Temat: sprzęgło gumowe
Pytanie czy trzeba wyjmować silnik aby wymienić bo właśnie mi się rozleciało i gdzie to można w miarę tanio kupić może ktoś ma jakieś doświadczenia i się podzieli.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Sprzęgło , WOM , ULS » sprzęgło gumowe
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Pytanie czy trzeba wyjmować silnik aby wymienić bo właśnie mi się rozleciało i gdzie to można w miarę tanio kupić może ktoś ma jakieś doświadczenia i się podzieli.
Właśnie wymieniałem tarcze sprzęgłowe w 303 i wydaje mi się że będzie trzeba odjechać silnikiem ponieważ sprzęgło gumowe nachodzi na wieloklin a ten wystaje z obudowy na ok. 12 cm
Pytanie czy trzeba wyjmować silnik aby wymienić bo właśnie mi się rozleciało i gdzie to można w miarę tanio kupić może ktoś ma jakieś doświadczenia i się podzieli.
Ja wymieniałem tarcze sprzęgłową i łożysko oporowe i silnika nie wyjmowałem, przesunełem go na maxa do przodu. Rozkręć kilkanaście śrub skręcające tarcze gumowe, silnika na maxa do przodu cztery śruby 10na kole zamachowym od silnika i 6 10na gumie od strony sprzęgłe przechodzących na wylot płaska 17 przed poprzeczką trzymającą obudowe sprzęgła. gdyby było za mało miejsca należy podnieść przód silnika na ok 10 cm wtedy przód misy wejdzie nad przedni most i będziesz mógł silnik przesunąć do przodu o kolejne pare centymetrów, które mogą być na wage złota. Powodzenia:beer:
Przecież pisałem że trzeba odjechać silnikiem - a nie wyjmować go.
Wystarczy położyć deskę na przedniej osi i silnik przy podnoszeniu
będzie miską olejową jechał po skosie - odsunie się ile będzie trzeba.
Powiedzcie mi koledzy. Przy wyjmowaniu silnika i skrzyni stwierdziłem popękaną jedną blachę, która ściska te gumowe sprzęgło. czy należy ją wymienić, czy może wystarczy pospawać?
Pospawaj migomatem, będzie OK.
ja miałem też taką usterkie jak tomas1 zauwarzyłem przy okazji gdy obracałem wieniec ja tą blache wymieniłem na nową a miałem tylko troche penkniętą. ja bym ci nie radził tego spawać troche w życiu sie naspawałem . elektryczną i migem. ta blacha jest materiałem utwardzonym jak to pospawasz to ci pęknie za spawem a jak ci ta blache całkiem sie rozleci to masz góme do wymiany blacha 60zł a góma 300zł jak myśle że lepiej wydać 60 niż 300 i jeszcze raz rozbierać
Bo paliwo z kranika kapało Ci na gumy, które rozmiękły i przy odpowiednich obrotach rozchodziły się i wszystko zaczynało trzeć o siebie.
PiotrK, napisz że to żart
A co, tobie też kapie? Niestety to nie żart i jest to jedyna znana mi przyczyna takiego stanu rzeczy. Amigo, gumę (gumy) masz już do wymiany.
Gdyby mi to się przydarzyło to ostaniom rzeczą jaka by mi przyszła do głowy to gumy.Proszę napisz coś więcej na ten temat bo nie widzę związku.
Zrób sobie Tomku mały teścik. Zanurz kawałek podobnej gumy na noc w ropie, a zobaczysz co się z nią stanie. Napęcznieje i się rozejdzie. W sprzęgle dochodzi jeszcze do tego siła odśrodkowa i kończy się tak, jak u Amiga. Niestety dość często to się zdarza, a winą tego jest tu długo kapiące paliwo.
Napisz Amino czy u ciebie kapała ropa.Nadal tego nie rozumiem.Jeśli nawet guma się rozszerzy to musi być tam bardzo ciasno że trze o obudowe.Ale pewnie te typy tak mają.
Nadal jakoś nie mogę uwierzyć, że takie cuda mogą się dziać od paliwa. Tam powinien być jakiś opór, żeby ten zabierak/piasta nie przesuwał się na obudowę. Swoje dopiero będę wyciągać to się temu przyjże dokładniej, na zamontowanym to widzę, że jest odstęp między śrubami a obudową sprzęgła. W katalogu jest napisane, że używano 2 rozmiarów śrub, najpierw były M12, a później M10 i różne są numery katalogowe większości części tego patentu. Możliwe, że masz pokombinowane i dlatego tak to Ci ładnie szlifuje.
Zresztą sam sobie pooglądaj
Tulejka to na pewno nie ale ten luz to może być to.
Nie wiem czy dobrze mnie zrozumiałeś. Nie chodzi mi o luz w znaczeniu, że to swobodnie się przesuwa, tylko że jest odstęp między śrubami a obudową i nic się nie ociera
No to trochę się nie rozumiemy.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Sprzęgło , WOM , ULS » sprzęgło gumowe
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo