Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300
Strony Poprzednia 1 … 5 6 7 8 9 … 24 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
I coś takiego widziałbym w swoim Knurze.
Nie Ty jeden
Powoli zabieram się za jeden taki, to zrobię odpowiednią dokumentację. Ten nowy silnik (woda), co podał Scorpion, to byłby nawet ciekawy, tylko że on na nowy to jakoś tak mało wygląda na tym zdjęciu.
A ja bym w swoim widział V8 taki jak w 516.
Ten jest jest bardzo szeroki, nie wpasowuje się w ramy.
:nie_wiem:
Temat przycichł, a może jakaś pożyczka?
Znalazłem dzisiaj : http://allegro.pl/silnik-deutz-f6l413k- … 42396.html
Właśnie poskładałem podobny (4 cyl.) w Same i jestem nim mile zaskoczony.
Pozytywne wrażenia mam jako mechanik (łatwa obsługa, prosta konstrukcja , bardzo dobry materiał choć to norma w wiatrem chłodzonych) i jako operator ( oszczędny ,moment od samego dołu i duży zakres roboczy).
Te silniki są już sprawdzone i łatwo o części, choć nie są na wagę..
tylko mu śrubę przykręcić bo 160KM to chyba trochę za dużo na forszajowską skrzynie. Sam się zastanawiam nad wymianką na mocniejszy bo te 100KM to z biedą wystarczy na moje tereny...
A co z tymi co wstawili 6 garową ife ? ona ma coś około 170 km i dają rade
Co za parę lat będzie pomyślałeś ?
Wiele dużych traktorów ma za mocne silniki do całej reszty i jakoś się kulają więc i forsz będzie sobie radził przez jakiś czasz a może i dłużej bo tak na dobrą sprawę to nikt na dłuższą metę tego nie sprawdził a jak się widzi różne kombinacje to mało która maszyna by to przetrwała.
Za parę lat ciągniki serii UR III c385/8011 - 1634/16245 (Ursusy , Zetory i ZTSy) będą w dzisiejszej cenie ZT 3XX, lub nawet tańsze.
Ale nie są wytrzymalsze.
Popatrzcie co stało się z autami.
W 2004r. 12-letnie auto kosztowało około 10 średnich pensji, a dziś kupisz nastolatka tej samej klasy za jedną, góra dwie średnie pensje.
Ja patrze z nadzieją na ciągniki John Deere serii 6100 - 7800 i nowsze.
Jest ich dużo, ceny są coraz przystępniejsze i były by godnymi następcami.
Za ZT 325 może 7700 ,150KM . W końcu trzeba się rozwijać.
Biorąc pod uwagę dotacje , a co za tym idzie szeroko zakrojone zakupy na rynku już pojawiają się ciągniki z dofinansowania SAPARD, często z przebiegami symbolicznymi (1-2 tys. mth) ,które kosztują mniej niż pół ceny nowego.
A to dopiero pierwsze jaskółki i za 5 lat kto utrzyma się na roli będzie miał spory wybór.
Co będzie za 5 lat to najstarsi talibowie nie wiedzą
Nie mam sprzętu na tak potężny traktor, choć oczywiście pasowałoby może wreszcie bym się wyrabiał Zt323 pracuje z maszynami do 385. A jak potrzeba więcej kucy to może rozkręcić silnik mocniej? Valtra ma silnik 4 cylindry 160 koni :stu:
Nie rozkręcaj silnika Fenol bo potem części nie znajdziesz
A ja bym w swoim widział V8 taki jak w 516.
Albo taki http://www.youtube.com/watch?v=I6Sc-XNJMsk , http://www.youtube.com/watch?v=12hWCuiDZxM ?
Piotrze tu nie chodzi o moc ale o to że ten silnik potrafi się podźwignąc z najniższych obrotów a pod obciążeniem ciężko go przydusic nie to co zwykłą 4 czy 6, co prawda wymaga on więcej pieszczot ale też dużo daje od siebie i pewnie zaraz odezwią się ci co widzieli te silniki z kopytem na wierzchu.
Napisałem to z uśmiechem, bo w tym wątku chodzi o silniki chłodzone powietrzem
Ten V8 chłodzony powietrzem też pięknie mruczy.
Mruczy, miauczy i pieści wszystkie zmysły... Ech, mieć tylko czas i gotówkę na takie zabawy, a można by zaszaleć tak, że wszystkim Niemcom szczęki by opadły...
Jeśli mój forsz zostanie u mnie to na pewno dostanie V8 jak mi ten silnik padnie.
Strony Poprzednia 1 … 5 6 7 8 9 … 24 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo