Temat: Nie mogę włączyć WOM

Witam!!
Mam poważny problem z forszajem 323 chodzi o to że kupiłem sobie rozrzutnik T-088 i chciałem dziś ruszyć w pole dopiolem i chciałem włączyć WOM ale nie idzie  coś zgrzyta w skrzyni i nie da sie włączyć. Ale jak zdejme właek w ciągniku WOM sie włącza. Nie wiem co jest grane. O i jeszcze jak włącze wałek w ciągniku i wcisne sprzedło wałek nadal pracuje. Nie wiem co jest grane.

POMOCY!!!!!!!!!!!

2

Odp: Nie mogę włączyć WOM

Poprostu nie działa ci drugi stopień sprzęgła :nooo:

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

3

Odp: Nie mogę włączyć WOM

Wpisz w swoim profilu jaki masz ciągnik w przyszłości będzie łatwiej pomagać  :nie_wiem:

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

4

Odp: Nie mogę włączyć WOM

proponuje by admin lub ktorys z modow zmienil nazwewatku bo nie mowi zbyt wiele o zawartosci

[you] nie zaśmiecaj forum zanim napiszesz pomyśl[you]

5

Odp: Nie mogę włączyć WOM

Panowie mam to samo ;/ Wałek bez obciążenia włącza się ze zgrzytem i w ogóle nie reaguje na sprzęgło hmm Co robić??

6

Odp: Nie mogę włączyć WOM

Wyregulować sprzęgło wg zaleceń z tego forum, wałkowane to było kilka razy. Może się okazać, że trzeba także zmienić siłownik pneumatyczny na większy, jeśli ten nie daje rady, bo możliwe że sprzęgło wyregulowane jest poprawnie, ale siłownik powietrzny nie daje rady. Sprawdź najpierw jego, jest koło butli na powietrze.

7

Odp: Nie mogę włączyć WOM

Ten siłownik pneumatyczny od II stopnia powinien się wysuwać po maksymalnym wciśnięciu pedału sprzęgła (kiedy zostanie wciśnięty ten guzik na czołowej ściance kabiny, ten taki kątowniczek)?? Bo u mnie jest coś takiego że po naciśnięciu sprzęgła nawet nie do końca i nie dotyka nawet tego kątowniczka to ten siłownik pneumatyczny się i tak wysuwa (tak mniej więcej 5cm), więc tak dla orientacji odłączyłem mase żeby nie było prądu i spuściłem do 0 powietrze ze zbiorników i po naciśnięciu sprzęgła ten siłownik pneumatyczny nadal się wysuwa, jak to możliwe skoro steruje nim elektrozawór który przecież bez prądu i powietrza nie działa po prostu :nie_wiem:

8

Odp: Nie mogę włączyć WOM

Może przesuwać się cały siłownik, bo pierwszy stopień "pcha" przez niego łapę sprzęgła. Bez prądu i powietrza nie jest możliwe wysuwanie się tłoczyska z pneumatycznego siłownika, który normalnie ( nie zagłębiam się w ULS ) załącza się przy całkowicie wciśniętym pedale sprzęgła.

9

Odp: Nie mogę włączyć WOM

tzn który siłownik może się cały przesuwać?

10

Odp: Nie mogę włączyć WOM

Powietrzny. I stopień jest rozłączany przez niego, hydrauliczny wysprzęglik pcha przez korpus powietrznego i rozłącza I stopień. Jak dup***** mocniej pedał, to działa elektrozawór i powietrze rozłącza II stopień.

11

Odp: Nie mogę włączyć WOM

Tzn nie wiem czy Cie dobrze zrozumiałem ale siłownik pneumatyczny nie przesuwa się tylko tłoczysko samo

12

Odp: Nie mogę włączyć WOM

Trojan po kolei. Naciskasz sprzęgło. Płyn który jest w układzie płynie do wysprzęglika przesówając w nim tłok. Ten z kolei przesówa cały siłownik pneumatyczny II stopnia o jakieś 5cm. W ten sposób wysprzęgla się Istopień. Po dociśnięciu pedała sprzęgła do końca załącza się stycznik w ścianie kabiny, który to włącza elektrozawór powietrzny. Powietrze płynące z elektrozaworu napełnia siłownik i tłok w tym siłowniku praesówa się o koleune kilka cm. W ten sposób wysprzęgla się II stopień.
Jeżeli to wyszystko działa jak powyżej napisałem to są dwie możliwości. Albo źle wyregulowane sprzęgło, albo masz sklejone tarcze IIstopnia z dociskiem (zaolejone).

Lepiej być nie może, co będzie się okaże....

13

Odp: Nie mogę włączyć WOM

Może być też coś namieszane w instalacji. Czysto teoretycznie może mieć włączoną preselekcję ULS. Sam ULS od strony mechanicznej może nie działać, ale może powodować zamknięcie obwodu na czujniku ciśnienia na pompce sprzęgła, dlatego razem z sekcją hydrauliczną pracuje sekcja pneumatyczna sprzęgła.

