Odp: olej opałowy a olej napędowy ....
OO, a ON to nie jest to samo inaczej barwione i cenione
OO jest przystosowane do odpalania przy użyciu iskry, palniki wentylatorowe, używane w piecach c.o. itp. mają iskrownik, a nie świece żarową i np. na ON letnim możesz go w ogóle nie odpalić. Zimowy ON pod względem zapalania od iskry jest bardziej zbliżony do OO, ale znowu OO nie występuje jako zimowy i przy niskich temperaturach łatwo wytrąca się z niego parafina. W skrócie OO pali się łatwo jak ON zimowy, ale zamarza łatwo jak ON letni. Na OO stare, wyeksploatowane silniki łatwiej odpalają bo mają niższą kompresję, niższe ciśnienie wtrysku i gorzej rozpylające wtryskiwacze i nawet wyższa temp. spalania nie zaszkodzi im zbytnio bo przy niższej kompresji moc nie wzrośnie. Nowy czy sprawny silnik raczej nie będzie zadowolony z karmienia go OO, chociaż to też zależy od konstrukcji i ceny części do niego.
W sumie to na dziś należy kupić sobie pojazd na benzynę, założyć LPG i zapomnieć o ropie
Co do kontroli to nie wiem czy tylko barwnik jest potrzebny do identyfikacji, może być w OO jakiś "chemiczny marker" dodawany, do którego jest odpowiedni odczynnik chemiczny i tym sposobem można sprawdzać czy to OO czy ON.