1 Ostatnio edytowany przez Piotrfire (2012-03-20 21:30:48)

Temat: Olej W Wodzie.

Witam mam taki problem z moim zt303 a mianowicie pojawił mi się olej w wodzie i nie mam pojęcia od czego zacząć poszukiwania usterki. macie jakieś pomysły?? Może już ktoś miał podobny problem?

ADMIN  napisał/a:

przeniosłem ze zrób to sam. Tam opisujemy jak naprawić bądź ulepszyć ,

2

Odp: Olej W Wodzie.

Mogła puścić któraś uszczelka pod głowicą, zacznij od nich...

3

Odp: Olej W Wodzie.

A może być tak że coś z tą chłodnicą w misce olejowej?? Pękła czy coś takiego?

4 Ostatnio edytowany przez bamreras (2012-03-22 01:34:42)

Odp: Olej W Wodzie.

też może być. Jak chcesz ją szybko sprawdzić to odkręć te węże co do niej są przykręcone, uszczelnij te wejścia, a przez kranik spustowy wpompuj powietrze (najlepiej pistolet z manometrem od pompowania kół). Śmiało nabij 2atm i obserwuj czy ciśnienie będzie spadać. Jak po 15-20min będzie to samo to jest ok.
Ja bym też stawiał na uszczelki pod głowicą jak Jupi zauważył.
Może być też tak że na jakiejś tulei cylindrowej puściły gumki uszczelniające i kapie woda do oleju...
Sorki z tymi gumkami. Miał być olej w wodzie, a jak gumki puszczą to jest na odwrót.

Lepiej być nie może, co będzie się okaże....

5

Odp: Olej W Wodzie.

mogła też pęknąć głowica... nie zagotował ci się czasami parę razy?

6

Odp: Olej W Wodzie.

Raczej zagotować to nie. Ja go niedawno kupiłem i jeszcze nim nie jeździłem. Koleś od którego kupiłem mówił że jest silnik do remontu. Jedyne co to spadł mu przewód od powietrza i silnik pewnie przez jakiś czas zaciągał się syfem. Ale nie wiem czy to by miało coś wspólnego. Dzisiaj dostrzegłem że miska od spodu jest zaklejona być może zapomniał spuścić wodę i mogło rozsadzić chłodnice w misce.

7

Odp: Olej W Wodzie.

Gdyby pękła Ci chłodnica oleju w misce olejowej, to miałbyś wodę w oleju, a nie olej w wodzie.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

8

Odp: Olej W Wodzie.

Co fakt to fakt. Pewnie trzeba będzie zajrzeć pod te głowice może to tylko uszczelka.

9

Odp: Olej W Wodzie.

Przy okazji sprawdź czy przypadkiem bloczki nie są zbyt krzywe...

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

10

Odp: Olej W Wodzie.

Witam

Chciałbym dołączyć się do tematu a mianowicie mam u ojca dwa silniki do remontu w jednym poszedł olej do wody. Wymieniłem uszczelkę pod głowicą i sytuacja się nie poprawiła ten sam wynik olej poszedł do wody. Sadze ze to uszczelniacze, simeringi czy uszczelki pod tulejami.
Ściągne wszystko w raz z głowicą ale nie ściągałem nigdy tulei, pól bloku ani tłoków.
Moje pytanie czy jest to jakaś skomplikowana czynność czy trzeba jakiś sposobów.
Chodzi mi żeby ktoś krok po kroku napisał jak się ściąga tuleje i wymienia gumki.:satan:

Pozdrawiam
szp3nio :satan:

11

Odp: Olej W Wodzie.

Kolego wyżej jeżeli znajdziesz usterkę to bym prosił żebyś się podzielił co było przyczyna bo mam identyczny problem.

12 Ostatnio edytowany przez tomek1974 (2012-04-22 15:50:11)

Odp: Olej W Wodzie.

No więc tak  często się zdarza że olej ciągle pojawia sie w wodzie po wcześniejszej awarii(wydmuchnięta uszczelka pod głowicą) po prostu osadzi się gdzieś i z czasem sobie wypływa.Jeśli olej pojawia się w większych ilościach to może się dostać tylko wymiennikiem ciepła w starych typach (był osobno z przodu silnika pod miską olejową) a w nowych to tylko kanałem olejowym co biegnie przez półbloki do głowicy(lub w głowicy).

13

Odp: Olej W Wodzie.

W moim przypadku to jest coś uszkodzone ponieważ olej w misce był między min a max a gdy silnik pochodził ok 2 godz to olej znikną nawet miarka się nie maczała.

14

Odp: Olej W Wodzie.

jeżeli silnik jest włączony i jak go zgasisz to zanim olej splynie z góry do dołu to nie będziesz miał stanu

15

Odp: Olej W Wodzie.

To jest jasne ale on już stoi ok miesiąca nie zapalany i oleju brak.

16

Odp: Olej W Wodzie.

Witam dzisiaj rozebrałem silnik i jest widoczny na uszczelce pod głowicą mały otwór wychodzi na to że wydmuchało uszczelkę. Wyjąłem tuleje a tam tyle było brudu zmieszanego z olejem i wodą. Umyłem to wszystko i teraz czas na składanie wszystkiego z powrotem, i tu mam do was pytanie czy macie jakieś sposoby na zakładanie pierścieni?? Chodzi mi o to jak ścisnąć pierścienie aby to wszystko ładnie weszło.

17

Odp: Olej W Wodzie.

romus16 napisał/a:

i tu mam do was pytanie czy macie jakieś sposoby na zakładanie pierścieni?? Chodzi mi o to jak ścisnąć pierścienie aby to wszystko ładnie weszło.

Ja to robię tak, że biorę 0,5 metra drutu wiązałkowego i na końcach motam dwie śruby 12 10 cm długie. Tłok do tulei i każdy pierścień z osobna drutem dookoła tak aby się skrzyżował i naciągam za śruby, a ktoś drugi lekko wsuwa tłok tak aby nie sklinować drutu. Jak wejdzie to przechodzę do następnego. Dwie minuty i tłok włożony.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

18

Odp: Olej W Wodzie.

Możesz też zrobić opaskę z blachy z rantami i ściągać kombinerkami, wydaje mi się że wygodniejsza metoda niż drut ale jak kto woli wink

19

Odp: Olej W Wodzie.

No dzięki będę musiał wypróbować te metody. Jutro trzeba będzie się brać za składanie tylko nie wiem czy nie będę musiał nabyć jakiejś innej głowicy bo ta co była to jakoś mi się nie podoba.

20

Odp: Olej W Wodzie.

a tuleje dobrze ustawiłeś??? znaczy się czy masz je odpowiednio wystawione nad powierzchnie bloku??
pierścienie to jak wkładasz od dołu tulei to jest eleganckie ukosowanie w niej i pierścienie z małą pomocą raz dwa wskakują do tulei. A jak je wkładasz od góry to ja bym proponował (jak zdarza Ci się troche grzebać w silnikach) zaglądnąć do poblisiej agromy i zobaczyć czy nie mają specjalnych opasek do zakładania pierścieni. Koszt 30-50zł, ale sprzęt naprawde przydatny...

Lepiej być nie może, co będzie się okaże....