Na próbę odepnij wsuwki od czujnika ciśnienia na pompce sprzęgła i obserwuj, czy nadal pracuje siłownik pneumatyczny.

Jeżeli jest tak, jak piszę, najpierw dojdź do ładu z instalacją, później wyreguluj sprzęgło. Może pomoże.

...jak mawiał Sofronow.

14

Odp: Nie mogę włączyć WOM

A może jest tak jak u mnie, że jak dociśniesz nogą to sprzęgło II stopnia rozłączy się albo nie, a załączanie jest strasznie agresywne, dlatego zawsze najpierw włączam przycisk preselekcji i Wom elegancko się rozłącza i płynnie załącza. Spróbuj może w ten sposób .

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

15

Odp: Nie mogę włączyć WOM

Przepraszam ale wprowadziłem was w błąd przez własną niewiedzę

http://img703.imageshack.us/img703/7934/rq0k.jpg
Wysuwa się tłoczysko w tym siłowniku zaznaczonym na czerwono na obrazku, a on jest na olej o ile się nie myle, a siłownik zaznaczony na niebiesko to jest ten pneumatyczny? (o ile znów się nie myle), a więc ten pneumatyczny jest cały pchany przez ten hydrauliczny czyli to jest cały czas I stopień, tak jak to napisaliście wcześniej. Po naciśnięciu do oporu pedału sprzęgła powinien zadziałać I i II stopień ale działa tylko I bo siłownik hydrauliczny się wysuwa a pneumatyczny nie sad

No to żeby dojść czemu nie działa ten pneumatyczny od II stopnia odkręciłem ten stycznik na ściance kabiny, zdjąłem ten kątowniczek i sprężyne no i wtedy można spokojnie nacisnąć palcem ten guzik, to włączam zapłon no i naciskam ten guziczek i słychać tylko takie podwójne pyknięcie gdzieś pod deską rozdzielczą coś takiego jak przerywacz no ale powietrza nie słychać (tak jak to jest kiedy się włącza żółwia albo napędy) i siłownik pneumatyczny ani drgnie. Czyli zepsuty jest elektrozawór, tak? hmm

16

Odp: Nie mogę włączyć WOM

mam taki sam problem tyle ze w 303 i do tego wywalilem silownik pneumatyczny i zrobilem normalnie na ciegno czy da sie to wtregulowac

Fortschritt zt 423 a razy 2

17 Ostatnio edytowany przez Trojan (2013-07-31 21:07:07)

Odp: Nie mogę włączyć WOM

Panowie udało mi się uruchomić ten siłownik pneumatyczny od II stopnia i już niby wszystko działa, ale II stopień chyba nadal nie wysprzęgla bo WOM nadal nie reaguje na sprzęgło... Co robić??

18

Odp: Nie mogę włączyć WOM

Wyregulować zgodnie z instrukcją i jak wszystko działa i masz jeszcze tarcze i docisk, to musi działać.

P.S. czy jest możliwe w Forszu sklejenie tarczy sprzęgła z dociskiem jak się zbyt długo nie wysprzęgla?

...jak mawiał Sofronow.

19

Odp: Nie mogę włączyć WOM

Ja od wom miałem sklejone na tyle że bez rozkręcania nie dało rady ich ruszyć

Lepiej być nie może, co będzie się okaże....

20 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2013-08-01 21:21:03)

Odp: Nie mogę włączyć WOM

Albo tarcza sklejona z płytą (niestety ale czasami się to zdarza) albo źle wyregulowane lub zabrudzone sprzęgło, albo wysprzęglik/siłownik pneumatyczny nie trzyma. Tu jest kilka postów na temat tego wysprzęglika pneumatycznego i objawów jego uszkodzenia - http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php … 219#p78219 (od postu nr 337). Dobrze byłoby jeszcze przyjrzeć się elektryce.

MAREKPE napisał/a:

A może jest tak jak u mnie, że jak dociśniesz nogą to sprzęgło II stopnia rozłączy się albo nie, a załączanie jest strasznie agresywne, dlatego zawsze najpierw włączam przycisk preselekcji i Wom elegancko się rozłącza i płynnie załącza. Spróbuj może w ten sposób .

Jak tak zrobisz, to przechodzisz na "drugi" stan działania sprzęgła, a tu od samego początku wciskania pedału sprzęgła jednocześnie działają oba wysprzęgliki, ten hydrauliczny i pneumatyczny (ten przez czujnik STOP w pompce, bo w tym przypadku przycisk na ścianie jest już nieaktywny) i dlatego wtedy tak elegancko Ci to działa. Ale tak czy inaczej, przy normalnej pracy sprzęgła, ta "agresywność" nie powinna występować, a jedynie lekkie opóźnienie.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.