1

Temat: Regeneracja pompy cieczy chłodzącej

Jak w temacie, założyłem nowy wątek aby to konkretnie i rzeczowo opisać. Co i jak krok po kroku. No chyba że już istnieje takie coś, to można wskazać gdzie, a potem to się wywali. Szczególne uśmiechy w stronę Piotra smile

2

Odp: Regeneracja pompy cieczy chłodzącej

Z tego co mi wiadomo to  takiej pompy  jak padła nie ma sensu  regenerować  tylko kupić  nową ?  koszt  okolo 300 zł  zalezy  gdzie?

3

Odp: Regeneracja pompy cieczy chłodzącej

Lekko przecieka, więc czemu niby nie ma sensu? Jak mam założyć chiński badziew i wyciągać zpowrotem za rok, to wolę tą naprawić.........

4

Odp: Regeneracja pompy cieczy chłodzącej

Jak jest ta fabryczna to lepiej zregenerować i mieć na lata.

5

Odp: Regeneracja pompy cieczy chłodzącej

No jest, tylko jak ją wybebeszyć, żeby nic nie gruchnęło?

6

Odp: Regeneracja pompy cieczy chłodzącej

No więc pompa zregenerowana. Wymienione łożyska na wirniku, uszczelka (reperaturka). I tyle. Co do demontażu to więcej kłopotu z wyjęciem jej z maszyny niż z rozebraniem jej na części. Gdy leży na stole, to najpierw ściągamy ściągaczem wieniec z elektromagnesem, nie wyjmując segera od piastki wentylatora. Zchodzi wówczas całość. Następnie opieramy pompę na rurze, od strony dekla i naciskamy na oś wirnika. Dekielek wypada, wirnik z osią wychodzi. Wybijamy reperaturkę, w razie konieczności zmieniamy pierścionek ceramiczny/mosiężny na osi wirnika, składamy w odwrotnej kolejności.

Wirnik na łożyskach ustawiłem na oko - aby nigdzie nie obcierał - jak zrobić to lepiej?????

W moim przypadku forsch jeździł na płynie, z wodą może być problem lol

7

Odp: Regeneracja pompy cieczy chłodzącej

Takie pompy zawsze są konstrukcjami banalnymi, ale czasami potrafią człowieka do szału doprowadzić. Tobie Helmut poszło to gładko, ale nieraz to nawet i dwudziestotonowa prasa nie pomoże, bo wszystko jest tak zapieczone, że pompa rozpada się w drobny mak. Zwłaszcza jak ktoś tylko właśnie wodę do silnika uznaje, która "zżera" wszystko przez co przepływa i nawet jak gładko się ją rozbierze, to uszczelnienie jej jest dramatem na cały dzień roboty...

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

8

Odp: Regeneracja pompy cieczy chłodzącej

Dla porównania wyjąłem pompę wody z MF 255, który jeździł tylko na wodzie, bo radiator ciut kapał. No i w owej pompie, przewodach, kolektorach - rozpacz. Wszędzie korozja, wżery, naloty, pełno syfu. A co forsch odkąd zakupiłem go hula na płynie, to wszystkie elementy wodne wyglądają od środka jak zdjęte ze sklepowej półki. Zero zapieków, a co najważniejsze podejrzewam, że i bloczki oraz tuleje są w zarąbistym stanie - bez kamienia. Kończąc - płyn to dobrodziejstwo dla silnika big_smile