281

Odp: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Rur3k napisał/a:

Krzysiek weź kufel piwa nalej do prawie pełna ( symulacja tłoka w gmp) i połóż na nim płaską deskę a następnie inną cieńszą ( symulującą głowicę po planowaniu) i powiedz czy jest jakaś różnica w obiętości pomiędzy piwem a deską w zależności od jej grubości. Możesz też przeprowadzić badanie dla DMP w tym celu wypij piwo z kufla wink.
W ten sposób wyszło że planowanie płaskiej głowicy nie zmienia stopnia sprężania.
Policzyłem za to ile zmalał by stopień sprężania gdyby w oryginale była uszczelka 1.2 mm a została zamieniona na grubszą 1.5 mm. Wyszło 4%. Niby nie dużo ale po wkręceniu zegara było by ciśnienie sprężania zamiast 17 tylko 16,3bar.

Uszczelka to nie deska.  Uszczelka ma dziurę na tuleję, to zakładka piwa wejdzie o 1,2-1,5mm więcej dzięki uszczelce.  Deska to głowica którą kładziemy na uszczelce....

282 Ostatnio edytowany przez Rur3k (2019-04-12 00:09:56)

Odp: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Ja się odwołuje cały czas do twoich słów w których dla planowanej glowicy chcesz dawać grubszą uszczelkę "bo głowica cieńszą" dlatego w przykładzie z piwem pominąłem uszczelkę.

Krzysiek napisał/a:

po każdym równaniu jest ciut chudsza więc podkładka powinna być grubsza...
A że sprzęt nie jest nowy i pewnie choć raz miał głowice równaną  to proponuję 1,5mm

By nie zmienić stopnia sprężania należało by zastosować taką samą uszczelkę jak była wcześniej niezależnie ile razy głowica była robiona. Spróbował bym zmierzyć starą uszczelkę i na jej podstawie dobrać nową. Mnie przekonuje raczej ta 1,2 mm.


Marcin słowami o mierzeniu czujnikiem mnie naprowadził i odnalazłem już jak się dobiera uszczelki
W GMP tłok (denko) wystaje minimalne ponad blok silnika
gdy wystaje mniej niż 0.35 mm dajemy uszczelkę " cienką" gdy więcej " grubą"

283 Ostatnio edytowany przez marcin (2019-04-12 07:58:46)

Odp: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

O to to u mnie pamiętam bylo  0.32 tyle pamiętam a powyżej 1.5 ,a zobacz jeszcze na uszczelkę z tego co oglądałem to uszczelki 1.2 jest cała materiałowa tylko okuta jest tam gdzie powinna być ,uszczelka 1.5 ma materiał i z jednej i drugiej strony blaszki na całej długości plus okucia  chciałem założyć większą czyli 1.5 bo solidniejsza ale mechanik mówił broń boże i mierzył ma być 1.2 przy 1.5 mówił że będzie ciężej palił ,słabszy i pokarze się dym czarny

284

Odp: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

NIe wiem czy przy obecnej jakości kompletów naprawczych, tak mała różnica w grubości uszczelki będzie miała znaczenie.

285

Odp: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Ja Jak szukalem uszczelkę to tylko jedna mi pasowała a chodziło o otwory na kanały. Każdy typ ma inną liczbę otworów a chyba to jest ważne, żeby wszędzie drożne  było.  Mechanik nie patrzył na grubość . Założył tą która pasuje . Jeździ tak 5 rok. Pali od pół obrotu a kopci jak ma ciężko jak to 1614

Siły na zamiary zmierz....

286

Odp: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Rur3k napisał/a:

Ja się odwołuje cały czas do twoich słów w których dla planowanej glowicy chcesz dawać grubszą uszczelkę "bo głowica cieńszą" dlatego w przykładzie z piwem pominąłem uszczelkę.

Krzysiek napisał/a:

po każdym równaniu jest ciut chudsza więc podkładka powinna być grubsza...
A że sprzęt nie jest nowy i pewnie choć raz miał głowice równaną  to proponuję 1,5mm

By nie zmienić stopnia sprężania należało by zastosować taką samą uszczelkę jak była wcześniej niezależnie ile razy głowica była robiona. Spróbował bym zmierzyć starą uszczelkę i na jej podstawie dobrać nową. Mnie przekonuje raczej ta 1,2 mm.


Marcin słowami o mierzeniu czujnikiem mnie naprowadził i odnalazłem już jak się dobiera uszczelki
W GMP tłok (denko) wystaje minimalne ponad blok silnika
gdy wystaje mniej niż 0.35 mm dajemy uszczelkę " cienką" gdy więcej " grubą"

Dobra przyznaje rację moja teoria pasuje do równanego bloku bądź głowicy z komorą....

287

Odp: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Piotrek1990 napisał/a:

Ja Jak szukalem uszczelkę to tylko jedna mi pasowała a chodziło o otwory na kanały. Każdy typ ma inną liczbę otworów a chyba to jest ważne, żeby wszędzie drożne  było.  Mechanik nie patrzył na grubość . Założył tą która pasuje . Jeździ tak 5 rok. Pali od pół obrotu a kopci jak ma ciężko jak to 1614

To słabo Ci pali, powinna na widok kluczyka 😁

E 516 na części
Telefon 695 076 269

288

Odp: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Chyba na widok guzika tongue

Siły na zamiary zmierz....

289

Odp: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Witam,czeka mnie ustawianie zaworów,a że nie robiłem tego w 1224,to proszę o pomoc.Kolejność ustawienia licząc od chłodnicy to 1-5-3-6-2-4 ,zawór wydechowy dół-góra ,następnie ssący dół-góra i ustawienie,czy dobrze myślę? A jak ustawia się na mijankę zaworów,jaka jest zasada? Pozdrawiam.

290

Odp: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Ja zawsze ustawiam jak tłok jest w gmp na zapłonie.

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

291

Odp: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Orientuje się ktoś czy można przez jakiś czas jeździć na włożonych kompletach naprawczych od turbo (3 pierścienie) do zwykłego? Planuje zwiększyć moc. Głowicę robię już na turbo. Między tłokiem i tuleją jest spora szpara więc nie wiem czy nie kwalifikuje się już na zmianę. Zostanie mi wtedy zmiana końcówek na 5 otworowe. Wymiana kolektorów i pompy wtryskowej i dokupienie turbiny. Zboża jeszcze nie sprzedałem więc cały remont musi poczekać. Założył bym tylko to co w środku.


Turbo skąd bierze olej ? Z tego samego otworu co zegar czy ma osobny wykonany?

292

Odp: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Turbina ma smarowanie z tej samej dziury po prawej co pompa wtryskowe. Rurka idzie na turbinę górą między pokrywami Ale może to tylko u mnie ?

Siły na zamiary zmierz....

293

Odp: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Tyle że u mnie pompa nie jest smarowana. Mam tylko wyprowadzenie na zegar za filtrami z 8 cm poniżej kranika wody. Jest jakaś płaszczyzna jakby pod śrubkę  z drugiej strony filtrów i się zastanawiam czy nie tam wychodzi w oryginale.

294

Odp: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

W bloku widać wyraźnie nadlew więc jest tam jakiś solidny kanał olejowy. Na to wychodzi ze pompa przy turbo ma smarowanie

Siły na zamiary zmierz....

295

Odp: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Ja mam w swojej 902 zestawy od turbo i chodzi tak 4000mth i nic się nie dzieje.

Fortschritt b201/5 Fortschritt E512 Fortschritt B-605
Nigdy nie jest tak źle, żeby nie mogło być gorzej smile

296

Odp: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Witam,zapiekła mi się pompa wtryskowa na dwóch sekcjach ,majster od pomp ją rozebrał wyczyścił i stwierdził że winą jest paliwo.Cały układ wyczyściłem ,filtry paliwa nowe,paliwo ze zbiornika spuszczone i zalane czyste,po jednym dniu jazdy po zgaszeniu zaczyna się zapowietrzać a nawet w trakcie pracy zgaśnie i ciężko go odpalić. W układzie w trakcie odpowietrzania nie ma powietrza a nie chce pobierać paliwa z pompy. Pompiarz stwierdził iż sekcje są dobre, pompa była ustawiana. Czy winą może być zaworek zwrotny? Ręce mi opadają. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.

297

Odp: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Micro nieszczelność na rurce od pompki do filtrów, tak miałem w bizonie. Nie szło odpowietrzyć, wymiana rurki na przewód elastyczny załatwiła sprawę.

298

Odp: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

androl napisał/a:

Micro nieszczelność na rurce od pompki do filtrów, tak miałem w bizonie. Nie szło odpowietrzyć, wymiana rurki na przewód elastyczny załatwiła sprawę.

to samo miałem w jednym rusku powymieniałem wszystkie  ich oryginalne twarde węże na elastyczne czarne i problem sam się rozwiązał

299

Odp: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

slaw1 napisał/a:

Witam,zapiekła mi się pompa wtryskowa na dwóch sekcjach ,majster od pomp ją rozebrał wyczyścił i stwierdził że winą jest paliwo.Cały układ wyczyściłem ,filtry paliwa nowe,paliwo ze zbiornika spuszczone i zalane czyste,po jednym dniu jazdy po zgaszeniu zaczyna się zapowietrzać a nawet w trakcie pracy zgaśnie i ciężko go odpalić. W układzie w trakcie odpowietrzania nie ma powietrza a nie chce pobierać paliwa z pompy. Pompiarz stwierdził iż sekcje są dobre, pompa była ustawiana. Czy winą może być zaworek zwrotny? Ręce mi opadają. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.

Na początek napisz w jakim ciagniku,  w opisie masz inne niż temat wątku, to istotne bo różnie są ulokowane zbiorniki, nieraz poniżej pompy, najczęściej są nad pompą. Tak jak koledzy piszą zacznij od wymiany przewodów gumowych na nowe i dobre opaski.

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

300

Odp: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Witam,chodzi o ursusa 1224 zbiornik paliwa u góry,pompa znów się zapiekła tym razem na czterech sekcjach,majster stwierdził że winą jest paliwo,tylko dlaczego dwa inne ciągniki C360 chodzą bez problemu.. a tankowane są z tego samego zbiornika od 3 miesięcy. Majster twierdzi że winą mogą być sekcje i chce je wymienić. Czy miał ktoś taki przypadek? Pozdrawiam.