Temat: Wypływający olej z kolektora wydechowego

Witam. Wczoraj zauważyłem w moim zt323 że z drugiego cylindra (licząc od zbiornika paliwa) z pod uszczelki kolektora wydechowego wypływa struga oleju. Silnik pracuje dobrze. nie kopci. Wcześniej już zauważyłem podobny wyciek ale to pojawiało się sporadycznie. Raz było raz nie.Teraz leje jak cholera. Czy to prowadnice zaworów szlag trafił? czy może pierścienie. Wydaje mi się że jak by popękały pierścienie to by kopcił jak by spalał takie ilości oleju.

2 Ostatnio edytowany przez Sebastian (2014-06-29 16:18:18)

Odp: Wypływający olej z kolektora wydechowego

U mnie też się pojawił taki wyciek . Stawiam na głowicę { Zawory } ...  Chociaż w moim  pierścionki też padły ... Ale jeździ :walka: big_smile

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

3

Odp: Wypływający olej z kolektora wydechowego

Nie muszą pierścienie popękać wystarczy że się podgrzały i się nie rozsprężają mam tak w c330 nie zgarniają oliwy tylko tu jest z jednym garem ciśnienie oleju nie ginie

W końcu się udało...............
Rolnik hobbbysta ( zmieniam hobby na wino kobiety i śpiew
Specjalista od "burz" smile

4

Odp: Wypływający olej z kolektora wydechowego

Czyli pierścienie stanęły o to tobie chodzi ? Jak go  się  nie rozbierze to się nie dowie .

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

5

Odp: Wypływający olej z kolektora wydechowego

Stawiam na lejący wtryskiwacz. Od wtrysków wypadałoby zacząć, bez rozbierania całości. Jak musi być wytargana prowadnica zaworu, żeby pomiędzy trzonkiem a prowadnicą szło tyle oleju, żeby z kolektora kapało ? Olej który może się dostać w to miejsce idzie ze smarowania osi klawiatury. Pulsacyjnie raz na pełny obrót wałka rozrządu. On się sączy i od razu spływa w dół do miski olejowej. Prowadnice wystają sporo ponad powierzchnię górną głowicy i olej nie ma szans żeby tam się dostać i prowadnicą po trzonku zaworu ściec w komorę spalania a stamtąd do kolektora.
Są silniki w których jest uszczelnienie między prowadnicą a trzonkiem zaworu. Uszczelnia wtedy układ przed mgłą lejową. Mgły olejowej w IFIe nad głowicami praktycznie nie ma - wysoki silnik, małe kanały spływowe oleju z głowicy. Pewnie dlatego fabryka nie przewidziała uszczelniaczy trzonków zaworów.
Owszem, luz na prowadnicy może powodować plucie w kolektor ale ropą - nie olejem. Grzybek zaworu nie przylega całą powierzchnią do gniazda i część mieszanki wtedy idzie w komin.
Moja rada. Sprawdź wtryskiwacze. Ściągnij kolektor wydechowy i namierz z którego cylindra się smarcze. Załóż na nim zegar do mierzenia ciśnienia sprężania. Najpierw pomiar tak jak jest. Kiedy odbiega od normy, przez otwór po wtryskiwaczu wlej trochę oleju. Następny pomiar. Kiedy ciśnienie sporo wzrośnie - masz padnięte pierścienie. Kiedy nie wzrośnie lub minimalnie - masz problem z zaworami. Któryś był dłuższy czas podstawiony i wypaliło gniazdo lub grzybek, albo luz na prowadnicy jest tak duży, że nie uszczelnia jak powinien.
Rozbieranie silnika to ostateczna konieczność, poprzedzona trafną diagnozą.

6

Odp: Wypływający olej z kolektora wydechowego

na 90 % będzie brał olej przez prowadnik zaworu, nie zapominaj Sławku że w komorze wtedy panuje podciśnienie i normalnie sob ie ten olej wciąga, miałem tak w c360, mam teraz w E 514 oraz 8011

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

7

Odp: Wypływający olej z kolektora wydechowego

Sławek 42 całkowicie się z tobą zgadzam .tak mi się robi w jednym ZT ale jak nie pracuje ciężko jak się porządnie w robocie rozgrzeje to wszystko się normuje  wtryski nowe  oleju nie żre !! macham na to ręką .

Leszek   dla kolegów'

8

Odp: Wypływający olej z kolektora wydechowego

u mnie też tak było a okazało się że była za mała dawka paliwa ,zauważyłem to jak odkręciłem kolektor,robiło się ciemno i pomyślałem zobaczę jak chodzi bez kolektora i tak hałas był okrutny a z jednego wylotu nie było ognia przy prze gazówce wiec odkręciłem dekiel od pompy i zwiększyłem dawke paliwa na listwie tak żeby z każdego wylotu wydobywał się taki sam ogień,

9

Odp: Wypływający olej z kolektora wydechowego

snajper z ciebie, tak ucelować dawkę...

