Odp: Pompa wtryskowa
A jak jest w waszych forszach? Jadąc z górki na pusto przyśpiesza? A pod górkę na pusto spada z obrotów na trójce i max przyśpieszaczu?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Pompa wtryskowa
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
A jak jest w waszych forszach? Jadąc z górki na pusto przyśpiesza? A pod górkę na pusto spada z obrotów na trójce i max przyśpieszaczu?
Stachu u mnie jak odpalę i załączę młocarnie i szarpacz to 2300 musi być a jak kosze to pod obciążeniem 2200 nie może zejść i nieważne na jakim biegu.
A jak jest w waszych forszach? Jadąc z górki na pusto przyśpiesza? A pod górkę na pusto spada z obrotów na trójce i max przyśpieszaczu?
Ale pytałem na pusto.
kolego weź karnisterek z paliwem i posadź do wyżej od silnika i wtedy odpal i pojeździj jak będzie słaby to masz poważny problem
Co sugerujesz Tomek z tym poważnym problemem?
Współpracuję z Panem Piotrkiem i jestem bardzo zadowolony. Lecz jeśli chodzi o pompy to jest strasznie drogi.
Dziękuje za zadowolenie, ale widzę, że trochę zostałem wywołany do tablicy, więc jestem
Napiszę tak, naprawa pompy u mnie jest dość kosztowna, ale że strasznie droga to już się z tym nie zgodzę. Co więcej, powiem, że nikt nigdzie w Polsce nie zrobi jej w tej chwili taniej niż ja. Każda naprawa na poziomie 400 - 600 zł jest złudna, bo poza wymianą elementów tłoczących i z dwóch uszczelek plus regulacja, pompiarz nie jest w stanie zrobić nic więcej, a porządny remont pompy przewiduję nie tylko wymianę samych elementów, ale całych sekcji, popychaczy, wszystkich łożysk, wszystkich uszczelek i uszczelnień, szlifowanie płaszczyzn, frezowanie gniazd, wymianę starych i zużytych śrubek itd, itd.... A na koniec zostaje rozebranie w drobny mak regulatora, naprawienie go i ponowne złożenie, z czym już jest spory problem... Łącznie jest tu sporo ponad 10 godzin precyzyjnej chirurgiczno-ginekologiczno-mechanicznej roboty... Jeszcze nikt, nigdy i nigdzie nie naprawił dobrze takiej pompy w przeciętnej kwocie jaką na rynku i w ogłoszeniach się spotyka, czyli 400 - 600zł. To jest po prostu niemożliwe i sporo ludzi na to się nabiera, a wystarczy tylko trochę sobie policzyć, żeby wiedzieć, że to jest bajka... Zresztą z pompami jest tak jak z silnikami. Można zrobić mu kapitalkę za 2000zł, albo za 8000zł, tylko, że ta pierwsza kapitalka nie ma nic z kapitalką wspólnego, bo to jest po prostu zwykła drobna naprawa. To samo z pompami. Tu nie ma się co czarować, pompy, które pracują już kilkadziesiąt lat w różnych warunkach, u różnych właścicieli i na rożnych paliwach, a i przy okazji mają za sobą różne dziwne naprawy czy poprawki typu "wykręć śrubkę, tą z lewej strony i zaraz będzie lepiej", są zazwyczaj w stanie agonalnym i tylko porządny remont kapitalny jest w stanie je uzdrowić. Inaczej będzie to walka z wiatrakami... I to nie dotyczy tylko Ify, bo identyczne problemy mają wszystkie inne sprzęty, obojętnie na jakich pompach wtryskowych czy układach wtryskowych "chodzą".
najprościej to śrubką z lewej strony na 10 kluczyk ,luzujesz kontrę i wykręcasz z 1 obrót ,ta śrubka jest od blokady listwy i działa to jak ma silniki ciężko to dodaje sobie paliwa a ta śrubka blokuje listwe żeby nie dodał sobie za dużo,jak chcesz żeby był cały czas silniejszy to na listwie trzeba przesunąć w lewo każdą sekcję o np.0,5mm(może mniej to trzeba by na stole sprawdzić ile gram paliwa przybędzie)
Plotka powtarzana wiele razy staje się prawdą... Tomku, nie pisz takich głupot, bo jeszcze ktoś uwierzy i narobi sobie bałaganu... Ta śrubka z lewej strony jest od zupełnie czegoś innego, a te ruchy na sekcjach, to umożliwiają tylko precyzyjne wyregulowanie dawki i w żaden sposób nie służą do jej zwiększenia. Dawkę zwiększa się w zupełnie innym miejscu. Pisałem o tym tu już nie raz i trzeba szukać w dziale traktorowym, np. tu - https://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.ph … 082#p87082 . Niżej w tym wątku napisałem do czego służy ta śrubka z lewej strony - https://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.ph … 151#p87151
Coś jest w tym. Ojciec w 303 ma silnik który ma nieco ponad 1000mtg. Powiem szczerze, że nieważne czy zapali w ciepło czy w 25stopni mrozu. Odpali zawsze i od razu równo pracuje. Dobra pompa to podstawa.
Piotrek tak jak pisałem pompę robili w Pankowie. Palić pali, jeździć jeździ ale to nie to samo co było. Sugerujesz kapitalkę czy remont niezbędny? Jaki koszt? Zrób special price i zamawiam pompiarza do wyjęcia!
według mnie niewyrabia pompka zasilająca
Dobrze gadasz założyłem gmp i oryginalną Piotrek mi zrobił więc założę starą nową i zobaczę.
nie do końca się zgodzę z tą śrubką bo kiedyś się nią bawiłem i jak się ją wykręci to ciągnik więcej palił więc jednak przy odciążeniu listwa dochodzi do tej śrubki,co do cen remontów to wole drugi silnik założyć niż bawić sie w tych smarach przekładanie silników to moje hobby muszę się przyznać że w ciapku silnik 2300+ turbo od busa to strzał w dziesiątkę po prostu rewelacja ma siłę i prędkość jak go wykończę to za tysiaka kupię drugi i wstawię w ciągu 2 godzin.Do 303 założyłem 4litrowy 90km i jest nieźle ,jest troszkę słabszy ale 5 literków na godzinę łyka i to mnie cieszy a jak wyzionie ducha za 10 lat to drugi za tysiaka i poco remontować ?
Chyba niedokładnie przeczytałeś posty, do których linki prędzej podałem, więc dla jasności zacytuję:
...śrubka ta ogranicza maksymalne wychylenie listwy tylko podczas rozruchu. Później, przy normalnej pracy, jest ona zupełnie niepotrzebna bo wtedy amplitudę wychyleń listwy ogranicza już tylko regulator. Ty, wkręcając tą śrubkę, w sposób nienaturalny ograniczyłeś nią ruch listwy i pracę regulatora w zakresie maksymalnej dawki paliwa przy normalnej pracy silnika, a jednocześnie spowodowałeś tym to, że teraz dawka rozruchowa jest równa maksymalnej dawce podczas normalnej pracy, co z punktu widzenia prawidłowej pracy pompy, jest niedopuszczalne. Dawka rozruchowa, zawsze musi być dużo większa od maksymalnej dawki przy normalnej pracy. Dlatego też silnik Ci osłabł i przestał dymić....
I analogicznie w drugą stronę.
Chwała Ci za to, że skupujesz stare silniki, bo w końcu Ci co je sprzedają też muszą z czegoś żyć. Z drugiej strony spójrz na to tak, że po co, co rok (dwa, trzy) ciągle wymieniać stare zrujnowane silniki na kolejne stare mniej zużyte, jak można wyremontować je raz a dobrze i mieć spokój przez następne co najmniej kilkanaście lat.... W ostatecznym rozrachunku to wcale nie wychodzi taniej, no ale hobby rzecz święta
Piotrek tak jak pisałem pompę robili w Pankowie. Palić pali, jeździć jeździ ale to nie to samo co było. Sugerujesz kapitalkę czy remont niezbędny? Jaki koszt? Zrób special price i zamawiam pompiarza do wyjęcia!
Stachu napisał/a:Piotrek tak jak pisałem pompę robili w Pankowie. Palić pali, jeździć jeździ ale to nie to samo co było. Sugerujesz kapitalkę czy remont niezbędny? Jaki koszt? Zrób special price i zamawiam pompiarza do wyjęcia!
Przede wszystkim trzeba ją dokładnie sprawdzić. Żeby pompę porządnie sprawdzić, to trzeba ją całkowicie rozebrać, do ostatniej śrubki, a wtedy już mały krok do porządnej kapitalki, więc ja zawsze sugeruję to samo, czyli porządną kapitalkę pompy, bo prędzej były z reguły tylko naprawy.
W tym przypadku niestety special price nie zrobię, bo takie special price jest tu zawsze. Taniej niestety już się nie da. Spytaj się okolicznych pompiarzy ile kosztuje taka naprawa, a zobaczysz co usłyszysz...
Do wyjęcia i montażu żaden pompiarz Ci nie jest potrzebny. Sam sobie doskonale poradzisz.
Czyli 900zł?
Stachu posłuchaj Piotra miałem od niego pompę zobaczysz jak jest zrobiona sam sobie ja zamontowałem po jego wskazówkach nic trudnego a brzmienie silnika całkiem inne tak było w moim przypadku.
Czyli 900zł?
950 zł netto. To jest minimum i od tego może być tylko w górę, w zależności od innych, nietypowych uszkodzeń wnętrza pompy typu: listwa, wałek krzywkowy, regulator, popękane obudowy, poprzekręcane gwinty, uszkodzone króćce, skorodowane tuleje i przesuwki zębate, popychacze, ośki itd., itp...
Piotrek to na forum drożej krzyczysz jak na allegro?http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-ifa-4vd-fortschritt-adk-shm-takraf-i6024455167.html Na allegro musisz napisać netto i to jeszcze poprawić + 50zł bo jak ktoś kliknie to zonk no i prowizję zabulisz przy sprzedaży usługi przez internet. Drogie jest życie forumowicza
Na Allegro wystawiona jest tylko jedna pompa w nie aktualizowanej od dwóch lat cenie. To jest tylko jeden remont pompy, który pełni rolę reklamy, a który można klepnąć przez "kup teraz" - po to jest tam to ogłoszenie. Reklama też nie jest tania, zwłaszcza ogólnopolska (i trochę tu międzynarodowa), więc to jest jej nie mały koszt, który zresztą ponoszę co miesiąc.
Wiem, że w dobrym zwyczaju jest robienie różnego typu zniżek dla aktywnych użytkowników forum, ale akurat w tym przypadku nie mam już z czego zjeżdżać. To jest najniższa cena jaką mogę za tego typu remont pompy na dzień dzisiejszy zaoferować i oferuję ją wszystkim równo, bez podziału na forumowiczów i nieforumowiczów. Poza tym gwarantuję Ci, że nikt w Polsce w takiej formie i z takim zakresem prac nie zrobi tego taniej. Jeżeli miałbym robić coś z ceną, to mógłbym ją tylko podnieść dla nieforumowiczów, nad czym coraz bardziej się zastanawiam, bo ostatnie różnego rodzaju podwyżki, zwłaszcza ZUS'u, coraz bardziej mnie do tego zmuszają.
PiotrK powiedz mi dokładnie z tą śrubką i listwą czy podczas pracy i mocno obciążonym silniku listwa może dotykać tej śrubki blokującej czy moje spostrzeżenia były błędne bo nie chcę nikogo wprowadzać w błąd.
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Pompa wtryskowa
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo