Odp: sprzegło
rozkręciłem, ale w środku nie było żadnej siateczki !!! złożyłem tak jak było i jest minimalnie lepiej, ale nie tak jak być powinno. Niech ktos opisze zasadę działania wspomagania sprzęgła i hamulców.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Sprzęgło , WOM , ULS » sprzegło
Strony Poprzednia 1 … 9 10 11 12 13 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
rozkręciłem, ale w środku nie było żadnej siateczki !!! złożyłem tak jak było i jest minimalnie lepiej, ale nie tak jak być powinno. Niech ktos opisze zasadę działania wspomagania sprzęgła i hamulców.
to oto chodzi
www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3fc09a3389dae6b1][/url]
www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6127abec7438956a][/url]
jeśli o to to nie ma siateczki
a że zgrzyta to tak już jest u mnie także ja nie włącze wałka przy włączonym silniku no chyba że czasem się uda ale to tak raz na 50 jak wykombinujesz co robić by nie zgrzytało to daj znać
musisz wyregylowac sprzegło na dźwigienkach
a jak to uczynić
Witam, podpowie mi ktoś jaka jest przyczyna, że biegi czasem wchodzą ze zgrzytem i nie można rozłączyć, a czasem bez najmniejszego problemu. Z wom dzieje się podobnie. Czy regulacja cięgieł od sprzegłą coś pomoże?
Ja mam takie zgrzytanie w swoim rusku ale tylko wtedy jak silnik pracował na biegu jałowym później po wbiciu biegu ze zgrzytem śmigają biegi bez problemu. Czy to wina sprzęgła to nie wiem ale może to ten dławik jest winny co pisał kiedyś sławek
Wyregulowałem dzis te lapki od sprzegla ktore przyciskaja lozysko. I teraz pytanie: Łożysko ma troche luz jak regulowalem to robilem tak ze lekko dotykaly lozyska lapki, ale ze lozysko chodzi to jak sie je odegnie to wtedy jest tak z 2-3 mm od tych lapek. Biegi wchodza normalnie, (bo ostatnio nawet pluga nie moglem pociagnac w ziemi, a lozysko nawet nie dalo sie obrócić ).
Czy ta przerwa miedzy lapkami a lozyskiem powinna byc 0,5 mm jak lapka dotyka lozyska ale jest w stanie luznym czy jak odsuniemy lozysko od lapki ?
I czy np jak jakas lapka bedzie o 0,5mm wiecej lub mniej od tamtych to moze rozwalic lozysko?
Zacznij Radek od sprężyny powrotnej. Jej mocowanie, czyli oczka są z jednej strony na mocowaniu wysprzęglika hydraulicznego sprzęgła, z drugiej na wysprzęgliku pneumatycznym sprzęgła. Sprężyna ta ma za zadanie ściągać łożysko poprzez dźwignię w jedno miejsce oddalone zawsze na jednakową odległość od łapek. Po założeniu sprężyny i odsunięciu łożyska na zawsze powtarzalną odległość od łapek, możesz ustawiać pierwszy stopień sprzęgła. Czym ustawisz 0,5 mm. na wytartej bieżni łożyska ? Możesz to zrobić na nosa, czyli dociągasz łapkę do łożyska na dotyk i deko w tył. Byle tylko nie trącało o łożysko. W forszaju nie ma pewnego tylnego oporu łożyska oporowego jak w polskich sprzętach. Dlatego sprężyna powrotna jest tak bardzo ważna. Bez niej nie da się prawidłowo ustawić pierwszego stopnia sprzęgła.
Juz chyba wiem czemu mam luz na tym lozysku. Musze bardziej wkrecic drazek dociskowy przy cylindrze wysprzeglania sprzegla. Pamietam ze kiedys z nim cos tam robilem.
czy trzeba oddzielać silnik od skrzyni biegów podczas wymiany sprzęgła przy Fortschritt prosze o pomoc
@lukas1, dlaczego nie szukasz, w tym temacie o wymianie sprzęgła jest kilka wątków, np. http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?id=298
Dario dziękuje Ci bardzo mi pomogłeś ja tu jestem pierwszy raz dzięki
Witam, koledzy mam problem, ciągałem ciężarówki z ziemniakami i w pewnym momencie przestało działac sprzęgło . Ciagnie non- stop , nie mozna rozsprzeglić . Wałek rozłącza , śruby całe , docisk cały , tarcze sie luzują (przynajmniej tak to wygląda bez rozbierania ) Macie jakieś pomysły ? Z góry dzieki . (oczywiscie na drugim stopniu też nie rozsprzegla )
hmm moze tarcze miałes lipa i jkims cudem sie zakleszczyła niby takie cuda sie dzieja:|
a docisk na pewno cały. mi kiedyś stało się coś podobnego ale pękł docisk i koszyk z sprężynami oparł się o tarcze i objawy był identyczne jak u Ciebie. A pęknięcia nie było widać jak patrzyłem pod spodem . A pękł mi w miejscu gdzie niemcy nawiercili otwory aby wyważyć docisk i jak szukałem drugiego to zwracałem uwagę aby był jak najpłycej nawiercany.
na początek warto sprawdzić czy uls jest wyłączony
+ dla ojanusza , dzisiaj wyjąłem sprzegło , pękniety docisk , spalona tarcz , i zjechana na max druga strona docisku (ta z wałkiem ) jutro jadę po części . Pozdrawiam .
Bylem dzisiaj po części , i wiecie co handlarzy porąbało . 1000zł za łozysko oporowe , 500zł za tarcz docisku (uzywaną ) 500zł za tarcz sprzegłową i 2500 za kompletne sprzęgło(podobno po regeneracji ) to lekkie przegiecie !!!! dawno się mój helmut nie psuł i chyba nie jestem w temacie cen ale to co dziś widziałem to usiąść i płakać .
Miras1232 zerknij na to http://wamar.otomoto.pl/. Ja kiedyś nabiałem tarcze okładzinami od TATRY.
Dzięki, już zdobyłem tarcz docisku za 250zł , tą drugą z wałkiem do silnika za 100zl ,i niezłą używaną tarcz sprzęgłowa za 50 zl .Kolega kolegi miał na zbyciu dopiero co przywiezli częsci z jakiegos złomowiska . Jak złom był po 1zl/kg forszaje szły do huty...
Strony Poprzednia 1 … 9 10 11 12 13 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Sprzęgło , WOM , ULS » sprzegło
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo