Temat: Deszczownie pompy węże stawki beczki i konewki

Zaczynam się rozglądać za polewaczkami na przyszły sezon.
Jako ze kilku kolegów chwaliło się bądź żaliło że ma deszczownie a ja jestem zielony to proszę o pomoc
Prawdopodobnie wybiorę deszczownie szpulowe.
Na allegro są za 7-8tyś odry za wężem 75mm i 280m
Powiedzcie mi jaka jest trwałoś takiego węża? Wąż można kupić za 7tyś 400m. Lepiej kupić gołą deszczownie i nowy wąż?
No i  jak daleko sięgnie sikawka takiej deszczowni. Wiadomo to zalezy od ciśnienia ale sa też jakies granice....
Ja będe miał do nawadniania pola o długości w od 300 do 560 i szerokości w granicach 100m. Doradźcie coś. No i do jednego kawałka tego najważniejszego musze pociągnąć linię zasilającą  około 400m z czego to zrobic?
Kopał ktoś staw? ile to może kosztować? Jakiś skał u mnie nie ma, glina z piaskiem. Myślę że powinienem mieć minimum 500m3 wody
Jakies pozwolenia?

2

Odp: Deszczownie pompy węże stawki beczki i konewki

Krzysiek tylko ten staw wykop w takim miejscu żeby szybko się uzupełniał, a nie w trakcie suszy woda jeszcze żyłami piachu odpływała. Za wykopanie stawu i przepchanie części ziemi do starego 50 m dalej reszta ziemi rozepchana w pobliżu i wyrównanie terenu 5 lat temu zapłaciłem 5 tyś staw 12 x 25 m. Zestaw linówka + DT.

3

Odp: Deszczownie pompy węże stawki beczki i konewki

Pozwolenie na wykopanie strawy tak jak na budowę budynku. Pozwolenie na deszczowa nie to chyba w urzędzie gminy. Często i gęsto na cele deszczowqnia bije się studnie głębinowe. Dobra armatka efektywnie żuca na 50m. Dajesz dwie na wózku i jest 100m. jak byś chciał ciągnąć zasilanie i te 400m dalej jest trochę niższy poziom to rury kanalizacyjne 160mm wkopac i niech przepływa grawitacyjnie do mniejszego zbiorniczka.

Lepiej być nie może, co będzie się okaże....

Odp: Deszczownie pompy węże stawki beczki i konewki