Temat: Wycie na szybkich biegach
Witam wszystkich, jestem posiadaczem 323 od nie dawna i mam problem, gdyż na biegach szosowych dziwnie "wyje" coś, te wycie dochodzi z tylnego mostu z lewej strony. Proszę o pomoc, co to może być?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Wycie na szybkich biegach
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Witam wszystkich, jestem posiadaczem 323 od nie dawna i mam problem, gdyż na biegach szosowych dziwnie "wyje" coś, te wycie dochodzi z tylnego mostu z lewej strony. Proszę o pomoc, co to może być?
może zwolnica przy większych obrotach tak wyje sprawdź olej ja chomam olej to mi trochę wyje lewa zwolnica nawet jak wolno jade.
Olej sprawdzałem jest, jak odkręciłem korek ten do sprawdzania to było tam ciśnienie olej strasznie chlapną, jakby nie było tam odpowietrznika. A może to łożysko w zwolnicy?
Jeśli łożysko to jakbyś go podniósł to myślę,że dałoby radę kołem tak poruszać żeby sprawdzić czy nie ma na nim luzu. Jeszcze czy na pewno nie jedziesz na włączonym napędzie przednim? Może tu jest przyczyna,lub po prostu tak ci atak wyje z talerzowym?
A może to w skrzyni coś się dzieje, olej jest w skrzyni to może jakieś łożysko. Dodam że jadąc z górki to nic nie słychać (oczywiście na biegu)
Na moje oko to nie rozłącza ci się przedni napęd.
Jutro sprawdzę czy to przedni napęd
A jak sprawdzić czy się rozłącza przedni napęd? Bo u mnie tez coś wyje w 323 jak jadę szybciej po ulicy. Jak jestem na polu i dam "po zrywach" to przednie koła zaraz praktycznie "mielą" czy tak powinno być? No bo przecież przedni napęd niby automatycznie się załącza. A jeśli jest tak ze mam załączony przedni napęd niby cały czas to co trzeba zrobić aby to naprawić? Co może być nie tak ?
Wsteczny i gaz do dechy i już będziesz wiedział czy ci rozłącza
Może przednie koła za duże lub tylne za małe, lub powietrza w tylnych za mało i jak zapniesz coś ciężkiego na podnośnik to tyle koła mają mniejszy promień i spina się napęd. Nie ma czym się przejmować, najwyżej coś się ukręci
Na wstecznym, to musisz podpiąć się linką za przód do drzewa i włączyć np. 1 wsteczną i tył musi się kopać, a przodek nie i wtedy będziesz wiedział czy przodek się rozłącza. Możesz też jechać do przodu i patrzeć czy przednie koła łapią poślizg.
Nie straszcie chłopa, u mnie tez przystawka przedniego jęczy na III 3 i 4. U kumpla to samo. Niektóre egzemplarze tak maja. Najważniejsze to aby oleju było tyle co trzeba i będzie się kulać.
A przystawka od napędu bierze olej ze skrzyni?. Te wycie zmieniło się w takie odgłosy jakby gdzieś tryby chodziły bez oleju. W skrzyni olej jest
Do przystawki olej wlewa się osobno a sama przystawka nie powinna przepuszczać oleju do skrzyni i odwrotnie
A gdzie się wlewa olej do przystawki i ile go tam wchodzi?
I najprawdopodobniej zagadka sama się rozwiązała - Czy masz olej w przystawce?
U mnie też jęczy na 3 i 4 na każdej grupie a oleju to mam pod dostatkiem bo ze skrzyni wycieka do przystawki .
A gdzie się wlewa olej do przystawki i ile go tam wchodzi?
Dawno to było i nie pamiętam dokładnie, ale kojarzę, że z prawej strony przystawki jest wkręcona w korpus śrubka na klucz 18?? i to ona służy do uzupełniania oleju. Jednocześnie ustala ona poziom tego oleju w przystawce. Jeśli nikt mnie nie ubiegnie, to sprawdzę dokładnie i napiszę gdzie jest ten wlew.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Wycie na szybkich biegach
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo