Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Przekładnie pasowe i łańcuchowe » Grzejący się pas jezdny i koło wariatora
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Przypadku takiego nie miałem. Ale tak na chłopski rozum , jeżeli oba koła są w osi i pas nie idzie krzywo to zrzuciłbym pas i pokręcił kołem od skrzyni może coś w skrzyni stawia duży opór. Ale pasy to zawsze się grzeją.
...
Łożysko to ty smarowałeś kiedyś tam czy dopiero jak zaczęło się grzać?
To tak pasowi nic nie stawia oporu . Wszystko smarowane było
Moze jakiś ciulowy pas
Jak pisalem wcześniej pasy się zawsze grzeją. Teraz pytanie jest gorący czy może "topi się" i nie można go dotknąć?
Powiem tak Jest bardzo gorący jak sie podejdzie to czuć jakby się guma topiła pas chodził max 5 min na wolnych obrotach tylko ten pas sie tak nagrzewa !!!
A tarcze wariatora lub koła na silniku nie są czasem skorodowane albo jakieś szorstkie ?
Tarcze to chwila moment i są gładziutkie. Ja miałem już wybity otwór w tarczy wariatora (tej suwilwej) i na początku pas się zaczął palić a później pękł. Zanim doszedłem do przyczyny to zerwałem 3 pasy optibelta, ok 1 k poszło w pizdu. Wydaje mi się że u ciebie będzie podobna przyczyna ...
panowie, u mnie jak dam przyśpieszacz na max to trzesie mi całym kombajnem, strach jechac zeby czegos nie uszkodzic. czy to bedzie klin na wale? czy moze cos innego?
Rozkręć koło na sprzęgle, wyczyść wszystko dokładnie i podokręcaj śruby ( tam na wale są takie "kliny" na imbus przykręcane, one są luźne). Przestanie trząść.
PZDR.
Matey przez ostatnie dni było to tu przerabiane dokładnie. Poprzeglądaj ostatnie posty z kilku dni i będziesz wszystko wiedział co i jak
Matey Ja wymieniałem oś jezdną i tuleje na tych kołach bo był luz co tłoczki są ale rozebrałem też to przy sprzęgle i na pewno tam ci trzęsie na tym kole przy sprzęgle. Trzeba zdjąć koło wariatora ze sprzęgłem, rozkręcić sprzęgło i odkręcić tuleje co są dwa łożyska a na końcu jest simering to najlepiej zastąpić go łożyskiem 61908 u mnie było jedno rozwalone i koło się przekrzywiło. MAREKPE dobrze mi podpowiedział żebym wymienił też te łożyska na wałku całym, po wymianie jest różnica. Łożyska FAG kosztowały 300 zł 5 szt. zobacz sobie tu http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?id=965&p=7
Panowie, ja mam podobny problem tyle, że z pasem i kołem od bębna, gdy wyjechałem w jęczmień(obroty bębna na max) zaczęło coś mi pośmierdywać, wyszedłem okazało się że to ten pas, zmniejszyłem trochę obroty (o pół obrotu) i przestało śmierdzieć, ale pas i koło utrzymywało stale wysoką temperaturę... (gorące były takie, że szło dotknąć, ale po chwilowym przytrzymaniu pasu lub koła zaczęło parzyć)
nie wiem czy to normalne, bo szczerzę pierwszy raz jeżdżę kombajnem, a forszaja kupiłem 2 tyg temu ;P
dzięki chłopaki za rady, przyznam szczerze że mam kombajn od 2008 i jeszcze koła od sprzęgła nie ruszałem. Wczesniej bylem pewien ze to wybity wał z klinem na osce przyspieszacza, ale dosztukowałem lepszy klin (troche malo czasu zeby zrobic to jak nalezy, tzn wyciagnac oske i zawiezc wszystko do tokarza) i efektu brak. Podpowiedzcie mi jeszcze proszę jak ustawić te śruby regulujące w obudowie przyśpieszacza. Koła pasowe idą w osi ze sprzęgłem, ale zastanawiam się co spowoduje mocniejsze wkręcenie lub wykręcenie tych śrubek regulacyjnych? Bedzie to miało wpływ na predkosc jazdy np?
witam ponownie, zwaliłem sprężyne ze sprzegla, talerzy nie bo nie sciagalem koła, ale ruszajac calym wariatorem nie czuć tam luzów, natomiast mam luz na przyśpieszaczu. Przyjrzałem się dokładniej i nie wiem czy cala odpowiedzialnosc za ten stan rzeczy bierze klin, czy też tuleja jest wybita razem z ośką. Ponadto, luzuje mi się ta duża nakrętka na osi przyśpieszacza, mogę ją wkrecić do końca gwintu a i tak po chwili pracy jest luźna. Jakies pomysly? Jest mozliwosc zebym dokrecając nakrętke przesunął całą oś? Podpowiedzcie cos chłopaki bo sam juz nie wiem co jest grane
ta nakrętka musi mieć przetyczkę/zabezpieczenie bo będzie się odkręcać cały czas. Raczej oś tuleja i klin
Witam może wymieniał ktoś wał jezdny na nowy bo ummie jest on rozbity na klinie i tak się zastanawiam czy nowy kupić czy jakiejś używki poszukać??
Nie wiem co za kombajn, ale ja w 514 napawałem i wyfrezowałem nowy kanał, miałem luz na klinie i luźno było na osi .
U mnie też był luz na tym wałku, tuleja wariatora była po prostu zdewastowana, ale pojechałem do znajomego tokarza razem z tuleją i kołem. Po przetoczeniu przylgni koła i tulei (ustawiane na czujnik zegarowy) założyłem nowy klin i dobrze skręciłem , cały poprzedni sezon było ok.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Przekładnie pasowe i łańcuchowe » Grzejący się pas jezdny i koło wariatora
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo