21

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Mam jeszcze jedno pytanie.
Czy to ma sens umieścić w ZT303 lub 323   silnik 6VD z Ifa L60 lub E281???
Są to dwa różne silniki,który z tych dwóch jest lepszy?
Oba mają około 170 KM.

Ciągle myśli jeszcze o jednym ZT300 lub 303, chciałbym go używać tylko  w transporcie drogowym jako substytut ciężarówky IFA,LIAZ itp.. ZT z tego potężnego silnika nie wytrzyma roboty w poli, ale w transporcie to może być dobry. W tym sensie zostały wykonane ZT 403 i 423.
Czy to było inaczej?

22

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

a nie lepiej 6 chłodzone powietrzem PiotrK wspominał iż pasuje bez przerabiania ciągnika, a odpada Ci też problem odpalania zimą.
6 w E281 bierze 32l paliwa w kukurydzy...

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

23

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

byłem w niedziele w  Lubkowie  pytałem kolesia o taki silnik 6 chłodząną powietrzem  powiedział że może przywieśc pare sztuk  tych silników ale nikt tego nie chce  wiec nie przywozi .. cena gdzies około 3 tysiaków tak mi mówił

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

24

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Fenol napisał/a:

a nie lepiej 6 chłodzone powietrzem PiotrK wspominał iż pasuje bez przerabiania ciągnika, a odpada Ci też problem odpalania zimą.
6 w E281 bierze 32l paliwa w kukurydzy...

32l na 1ha, za godzinę lub za 1Mth?

25

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

wojtas napisał/a:

byłem w niedziele w  Lubkowie  pytałem kolesia o taki silnik 6 chłodząną powietrzem  powiedział że może przywieśc pare sztuk  tych silników ale nikt tego nie chce  wiec nie przywozi .. cena gdzies około 3 tysiaków tak mi mówił

Silnika Ifa 6VD chłodzony powietrzem? Takie  osobiście jeszcze nie widziałem.
Byłoby taniej kupić silnik z Praga V3S, ma również silnik 6VD chłodzony powietrzem,są tanie, można kupić od 1000Zl.

http://www.i-bazar.cz/pictures/pics/1350642-motor-pv3s-3875473.jpg
http://www.i-bazar.cz/pictures/pics/1350642-motor-pv3s-2878357.jpg
http://autobazar.pravda.sk/images/parts/570807/41658/motor-pv3s-70051.jpg

26

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Fenol takie spalanie w kukurydzy może masz pomę źle ustawiona to bardzo duzo powiedzcie mi to ile li 516-517 sprzedawcy twierdzą że 18-22 na godzine a tam jest 240km.

27 Ostatnio edytowany przez Fenol (2010-12-01 16:21:42)

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

takie spalanie na 1 ha kukurydzy, w dobrej kukurydzy.
Poulm zaskakująco tanie są te silniki, ile w Czechach kosztuje bochenek chleba?
Wojtek z czego są te silniki? 3tyś to tanio czy drogo? moim zdaniem IFA6 to czołg, nie znam lepszej 6 andoria się chowa zadusić bizona można bardzo łatwo zadusić sieczkarnię to wielka sztuka, będzie szła do końca.
ten silnik Praga pochodzi z demobilu wojskowego?
Poulm myślę że w Polsce byłby poważny problem z częściami.

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

28

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Fenol trzeba  przedłużyć przy IFA6  ramę silnika

Ps. wyczyść skrzynkę mam sprawę pilną do ciebie.

29

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Nie wiem ile jest ciężarówek Praga V3S w Polsce.:nie_wiem:
Dla nas jest wielu,kupują je od 3tis zł.Są to dobre samochody  w lesie itp.

http://www.google.cz/images?hl=cs&q … CCAQsAQwAA

30

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Tak jak radzi Pietia V8 240km i spalanie 20L.

31

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

!? zawsze myślałem że to normalne spalanie, jestem zszokowany.

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

32

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Fenol 32 litry na godzinę E-281 to chyba nie wykonalne.....Polską "zetka" to może i tak.... wink

Posiadam części do sieczkarni, kombajnów i traktorów Fortschritt, silników IFA 6 i 4- cyl. Kom- 505857445
http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?id=1726

33

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Z tego co kiedyś  rozmawiałem z kierownikiem w SKR to mówił że coś około 20 na godz.

34

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Fenol nie wiem nie pytałem się skąd te silniki  i co one napędzały  a czy tanio czy drogo to raczej PiotraK by  trza było spytac na ten temat

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

35

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

poulm napisał/a:

...
Dla tych moich tłoków są już stosowane więcej otworówy dyszy,? Co o tym myślisz?
Co za dyszy má ten silnik chłodzony powietrzem? Wiem, że sa już o tym mówiło, ale chcę wiedzieć więcej informacji.
Dzięki za radę.

Tak, tam stosuje się rozpylacze czterootworkowe, ale tam już jest zupełnie inna "standardowa" metoda spalania, nie tak jak w komorze M, gdzie stosuje się rozpylacze jedno lub dwuotworkowe.

poulm napisał/a:

Mam jeszcze jedno pytanie.
Czy to ma sens umieścić w ZT303 lub 323   silnik 6VD z Ifa L60 lub E281???
Są to dwa różne silniki,który z tych dwóch jest lepszy?
Oba mają około 170 KM...

Ja osobiście wolę 6VD, ten z sieczkarni lub dźwigów ADK125 niż z L-60 czy z kombajnów. Jest on dużo prostszy, bo to właściwie dalej 4VD, taki jak w ZT, tylko trochę większy. Jest mniej awaryjny, znacznie tańszy w eksploatacji i naprawach (i tak naprawdę to już go dobrze znasz) niż ten z L-60. W obu tych silnikach trzeba by ramę przedłużać. Gdzieś tu nawet cały taki fotoporadnik niedawno się przewinął. Może ktoś podać linka? Ten z L-60 to już typowa konstrukcja Manowska.

poulm napisał/a:

...
Silnika Ifa 6VD chłodzony powietrzem? Takie  osobiście jeszcze nie widziałem....

No, nawet mam taki jeden teraz na warsztacie. Są jeszcze takie silniki 12VD chłodzone powietrzem w rzędzie.

artur323 napisał/a:

Fenol trzeba  przedłużyć przy IFA6  ramę silnika ...

A dlaczego?

Fenol, chyba czas bliżej przyjrzeć się Twojej pompie wtryskowej i wtryskiwaczom.

Fajne i ciekawe są te Pragi.
http://allegro.pl/silnik-t912-do-dzwigu … 14421.html
http://allegro.pl/praga-v3s-jaszczurka- … 10504.html

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

36 Ostatnio edytowany przez Pietia (2010-12-01 22:20:01)

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

smile  Poulm proszę bardzo tu jest cały wątek

PROJEKT 423:smiley::smiley::smiley:

http://translate.googleusercontent.com/ … DIL7V9lNww

37

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Czyli te tłoki z wersji chłodzonej powietrzem, można bez problemu zastosować do wersji chłodzonej wodą, zmienić wtryskiwacze i powinno działać ? Chodzi mi o lepszą komorę spalania do uturbienia silnika. Te tłoki są wytrzymalsze termicznie ? Niby w silniku chłodzonym powietrzem mają gorzej więc teoretycznie powinny, ale czy wytrzymają większe obciążenie z okazji założenia turbiny ?
Silnik chłodzony powietrzem jest trochę słabszy, a sens zamontowania turbiny to przynajmniej 150 KM. Stopią się ?

38

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Bez problemu to się nie da, ale ta komora na pewno byłaby lepsza do uturbienia. Nawet i sam Man, wprowadzając turbiny w "nowszych" silnikach odstąpił od stosowania komór typu M. Tłoki od silnika chłodzonego powietrzem, są trochę niższe niż te z SRW (trzeba by półbloczki obniżyć) i wtryskiwacz nie "wchodziłby" idealnie do środka komory. Pracuję teraz nad taką podobną przeróbką i jak wszystko będzie O.K. to na pewno przedstawię tu wyniki odpowiednich badań.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

39

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

ciekawie prawisz Dario jeżeli z 4 wyciągniesz 150 kucy będziesz bogiem,
Piotrze ja byłem swięcie przekonany że to normalne spalanie tyle wychodzi na 1ha kukurydzy, czyli oprócz ciągnika ta sama robota czeka sieczkarkę.

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

40

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Już myślałem, że da się "na lenia", a tu jak zwykle hmm
Miałem inny jeszcze pomysł, roztoczyć komory M w oryginalnych tłokach, tylko czy to będzie odpalać ?

W wersji z ciężarówki ma około 120-125 KM, więc 150 KM nie powinno być jakimś osiągnięciem.