41

Odp: Auto Diesel Czy Lpg?

MAREKPE napisał/a:

co miesiąc wizyta w serwisie celem regulacji tego ścierwa

nie przesadzajmy z tym serwisem. Mój focus odkąd ma instalkę (2,5 roku) na serwisie był 3 razy, z czego:
- 1 raz po tysiącu km od zamontowania (obowiązkowy przegląd)
- 2 raz po ok 2 tyś (wymienili na gwarancji wadliwą listwę)
- 3 raz po roku na wymianie filtrów
Czyli mój serwis instalki przez 2,5 roku ograniczył się do jednej wymiany filtrów.

Instalacja zwróciła mi się po 7 miesiącach. Od tej pory jeżdżę za ok 18-21 zł zależy od trasy. Czy dieslem było by taniej ?? po odliczeniu vat i akcyzy zapewne tak - nie wiem nie liczyłem.

gg 5118068

42 Ostatnio edytowany przez przemo (2010-10-28 17:47:25)

Odp: Auto Diesel Czy Lpg?

Marku no więc tak-dawałem przykład gdy każdy tankuje normalnie ropę na cpn-ie, nie odliczając akcyzy, a co do tego co mówiłeś to już porównuje, otóż miałem ostatnio opla vectre b 2.5 V6+gaz sekwencja i gdybym nie miał to sam bym nie uwieżył-11 litrów lpg w trasie, prędkość średnia 130,wiadomo jak to w polsce nieraz muloza 80km/h a czasami troszkę ponad 200km/h, w mieście te 13,5-14,5l/100km gazu a kolegi ojciec kupił niedawno audi a6 2.5 tdi i już tego nie chcą-w mieście 14 litrów ropy i co tu porównywać????????


Racja Zorak, gaz szybko się zwraca i tanio się jeździ smile  a opinie ludzi ze trzeba jeździć do regulacji, ze dużo pali gazu itp.to to samo co jak ktoś kupi forszaja i wywali mu kopyto to się tego pozbywają i potem głoszą opowieści typu-bo to złom itp. Dieslami na pewno jeździ się fajnie bo ciągną już od dołu, ale ja wole bene+lpg=moc + tania jazda smile

43

Odp: Auto Diesel Czy Lpg?

zorak napisał/a:
MAREKPE napisał/a:

co miesiąc wizyta w serwisie celem regulacji tego ścierwa

nie przesadzajmy z tym serwisem. Mój focus odkąd ma instalkę (2,5 roku) na serwisie był 3 razy, z czego:
- 1 raz po tysiącu km od zamontowania (obowiązkowy przegląd)
- 2 raz po ok 2 tyś (wymienili na gwarancji wadliwą listwę)
- 3 raz po roku na wymianie filtrów
Czyli mój serwis instalki przez 2,5 roku ograniczył się do jednej wymiany filtrów.

Instalacja zwróciła mi się po 7 miesiącach. Od tej pory jeżdżę za ok 18-21 zł zależy od trasy. Czy dieslem było by taniej ?? po odliczeniu vat i akcyzy zapewne tak - nie wiem nie liczyłem.

Jestem w stanie golfem TDI uzyskać taki wynik nawet mniejszy jak pożyczyłem tatowi ma lekką nogę mu wyszło 4l/100  policzcie sami za ile 100 km i to bez inwestowania w instalacje.
Ale każdy i tak broni swojego to tak w życiu jest masz coś to jest cud techniki zmienisz na coś nowszego to wtedy dostrzegasz zalety. Paliwo jak paliwo tylko weźcie pod uwagę bezpieczeństwo jeszcze paliwa czasami zawory nie zadziałają i co wtedy przy dzwonie?? Widziałem dzwona dużego nie było ale gaz dokończył dzieła.

Znawców Fortschritta wielu na forum fachowców na lekarstwo ...

44

Odp: Auto Diesel Czy Lpg?

LPG jest bezpieczne, ale jak właściciel samochodu jest idiotą to każde paliwo nawet jakby to była woda staje się niebezpieczne. W LPG masz najczęściej 3 zawory elektromagnetyczne i dodatkowo w zbiorniku mechaniczny zamykający się przy wolnym wypływie. Co do diesli to niestety mają wadę, filtr paliwa i oleju są droższe, filtr powietrza zresztą też, do tego turbina też ma swoje wymagania co do oleju i traktowania jej. Wszystko jest pięknie jak masz dostęp do lewego ON i samochodu jeszcze nie trzeba było naprawiać. Gdy tego nie masz to diesel jest nieporozumieniem, bo to zawsze traktor z komfortu i droższy w zakupie i eksploatacji. Sama cena paliwa to za mało.

45

Odp: Auto Diesel Czy Lpg?

Dla mnie gaz to profanacja samochodu na benzynę. Koszta doliczcie świece, kable wysokiego, droższa rejestracja, dodatkowe przeglądy, dodatkowy filterek, do tego zajęte miejsce przez butle i stracona moc bezcenne. Filtry są tanie turbina wg. niektórych traktować porządnie to czemu jeszcze moje autko jeździ? Filtry do diesla są tanie nie narzekam miej więcej tyle co do zwykłego golfa benzyna no może rozrząd droższy.

Znawców Fortschritta wielu na forum fachowców na lekarstwo ...

46

Odp: Auto Diesel Czy Lpg?

mazi napisał/a:

Jestem w stanie golfem TDI uzyskać taki wynik nawet mniejszy jak pożyczyłem tatowi ma lekką nogę mu wyszło 4l/100

No właśnie,każdy właściciel diesla podaje spalanie takie,które mu wyszło w trasie przy głaskaniu pedału gazu i twierdzi,potem że mu tyle pali wciąż a usłyszy,że komuś spali 13 gazu ale nie dosłyszy że w mieście i potem zaczynają się opowieści. Nie mówie tu akurat o Tobie Mazi i masz rację każdy chwali swoje smile

Odp: Auto Diesel Czy Lpg?

Stare diesle może i są oszczędne jak z dużej pojemności jest niewiele koni. Nowe tdi to już nie to samo. Przecież sama fizyka mówi że sprawności silnika diesla to tylko kilka procent więcej od benzyny. Przeciez jak benzyna ma powiedzmy 150KM i diesel też tyle to spalą prawie to samo bo moc bierze sie z paliwa a nie powietrza. Dobre instalacje LPG tez nie dają dużo więcej spalania. Kolega do mercedesa C klasy założył gaz a jak każdy wie mercedes gazu wybitnie nie lubi niby. A jakoś jeździ i sobie bardzo chwali. Do auta osobowego mała benzyna jak dla mnie. Mały diesel i tak musi mieć wyższe obroty żeby dało sie jechac i tak, a wtedy tez swoje spali. A weźcie nalejcie do diesla nowej generacji jakieś lewe paliwo to od razu sie skończy. Mój pogląd jest taki że pojazdy robocze: traktor, ciężarówka, dostawczak- jak najbardziej diesel. Auto dla siebie żeby pojechac do sklepu tylko i wyłącznie benzyna a gaz w momencie gdy się jeździ tyle że warto go zakładać

48

Odp: Auto Diesel Czy Lpg?

mazi ja nie chwalę swojego tylko stwierdzam fakty. Tak jak mówisz - podczas głaskania spalił 4 litry a ja nie muszę głaskać aby jeździć za 20 zł. Ja mam Pb+gaz, tato ma Pb+gaz, brat ma On, druki też ma On i porównanie mam - chociaż nie ma co porównywać bo zarówno jedno zasilanie silnika jak i drugie jest dobre. Wszystko zależy czego się oczekuje od auta. A wracając do serwisu auta z gazem. Ludzie !! taki serwis nie różni się od serwisowania auta bez gazu. Po zakupie wymieniłem wszystkie płyny, świece, filtry, przewody ale każdy kto kupuje używane auto zapewne to wymienia. A w czasie eksploatacji to normalny serwis: co 15 tyś olej + filtr, co 40 tyś świece i koniec. Przestańcie siać mity na ten temat.
Jak wcześniej pisałem kolejnym autem dla żony będzie diesel - dlaczego akurat diesel ?? Akurat jej odpowiada charakterystyka pracy i sposób w jaki jeździ dieselek. W sobotę jadę oglądać zwykłego 1.9 D a dziś 2.0 HDI bo jest ładny egzemplarz.

gg 5118068

49

Odp: Auto Diesel Czy Lpg?

A na końcu i tak wszytko będzie zależało od tego, jak trafiłeś...

