Temat: Luz na piaście koła.

Co może być przyczyną luzu, źle złożona zwolnica, czy rozsypane łożysko dwurzędowe. Co warto jeszcze wymienić podczas naprawy?

2

Odp: Luz na piaście koła.

ja te luzy przy 514 mam w obu piastach od kilku lat w zeszłym roku rozkręciłem 2 zwolnice i okazało się że olej czysty, brak opiłków, łożyska idealne bez luzów a luz jest w obudowie, ponoć są jakieś środki uszczelniające ale ja nic nie robiłem tylko złożyłem i w pole z myślą że czeka mnie wymiana obudowy zwolnicy x2szt
podejrzewam że przyczyną tych luzów jest to że mam heder 5m ,sypie ziarno pod korek i jazda z pełnym zbiornikiem do drogi bo były i mokre lata
zacznij od analizy oleju a potem rozkręcaj

3 Ostatnio edytowany przez mateusz779 (2011-11-25 16:20:31)

Odp: Luz na piaście koła.

Kolego ja powiem ci tak, te resztki oleju które zostały w zwolnicy nie można było nazwać olejem. Reszta niestety wyciekła podczas jazdy. Jakie tam są oringi, uszczelniacze?

4

Odp: Luz na piaście koła.

Po wymianie tulei na kole pasowym jezdnym jest luz na talerzu wewnętrznym, czy to może być
przyczyną częstą wymianą pasa jezdnego(raz na sezon) bo boki są przypalone, pas jest dobrze naciągniety.

5

Odp: Luz na piaście koła.

dobrze naciągnięty tzn. ze przy max. przyśpieszeniu nie opiera sie na wewnętrznej części pasa?

6

Odp: Luz na piaście koła.

Pas dobrze jest naciągnięty a bok paska na na min przyśpieszeniu nie dolega idealnie do koła wewnętrznego i gdy cofam do tyłu z pełnym zbiornikiem muszę dać trochę przyspieszacza bo pas się ślizga.
Może przyczyną są kupowane tańsze paski za około 180zl