Temat: wycie przedniego napędu...
czy to jest normalne czy nie??
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » wycie przedniego napędu...
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
czy to jest normalne czy nie??
A wyję jak masz go właczonego czy nie bo jak jedziesz powyżej chyba 14 km to z włonczonym będzie wyć .
nie normalne prawdopodobnie masz załączony cały czas .. albo sam załączyłeś
jak jest załączony to wyje ale to jest na pewno to że powyżej 14 km/h wyje??
A ją w 303 to mam tak że jak sobie sobie na polu i mam napęd włączony to nie wyje dopiero jak złapie twardego to słychać takie wycie to samo jest na drodze tam gdzie jest błoto i napęd mam włączyny też wyje a w 323 tego nie mam nawet jak jadę szybciej dodam że nie mam tych walkow w jednym i drugim
Tylne opony są już na niskie i dlatego wyje, może za mało powietrza, za bardzo zdarte lub od ciężarów rozchodzą się na boki i promień kół jest mniejszy. Co do wycia załączonego na stałe napędu to ten napęd nie jest przystosowany do takiej jazdy i musi wyć aż się rozleci, a czym szybciej jedziesz tym będzie głośniej. Fabryka włącznik przedniego napędu wymyśliła tylko po to, żeby na wstecznym biegu też można było używać napędu 4x4, a nie po to żeby go załączać przy jeździe do przodu. ¬le to wymyślili bo po niemiecku, a dla Polaka trzeba by było dołożyć jeszcze dodatkowe wolne koło, które by uniemożliwiało załączenia na stałe napędu gdy ciągnik jedzie do przodu.
Opony są zgodne z rozmiarami bo nowe w w dwóch ciągnikach
jak jest załączony to wyje ale to jest na pewno to że powyżej 14 km/h wyje??
Na pewno jak będziesz jechał z załączonym przednim dość szybko to będzie wyć i przez to można trochę skrzynię popsuć.
Tylne opony są już na niskie i dlatego wyje, może za mało powietrza, za bardzo zdarte lub od ciężarów rozchodzą się na boki i promień kół jest mniejszy. Co do wycia załączonego na stałe napędu to ten napęd nie jest przystosowany do takiej jazdy i musi wyć aż się rozleci, a czym szybciej jedziesz tym będzie głośniej. Fabryka włącznik przedniego napędu wymyśliła tylko po to, żeby na wstecznym biegu też można było używać napędu 4x4, a nie po to żeby go załączać przy jeździe do przodu. ¬le to wymyślili bo po niemiecku, a dla Polaka trzeba by było dołożyć jeszcze dodatkowe wolne koło, które by uniemożliwiało załączenia na stałe napędu gdy ciągnik jedzie do przodu.
widzisz nie wszystko jest wieczne, mi automat już nie działa więc co pozostaje mi używać ciągnika bez napędu tak ? otóż nie, ktoś był trochę mądrzejszy i można przedni napęd załączyć
'ręcznie', ot przyciskiem, i wystarczy wiedzieć co się robi i wyłączać go w odpowiednim czasie i nic się nie stanie
Pozostaje ci naprawić ciągnik, a nie jeździć niesprawnym, zamiast hamulców używasz kotwicy ze starego statku ?
Co mogę to naprawiam, i jakoś nie potrzebuje kotwicy, jak narazie Forsz jest używany co dzień wiec naprawa hamulców jest nie możliwa, ale nie martw się zrobię to, chociaż nie mam mnóstwa wolnego czasu..
Powiedz tylko jak a automat naprawię, gwarantuje
Gdzieś na forum już ktoś rozgrzebywał wolne koło z przystawki, tylko teraz nie pamiętam czy jemu napęd się nie załączał czy nie rozłączał. Pewnie coś z wałkami się stało lub sprężynkami, które je ustalają, jak znajdę to linka dokleję
Nie umiem namierzyć tych postów ale tutaj masz kawałek http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php … 841#p21841
widzisz nie wszystko jest wieczne, mi automat już nie działa więc co pozostaje mi używać ciągnika bez napędu tak ? otóż nie, ktoś był trochę mądrzejszy i można przedni napęd załączyć
'ręcznie', ot przyciskiem, i wystarczy wiedzieć co się robi i wyłączać go w odpowiednim czasie i nic się nie stanie
Co przez to rozumieć kiedy trzeba wyłączać???
Chodzi mi o to że jeżeli jest potrzebny to włączasz, jedziemy po równym, suchutkim, napęd wyłączamy,przy wyciąganiu np. dobrze jest zastartować z już włączonym,nie jest potrzebny to się go wyłącza ot cala prawda
Tak się teraz zastanawiam nad tym tytułem '# przedni i tylny most
# » wycie przedniego napędu...' i jest tu problem bo przedni napęd nie wyje tylko skrzynia ale jak wyje to znaczy że jest więc lepiej żeby był niż żeby go nie było ale to nie znaczy że wycie jest czyś dobrym wręcz przeciwnie chyba ze wyje na polu.Coś kurna musiałem napisać.
Mogłeś jeszcze dać linka do swoich postów o wałkach w przystawce, bo coś mi się kojarzy, że naprawiałeś to. Ja jakoś znaleźć tego nie potrafię
Też gdzieś mam takie fotki, już je szukam....
A przy okazji mam takie pytanie - czy w forszaju jest gdzieś sprzęgło przeciążeniowe dla napędu przedniego napędu? Pytam bo w MTZcie mam takie sprzęgło między wałkiem do przedniego mostu a przystawką załączającą. Przy zbyt dużym obciążeniu zaczyna "klekotać" i jest regulowane kluczem dynamometrycznym... jednym słowem zabezpiecza przed uszkodzeniem czegokolwiek.
Jest tutaj takie coś??
Nie ma
Dzisiaj rozebraliśmy przystawkę od przedniego napędu w naszym 323 ( nie załączał się sam ) i u mnie ten " mechanizm " z wałkami wygląda zupełnie inaczej niż na zdjęciu u PiotrK, jak znajdę chwilę i aparat to wstawię fotkę jak to wygląda, czy występowały 2 rodzaje ?
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » wycie przedniego napędu...
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo