81 Ostatnio edytowany przez gelek79 (2018-05-14 20:33:04)

Odp: Ciśnienie oleju w silniku

Klucz 22 odkręcasz nakrętke wyciągasz sprężyne potem kulke i zobacz jak sie ma sprężyna i czy kulka nie wytarta, a tu między kołami zawsze będzie luz, jak co to dzwoń z zaworem to wytłumacze

Opanowałeś temat czy dalej szału nie ma

W końcu się udało...............
Rolnik hobbbysta ( zmieniam hobby na wino kobiety i śpiew
Specjalista od "burz" smile

Odp: Ciśnienie oleju w silniku

rozkręciłem zawór,wszystko niby ok,podłożyłem podkładke pod sprężyne,to ciśnienie sie podniosło w górnych obrotach silnika i wskazówka wychodzi lekko na białe pole,a na małych obrotach tj. 800-1000 jest identycznie jak było. Powiem tak, wskazówka od ciśnienia oleju sporo zmienia swoje położenie w różnych granicach obrotów.Dzieki gelek za pomoc

O FORTSCHRITTA TRZEBA DBAĆ,TO NIE ŻADNA CHIŃSKA BLAĆ,BO TO DO DZIŚ JEST SPRZĘT FEST I DLATEGO JEST THE BEST!!! big_smile Gdy ci smutno,gdy ci źle,idź do kuchnii,nażryj się...   
+7/-0

83 Ostatnio edytowany przez gelek79 (2018-05-15 19:46:33)

Odp: Ciśnienie oleju w silniku

Taki motor to najlepiej zalać naftą gary, zamiast oleju 25 litrów ropy na dobe, potem to zlać i dopiero olejem zalać, a zawór najlepiej sprawdzić: jak motor troche postoi wyciągnąć wkład filtra oleju z tą rurką plastikową i tam jak stoi olej to jest ok
A mogę Cię pocieszyć że motor który sprzedałem z mojego 323 który na rozgrzanym miał 0at na wolnych a na max miał ok 1at, wziął go gość któremu powiedziałem że jest z przeznaczeniem na części, odparł że spróbuje wrzucić go do kombajnu.
Zadzwoniłem na jesieni a on do mnie że co ja pieprzyłem że silnik grat- wykosił na nim ok 70ha i dalej lata
W drugim mam silnik 6ct 107 zapiera jak ta lala teraz jakby mi padł moto w pierwszym  na pewno nie bede robił oryginału, wrzuce 6 ct albo od reno lub iveco

W końcu się udało...............
Rolnik hobbbysta ( zmieniam hobby na wino kobiety i śpiew
Specjalista od "burz" smile

84

Odp: Ciśnienie oleju w silniku

Pany, jak silnik złapie 50*C to wskazówka zegara olejowego skacze o ok. 1/4 zakresu zegaru. Gdzieś od 3 lat już tak jest. Gdzie dostać to gniazdo z kulką do zaworu w filtrze, bo nigdzie nie mogę tego znaleźć. I czy to na pewno to? W zeszłym roku tam zaglądałem ale nic nie wydawało się podejrzane. Olej po wyjęciu filtra też nie schodzi...

85

Odp: Ciśnienie oleju w silniku

Helmut napisał/a:

Pany, jak silnik złapie 50*C to wskazówka zegara olejowego skacze o ok. 1/4 zakresu zegaru. Gdzieś od 3 lat już tak jest. Gdzie dostać to gniazdo z kulką do zaworu w filtrze, bo nigdzie nie mogę tego znaleźć. I czy to na pewno to? W zeszłym roku tam zaglądałem ale nic nie wydawało się podejrzane. Olej po wyjęciu filtra też nie schodzi...

Jak by co to mam całą obudowę ze wszystkimi szpejami.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

86

Odp: Ciśnienie oleju w silniku

U mnie takie objawy były przy rozszczelnionej pompie olejowej. Oś zamiast stać obracała się w obudowie i tędy ssało powietrze. Ogarnął temat Piotrek Kociurski. Od razu ciśnienie się uspokoiło.
Mam pomysł jak wyeliminować przyczynę pompy, tylko nie wiem czy dobry. Można by spróbować wlać tyle oleju do miski olejowej, żeby pompę zanurzyć całą w oleju. Wtedy na rozszczelnienie na ssaniu pomoże, na ciśnieniu nie za bardzo. Albo jw, wymiana podstawy z zaworem albo regeneracja. Kiedyś Piotrek coś wspominał że ma albo szykuje sprzęt do regeneracji gniazda zaworu. Poszukaj w czeluściach Forum, gdzieś to było.

87

Odp: Ciśnienie oleju w silniku

Zeby pompę zanurzyć to trzeba z 35l oleju. A tyle to za dużo żeby silnik pracował i zdążył się nagrzać porządnie. Co do zaworu to nie wiem, ale skoro otwiera się on dopiero przy powiedzy 6bar, a wskazówka drga już od 2 to raczej jest on wtedy zamknięty i tamtędy olej nie powinien uciekać.

88

Odp: Ciśnienie oleju w silniku

W kombajnie miałem taką akcję, że wykręciły się śrubki mocujące aluminiowy kolektorek łączący pompę z blokiem. Ciśnienie powoli opadało wraz z powstawaniem coraz większej szczeliny aż silnik stanął mimo że na zegarze pokazywał 2 atn, ale dla wału to już było za mało.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia