61

Odp: wspomaganie kierownicy

Wspomaganie działa już idealnie (nie gorzej jak w Claasie).W tym zaworze przed orbitrolem jest  taki trzpień do regulacji zakończony na kwadrat 6 mm.Z tym, że normalnie to jego nie widać , ponieważ jest schowany pod dwiema nakrętkami, a ta na wierzchu jest z okrągłą czapką.Wykonałem ze dwa obroty tym trzpieniem, odpaliłem silnik i ku mojemu zaskoczeniu kierownicę z wartburga mogę kręcić na postoju i przy małych obrotach małym paluszkiem.Następnie wkręciłem trzpień jeszcze ze dwa obroty, przejechałem się traktorkiem i teraz to dopiero jest wspomaganie.Dokupię sobie taką gałkę na kiekownicę i będzie jazda jak w Claasie.Ja sam do końca nie wiem co tam było, być może siedział tam jakiś paproch lub brud.Dziękuję za pomoc. Forum to czysty zysk!

62

Odp: wspomaganie kierownicy

o to mi chodziło tata robi tak samo a nie mówiłem , mówił coś o podkładce może ja go dobrze nie zrozumiałem

63 Ostatnio edytowany przez piotr_czaplinski (2008-03-11 23:31:00)

Odp: wspomaganie kierownicy

"Hydrotor" Przedsiębiorstwo Hydrauliki Siłowej S.A. 052 3363600 89-500 Tuchola
"Hydrobis" Zakład Regeneracji Hydrauliki Siłowej 052 3343093 89-500 Tuchola
"Rolmet"   Zakład Regeneracji i Hydrauliki Siłowej Wilkowski Henryk 052 3343634 89-500 Tuchola
"Hydromex" Zakład Regeneracji Hydrauliki Siłowej R. Minder 052 3343945 Tuchola


Pytałem o regenerację pomp. Robią. Pozostałe rzeczy związane z hydrauliką chyba też. Dzwońcie i pytajcie, jak trzeba.

64

Odp: wspomaganie kierownicy

Wracam do tematu przeróbki wspomagania na coś w rodzju Bizona w związku z tym mam pytanie czu oprócz orbitrola i siłownika coś mi jeszcze będzie potrzebne?

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

65

Odp: wspomaganie kierownicy

chyba jeszcze zawór przelewowy np. od cyklopa

66

Odp: wspomaganie kierownicy

Chyba lepszy byłby regulator przepływu od bizona . Ten który steruje iloscią litrów na silownik skrętu . Wykożystując taki regulator i silownik nie powinno być problemu np. ze skokową pracą kół .

67

Odp: wspomaganie kierownicy

Chyba lepszy byłby regulator przepływu od bizona . Ten który steruje iloscią litrów na silownik

Moim zdaniem ten regulator zastosowano dla tego gdyż w bizonie jest tylko jedna pompa hydrauliczna w swoim 303 do wspomagania jest osobna

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

68

Odp: wspomaganie kierownicy

nowsze bizony i rekordy miały osobną pompe do wspomagania a tak wogóle to po co ten regulator i jakie ma on zadanie ? czy niewystarczy zawór przelewowy?

69

Odp: wspomaganie kierownicy

ten zawor rozdziela olej - 9 litrow na minute na orbitrol i 16 litrow na min na rozdzielacze i wspolpracuje wylacznie z pompa 25 litrow przy innych wydajnosciach beda sie cuda dzialy taki uklad mam zamontowany w c3603p i wszystko gra

70

Odp: wspomaganie kierownicy

taki uklad mam zamontowany w c3603p i wszystko gra

A mógłbyś to rozszerzyć? Po kolei co musiałeś założyć aby to wszystko hulało i od czego masz siłownik

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

71

Odp: wspomaganie kierownicy

pompa bizon orbitrol i silownik tez  no i rozdzielacz oleju tez<cale wspomaganie na podzespolach bizona> pompa podlaczona do silnika od przodu na laczniku gumowo metalowym (tak samo mam w forszaju i gdzies wstawilem kiedys foty) zbiornik oleju z przodu obok filtra powietrza zmiescil sie w masce po przesunieciu filtra
w prawo   
jak ktos sobie zazyczy bede foty wstawial

72

Odp: wspomaganie kierownicy

ładnie opisane , elementy znam teraz jeszcze wystarczyłby jakiś schemacik opisujący po kolei co z czym :beer: no i czemu służy ten rozdzielacz

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

73

Odp: wspomaganie kierownicy

jeśli zamontujesz pompe od bizina to nie potrzeba żadnych rozdzielaczy ani zaworów tylko orbitrol filtr zbiornik i siłownik pozatym pompa ma w sobie zawór przelewowy utrzymujący właściwe ciśnienie a tak na marginesie to ja też mam w c-360 wspomaganie zmontowane z części jakie podałem

74

Odp: wspomaganie kierownicy

pompa nie ma zadnego zaworu przelewowego a zawor w orbitrolu nie jest w stanie przepuscic przez siebie 25 litrow oleju na minute .W bizonie jest regulator przeplywu i tu tez jest on potrzebny.regulator podlaczamy do orbitrola i do rozdzielacza dodatkowego jak ktos chce miec wiecej wyjsc hydraulicznych(jak nie chce miec to mozna podlaczyc do powrotu oleju)Z tym ze jeden warunek rozdzielacz MUSI miec zawor przelewowy inaczej cos sie rozpierdoczy (takie rozdzielacze ma bizon z regulowanymi zaworami)bo ta pompa jest w stanie chwilowo wytworzyc nawet 500 atmosfer!!!

co do wykonastwa zrobie zdjecia i wstawie to bedzie wiadomo co i jak smile

75

Odp: wspomaganie kierownicy

pompa od wspomagania z bozona która jest przykręcona do bloku silnika posiada własny zawór utrzymujący właściwe ciśnienie i taki układ niczego nie rozpierdoczy i takowe wspomaganie działa w moich c-360 od sześciu lat bez najmiejszej awariina na dowód że nie pierdziele głupot zamieszczam fotohttp://img183.imageshack.us/img183/3650/img0067pi5.jpg

76

Odp: wspomaganie kierownicy

Arbitrol niepotrzebuje zaworu przeciążeniowego, wiem bo mam zamontowane w dwóch białoruśkach.

77

Odp: wspomaganie kierownicy

panowie dane techniczne pompy wspomagającej od bizona typ PZK 2-12K  Rodzaj zębata  wydajność Q=12 L / min  Ciśnienie tłoczenia pt =8 Mpa jest to oryginalny zapis z instrukcji obsługi silnika 6CT107 dostarczonej z nowym kombajnem bizon rekord który odbierałem w plocku a na zdięciu takaż właśnie pompa z widocznym na dole zaworem !      http://img99.imageshack.us/img99/2181/img0111fs0.jpg

78 Ostatnio edytowany przez pepe75 (2008-03-16 14:07:29)

Odp: wspomaganie kierownicy

no tak ale to w rekordzie bo w 56 jest inna pompa i nie ma zaworu a ta to chyba jedna z dwoch co sa w rekordzie bo ona hydrauliki calej nie ciagnie? sluzy tylko do napedzania ukladu hydraulicznego i ma ku temu odpowiednia wydajnosc i cisnienie.do mojego 3p zakladalem uklad od bizona z 56 i taki opis zrobilem jak jest u mnie.i przy tej pompie musi byc rozdzielacz oleju bo inaczej cos sie stanie pompa ma wydatek 25 l /min i cisnienie pracy 16 mpa.dlatego taka bo ma pracowac w przyszlosci nie tylko do napedu orbitrola ale takze do tura .najwazniejsze ze nieporozumienie zostalo wyjasnione smile jesli chodzi tylko o wspomaganie mozna załozyc pompe od c 330 tak mam we forstchricie i sie dobrze sprawuje od paru lat         http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?id=324

79

Odp: wspomaganie kierownicy

jesli bo to kogos intereseowało to mam 2 pompy do bizona big_smile jedna uzywka chodziła jakies 2 sezony a druga nówka moge je spieniezyc jak by co to na PW

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

80

Odp: wspomaganie kierownicy

pompa nie ma zadnego zaworu przelewowego a zawor w orbitrolu nie jest w stanie przepuscic przez siebie 25 litrow oleju na minute

Mowa o pompie od bizona , ja będę stosował oryginalną forszajowską która ma wydajność 16l/min czy w tym wypadku mam stosować rozdzielacz albo regulator?

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty