Odp: problem ze sprzegłem..
Ale teraz sprzęgło chodzi już leciutko?
www.rajstop.pl - Raj dla stóp Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal
Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy. Piszę poprawnie po polsku.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Sprzęgło , WOM , ULS » problem ze sprzegłem..
Strony Poprzednia 1 … 5 6 7 8 9 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Ale teraz sprzęgło chodzi już leciutko?
leciutko
muszę tylko sie przyzwyczaić że puszcza później i analogicznie rozłącza szybciej
No to gitara
mam problem wymieniłem tarcze sprzęgłowe i nie mogę włczyć biegu bo zgrzyta przy wyciśniecu sprzęgła to tarcza sprzęgłowa jest luźna a druga jest tak jak by zaklejona poradżcie coś
Która jest luźna ???
ta od strony silnika
Jeśli tarcza jest luźna to powinna wysprzęglać ,nie wiem co to może być?
A może masz włączonego "zająca"/preselekcję ? Wtedy rozsprzęglając pierwszą tarczę, zaczynasz jechać na drugiej. Tak też często się zdarza i jest to wina niesprawnej instalacji elektrycznej...
zalazłem już przyczyną było właczone pólbiegi i blokada przedniego mostu
hans wytłumacz mi jak można włączyć półbieg(żółwika) nie wiedząc że się włączyło???
Sprzęgło, w celu zmiany biegu czy zatrzymania traktora, powinno dać się całe rozsprzęglić "natychmias" w każdym z możliwych jego stanów pracy, obojętnie czy jedziesz normalnie, czy masz załączoną preselekcję/zająca/ULS, czy masz włączonego żółwia/półbieg/WM. Jeżeli tak nie można, to znaczy, że coś jest nie tak...
Witam
Panowie mam pytanie czy może ktoś miał taki przypadek, że siłownik sprzęgła ten obok zbiornika powietrza nie wraca do punktu wyjściowego tylko zostaje w takim punkcie, że sprzęgło rozłącza i forszaj zostaje na luzie lub sprzęgło się ślizga wtedy jak spuszczę odpowietrznikiem płyn mam trudności z wrzuceniem jakiegokolwiek biegu jak już wejdzie ze zgrzytem to jedzie dopóki się nie napompuje od nowa. Natomiast zaobserwowałem gdy trzymałem go przy oraniu cały czas na większych obrotach przez cały dzień ten problem nie występował biegi wchodziły gładko sprzęgło działało dobrze, jeszcze jest objaw taki, raz pedał wciska się ciężko nieraz trochę lżej. Po dłuższym czasie rozmyślania wydedukowałem, że chyba zdycha mi pompa, ale po wnikliwym czytaniu postów myślę, że niekoniecznie i może to być również brudny układ hydrauliczny. Proszę o wskazówki co może być jeszcze po niedzieli będę musiał się tym zająć. Pozdrawiam.
Z tego co napisałeś, wynika że masz trochę bałaganu w układzie i instalacji sprzęgłowej. Biegi zmieniasz wysprzęglając pierwszą tarczę wysprzęglikiem/siłownikiem pneumatycznym, a nie hydraulicznym. Do tego ten siłownik się przycina - rozbierz go i dobrze wyczyść, a jak to nie pomoże to go podmień na inny. Ponadto wspomaganie raz Ci działa a raz nie, więc musisz sprawdzić czy dławiki na zasilaniu wspomagań (pompki sprzęgłowej i hamulcowej) nie są zapchane i dokładnie musisz przejrzeć zawór sterujący wspomaganiem, ten przy przednim prawym słupku kabiny, pod podłogą. No i pewnie jeszcze sprawdzić będziesz musiał kilka innych rzeczy przy okazji. Przesmaruj też wszystkie pięć kalamitek przy sprzęgle. Pisz tu o postępach, a w miarę możliwości pomożemy Ci usunąć wszystkie niedomagania, bo na razie sporo Ci się tego nawarstwiło...
Piotr K a masz możliwość regeneracji siłownika pneumatycznego od II stopnia sprzęgła ?
Sebastian rozbierz w domu, wyczyść kanał na uszczelkę i na pasek prowadzący, tuleję też od środka wypoleruj, załóż uszczelkę jeśli sprawna i to tyle regeneracji. Jeśli podłączysz ciśnienie a z dziurki od strony tłoczyska nie syczy powietrze, to masz sprawny siłownik. Ale jeśli nadal nie wyłącza ci sprzęgła, a ciśnienie masz już na poziomie ~ 5bar, to postaw na złośliwość rzeczy martwych i załóż większy. A uszczelkę ciężko będzie chyba dostać, chyba że jest ona na 75mm, to można pasować od siłownika hamulca przyczepy.
Witam dziś miałem troszkę czasu rozebrałem ten filter nad zbiornikiem oleju był okropnie brudny i uszkodzony(był przerwany w jednym miejscu na lutowaniu), rozkręciłem zawór sterujący wykręciłem nie wiem co trzeba z nim zrobić wygląda na czysty jurto lub pojutrze rozbiorę go dokładnie i jak piszesz Piotrze sprawdze dławiki i w razie potrzeby wyczyszcze jak byś pod powiedział mi na co zwrócić uwagę w tym zaworze.Odnośnie siłownika pneumatycznego to działa, tylko wysprzęglnik mimo sprężyny nie wraca się do punktu startowego i ciągnik pozostaje na pół sprzęgle lub całkowicie wysprzęglony i wtedy nie można wcisnąć pedału sprzęgła wtedy trzeba odpowietrznikiem spuszczać płyn hamulcowy i są dni, że taki zabieg robi się raz lub dwa, anie raz tak jak dziś co upuściłem płynu to się z powrotem napompowało a sprzęgła w ogóle nie było w końcu zjechałem do domu i zaczełem rozbierać. Dziękuję za rady i proszę o jeszcze pierwszy raz zabrałem się za takie skomplikowane rzeczy.Pozdrawiam.
No siłownik działa . Wesoły mechanik tak ustawił sprzęgło że siłownik pneumatyczny wcale nie wysprzęglał bo nie miał na to miejsca ! Po wkręceniu pręta od wysprzęglika o jakieś 4 cm wszystko wróciło do normy nawet pół bieg się załącza na pusto przynajmniej z małym zgrzytem ale jest :smiley:
Jeśli wkręciłeś śrubę opierającą się o tłoczek wysprzęglika, to jeszcze bardziej skróciłeś całą dźwignię, więc na to miejsce musi więcej wysunąć się siłownik hydrauliczny, ale nie oznacza to, że powietrze rozłączy ci II stopień. Najprawdopodobniej teraz i olejem i powietrzem wyłączasz tylko pierwszy stopień. Wsadź kogoś za stery, niech naciska sprzęgło, i zauważ czy po załączeniu siłownika dochodzi on do końca wycięć w tych dwu blachach, które przez bolczyk popychają dźwignię sprzęgła. Jeśli nie dochodzą, a tłoczysko się lekko cofa, znaczy że siłownik nie ma szmocy. A najprędzej to wciśnij sprzęgło do dechy, aż zaświeci się kontrolka IIst. i spróbuj podnieść podnośnik.
Witam wczoraj wyczyściłem zawór sterujący założyłem nowy filtr i sprzęgło zaczęło działać
lekko jak nigdy wcześniej jeszcze są czasami problemy z cofaniem się wysprzęglnika spróbuję jeszcze założyć mocniejszą sprężynę albo dołożę jeszcze jedną jeśli pomoże to napiszę. pozdrawiam i dziękuję.
Panowie jaki zamiennik pasuję na filtr wspomaganie sprzęgła i orbitrola , chodzi o ten mały przy zbiorniku oleju ten z wieczkiem na śrubki 10-ki w kształcie puszki w 323 ?
Strony Poprzednia 1 … 5 6 7 8 9 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Sprzęgło , WOM , ULS » problem ze sprzegłem..
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo