żółwiu" i nie wiedziałem do czego to jest. Sprzęgło brało na dwa razy, najpierw II stopień a zaraz potem pierwszy. No i trochę zrywało .Teraz pełna kultura.


Forum to bardzo pożyteczna rzecz.Wyrażam uznanie i pochwalam.Ten post administrator moze wyrzucić,ale jakby zostawił to ładmie by wyglądało.

                szef nie zajmuje się takimi rzeczami od tego są modowie (no chyba że sie rozleniwimy) ale staraj się nie pisać postów jeden pod drugim używaj opcji edycja

67

Odp: WOM

Wydaje mi się,że urwał mi się wodzik od WOMu.Można to naprawić,ale trzeba zdjąć pokrywę skrzyni,pedał hamulca i odkręcić dekielek za tym pedałem ,a wcześniej spuścić olej.Jest trochę roboty. Na razie będę jeździł z włączonym wałkiem,a przy jakiejś innej okazj spróbuję to naprawić.C 330 ma 33lata,MF 255 -20 lat,a do skrzyni nikt nigdy nie zaglądał.

68

Odp: WOM

kupiłem zt 323 bez WOM u, ale Niemiec dał mi cały komplet z wałkiem. Podobno przy montowaniu tego długiego wałka powinno się założyć na jego koniec, który wchodzi do środka tylnego mostu sprężynę, która ma za zadanie odpychanie tego wałka do tyłu (utrzymanie dystansu). Prawdopodobnie jest to sprężyna oznaczona w katalogu na stronie 3803 jako nr 4. Czy chodzi o tą sprężynę? W katalogu jest podany jej wymiar: 3,2x 42x 7,5. Wszystko wydaje sie ok, tj. 3,2 - średnica drutu, 42- średnica zew. spręż, a te 7,5- czy nie powinno być 75 mm, tj długość tej sprężyny. Czy idzie taka dokupić, ewentualnie od czego przypasować? Dodam jeszcze, że nie znalazłem jej na dnie skrzyni po odkręceniu tego dolnego dekielka. Doradźcie coś.

69

Odp: WOM

To jest ta sprężyna, tylko nie w tym miejscu narysowana. Ona ma być wpasowana na końcówkę wałka ale w skrzyni nie w moście. Wałek WOM zaczyna się od pierwszej grodzi w skrzyni, nie licząc ściany przedniej. Sprężyna ma być na wałku między trybem a tą grodzią. Faktycznie ma odpychać wałek WOM do tyłu, tylko nie wiem po co ? No ale niech tak będzie. O ile pamiętam, to była dość miękka, ręką można było złożyć ją do zera. Dopasuj sobie jakąś, byle miała lekki luz na wałku i dopychała (lekko) wałek w tył. Pokombinuj !

70

Odp: WOM

wydaje mi się, że ta sprężyna ma odpychać wałek po to aby bolec z drugiej strony w tym długim wałku nie tarł o obudowę. Rzeczywiście  sprężyna jak wypadła, to nie będzie w tej części skrzyni, w której od spodu jest dekielek, tylko w następnej grodzi w kierunku tyłu ciągnika, a tam nie mam jak zajrzeć. Chyba że jest jakiś sposób

71

Odp: WOM

Najlepiej zdejmij górny dekiel skrzyni. Zdjąć fotel i blachy podłogi - dwie godziny. Mówiłeś, że helmut dał Ci komplet, razem z wałkiem, czyli tryb też. Więc ten co wcześniej był, gdzie jest ? Leży na dnie skrzyni, czy ktoś go wyjął ? A jeśli wyjął to którędy, dolnym dekielkiem czy górą ? Coś mi tu nie pasuje. Myślę, że powinieneś bez względu na wszystko - zdjąć górny dekiel. Chociażby po to, żeby zobaczyć wszystko na własne oczy. To co helmut Ci dał to dał, to co mówił to mówił. Moja rada - zobacz to wszystko na żywca. Sam. Jakby co - nie będziesz zawiedziony.

72

Odp: WOM

ta sprężyna jest żeczywiścię zbędna, a jak chcesz to jutro ci powiem jak włożyć ten trybik 2 tygodnie składam skrzynię w takim statku i mam drugą żeby podeżeć to ci napiszę w szczegółach.

Odp: WOM

Nie przesadzaj Tatku, silikon jest rzeczą dobrą, choć troszkę gorszą przy demontażu, ale można troszkę pogłówkować, wymysleć parę dźwigni i wszystko idzie dobrze, choć nieraz musi potrwać.

74

Odp: WOM

sławek 42 napisał/a:

Najlepiej zdejmij górny dekiel skrzyni. Zdjąć fotel i blachy podłogi - dwie godziny. Mówiłeś, że helmut dał Ci komplet, razem z wałkiem, czyli tryb też. Więc ten co wcześniej był, gdzie jest ? Leży na dnie skrzyni, czy ktoś go wyjął ? A jeśli wyjął to którędy, dolnym dekielkiem czy górą ? Coś mi tu nie pasuje. Myślę, że powinieneś bez względu na wszystko - zdjąć górny dekiel. Chociażby po to, żeby zobaczyć wszystko na własne oczy. To co helmut Ci dał to dał, to co mówił to mówił. Moja rada - zobacz to wszystko na żywca. Sam. Jakby co - nie będziesz zawiedziony.

tryb napędzający wałek jest na swoim miejscu w skrzyni, nie był ruszany, tylko ta sprężyna. Chyba jednak po coś musi być, tak jak pisałem wcześniej odypcha wałek do tyłu. Jak ktoś wie niech mi poda wymiary tej spreżyny

75

Odp: WOM

piotr_czaplinski napisał/a:

Nie przesadzaj Tatku, silikon jest rzeczą dobrą, choć troszkę gorszą przy demontażu, ale można troszkę pogłówkować, wymysleć parę dźwigni i wszystko idzie dobrze, choć nieraz musi potrwać.

Zamiast wymyślać sposób demontażu przypaćkanej części na silikon i martwić się jak to zrobić, żeby jej nie uszkodzić, to prędzej jest wyciąć uszczelkę i złożyć wszystko jak się należy, a nie półśrodkami typu silikon, nikt mnie nie przekona do wyższości silikonu nad uszczelką, potem jeszcze to zdrapywanie tego dziadostwa z powierzchni styku, gdzie był silikon, tragedia. Uszczelka i koniec.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

76

Odp: WOM

Siemka po wduszeniu sprzegła wom dalej kręci.Możecie coś podpowiedzieć na ten temat wink jaka jest regulacja sprzęgła.I dodatkowo jest wysoki prdał sprzęgła.

77

Odp: WOM

W 320 i 323 aby wysprzęglił II stopień musisz docisnąć do końca pedał sprzęgła, który załączy stycznik (umieszczony między bakiem a kabiną) włączający siłownik pneumatyczny. Może za słabo dociskasz (też miałem taki problem - za krótki czpień i nie dało rady tak docisnąć aby załączył), nie działa ci ten stycznik, lub elektrozawór pneumatyczny sterujący II stopniem.

78

Odp: WOM

Dzisiaj pierwszy raz w historii naszej przyjaźni z forszem probowaliśmy podłączyć cyklopa no i lipa na chicz a  sie zaczepił ale wałek nie pasował czy są jakieś krótkie wałki  czy to wina chicza źle zamontowanego ale to odpada poradziłem sobie z problemem ucinając wałek ale nie polecam

79

Odp: WOM

Problemy to nasza specjalność !

80

Odp: WOM

witam, czy w modelu 320 A mozna zainstalowac przystawke do WOM? czy tam brakuje czegos w skrzyni?? u mnie w  miejscu przystawki jest tylko zaślepka.. Czekam na porady