Temat: Grzejący się pas jezdny i koło wariatora

Witam
Dzisiaj gdy odpalałem forszaja gdy podeszłem do prawej strony kombajnu poczułem jakby sie guma topiła. Zgasiłem kombajn patrze a pas jezdny i koło wariatora są gorące jak niewiem . Kombajn chodził na wolnych obrotach przez ok 5 min . Miał ktoś z was też ten problem

Oto zdjęcia
http://www.fotoload.pl/123aa57/cfbb0c9435d507587df392d4378915ff3629_min.jpg
http://www.fotoload.pl/123aa59/1cfc7d82a92fff0e47994171a3810be815847_min.jpg

2

Odp: Grzejący się pas jezdny i koło wariatora

Przypadku takiego nie miałem. Ale tak na chłopski rozum , jeżeli oba koła są w osi i pas nie idzie krzywo to zrzuciłbym pas i pokręcił kołem od skrzyni może coś w skrzyni stawia duży opór. Ale pasy to zawsze się grzeją.

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

3 Ostatnio edytowany przez korner2 (2012-07-11 15:48:21)

Odp: Grzejący się pas jezdny i koło wariatora

...

4

Odp: Grzejący się pas jezdny i koło wariatora

Łożysko to ty smarowałeś kiedyś tam czy dopiero jak zaczęło się grzać?

5

Odp: Grzejący się pas jezdny i koło wariatora

To tak pasowi nic nie stawia oporu . Wszystko smarowane było
Moze jakiś ciulowy pas

6

Odp: Grzejący się pas jezdny i koło wariatora

Jak pisalem wcześniej pasy się zawsze grzeją. Teraz pytanie jest gorący czy może "topi się" i nie można go dotknąć?

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

7 Ostatnio edytowany przez uszek54 (2012-07-12 14:22:31)

Odp: Grzejący się pas jezdny i koło wariatora

Powiem tak Jest bardzo gorący jak sie podejdzie to czuć jakby się guma topiła pas chodził max 5 min na wolnych obrotach  tylko ten pas sie tak nagrzewa !!!

8

Odp: Grzejący się pas jezdny i koło wariatora

A tarcze wariatora  lub koła na silniku   nie są czasem skorodowane albo jakieś szorstkie ?

9

Odp: Grzejący się pas jezdny i koło wariatora

Tarcze to chwila moment i są gładziutkie. Ja miałem już wybity otwór w tarczy wariatora (tej suwilwej) i na początku pas się zaczął palić a później pękł. Zanim doszedłem do przyczyny to zerwałem 3 pasy optibelta, ok 1 k poszło w pizdu. Wydaje mi się że u ciebie będzie podobna przyczyna ...

10

Odp: Grzejący się pas jezdny i koło wariatora

panowie, u mnie jak dam przyśpieszacz na max to trzesie mi całym kombajnem, strach jechac zeby czegos nie uszkodzic. czy to bedzie klin na wale? czy moze cos innego?

11

Odp: Grzejący się pas jezdny i koło wariatora

Rozkręć koło na sprzęgle, wyczyść wszystko dokładnie i podokręcaj śruby ( tam na wale są takie "kliny" na imbus przykręcane, one są luźne). Przestanie trząść.
PZDR.

R E S P E C T ! ! !

<a href="http://forum.atnel.pl" >ATNEL tech-forum</a>

12

Odp: Grzejący się pas jezdny i koło wariatora

Matey przez ostatnie dni było to tu przerabiane dokładnie. Poprzeglądaj ostatnie posty z kilku dni i będziesz wszystko wiedział co i jak

E 516 na części
Telefon 695 076 269

13 Ostatnio edytowany przez jaro12 (2015-07-18 22:33:51)

Odp: Grzejący się pas jezdny i koło wariatora

Matey  Ja wymieniałem oś jezdną i tuleje na tych kołach bo był luz co tłoczki są ale rozebrałem też to przy sprzęgle i na pewno tam ci trzęsie na tym kole przy sprzęgle. Trzeba zdjąć koło wariatora ze sprzęgłem, rozkręcić sprzęgło i odkręcić tuleje co są dwa łożyska a na końcu jest simering to najlepiej zastąpić go łożyskiem 61908 u mnie było jedno rozwalone i koło się przekrzywiło. MAREKPE dobrze mi podpowiedział żebym wymienił też te łożyska na wałku całym, po wymianie jest różnica. Łożyska FAG kosztowały 300 zł 5 szt. zobacz sobie tu http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?id=965&p=7

14

Odp: Grzejący się pas jezdny i koło wariatora

Panowie, ja mam podobny problem tyle, że z pasem i kołem od bębna, gdy wyjechałem w jęczmień(obroty bębna na max) zaczęło coś mi pośmierdywać, wyszedłem okazało się że to ten pas, zmniejszyłem trochę obroty (o pół obrotu) i przestało śmierdzieć, ale pas i koło utrzymywało stale wysoką temperaturę... (gorące były takie, że szło dotknąć, ale po chwilowym przytrzymaniu pasu lub koła zaczęło parzyć)
nie wiem czy to normalne, bo szczerzę pierwszy raz jeżdżę kombajnem, a forszaja kupiłem 2 tyg temu ;P

15

Odp: Grzejący się pas jezdny i koło wariatora

dzięki chłopaki za rady, przyznam szczerze że mam kombajn od 2008 i jeszcze koła od sprzęgła nie ruszałem. Wczesniej bylem pewien ze to wybity wał z klinem na osce przyspieszacza, ale dosztukowałem lepszy klin (troche malo czasu zeby zrobic to jak nalezy, tzn wyciagnac oske i zawiezc wszystko do tokarza) i efektu brak. Podpowiedzcie mi jeszcze proszę jak ustawić te śruby regulujące w obudowie przyśpieszacza. Koła pasowe idą w osi ze sprzęgłem, ale zastanawiam się co spowoduje mocniejsze wkręcenie lub wykręcenie tych śrubek regulacyjnych? Bedzie to miało wpływ na predkosc jazdy np?

16

Odp: Grzejący się pas jezdny i koło wariatora

witam ponownie, zwaliłem sprężyne ze sprzegla, talerzy nie bo nie sciagalem koła, ale ruszajac calym wariatorem nie czuć tam luzów, natomiast mam luz na przyśpieszaczu. Przyjrzałem się dokładniej i nie wiem czy cala odpowiedzialnosc za ten stan rzeczy bierze klin, czy też tuleja jest wybita razem z ośką. Ponadto, luzuje mi się ta duża nakrętka na osi przyśpieszacza, mogę ją wkrecić do końca gwintu a i tak po chwili pracy jest luźna. Jakies pomysly? Jest mozliwosc zebym dokrecając nakrętke przesunął całą oś? Podpowiedzcie cos chłopaki bo sam juz nie wiem co jest grane

17

Odp: Grzejący się pas jezdny i koło wariatora

ta nakrętka musi mieć przetyczkę/zabezpieczenie bo będzie się odkręcać cały czas. Raczej oś tuleja i klin

18

Odp: Grzejący się pas jezdny i koło wariatora

Witam może wymieniał ktoś wał jezdny na nowy bo ummie jest on rozbity na klinie i tak się zastanawiam czy nowy kupić czy jakiejś używki poszukać??

19

Odp: Grzejący się pas jezdny i koło wariatora

Nie wiem co za kombajn, ale ja w 514 napawałem i wyfrezowałem nowy kanał, miałem luz na klinie i luźno było na osi .

20

Odp: Grzejący się pas jezdny i koło wariatora

U mnie też był luz na tym wałku, tuleja wariatora była po prostu zdewastowana, ale pojechałem do znajomego tokarza razem z tuleją i kołem. Po przetoczeniu przylgni koła i tulei (ustawiane na czujnik zegarowy) założyłem nowy klin i dobrze skręciłem , cały poprzedni sezon było ok.

Kiedy brak jakichkolwiek argumentów, najlepiej siłą narzucać swoje przekonania, a kiedy brak jakichkolwiek przekonań, pozostaje już tylko siła.