Temat: E290
Wie ktoś co jest za silnik w Sieczkarni E290? W danych jest pisane, że ma silnik 6 cylindrowy i 300KM To jest tez Ifa?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Sieczkarnie » E290
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Wie ktoś co jest za silnik w Sieczkarni E290? W danych jest pisane, że ma silnik 6 cylindrowy i 300KM To jest tez Ifa?
Juz znalazłem go, jest tam silnik V8+turbo, taki sam ale bez turbo jest w E516-517.
No..., powiedzcie, nie był by idealny do ZT? :satan:
tia , tylko 300km, ciekawe co skrzynia i mosty na to powiedzą:))
w osobowych autkach widziałem wybuchające mosty, tak że kawałki mostu podłogę uszkodziły )
Te silniki nie są bardziej awaryjne bo tak słyszałem o tych ifoskich w układzie V ?
poulm widziałem taki silnik w Młocku i zastanawiałem się czy to z 516 czy z czegoś innego bo był niebieski.
Te silniki 8VD robi v kombajnów juz wiele lat w tych w najgorszych warunkach i robi dal. Awaryjnosc jest najczęściej doprowadzona z słabe obsługi i naprawy. :uuuu:
to ojanusz: przepraszam, ale co jest Młocek? (muszę się jeszcze wiele nauczyć :hmmm: )
Poulm, Młock to jest miasto chyba hehe
Miasto to za dużo powiedziane mała wioska rolnicza położona między Ciechanowem a Glinojeckiem na MAZOWSZU.
w tych silnikach V8 są małe przekroje w układzie chłodzenia i jak ten silnik chodzi na wodzie to kanały zajdą kamieniem i brak należytego chłodzenia, tłok spuchnie, korbowód go urwie i wyskoczy sobie bokiem;) wiem coś o tym bo zrobił mi kiedyś takiego psikusa:(
Każde doświadczenie jest dobre.
Młock, ok, juz wiem, myszlalem, ze to jest niejaka maszyna. :stu::stu::stu:
pamiętam że tu ktoś opisywał jak czyścił układ chłodzenia octem podczas żniw w kombajnie ile po jednym dniu pracy wypłyneło tego syfu
kiedyś tak czyściłem octem c 360 ale podczas pracy z orkanem:) a przy 516 to czyściłem chłodnice kretem oczywiście po jej wymontowaniu. z połączeniami nic sie nie działo a sama chłodnica po zalaniu wrządkiem kreta aż podskakiwała:) a wyglądała jak nówka
Te silniki mają potężny moment i piękną płaską jego charakterystykę...
to PiotrK:
Masz jakieś charakterystyki dla silników 4VD,6VD i 8VD? Lub innych silników Ifa?
Te dane Interesują mnie wiele. To jest "gro" każdego silnika i trudno jest znaleźć. :nie_wiem:
Mam wszystkie takie charakterystyki, ale teraz Ci ich nie przygotuję, bo za kilka godzin wyjeżdżam na mały urlop. Żona z chłopcami nie pozwolili mi zabrać komputera ze sobą, więc przez najbliższy tydzień będę 'off line' Jak wrócę, to Ci to zeskanuję i wrzucę na forum.
OK,wiele dzieki.
Sorki poulm za to opóźnienie ale nie miałem czasu na zaglądanie na forum. Mam nadzieję, że przydadzą Ci się te materiały. Dotyczą one silników bez turbo, bo Ifa nigdy nie uturbiała swoich silników. Każde takie turbo to jest samoróbka i nikt poza włożeniem i uruchomieniem turbiny, nic więcej z tymi silnikami nie robił - chodzi mi o jakieś testy i badania.
Trochę się tu zareklamowałem, no ale to takie małe "coś za coś"
Dane od 4VD już gdzieś tu kiedyś wrzucałem i jak ich nie znajdziesz, to wrzucę je jeszcze raz.
Tak więc zacznę od silnika IFA 6VD 14,5/12-1 SRW:
A teraz silnik IFA 8VD 14,5/12,5-1 SVW
czyli w 524 wychodzi na to, że jest ponad 160 KM
Paweł, a o jakim silniku z 524 piszesz?
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Sieczkarnie » E290
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo