1

Temat: problem ze skrętem

Panowie mam pytanie
mianowicie dziwnym trafem pojawił się po zimie problem ze skrętem  w moim kombajnie ...
ni z gruszki ni z pietruszki  ciężko jest kręcic kierownicą ...

przeglądałem instrukcję  i  nigdzie w całyb obwodzie nie ma żadnego dławika  prześwietliłem kombajni i nikt nic tam jeszcze nie kombinował . Wszystko w oryginale  nic nigdzie nie cieknie  wszystko suche , olej jest i reszta hydrauliki działa .. co to moze byc ??  orbitrol ? siłownik ?  jak co sprawdzic ??  bo siedziałem przy tym cały dzień i za wiele nie wymyśliłem ....

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

2

Odp: problem ze skrętem

a jak kręcisz kierownicą to ciśnienie idzie do siłowników ,sprawdzisz jak poluzujesz przewód siłownika

3

Odp: problem ze skrętem

Ja bym najpierw podlewarował tył .

4

Odp: problem ze skrętem

podlewarowałem i  kręci się wtedy lekko ...  i zgłupiałem w tym momecie ...  bo jak nawet odpiołem siłownik to kołami na podniesionym tyle skręce rękoma czyli  lekko idzie

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

5

Odp: problem ze skrętem

no to proste ...
Skoro siłownik chodzi koła skręcają się lekko a od siłownika do orbitrola są tylko kiszki  no to orbitrol  albo łożysko  w kierownicy ;-).
Gdyby dos było nie tak z przewodami to pewnie słyszałbyś daki syk jak normalnie słychać gdy koła skręcą na max  a kierownica usiłujesz kręcić dalej .... właśnie słyszysz coś nowego?

6

Odp: problem ze skrętem

własnie  tak jakby było coś słychac ...  powiem że od początku   nic nie było słychac nawet jak kierownica lekko chodziła ...  i się skręcało na max i chciało się jeszcze dalej ..

jak sprawdzic siłownik  ?? bez rozbierania go ...

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

7

Odp: problem ze skrętem

normalnie odkręć przewody  tłoczysko powinno z sporym oporem ale równo iść a jak  idzie lekko to moze poszły maszety i olej krąży ( siłownik dwustronny)  zamiast wykonywać pracę

8

Odp: problem ze skrętem

własnie też o tym myślałem ....  bo co innego ...

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

9

Odp: problem ze skrętem

Nie no jak padają manszety to kierownica lata leciutko tylko siłownik nie pracuje jak należy. Jeśli kierownica chodzi ciężko to nie masz ciśnienia na zasilaniu orbitrola. Wkręć tam zegar i zobacz jakie ciśnienie dochodzi. Ja np swoimi trupolągami mogę jeździć bez pompy tzn da radę kierować ale trzeba się uszarpać, bo taka jest zasada pracy tego ustrojstwa. Ja stawiam na awarie zasilania.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

10

Odp: problem ze skrętem

Wojtas jeśli chcesz sprawdzić siłownik bez rozbierania to wysuń siłownik na max i potem poluzuj przewód przy dławicy jeśli siłownik jest ok. to olej nie powinien się wydobywać pod ciśnieniem przy jednoczesnym ciśnieniu po przeciwnej stronie .Aby sprawdzić uszczelki po drugiej stronie tloka robimy wszystko odwrotnie .

11

Odp: problem ze skrętem

tak myślałem o takim sprawdzeniu  ...

a jakie powinno byc ciśnienie na orbitrol ?

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

12

Odp: problem ze skrętem

około 180bar ale nie mniej niż 140bar.

13

Odp: problem ze skrętem

no to  niech mi ktos wytłumaczy  jak  sprawdzic cisnienie na orbitrolu ??   zakładamy na rurkę doprowadzająca ciśnienie do orbitrola  manometr i co ??     
bo tak załozyłem na rurkę z niby ciśnieniem   załozyłem manomert i co  0 cisnienia  wskazówka nic nie pokazała więc jest mniej niż 10 atm  bo taka mam najmniejsza wartośc na manometrze ....  podczas skręcania w obojętnie która stronę  wskazówka sie podnosi  a przy max skręcie  pokazuje 90atm  .... pytając się w sklepie  z cześciami  do  mojego kombajnu   sprzedawca pokazał mi  jakas książkę  gdzie było napisane  że ma byc cisnienie od 90-120atm  więc mam   te najmniejsze cisnienie ...  a kierownica nadal się ciężko kreci ....  więc coś tu nie tak ....   wymieniłem  uszczelniacze w siłowniku i nic   ...
a jak podniose minimalnie tylną oś  kreci się idealnie ... czyżby pompa ?

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

14 Ostatnio edytowany przez koseś (2011-07-02 18:37:41)

Odp: problem ze skrętem

Ciśnienie to mierzy się na przyłączu do siłownika (odkręć węża od siłownika i przykręć do węża manometr) ps a pompa ma może jakiś filtr ssawny? bo może nie dostaje odpowiedniej ilości oleju albo pompa  kończy żywot .                                                                                                                Znalazłem dane pompy od wspomagania bizona                                                                                                    ​SPECYFIKACJA
ciśnienie na wyjściu 6,3-8 MPa
prędkość obrotowa 1500-4000 obrotów/min
kierunek obrotu w lewo
wydajność ograniczona regulatorem 12 l/min
do zabudowy na silnik SW 400     sorki za poprzednie dane bo pomyliły mi się z pompą główną bizona .