Temat: Przekładnia obrotomierza - wyciek

Cieknie mi olej poprzez linkę z przekładni obrotomierza , czy ktoś z was to rozbierał i czy mozna to uszczelnić?

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

2

Odp: Przekładnia obrotomierza - wyciek

Rozbierać to rozbierałem ale jakiegoś uszczelnienia sobie nie przypominam, jest na pewno simmerring na wałku napędzającym pompę wtryskową, ale na wałku od linki to jakoś nie przypominam sobie, żeby cokolwiek tam było :hmmm:

3

Odp: Przekładnia obrotomierza - wyciek

nie jestem pewien ale jak jest to oring

4

Odp: Przekładnia obrotomierza - wyciek

O-ring na wałku, który się obraca to raczej nie, bo to nie będzie działać, tam chyba nic nie ma. Trochę oleju jak przeciśnie to linkę nasmaruje, a w sumie jest to tak wysoko, że oleju to kilka kropel na dzień. Może odma jest niedrożna i wyciska. Mnie się tam sączy olej ale na wałku do pompy, bo kiedyś ten patent zaciął się i zaczął obracać razem z wałkiem, aż zerwał linkę i nawinął na wałek. Simmerring udało mi się kupić tylko ruski no i trzyma jak to ruski simmerring, czyli cieknie hmm

5

Odp: Przekładnia obrotomierza - wyciek

Coś z gumy tam powinno być a po 30 latach,może więcej, już to gumowe nie będzie.:nie_wiem: :angel:
Dziwne, prawda?30 lat jest to dobry i nagle to jest złe.:rolleyes::mad:
Czasami Czytaj Murphy's prawa dla mechanika.
Jest w nich wiele prawdy i mądrośći.:stu::stu::stu:

6

Odp: Przekładnia obrotomierza - wyciek

na wałku który napędza pompę jest ten ślimak w którym jest zimering a dalej raczej nic bo to ten zimering odpowiada za to żeby nie leciał stamtąd olej

Fortschritt zt 423 a razy 2

Odp: Przekładnia obrotomierza - wyciek

Przeciek na wałku (bodajże jakimkolwiek) to wynik luzów które się pojawiły na łożyskach. Zobacz czy wałek nie lata lewo-prawo. Bo u mnie też jest taki wyciek, no i oczywiście luz. Najpierw lecą łożyska a za nimi uszczelniacze.

8 Ostatnio edytowany przez Łukasz.D (2010-10-20 21:25:50)

Odp: Przekładnia obrotomierza - wyciek

Wydaje mi się że może ta ośka z zębatką pracującą ze ślimakiem bądź ta obudowa w której ona pracuje jest za bardzo wytarta i szczeliną cieknie. U mnie w jednym z tych patentów było tak że tą ośkę mogłem palcami ruszać na boki i olej właśnie leciutko sączył. W innym nie było luzu i było sucho. Nie mogę sobie teraz przypomnieć czy to nie kwestia małej tulejki.

Tylko głupi nie wie że jest głupi a mądry to wie

9

Odp: Przekładnia obrotomierza - wyciek

Dokładnie, czasami puszcza tam uszczelniacz na wałku albo sam wałek się wyciera i wycieki gwarantowane. Ta aluminiowa obudowa wałka wchodzi do bloku silnika na wcisk i nic więcej. Dobrze jest jednak przesmarować ją lekko silikonem przed wciśnięciem jej do bloku i jeszcze np. nawiercić i nagwintować małą dziurkę, tak aby wkręcić śrubkę i zablokować tą obudowę.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

10

Odp: Przekładnia obrotomierza - wyciek

A o jakich rozmiarach idzie ten uszczelniacz w tą przekładnie ??

GG 16238418

11 Ostatnio edytowany przez Krzysiek (2011-05-14 21:24:26)

Odp: Przekładnia obrotomierza - wyciek

ja mam  obudowę wklejona na klej dwuskładnikowy. Na wytartą oś napędzająca pompę założyłem  tulejke stalowa kupioną u rupiego w chojnicach  (taka z nacięciem) ale po wklejeniu na poxipol jest ok tulejka 20x23x20
uszczelniacz w oryginale 20x47x7
u mnie na tulejkę  22x47x10
Spokojnie mozna dać x10 zamiast 7
Patent działa od wiosny jest czysto .....

12

Odp: Przekładnia obrotomierza - wyciek

a ta tulejka ma jakieś konkretne wymiary ?? długość ??

GG 16238418

13

Odp: Przekładnia obrotomierza - wyciek

no przecież napisałem w środku 20 na zewnatrz 23 długość 20  ale chyba ją skróciłem

Odp: Przekładnia obrotomierza - wyciek

Trochę odswieżę,sprawa dotyczy zamocowania tej przekładni do linki,bo mam silnik z kombajnu i jest skręcona końcówką w dół i nie pasuje w ciągniku,musiałbym kupować dłuzszą linke żeby ją pociagnąć dołem gdzieś po ramie. więc jak to ustrojstwo przekręcić do góry?,z tego co wyczytałem to jest to niby zamontowane na wcisk i nic więcej,boje sie troche ruszać zeby nic nie urwać.

O FORTSCHRITTA TRZEBA DBAĆ,TO NIE ŻADNA CHIŃSKA BLAĆ,BO TO DO DZIŚ JEST SPRZĘT FEST I DLATEGO JEST THE BEST!!! big_smile Gdy ci smutno,gdy ci źle,idź do kuchnii,nażryj się...   
+7/-0

15

Odp: Przekładnia obrotomierza - wyciek

Na pewno jest na wcisk , bez sunięcia raczej będzie ciężko przekręcić.

Nie ma że się nie da, jak się nie chce to się nie da...;)

smile E-516 na części. smile

16

Odp: Przekładnia obrotomierza - wyciek

Na wcisk na 150 %
Powinno się ruszyć bez rozbierania sprzęgła.
Gdybyś musiał je zdjąć to potem przy skaładaniu możesz lekko poksipolem maznąć ale lekko.

Odp: Przekładnia obrotomierza - wyciek

To dziekować panowie wink

O FORTSCHRITTA TRZEBA DBAĆ,TO NIE ŻADNA CHIŃSKA BLAĆ,BO TO DO DZIŚ JEST SPRZĘT FEST I DLATEGO JEST THE BEST!!! big_smile Gdy ci smutno,gdy ci źle,idź do kuchnii,nażryj się...   
+7/-0

18 Ostatnio edytowany przez Przems91 (2021-12-18 18:27:04)

Odp: Przekładnia obrotomierza - wyciek

Sezon zimowy też trochę uszczelniam forsza smile i rozebrałem to sprzęgło do pompy i widać gole łożysko... Czegoś mi tam brakuje jakiegoś simeringu albo chociaż gumki na łożysko żeby zrobić kryte i nie lał się ten olej tak po lince i ramię...https://zapodaj.net/6412873d02d1c.jpg.html

19

Odp: Przekładnia obrotomierza - wyciek

tam nie poszalejesz
będzie tylko zewnętrzny simering a te przekładnie na klej trzeba wcisnąć tak nawet instrukcja podaje
ja przechodziłem to u siebie zmieniłem łożyska na rozrządzie chwile nie pociekło ale zauważyłem że gdzieś tam znowu sie zmoczyło

Nie ma to jak FORTSCHRITT

20

Odp: Przekładnia obrotomierza - wyciek

To tak ma być. Przekładnia musi mieć smarowanie. Wciskasz ja na klej. Od strony linki masz oring a od pompy uszczelniacz.  Na wałku masz rowki więc ciężko to uszczelnić.
Możesz wyjąć wałek dać do tokarza albo wcisnąć na niego tulejka i dobrać simering.