Temat: Claas COMMANDOR 114,115,116
jak w temacie, miał ktoś styczność z takowymi kombajnami? czy widział ktoś na własne oczy jak wygląda słoma po nim i ogólnie coś na ich temat
Telefon 695 076 269
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Kombajny zbożowe » Claas COMMANDOR 114,115,116
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
jak w temacie, miał ktoś styczność z takowymi kombajnami? czy widział ktoś na własne oczy jak wygląda słoma po nim i ogólnie coś na ich temat
516 się znudziła?
jak długo trzeba będzie nim kosić to będe ale już rozglądam się na czymś innym i za wczasu chce pozbierać jak najwięcej informacji
To jest kombajn na rotorach, mają taką zabawkę w Sławsku.
w poprzek ma chyba 8 bebnow... Cos jak bs. Nie za bardzo to udane moim zdaniem
Miałem styczność z Commandorem 228CS 92rok, mój kolega z którym współpracuję miał taki wynalazek z hederem 7,5m, przystawką olimac 6 rzędów. Do dzisiaj żałuje tego zakupu, pierwsza sprawa to taka że niebardzo da się pozbierać po nim słomy, rotory (silnie rozdrobniona), druga sprawa to pękające półosie, koledze pękła najpierw jedna potem druga koszt ok 12tys/szt! Poprostu napęd niebył przystosowany do tak dużego kombajnu. Do kukurydzy te kombajny są bardzo dobre, być może te modele 114,115,116 są lżejsze i napęd wytrzyma. zresztą zobacz na ceny 228 stoja nieraz po 40-50tys st bdb co tanie to drogie.
228 to akurat też widziałem u jednego gościa miał 2 sztuki. to że mają 8 bębnów w poprzek to też wiem. słoma po nim w porównania do case rotorowca nie wygląda najgorzej bo case ma zintegrowany siekacz. Chodzi mi głównie czy ktoś widział taki sprzęt w pracy itd. Do kukurydzy to też słyszałem że podobno jest bardzo dobry, a u mnie 1/3 to kukurydza a i u kumpla miałbym około 80ha. 228 to już za duży do mnie bo to 330km, 116 juz jest duży bo ma chyba 270km. Ale i tak dzięki za każdą wypowiedź :beer:
ktoś tu miał 116 tylko nie pamiętam kto ... bo se pytał jak ustawić rotory ... a już wiem niech się odezwie to pokrótce wytłumacze
kolega farmer1 ma 114 cs
znaczy się chodzi jak ustawiać klepiska względem rotorów?
dokładnie ... rotory maja mieć tą samą prędkość co bęben młucacy a klepiska mają być ustawione malejaco w stył ... czyli im dalej tym ciaśniej
witam kolegów z mojej 114 jestem bardzo zadowolony tylko nie moge doczytać jaka powina być ustawiona prętkość na rotorach w zbożu a są tam 4 prętkość ,a klepiska pod rotorami ustawia się wszystkie na raz.Słoma owszem gorzej wyglonda jak po klawiszach ale tragedi nie ma prasą zbieram,ale zato wszystko wymłucone i niema problemu z zapchaniem jak złapie w chederze to puści za rozdrabniaczem a i trzeba sprawdzić po zakupie oboiętnie jakiego claasa czy nie jest ustawiony w pozycji transportowej bo mój był i poprzedni właściciel nie mógł go wyregulować
Wojtas a możesz mi powiedzieć jak ustawić te klepiska w taki sposób jak opisaleś bo moje leżą na jednym stole i reguluje sie je pokrętłem z lewej strony tyłu kombajnu
a że o co chodzi że w pozycji transportowej? co tam się przestawia?
Kolego farmer1 co masz na myśli ustawienie w pozycji transportowej?
koledzy z tyłu jak jest wkładany stwożeń od belki są dwie wysokości otworów do pracy powinien być przestawiony na ten niszy czyli tył kombajnu do gury . Po przestawieniu rurznica w wysokości tyłu kombajnu na mojm to przeszło 25cm co daje inny kąt sit i wytrząsaczy
no ale to ustawienie są w każdym classie ... ja też mam przestawione na ten że tył kombajnu idzie do góry ...
Farmer a masz tam jakieś czujniki strat ziarna? Jeśli tak to jest to sprawne?
czujniki są jesli dobrze się orientuje to w każdym modelu powyżej 80roku wiec raczej na pewno
a w miarę dobrze odzwierciedlają to co gubi kombajn? trzeba go jeszcze jakoś kalibrować?
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Kombajny zbożowe » Claas COMMANDOR 114,115,116
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo