21

Odp: Motor Cross lub enduro

Panowie  mam nie lada zagadkę .... remont silnika w yamaha yz125  dobra silnik na blat i po kolei ...  ściągam  magneto  hmm brak klina ale wcześniej chodził   ok .... dobra  nowy tłok  korba  cylinder po tulejowaniu ,  łożyska itp ....  dobra  poskłądany      więc palimy .... hmm   od kopki nie pali    na pycha   coś tam kichnie w tłumik   zapłon  kręcony  w każdą stronę  nicc....  a tak odruchowo  na biegu pchnięty do tyłu ... cyk pali .... kurde ..... co jest chodzi ale na lewych obrotach ... jak to możliwe ....   przez  to w tej chwili jeste w czarnej ......   motor łąpie tylko lewe obroty i nie wiem co już moze być walnięte ?? stator magneto zmieniło biegunowośc ?   nie mam pomysłów ?   moze ktoś coś podsunie ?

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

22

Odp: Motor Cross lub enduro

Może opóźniony zapłon? Kolega w MTZ ustawił zapłon równo z GPZ i często paliła "do tyłu"

23

Odp: Motor Cross lub enduro

Kupiłeś zestaw naprawczy angielski i dlatego silnik kręci się odwrotnie .

24

Odp: Motor Cross lub enduro

tak jak misiek pisze. zapłon ustaw porządnie. stary sposób: wykręć świece włóż kródki śrubokręt i powoli kręć obserwując przerywacz. będziesz dokładnie widzał w którym momencie jest strzał. W wsk jak był za mały kąt wyprzedzenia to paliła w dwie strony.

Lepiej być nie może, co będzie się okaże....

25

Odp: Motor Cross lub enduro

zapłonu bardziej  opuźnić się nie da.... przez to że już brak regulacji ....   w tym momęcie albo jest idealnie w GMP  albo  za wczesny przez to  łąpie go do tyłu .... ale czemu ?  skoro prędzej było ok ... ??

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

26

Odp: Motor Cross lub enduro

Wojtek a jeszcze zasadnicze pytanie, jest to 2 sów czy 4 sów silnik.

Tel.795-243-626
Trudno jest byc ***, ale ktoś to musi robic...
https://web.facebook.com/JanMir-1851091 … page_panel
http://www.janmir.com.pl

27

Odp: Motor Cross lub enduro

2sów

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

28

Odp: Motor Cross lub enduro

No dobra nie będę się śmiał ale już powinieneś wiedzieć dlaczego nie było klina ! Na pewno  koło zamachowe (magneto ) i wał nie jest od tego samego typu silnika albo ktoś piastę magneta wspawał źle .

29

Odp: Motor Cross lub enduro

koseś spokojnie ....  ale  wszystko sprawdziłęm ....  magneto jak i wał od tego modelu ...  z czego  wykluczyłem pomyłkę w tym ....    ale najwyraźniej   trzeba będzie tam pogrzebać ....      koseś to moze podsuniesz pomysł   jak  ustawić magneto  by było dobrze ?  skoro żadnych znaków nie posiada ....??

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

30

Odp: Motor Cross lub enduro

Piszesz nie dokładnie ! na wale kole  nie ma rowka ? czy tylko klina ktoś nie włożył ?  Jeśli nie ma rowka to wykręcasz świecę ustawiasz gmp opóźniasz zapłon na przerywaczu na max  i magneto zakładasz na tak aby krzywka była na początku rozwierania przerywacza .Skręcasz wszystko i dopiero wtedy przyśpieszasz zapłon przerywaczem i brum brum .

31

Odp: Motor Cross lub enduro

dobra ... zapłon  elektroniczny  tzw stator   , na wale jak i  na piaście magneta jest klin  lecz go nie było a chodziło ...  nie zawóciłem uwagi na to czy magneto miało przesunięcie ...?
teraz jest założone magneto na wale  jak powinno być na klinie   niby jest ok  lecz nie chodzi ...  nie ma czegoś takiego  jak przerywacz  jak to było w simsonie ws czy czymś podobnym  ....  prawde mówiąc  nie bardzo wiem jak to chodzi ....  ?  gdyby był tam przerywacz itp to bym się nie pytał i nie ośmieszał .... ale  zgłupiałęm  bo  poskładane jak powinno  a chodzi do tyłu  i tu jest jakiś babol lecz nie wiem gdize ....  ustawianie zapłonu jest poprzez przekręcanie (obracanie ) statora  zgodnie ze wskazówkami zegara lub w drugą ...  tyle że regulacji jest około 6-8mm  i tyle .... przyszedł mi pomysł do głowy  by  powiększyć otwory fasolkowe  przekręcić jeszcze trochę stator  może to pomoże .... ?

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

32 Ostatnio edytowany przez jamir12 (2014-02-23 13:52:15)

Odp: Motor Cross lub enduro

Czyli masz zapłon elektroniczny bez przerywacza i za iskrę jest odpowiedzialne koło zamachowe a konkretnie jeden punkt na nim podjedź sobie gdzieś do serwisu pił spalinowych może pomogą w ustawieniu tego dziadostwa albo ustaw ten stator w optymalnej pozycji i reguluj kołem zamachowym nic innego nie wymyślisz. A.. koło zamachowe powinni miec zaznaczony punkt w którym powinien następowac zapłon i tak samo stator.

Tel.795-243-626
Trudno jest byc ***, ale ktoś to musi robic...
https://web.facebook.com/JanMir-1851091 … page_panel
http://www.janmir.com.pl

33

Odp: Motor Cross lub enduro

Jeśli tak to tylko w grę wchodzi źle założone koło na wał  lub (nie od tego modelu) ,albo   jeśli rozkład otworów jest symetryczny to stator z całą tarczą przykręcony nie do tych otworów ? Na szybko to bym zdjął koło wyjął klin i przykręcił o szerokość klina w prawą stronę .

34

Odp: Motor Cross lub enduro

silnik ten to zwykłe 2T czy 2T z zaworami?

Przekręć statorem w odwrotną stronę niż kręci się wał. Jak się dobrze przyjrzysz to zamiast mechanicznego przerywacza jest elektroniczny (powinien być). Ja bym go ustawił na początku na środek skali. Ewentualnie można poszukać jakiś chińskich modułów zapłonowych z regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu coś ok 30-50zł powinno to kosztować

35

Odp: Motor Cross lub enduro

z zaworem wydechowym   otwieranym  mechanicznie od wyższych obrotów

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

36

Odp: Motor Cross lub enduro

Dobra  motor od jakiegoś czasu śmiga ...  okazało się  coś nie pojętego ... znaczy się magneto zmieniło biegunowość ... jak ? nie wiem 

kurde  motorem   trybem emeryta  przepaliłęm 2 baki ....  ok dziś pierwsza pożądniejsza wyprawa na takim okolicznym  torze (piaskownia )   i się okazało że wessał   bak  do cna w 3 godziny  ....  meksyk ...   ale mocy nie brakuje ..... smile) jak na razie

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

37

Odp: Motor Cross lub enduro

wojtas zbiornik na 3 godziny po torze to całkiem dobry wynik. Moja Honda cr 250 2T na zbiorniku (7,5 litra) na torze wytrzyma 2 godziny mocnego kręcenia. Jak latamy po lasach to na zbiorniku robię ok 4 godziny i przejadę w tym czasie ok 80-100km - zależnie ile razy powtarzamy podjazdy.
Pamiętaj że te silniki muszą być kręcone na górnych obrotach. W przeciwnym razie będzie Ci pluła olejem którego nie zdąży wypalić z paliwa, zacznie lać dosłownie na każdym łączeniu: tłumik, dyfuzor i cylinder.

gg 5118068

38

Odp: Motor Cross lub enduro

wiem zauważyłem  że kocha a nawet wymaga pełnych obrotów ...    w sumie na dzsiejszej wyprawie  miałęm jako jedyny 125tkę ... byłą też 250 KX i KTM LC4  praz Yamaha 620 4t  ku mojemu zdziewieniu  można im podównać na trasie , dużo szybciej  zwbija się w powietrze  dzięki swej wadze .... ale czegos takiego jak 4T nie można robić ... u nich jest to dobre ze  mocy mają praktycznie w każdym zakresie obrotów ... dzięki czemu   na pionowych  podjazdach  wg mnie są bezpieczniejsze ... bo to jak się napędzi to   trzeba spadochron ....  dosłownie ....   muszę z chłopakami  pogadać dobrze jak będize pogoda to może się wybierzemy w twoje okolice ... wkońu to polniakami nie tak daleko

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

39

Odp: Motor Cross lub enduro

wpadajcie wpadajcie polatać po górach. Do nas przyjeżdżają z Jawora (25km) to leśnymi drogami zajmuje im to raptem 30 min.

gg 5118068

40

Odp: Motor Cross lub enduro

A co na wszystko Straż Leśna u nas odrazy duże mandaty