221 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2008-11-06 20:33:37)

Odp: sprzegło

Jak by co, to ja mam same okładziny tarcz sprzęgła. Jedną okładzinę, tą od strony silnika, na tarczy jezdnej (tej, której nie widać w okienku, która najszybciej się zużywa) dajemy zawsze grubszą o 0,5mm i tak polecam. Dwie nowe okładziny z nitami (stalowe rurkowe - nigdy inne) mam w cenie o połowę mniejszej niż cała tarcza sprzęgła, o której pisał Miras1232 trzy posty wyżej.

Na pewno Miras będziesz wymieniał uszczelniacze w obudowie sprzęgła. Pamiętaj wówczas abyś jeden uszczelniacz, ten od strony silnika, założył sprężynką na zewnątrz, tzn., sprężynką do silnika. To jest bardzo ważne. Drugi, od strony sprzęgła zakłada się normalnie, tzn., też akurat sprężynką do silnika.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

222 Ostatnio edytowany przez piotr_czaplinski (2008-11-06 22:52:15)

Odp: sprzegło

Miras, będziesz jeszcze potrzebował łożyska oporowego. Ja naprawiałem je samemu. Trzeba przeciąć tę blaszaną obudowę ale uważać przy tym żeby nie popsuć tej płytki która przyciska łapki. Ja przecinałem tę obudowę w poprzek. Po wymianie łożyska zacisnąłem obudowę dwiema opaskami zaciskowymi i tyle. Koszt: 100 zł. I chodzi.

223

Odp: sprzegło

Witam szanowne grono szczęśliwych posiadaczy poczciwych forszajów. Mam problem - ślizga mi się sprzęgło przy dużym obciążeniu, np podczas orki, ale odnalazłem taki sposób na zniwelowanie poślizgu, że na postoju przy pełnych obrotach silnika wciskam i gwałtownie puszczam kilka razy pedał sprzęgła, na kilka chwil pracy pomoże, ale w końcu znów zaczyna się ślizgać, żadne dodatrkowe sprężyny już nie pomagają, więc moje pytanie: czy przyczyną takiego stanu rzeczy mogą być zużyte uszczelnienia na pompce wspomagania sprzęgła oraz samej pompce sprzęgłowej? Odnoszę wrażenie, że siłowniczek sprzęgła (hydrauliczny) cały czas napiera na ramię sprzęgła lekko dociskając łożysko i stąd ten poślizg, w czasie orki wystarczy, że delikatnie tylko dotknę pedału sprzęgła to ciągnik zaraz staje, a jak śrubą regulacyjną przy siłowniczku lekko skręce to na jakiś czas pomaga, ale po dłuższym postoju ciągnika (przez noc) rozsprzęgla dopiero gdy pedał wcisnę prawie do końca. Mam zakupione już nówki uszczelniacze, tylko kwestia je wymienić. Co o tym myślicie? nie spotkałem się jescze z tym problemem.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

224

Odp: sprzegło

Nie miałem takiego przypadku, myślę jednak, że masz rację Tato. To będą uszczelnienia w pompie wspomagania. Powinna wspomagać wysprzęglanie po naciśnięciu pedału sprzęgła. Pedał przesuwa tłok w pompie do momentu, aż otworzy okienko olejowe ciśnieniowe. Od tej chwili działa wspomaganie sprzęgła (jak działa). Widać, że u Ciebie działa lekko ale cały czas. Olej dostaje się nad tłok, bez jego przesuwania.

225

Odp: sprzegło

Jak już rozbierzesz pompkę to sprawdź jeszcze dobrze obie sprężynki i zobacz jak wygląda dyszka (ta podkładka z otworkiem w środku) w redukcji przewodu hydraulicznego. Pamiętaj jeszcze Tatko, abyś te manszetki założył "pleckami" do siebie, bo połowa pomp ma je źle pozakładane (dobrze to widać w  katalogu). Sprawdź też, czy te manszetki, które kupiłeś, są odpowiedni miękkie, bo jak będą za twarde, to długo Ci ta pompka nie podziała. I najważniejsza sprawa, jak będziesz rozbierał pompę (obojętnie czy hamulcową czy sprzęgłową) najpierw odkręć górne króćce i wyjmij ze środka sprężynkę i kulkę ograniczającą ruch tłoczka w pompie. Jak ta kula wpadnie Ci do środka to przy wyjmowaniu tłoczka zniszczysz wewnętrzną gładź pompy.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

226

Odp: sprzegło

Dzięki chłopaki za porady, będę musiał w końcu się za to zabrać, bo jeszcze kilka hektarów mam do zaorania, a szkoda spalać sprzęgło, tym bardziej, że mam nowe tarcze i zregenerowane gładzie.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

227

Odp: sprzegło

podpinam to tu  bo raczej to będzie tu pasowało a mianowicie dziś mi strzelił wąz od tego czegoś co na zdjeciu to chyba taki rozdzielnik
http://www.fothost.pl/upload/09/10/d89d5ade.jpg
na pompke wspomagania sprzęgla i hamulca  może się myle tongue i będe wymieniał ten przewód itp  przy okazji bede chciał to rozebrac i wyczyścic czy moze tego się nie rozbiera?? i nie czyści  bo też druga sprawa ze odrazu sprzeglo chodziło kosmicznie cięzko neutral

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

228

Odp: sprzegło

Tak Wojtas, ten pierd....k odpowiedzialny jest za wspomaganie hamulca i sprzęgła. Pod dużą śrubą jest sitko i mały dławik. Wyczyść wszystko dokładnie, powinno radykalnie pomóc.

229

Odp: sprzegło

aha dzięki to jutro będe grzebał bo i tak musze:D:P

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

230

Odp: sprzegło

Nawiązując do moich wcześniejszych postów w tym temacie, związanych ze ślizgającym się sprzęgłem w moim forszaju, to dziś zupełnie przypadkowo zauważyłem będąc pod ciągnikiem, że w ogóle nie mam luzu między łapkami dociskowymi, a łożyskiem oporowym, wręcz łożysko cały czas napiera na łapki, sprawdziłem wysprzęglik i jest cofnięty do końca, więc to jest powód poślizgu sprzęgła.
Gdy "podregulowałem" śrubą przy wysprzęgliku aby cofnąć łożysko od łapek, to bardzo ciężko było włączyć biegi, łapki wtedy były w nie równej odległości od łożyska, jedna bliżej druga dalej. Moje pytanie - jaki mam ustawić luz między łapkami a łożyskiem?, bo na forum są różne dane i nie wiem :hmmm:

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

231

Odp: sprzegło

Nie wiem jaka odległość powinna być w mm ale łapki muszą stać w jednakowej odległości,ja ustawiam tak żeby była minimalna przerwa a łożysko nie kręciło się jak nie musi.

232

Odp: sprzegło

Wreszcie doszedłem co było z tym nieszczęsnym sprzęgłem w moim ciągniku :dance: więc mogłem sobie regulować przy wysprzęgliku na tej śrubie... a łożysko oporowe i tak było już do końca cofnięte i po prostu oparło się o tylną ścianke, a łapki nadal były lekko naciśnięte, wyregulowałem łapki, ustawiłem luz 1 mm od łożyska i wreszcie mam sprzęgło jak trzeba, wreszcie się nie ślizga przy obciążeniu, biegi wskakują idealnie i wszystko jest ok cool

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

233

Odp: sprzegło

Cześć ! Może tu napiszę . Myślę  nad przerobieniem sprzęgła  na w pełni  hydrauliczne . Czyli założenia siłownika hydraulicznego . W związku z tym mam pytanie czy są jakieś zawory hydrauliczne  które by pasowały do tego pomysłu ? Widziałem jeden  pomysł na orbitol ale wolał bym coś innego , jakiś prosty zawór sterujący siłownikiem .

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

234

Odp: sprzegło

ależ to zupełnie nie potrzebne jak zaczniesz więcej urzywać 2 stpnia to spokojnie pedałem rozłączysz 2 tarcze

235

Odp: sprzegło

Ufff.. Dwa dni siedzenia i jest. Sprzeglo Mechaniczne w ZT323 tzn na Ciegnach smile Wciska sie podobnie jak w C360 lecz teraz co jest zrobione jest w trakcie testow i zobaczymy jak dlugo pociagnie smile

GG : 9860720  smile
Minął dzionek ciężki, długi, ch*j mu w d*pe bedzie drugi big_smile

+33 / -0 (chyba wink)

236

Odp: sprzegło

Chętnie zobaczę zdjęcia jak to zrobiłeś bo też zastanawiałem się nad przeróbką

237

Odp: sprzegło

Ja też chętnie zobaczę . Jak w 360 ? To znaczy że  tak jest  mocowane czy tak lekko się wciska ?

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

238

Odp: sprzegło

A więc tak.. Sprzęgło w kabinie nie było ruszane. Zostało tak jak było w ciągniku.

http://i57.tinypic.com/30wrnso.jpg

Tu na tym przejściu w oryginale cięgno od góry było po lewej stronie a po prawej szło cięgno do pompki. Tu się zamieniło stronami lecz nie chciało iść lewe cięgno do dołu to trzeba było spawarką wyciąć dziurę i wtedy poszło do dołu. Po zmontowaniu wszystkiego trzeba było wzmocnić tą całą ramkę i wspawało się kawałek płaskownika smile

http://i59.tinypic.com/2ec446e.jpg

Cięgno od pier**l poszło między ramą a korpusem skrzyni więc było ok. Na dole została wspawana dźwigienka od Kombajnu Bizon Rekord od hamulca ręcznego smile Tu trzeba było dospawać kawałek płaskownika żeby pasowało wszystko dobrze i żeby dźwigienka ciągnęła sprzęgło odpowiednio. Wszystko zostało połączone cięgnami z regulacją smile

http://i62.tinypic.com/2v0hizq.jpg

http://i62.tinypic.com/2qmp7ja.jpg

Proszę nie zwracać uwagi na brzydkie spawy czy coś ponieważ to nie jest ukończone i patrzymy jak to będzie działało smile Jak będzie wszystko ok to wtedy cięgna będą zrobione z pręta i nagwintowane i wgl piknie ładnie smile co do działania to wciska się trochę ciężej jak się się odpali ale na nie odpalonym w miare lekko mówie coś podobnego jak c360 smile A żeby było lżej będziemy najwyżej co dospawywać przedłużkę do dźwigienki z góry smile

GG : 9860720  smile
Minął dzionek ciężki, długi, ch*j mu w d*pe bedzie drugi big_smile

+33 / -0 (chyba wink)

239

Odp: sprzegło

Witam
Ja w swoim ZT 303-D mam taki problem, że bardzo szybko schodzi powietrze w polu ok, zawróce bez problemu jednak podczas podczepiania pod maszyny musze często trzymać go na 1000 obr/min, żeby napompował powietrza. Gdzieś jest na pewno jakaś nieszczelność. Zauważyłem, że powietrze wydostaje się tuż przy zbiorniku po lewej stronie, wychodzi rurka z niego a za nią mały zbiorniczek i na złączeniu powoli wydostaje się powietrze.
Dodatkowe pytanie mam czy podczas obrotów na 600-800 obr/min powinien też się napompować? Czy to są za małe obroty na to?

240

Odp: sprzegło

Na postojowym gazie bez problemu przy sprawnej instalacji nabije 6atm. A jeśli wiesz gdzie ucieka powietrze to uszczelnij bo razem z powietrzem uciekają Ci też pieniądze !