201

Odp: sprzegło

rozkręciłem, ale w środku nie było żadnej siateczki !!! złożyłem tak jak było i jest minimalnie lepiej, ale nie tak jak być powinno. Niech ktos opisze zasadę działania wspomagania sprzęgła i hamulców.

202

Odp: sprzegło

to oto chodzi
www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3fc09a3389dae6b1]http://images31.fotosik.pl/269/3fc09a3389dae6b1m.jpg[/url]
www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6127abec7438956a]http://images26.fotosik.pl/220/6127abec7438956am.jpg[/url]
jeśli o to to nie ma siateczki

203

Odp: sprzegło

karlos napisał/a:

a że zgrzyta to tak już jest u mnie także ja nie włącze wałka przy włączonym silniku no chyba że czasem się uda ale to tak raz na 50 jak wykombinujesz co robić by nie zgrzytało to daj znać

musisz wyregylowac sprzegło na dźwigienkach

204

Odp: sprzegło

a jak to uczynić

[you] nie zaśmiecaj forum zanim napiszesz pomyśl[you]

205

Odp: sprzegło

Witam,  podpowie mi ktoś jaka jest przyczyna, że biegi czasem wchodzą ze zgrzytem i nie można rozłączyć, a czasem bez najmniejszego problemu. Z wom dzieje się  podobnie. Czy regulacja cięgieł od sprzegłą coś pomoże?

206

Odp: sprzegło

Ja mam takie zgrzytanie w swoim rusku ale tylko wtedy jak silnik pracował na biegu jałowym później po wbiciu biegu ze zgrzytem śmigają biegi bez problemu. Czy to wina sprzęgła to nie wiem ale może to ten dławik jest winny co pisał kiedyś sławek

207

Odp: sprzegło

Wyregulowałem dzis te lapki od sprzegla ktore przyciskaja lozysko. I teraz pytanie: Łożysko ma troche luz jak regulowalem to robilem tak ze lekko dotykaly lozyska lapki, ale ze lozysko chodzi to jak sie je odegnie to wtedy jest tak z 2-3 mm od tych lapek. Biegi wchodza normalnie, (bo ostatnio nawet pluga nie moglem pociagnac w ziemi, a lozysko nawet nie dalo sie obrócić ).
Czy ta przerwa miedzy lapkami a lozyskiem powinna byc 0,5 mm jak lapka dotyka lozyska ale jest w stanie luznym czy jak odsuniemy lozysko od lapki ?
I czy np jak jakas lapka bedzie o 0,5mm wiecej lub mniej od tamtych to moze rozwalic lozysko?

gg 2215972

208

Odp: sprzegło

Zacznij Radek od sprężyny powrotnej. Jej mocowanie, czyli oczka są z jednej strony na mocowaniu wysprzęglika hydraulicznego sprzęgła, z drugiej na wysprzęgliku pneumatycznym sprzęgła. Sprężyna ta ma za zadanie ściągać łożysko poprzez dźwignię w jedno miejsce oddalone zawsze na jednakową odległość od łapek. Po założeniu sprężyny i odsunięciu łożyska na zawsze powtarzalną odległość od łapek, możesz ustawiać pierwszy stopień sprzęgła. Czym ustawisz 0,5 mm. na wytartej bieżni łożyska ? Możesz to zrobić na nosa, czyli dociągasz łapkę do łożyska na dotyk i deko w tył. Byle tylko nie trącało o łożysko. W forszaju nie ma pewnego tylnego oporu łożyska oporowego jak w polskich sprzętach. Dlatego sprężyna powrotna jest tak bardzo ważna. Bez niej nie da się prawidłowo ustawić pierwszego stopnia sprzęgła.

209 Ostatnio edytowany przez RadekZly (2008-09-18 00:20:37)

Odp: sprzegło

Juz chyba wiem czemu mam luz na tym lozysku. Musze bardziej wkrecic drazek dociskowy przy cylindrze wysprzeglania sprzegla. Pamietam ze kiedys z nim cos tam robilem.

gg 2215972

210

Odp: sprzegło

czy trzeba oddzielać silnik od skrzyni biegów podczas wymiany sprzęgła przy Fortschritt prosze o pomoc

211

Odp: sprzegło

@lukas1, dlaczego nie szukasz, w tym temacie o wymianie sprzęgła jest kilka wątków, np. http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?id=298

212

Odp: sprzegło

Dario dziękuje Ci  bardzo mi pomogłeś ja tu jestem pierwszy raz dzięki

213

Odp: sprzegło

Witam, koledzy mam problem, ciągałem ciężarówki z ziemniakami i w pewnym momencie przestało działac sprzęgło . Ciagnie non- stop , nie mozna rozsprzeglić . Wałek rozłącza , śruby całe , docisk cały , tarcze sie luzują (przynajmniej tak to wygląda bez rozbierania ) Macie jakieś pomysły ? Z góry dzieki . (oczywiscie na drugim stopniu też nie rozsprzegla )

214

Odp: sprzegło

hmm moze tarcze miałes  lipa i jkims cudem sie zakleszczyła  niby takie cuda sie dzieja:|

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

215

Odp: sprzegło

a docisk na pewno cały. mi kiedyś stało się coś podobnego ale pękł docisk i koszyk z sprężynami oparł się o tarcze i objawy był identyczne jak u Ciebie. A pęknięcia nie było widać jak patrzyłem pod spodem .  A pękł mi w miejscu gdzie niemcy nawiercili otwory aby wyważyć docisk i jak szukałem drugiego to zwracałem uwagę aby był jak najpłycej nawiercany.

Nie ma że się nie da, jak się nie chce to się nie da...;)

smile E-516 na części. smile

216

Odp: sprzegło

na początek warto sprawdzić czy uls jest wyłączony

217

Odp: sprzegło

+ dla ojanusza , dzisiaj wyjąłem sprzegło , pękniety docisk , spalona tarcz , i zjechana na max druga strona docisku  (ta z wałkiem ) jutro jadę po części . Pozdrawiam .

218

Odp: sprzegło

Bylem dzisiaj po części , i wiecie co handlarzy porąbało . 1000zł za łozysko oporowe , 500zł za tarcz docisku (uzywaną )  500zł za tarcz sprzegłową i 2500 za kompletne sprzęgło(podobno po regeneracji ) to lekkie przegiecie !!!! dawno się mój helmut nie psuł i chyba nie jestem w temacie cen ale to co dziś widziałem to usiąść i płakać .

219

Odp: sprzegło

Miras1232 zerknij na to http://wamar.otomoto.pl/. Ja kiedyś nabiałem tarcze okładzinami od TATRY.

Nie ma że się nie da, jak się nie chce to się nie da...;)

smile E-516 na części. smile

220

Odp: sprzegło

Dzięki, już zdobyłem tarcz docisku za 250zł , tą drugą z wałkiem do silnika za 100zl ,i niezłą używaną tarcz sprzęgłowa za 50 zl .Kolega kolegi miał na zbyciu dopiero co przywiezli częsci z jakiegos złomowiska . Jak złom był po 1zl/kg forszaje szły do huty... smile