10

Odp: Wypływający olej z kolektora wydechowego

Tomek :brawo::brawo::brawo: :beer: wink

11

Odp: Wypływający olej z kolektora wydechowego

czasem i ślepy trafi w płot smile

12 Ostatnio edytowany przez gelek79 (2015-01-11 14:10:20)

Odp: Wypływający olej z kolektora wydechowego

U mnie w forszu ktoś tak dawkę wyregulował, że więcej ropy wyrzucał niż spalał, skończyło się na wymianie pompy i teraz jest git,
a co do tego że olej jest na drugim garze to chyba nie pierścienie, bo mam taką sytuację w 30-stce była przegrzana i olej idzie z dwóch garów, a kiedyś w audi miałem taki wyciek na pierwszym garze, w końcu dmuchnęło uszczelkę pod głowicą i właśnie jak mi robili głowicę to z tego co mi gość powiedział był luz na prowadnicy 1-go gara,
Co do wtrysku to kiedyś kolega prowadził autobus z włoch i opowiadał że przez lejący wtrysk przybywało oleju w silniku, i zrobili taki myk, że przewodem skierowali paliwo z powrotem do baku, taka partyzantka, ale zmierzam do tego czy nie przybywało by oleju w silniku?

W końcu się udało...............
Rolnik hobbbysta ( zmieniam hobby na wino kobiety i śpiew
Specjalista od "burz" smile

13

Odp: Wypływający olej z kolektora wydechowego

w dieslu paliwo tak czy tak wraca przelewem do zbiornika, a lejący wtryskiwacz podniesie poziom oleju, ale według mnie coś ten twój kolega namotał w swojej opowieści...

14

Odp: Wypływający olej z kolektora wydechowego

Moze i tak, ale mam tu u siebie mechaniora i pytał u mnie o wtryski i czy ropy w oleju nie ma przez lejące wtryski

W końcu się udało...............
Rolnik hobbbysta ( zmieniam hobby na wino kobiety i śpiew
Specjalista od "burz" smile

15

Odp: Wypływający olej z kolektora wydechowego

No to mam to.  zrobiłem remont. Nówki tuleje, tłoki, pierścienie.
Głowice były w szlifierni na pewno wyrównali i dotarli co trzeba.
Pompa i wtryski u fachowca.
Odpalił zaraz po tym jak napompował paliwa do przewodów wysokiego cisnienia.
Ciśnienie po odpaleniu na 800 obrotów 4,5
Chodzi jak zegarek. pochodził z 30 min tak na 800 obrotów i niespodzianka.
Raz że uszczelki na kolektorze nie trzymają 2 że coś wycieka z pod kolektora z każdego wydechu
I co teraz?

16

Odp: Wypływający olej z kolektora wydechowego

U mnie też 12 pluła olejem ale to norma bo musi wszystko się dotrzec... Jeśli jesteś w 100% pewny że dobrze zrobiłeś to nie ma czego się obawiać... wink

GG : 9860720  smile
Minął dzionek ciężki, długi, ch*j mu w d*pe bedzie drugi big_smile

+33 / -0 (chyba wink)

17

Odp: Wypływający olej z kolektora wydechowego

popluje i się uspokoi , tak miałem nie raz.

Leszek   dla kolegów'

18

Odp: Wypływający olej z kolektora wydechowego

Olej będzie przez co najmniej kilka motogodzin . W 60 po kapitalce tak było i przeszlo. W 80 tce po regeneracji  glowicy( tlokow nie ruszalem ) sączylo sie na pierwszym garze i przestalo. Docieraj i ciesz się młodością silnika. Opisz jak i co się zmieniło

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

19

Odp: Wypływający olej z kolektora wydechowego

Krzysiek napisał/a:

No to mam to.  zrobiłem remont. Nówki tuleje, tłoki, pierścienie.
Głowice były w szlifierni na pewno wyrównali i dotarli co trzeba.
Pompa i wtryski u fachowca.
Odpalił zaraz po tym jak napompował paliwa do przewodów wysokiego cisnienia.
Ciśnienie po odpaleniu na 800 obrotów 4,5
Chodzi jak zegarek. pochodził z 30 min tak na 800 obrotów i niespodzianka.
Raz że uszczelki na kolektorze nie trzymają 2 że coś wycieka z pod kolektora z każdego wydechu
I co teraz?

nic ,na razie może tak być zobaczymy jak się dotrze

20 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2017-01-11 01:00:06)

Odp: Wypływający olej z kolektora wydechowego

Krzysiek napisał/a:

No to mam to.  zrobiłem remont. Nówki tuleje, tłoki, pierścienie.
Głowice były w szlifierni na pewno wyrównali i dotarli co trzeba.
Pompa i wtryski u fachowca.
Odpalił zaraz po tym jak napompował paliwa do przewodów wysokiego cisnienia.
Ciśnienie po odpaleniu na 800 obrotów 4,5
Chodzi jak zegarek. pochodził z 30 min tak na 800 obrotów i niespodzianka.
Raz że uszczelki na kolektorze nie trzymają 2 że coś wycieka z pod kolektora z każdego wydechu
I co teraz?

Bo w szlifowali nie wyszlifowali Ci głowic na wydechach i nie szlifowałeś samego kolektora wydechowego, i jeszcze nie wiadomo jakie uszczelki założyłeś na wydechach. Jak tam są nierówności i wżery, to wycieki muszą być i basta smile Gdyby te połączenia były szczelne, to by nic nie ciekło, a tak to musisz czekać aż się wszystko ładnie podociera i będzie git. Tylko nie zapomnij kontrolować stanu oleju bo po remoncie, przez pierwszych kilkadziesiąt godzin sporo go pójdzie z dymem i w te wycieki smile

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.