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

50

Odp: Auto Diesel Czy Lpg?

dokładnie Piotrze tak jak piszesz. Na focusa nie narzekam ale byłem po niego osobiście w niemczech i trafiłem na świeżego i teraz też zapewne bym pojechał gdyby nie fakt że cierpię na mega brak czasu. O ile benzynka jest łatwiejsza do osłuchania pracy silnika (tak mi się wydaje) to z dieslem zawsze może być więcej problemów - choćby nie wiadomo jak się będzie zachowywał przy - 15 czy - 20 stopniach. Jadę oglądać te sztuki
1.9 D  http://moto.allegro.pl/super-peugeot-20 … 96469.html
2.0 HDI   http://otomoto.pl/peugeot-206-2-0-hdi-z … 11595.html

HDI dość dobrze wyposażony ale i cena dość wysoka - jak coś to trzeba będzie się dobrze targować, a biały wygląda mi na malowanego ale to się okaże jak zobaczę na żywo.

gg 5118068

51

Odp: Auto Diesel Czy Lpg?

Ja mam dwa autka w gazie (Golf 3 1.6 '96 oraz Megane 1.4 16v '98) oraz dwa różne w dieslu (Citroen AX 1.5D '95-wolnossący stara generacja oraz Corsa 1.3 CDTI Common Rail z turbo i IC). Oba benzyniaki zagazowane są na II gen (nie sekwencja). Oba straciły trochę swojej mocy i ogólnie są mułowate. Olej (półsyntetyk) wymieniam co 10.000 (wcześniej na benzynie co 15.000). Świece też zmieniam częściej. Poza tym po ok 100.000-150.000 pada parownik. Auto zaczyna żreć i nierówno chodzić. Wymiana ok 400 zł. Spalanie w obu benzyniakach ok 10L/100.

Dieselki oba trzymają normę 5L/100 (corsa nawet potrafi zejść do 4,5). Co do zimy to do -25 stresu nie ma jak się dba o aku,świece i rozrusznik oraz dodaje dodatek do paliwa i tankuje na pewnych stacjach. Ostatnia zima pokazała że nawet ten poczciwy AX 1.5 przy -27 mi odpalał (chociaż wymagał ok 5-10 sekund kręcenia). W przypadku silników CommonRail tego problemu wogóle nie ma bo nie dość że filtr paliwa ma grzałkę, to i sama konstrukcja jest taka że do -15 można bez sprawnych świec żarowych go odpalić. Trzeba tylko tankować dobre paliwo i nie ma problemów....

Gaz wychodzi przy obecnych cenach jednak trochę taniej ale auto jest mało elastyczne. Silnik 1.3 w Corsie ma takiego buta i elastyczność że nawet ostatnio znajomy był pod wrażeniem jak nie mógł za mną nadążyć Laguną II 1.9 dCI 130KM. Poza tym elastyczność (mogę przez większość trasy na jednym biegu jechać bo na V ciągnie już od 40-50km/h).

Na koniec dodam że każda z opcji ma swoje wady i zalety i na żadną z nich specjalnie nie narzekam wink

52

Odp: Auto Diesel Czy Lpg?

Po co maxi900 zmieniasz w zagazowanych olej częściej, przecież LPG w przeciwieństwie do benzyny nie miesza się z olejem gdy silnik jest zimny. Wyrzucasz pieniądze, co do parownika to za 400 zł to chyba do sekwencji, bo zwyczajny kosztuje 150-200 zł i raz na te 100 000 km możesz swojemu autu podarować za to, że Ci wozi 4 litery. Co do Twoich Diesli to 1,5D Citroena lepiej nie mieć, 1,3 Opla tym bardziej. Widać masz dużo szczęścia smile
Co do Diesli jeszcze to raz na te 100 000 km dobrze by było sprawdzić wtryski i świece, a to jest droższe niż parownik.

53

Odp: Auto Diesel Czy Lpg?

Się sprzeczacie czy to czy to i jedno ma plusy i drugie i jedno ma minusy i drugie. Zależy kto ile i jak jeździ. A może by było taniej elektrycznym też będą plusy i minusy. A tu troszkę na temat LPG i ON http://www.motofakty.pl/artykul/diesel_czy_gaz.html

Znawców Fortschritta wielu na forum fachowców na lekarstwo ...

54

Odp: Auto Diesel Czy Lpg?

W sumie mam już 7 auto i tylko jedno miałem na benzynę czyli pierwsze i ostatnie. Nie miałem zagazowanego ale benzyna stresowała mnie strasznie tym że skacze temperatura. W dieslu tego nie ma , jak się rozgrzeje to wskazówka stoi. W tym roku w zimie nie miałem problemu z odpaleniem jak aku wtryski świece i rozrusznik sprawne to nie ma bata musi zapalić.
A to auta jakie miałem:
Fiat Punto 1995r 1,5TD super autko
Golf II 1992r 1,6tTD jak wyżej
Golf III 1997r1,9d jak wyżej  najlepsze jakie miałem
Opel Omega 1999r 2,0benzyna
Mercedes  190D traktor do każdej roboty aktualnie mam go
Renault Grand Espace 2,2dt aktualnie mam najlepsze jakie miałem

55

Odp: Auto Diesel Czy Lpg?

Jak tak zachwalasz diesle to czemu kupujesz coraz mocniejsze bo brakuje koników.Każdy samochód jest dobry jak nie trzeba go robić moja metoda to taka kupuje auto za tysiaka robię przegląd po swojemu i dobijam tak ze 2 -3 lata i następny.Już tak 7 wykończyłem a na złomie dostaje 500zł i mam na połowę drugiego.

56

Odp: Auto Diesel Czy Lpg?

mazi napisał/a:

Się sprzeczacie czy to czy to i jedno ma plusy i drugie i jedno ma minusy i drugie. Zależy kto ile i jak jeździ. A może by było taniej elektrycznym też będą plusy i minusy. A tu troszkę na temat LPG i ON http://www.motofakty.pl/artykul/diesel_czy_gaz.html

Ja się z nikim nie sprzeczam... opisałem w miare obiektywnie obie opcje...

Dario napisał/a:

Co do Twoich Diesli to 1,5D Citroena lepiej nie mieć, 1,3 Opla tym bardziej. Widać masz dużo szczęścia

Ja jestem zdania że nie ma złych silników. Tylko ludzie nie mają do nich ręki. Citroena kupiłem 3 lata temu za 1800 zł jako woła roboczego - była okazyjna cena. Nie spodziewałem się tak trwałej i solidnej jednostki napędowej (430.000 km przebiegu). Skrzynia również klasa. Ciągało to przyczepkę 450 kg i nie było zmiłuj. We wtorek go sprzedałem ponieważ miałem tych aut za dużo. Wadą niestety w nim była karoseria oraz przednie zawieszenie.. które ciągle gdzieś stukało ile byś w nim nie wymienił.

Corsa po kupnie paliła idealnie do -10*C - poniżej kręciła i nic. Na szczęście od razu pojechałem do fachowców od diesla - winny był zawór regulacyjny na szynie CR. Teraz również nie ma z nią problemu. 15 listopada minie rok jak ją mam. Kupiłem z przebiegiem 122.000 km a teraz ma 168.000 km. Najdroższe było koło dwumasowe, ale obecnie wszystkie diesle to mają..... hmm

57

Odp: Auto Diesel Czy Lpg?

maxi900 napisał/a:

Najdroższe było koło dwumasowe, ale obecnie wszystkie diesle to mają..... hmm

Już się rozpadło ? Obecne diesle mają dużo więcej drogich i nietrwałych elementów, no ale jak ktoś lubi sadze to życzyć bezawaryjności :beer:

58

Odp: Auto Diesel Czy Lpg?

To i ja coś powiem :)miałem mb 124 2.5 diesel w automacie,przy mojej ciężkiej nodze około 8 litrów tego co mu wlejesz...teraz jeżdżą nim moi rodzice,nie długo stuknie mu milionik km,i powiem tak auto nie do zdarcia,olej od wymiany do wymiany.zawieszenie proste,solidne.jest już u nas 4 lata i spokój.ja sobie kupiłem opelka astre 2 2000r i po dwóch latach naszych dróg i już zawieszenie pada,a w mercu nic.jak dla prawdziwego farmera nie ma lepszego auta,oczywiście moje zdanie,u nas już ma zapewnione dożywocie....pozdrawiam smile

http://iv.pl/images/28787378765493351481.gif

Odp: Auto Diesel Czy Lpg?

tylko że gdyby wszystkie auta były trwałe jak merce 123 i 124 to przemysł samochodowy by upadł:)

60

Odp: Auto Diesel Czy Lpg?

dla zakończenia mojego wątku
koniec końców kupiłem clio z 2001 roku z silniczkiem 1.1 benzynowym. Diesla nie udało mi się znaleźć w takim stanie w jakim szukałem, a to clio które kupiłem jest w stanie który bardzo mnie zadowala. Z wyposażenia: elektryka w szybach, 4 poduszki, centralny z pilota, wspomaganie, blokada skrzyni, yyy i chyba tyle a może aż tyle jak na takie małe autko. Konkretne radyjko, nowe oponki letni, ładne aluski 15'', komplet stalowych a to wszystko za 7 tyś.

gg 5118068