Temat: 4vd 8\8 2svl problem

Witam, jestem tu nowy z reszta jak widać zajrzałem tu ponieważ kupiłem silnik do swojego sama jest nim ifa 4vd 8\8 2svl to jest 4 cylindrowa v-ałka chłodzona powietrzem. Mam z nią problem, to znaczy jak odpali( pali myślę w miarę dobrze jak na tej daty silnik) to jest w miarę ok puki zimny i nie dostanie obciążenia, a jak się zagrzeje to słabnie i jak by nie chodziła na wszystkie cylindry i nie chce już tak żwawo wchodzić na obroty, a czasem jak zagrzany silnik na postoju jest dobrze ale podczas jazdy jak opisywałem wyżej. Nie mam pojęcia co to może być ( wyregulowałem zawory i uszczelniłem układ paliwowy)troszkę lepiej zaczęła chodzić ale bez rewelacji. Jak myślcie co to może być. pozdrawiam

2

Odp: 4vd 8\8 2svl problem

Przedstawił byś się tam gdzie trzeba wink ja bym stawiał na pompe paliwową ..

3

Odp: 4vd 8\8 2svl problem

Wg  mnie wszystkie objawy  jakie wskazujesz  mówią ze silnik jest przegrzany?

4

Odp: 4vd 8\8 2svl problem

jeżeli był przegrzany to co trzeba wyremontować wymienić aby było dobrze?

5

Odp: 4vd 8\8 2svl problem

Na początek wymień pierścienie  ogłądnij  tloki i tuleje  zobacz czy nie są lekko fioletowe

6

Odp: 4vd 8\8 2svl problem

Mogą być jeszcze jakieś inne przyczyny tego stany rzeczy możne to jakaś drobnostka, żebym nie potrzebnie rozbierał pół silnika.

7

Odp: 4vd 8\8 2svl problem

kipketer1 - sprawdz ciśnienie  na tlokach  wtedy  sie zorientujesz jaki jest stan silnika  - ciśnienie dużo  ci dopowie    a pzyczyn  może być wiele ?

8

Odp: 4vd 8\8 2svl problem

Zadzwoń do serwisu ify w Grudziądzu na pewno ci coś doradzą. Na górze strony masz zakładkę serwis

9

Odp: 4vd 8\8 2svl problem

Witam po dłuższej nieobecności ale praca praca i jeszcze raz praca. Wiec  tak do serwisu dzwoniłem pan z którym rozmawiałem bardzo miły ale on tak przez telefon ogólnikowo mi określił sprawę, musiał by mieć ten silnik przed oczyma a to już problem. Wiec za poradami pana Speca uszczelniłem i odpowietrzyłem cały układ paliwowy , i nic.Sprawdziłem ciśnienie na wszystkich cylindrach  po 5 obrotach silnikiem praktycznie takie samo w granicach 20 atmosfer,  różnica do atmosfery miedzy cylindrami.Zamieniłem wtryski pomiędzy cylindrem który nie chodzi jak trzeba a tym który jest ok, i efekt taki iż ten cylinder który nie palił dalej nie pali. Nie sprawdzałem wtrysków na maszynce na razie nie mam możliwości. W ostateczności ściągnąłem  dzisiaj głowice i cylinder wszystko wydaje się ok, jedynie co mnie zaniepokoiło to dziwny nalot w rowku nad pieszym pierścieniem (pewnie nagar) i jak by zapieczony pierścień olejowy.To tyle moich opowieści na dzisiaj możne ktoś ma jakieś sugestie. Pozdrawiam dobranoc.

10

Odp: 4vd 8\8 2svl problem

skoro jeden cylinder niepracuje  to wskazywało by na wtrysk ..  że zapieczony na maxa ...    przy wyciągniętym wtrysku dokrec go do rurki i kręć silnikiem  tak sprawdzisz wtryski  domowym sposobem ..  jak leje to od razu zobaczysz

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

11

Odp: 4vd 8\8 2svl problem

Wtrysk na oko ładnie pyli sprawdzałem i nawet zamieniałem je miejscami w głowicach i wtrysk jest ok bo na innym cylindrze pali normalnie.

12

Odp: 4vd 8\8 2svl problem

bardzo dziwna sprawa ...

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

13

Odp: 4vd 8\8 2svl problem

Witam poskładałem to znowu i jest taki myk, gdy odpalam silnik z głowic leci biały dym jak załapie to po chwili z wszystkich trzech dobrych cylindrów leci dym w miarę bezbarwny tylko z tego jednego leci nadal biały aż go trochę przegazuje złapie temperaturę to się uspokaja na wyższych obrotach ale na wolniejszy dalej biały dym widać.

14

Odp: 4vd 8\8 2svl problem

biały dym   kojarzy mi się  z dwoma sprawami ..  chlaniem płynu   przez cylinder  lub  wybraniem Papieża ...  więc jedno z dwóch  albo są wybory albo  chce mu się pić ...

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

15 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2012-09-13 12:01:45)

Odp: 4vd 8\8 2svl problem

kipketer1 napisał/a:

...jedynie co mnie zaniepokoiło to dziwny nalot w rowku nad pieszym pierścieniem (pewnie nagar) i jak by zapieczony pierścień olejowy.....

kipketer1 napisał/a:

...gdy odpalam silnik z głowic leci biały dym jak załapie to po chwili z wszystkich trzech dobrych cylindrów leci dym w miarę bezbarwny tylko z tego jednego leci nadal biały aż go trochę przegazuje złapie temperaturę to się uspokaja na wyższych obrotach ale na wolniejszy dalej biały dym widać.

Jeżeli masz wszystko w oryginale, to w takim razie masz zapieczone pierścienie zgarniające (olejowe) na tłoku. Są to pierścienie Duaflex i tak czasami z nimi bywa. Musisz do nich się dobrać i dobrze je wyczyścić, razem z rowkami w tłoku. Tylko zapamiętaj dobrze jak one są złożone, bo to trochę skomplikowana sprawa...

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

16

Odp: 4vd 8\8 2svl problem

Witam po tak długiej nieobecności mam nowe końcówki wtrysków, jutro będę zakładał.Te pierścienie tez przejże bo jak ściągnąłem jeden cylinder to właśnie pierścienic olejowy wydawał mi się podejrzany .

17

Odp: 4vd 8\8 2svl problem

Witam mam pytanko. Czy to prawda ze te silniki tak ciężko palą jak jest zimno? nie mogę go coś odpalić.

18

Odp: 4vd 8\8 2svl problem

Udało Ci się go już odpalić?
Trochę za mało danych podajesz, bo w tych silnikach może być kilka przyczyn tego stanu rzeczy i to takich, na które niewtajemniczeni mogą nie wpaść. Zakładam, że problemy typu brak paliwa, brud w paliwie i zapowietrzona instalacja odpadają, więc pozostają Ci następujące:
- dźwignia gazu w położeniu STOP,
- wyciągnięty pasek klinowy,
- zacięty popychacz pompki podającej paliwa lub uszkodzona ta pompka,
- pompa wtryskowa,
- nieszczelny zawór tłoczenia,
- lejące wtryskiwacze,
- automatyczny zderzak pełnego obciążenia nie znajduje się w pozycji rozruchowej.
- kompresja (pierścienie, zawory),
- akumulator i przewody,
- rozrusznik,
- itd...

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

19

Odp: 4vd 8\8 2svl problem

A wiec tak;
-dźwignia gazu była już chyba w każdej pozycji podczas prób odpalania.
- o pasku i jakimś czujniku wiem
-pompkę już tez przerabiałem w tamtym roku i rzeczywiście był zapieczony popychacz, a pompka na 90%sprawna lecz z tego co widziałem nie oryginalna.
-pomp wolał bym sam nie ruszać ale jak sprawdzałem z wykręconymi wtryskami to pyliły .
-końcówki wtrysków wymienione i ustawione.
-kompresja sprawdzałem koło 20 atm plus minus 1atm (to chyba dopuszczalne)
-układ zapłonowy po czyszczeniu u skręceniu aku 70 amper roruszniuk z Zuka symbol R5 1,5 Kw


-automatyczny zderzak pełnego obciążenia nie znajduje się w pozycji rozruchowej A co to jest i gdzie to jest?

- nieszczelny zawór tłoczenia, o tym tez nie wiem nic.

Jeżeli jesteś w posiadaniu jakiejś literatury to tego silnika to czy mógłbyś się nią podzielić w jakiś tam sposób ,w pdf drogo elektroniczna lub ksero odpłatnie z mojej strony . Byłbym bardzo wdzięczny. pozdrawiam i wesołych świąt.

20 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2013-01-19 00:29:10)

Odp: 4vd 8\8 2svl problem

Ten zderzak pełnego obciążenia "wyciągnięty" jest na zewnątrz w silnikach 1vd. U Ciebie ustawia się on automatycznie w pozycji rozruchowej, ale do odpalenia musisz najpierw cofnąć dźwignię gazu w pozycję STOP, a później na w środek. Czasami jednak on się zacina i trzeba do niego zajrzeć, a zawór tłoczenia to zaworek w pompce podającej paliwo.
Mam odpowiednią literaturę, więc jakby co, to pisz na maila.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.