Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300
I co Fenol, znalazłeś chwilkę aby zerknąć na swoje silniki? Znalazłeś różnice? A może ich nie ma?
Tak więc ten silnik 6VD SRW – chłodzony wodą, jest w pewnym sensie przełomowym silnikiem w Ifie, bo należy on do pierwszej serii silników Ify, w których Man trochę namieszał. To właśnie w tych silnikach po raz pierwszy zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa i komorę M, i od tego momentu silniki te otrzymały oznaczenie VD. Prędzej, gdy miały one pośredni wtrysk paliwa, oznaczane były jako KVD. „Moment” tej zmiany najlepiej widać właśnie na silnikach 3 i 6 VD, ponieważ tu po raz ostatni zastosowano w nich dokładnie takie same głowice jak w silnikach 4VD (tzn., takie same tylko większe o „jeden”, podobnie jak w silnikach KVD), a co za tym idzie, te same wtryskiwacze, podobne kolektory wodne, pokrywki klawiatury, itd.. W późniejszym czasie wprowadzono zmiany w głowicach, inne wtryskiwacze (o korpusach takich samych jak w 8VD) itd. i nadano tym silnikom kolejne oznaczenia -1 i -2. Silniki 3 i 6VD w tych wersjach mają już ładnych kilkadziesiąt lat i są już bardzo rzadko spotykane. To tak w dużym skrócie i generalnie o to właśnie mi chodziło
www.rajstop.pl - Raj dla stóp Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal
Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy. Piszę poprawnie po polsku.