Temat: Regulacja Dawki Paliwa

witam,,w jaki sposób podkręcić fortschritta na pompie .. tak aby osiągnął maksymalną moc,,,mam ZT 323 w czasie orki wydaje mi sie słaby przy plugu 5-grudziadz na ziemi klasy 3-4,,,momentami musze zredukować nawet z 3 do 2 polowej,,

2

Odp: Regulacja Dawki Paliwa

Długo masz ten ciągnik? Ile ci pali na 1 ha?

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

3

Odp: Regulacja Dawki Paliwa

mam go pół roku,,nie wiem ile pali,,ale nic nie dymi,,nawet troszke jak mu dam gaz na maxa,,,a wydaje mi sie za słaby bo na 3 słabo sie wkręca na obroty albo nawet delikatnie schodzi  z obrotów ,,ale na 2 to idzie zawsze

4

Odp: Regulacja Dawki Paliwa

Ja swoim 303 z 5 grudziądzką to na 1 szosowej hulałem tak ok 1500obr to miałem jakieś 8 km/h

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

5

Odp: Regulacja Dawki Paliwa

Dawke paliwa możesz zwiększyć poprzez śrubke regulacyjną znajdującą się w pompie od strony sprężarki, śrubka z gwintem 6, na śrubokręt, zabezpieczona nakrętką szóstką, na kluczyk 10, śrubka ta wystaje z takiego grubszego "walca", odkręć ją z dwa obroty, powinna być odczuwalna różnica, ale nie kręć za wiele, pompa jest bardzo czuła na regulacje tą śrubką, jak przesadzisz z dawką, będzie ci palił jak F 16

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

6

Odp: Regulacja Dawki Paliwa

vipkarol napisał/a:

mam go pół roku,,nie wiem ile pali,,ale nic nie dymi,,nawet troszke jak mu dam gaz na maxa,,,a wydaje mi sie za słaby bo na 3 słabo sie wkręca na obroty albo nawet delikatnie schodzi  z obrotów ,,ale na 2 to idzie zawsze

Najpierw wymieniłbym filtr paliwa i sprawdził odstojnik(to małe sitko przy pompie zasilającej) z kolei  mój 323 jakiś czas  temu zaczął mulic w czasie roboty i okazalo się, że ktoś składając pompę wtr. dał za dużo sylikonu (między pompę a obudowę regulatora) i glut z sylikonu wchodził pod listwę sterującą tłoczkami i objawy były identyczne jak u Ciebie.Z podkręcaniem dawki na własną rękę radziłbym ostrożnie bo może pic jak smok (a ,,petrol" drogi). No a na marginesie to dawkę regulujemy po odkręceniu tej pokrywki na regulatorze obr.(często ludzie majstrują tą śrubką z lewej strony pompy a ona nie jest od dawki paliwa-pozdrawiam.:pa:

7

Odp: Regulacja Dawki Paliwa

A może poprostu tam już brak ciśnienia w cylindrach? Bo nie sądzę aby ktoś grzebał w pompie i zmniejszył dawke

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

8

Odp: Regulacja Dawki Paliwa

piotrfire napisał/a:

A może poprostu tam już brak ciśnienia w cylindrach? Bo nie sądzę aby ktoś grzebał w pompie i zmniejszył dawke

W końcu -NIC TAK NIE OŻYWI TWOJEGO FORSZANA JAK 3-tyś W REMONCIK WYRZUCONE Z RANA-he he:lol:

9

Odp: Regulacja Dawki Paliwa

Do Mirasa1232,
znowu trafiliśmy na siebie w kwestii ustawiania dawki paliwa i tej nieszczęsnej śrubki, ale ja przytocze w tym miejscu swoją wypowiedź  z ppr:
"co do ustawiania dawki paliwa, to pod pokrywką ustala się tzw dawke stałą, dla pracy silnika w optymalnych warunkach, natomiast tą śrubką od strony sprężarki ustala się dawke maksymalną, maksymalne otwarcie zaworków dla pracy silnika podczas tzw momentów krytycznych, np w czasie maxymalnego obciążenia, wciśnięcia pedału gazu do podłogi, gdy potrzebna jest max moc, oraz w czasie rozruchu"

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

10

Odp: Regulacja Dawki Paliwa

I znowu przyznam Ci rację ale majstrowanie przy jednej i drugiej śrubce drenuje zbiornik i kieszeń:beer:

11

Odp: Regulacja Dawki Paliwa

No to jest fakt niezaprzeczalny, ja przy swoim forszaju zmniejszyłem nawet dawke, bo ciągne pług "tylko" czteroskibowy, a teraz po gwałtownym wciśnięciu gazu w podłoge zaczernia sie troche nad kominem, a moc ma i tak zaj....stą.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

12

Odp: Regulacja Dawki Paliwa

dzienki bardzo za informacje,,,ale chyba jednak  zobacze w tuleje tak do " spokoju" , by nie bylo niespodzianek

13

Odp: Regulacja Dawki Paliwa

No i wyciągam moją pompę wtryskową - przywiozlem po regeneracji (zapłacilem 600 zł ) i olej tak leci spomiędzy regulatora a pompy ,że nie da się orać (cały ciągnik orzygany ) cholerni papracze jak zadzwoniłem to powiedzieli ,że niemożliwe (ja im jutro pokarze niemożliwe ) co się z tym światem porobiło spier....ł i pyta się jeszcze czy przed regeneracją ciekło ? Dobre nie .

14

Odp: Regulacja Dawki Paliwa

Przywiozłem moja pompę wtrysk. zamontowalem i kicha -ciągnik byl słaby i prawie nie dymił pod obciążeniem tylko stawał . Więc pozrywalem plomby (w du.....e mam taką gwarancję która obejmuje tylko ew. przecieki  ) i wziąłem się za regulacje samemu i tak
-śruba od strony sprężarki (ta nieszczęsna Tatko ) po jej wykręceniu o dwa obroty ciągnik zaczął lepiej zapalać lecz pod obciążeniem nadal był muł (wolno wkręcał się na obroty a zazwyczaj pracuje się w przedziale 1400-1800 obr. ) i nadal nie przydymiał tylko słabł .
-więc po odkręceniu górnej pokrywki rozłączyłem ten mały swożeń który ciągnie listwę zębatą i wykręciłem śróbke o dwa obroty (tą od regulacji dawki stalej ) i ... ciągnik zaczął pracować jakby mu ze 30 kucyków przybyło (bardzo ładnie wchodzi na obroty pod obciążeniem lekko przydymia (a i spalanie jest w normie )
Jeśli ktoś chce się pobawić to polecam -sprawdzone . A i oczywiście wtryski też mam po wymianie

15

Odp: Regulacja Dawki Paliwa

jasne czyli orałeś 10 km \ha ziemia leciała na 2 metry.No to prawie tak jak na ddrowskim filmie:D Z ferdkami mam do czynienia od 89 roku i wielu moich kolegow opowiadało takie historie ale jak na polu sie spotkalismy to 1 szosową nie bardzo mogli ruszyć a jesli nawet to kopcili jak slaska lokomotywa i smierdziało sprzegłem w kabinie.Dla przypomnienia orzemy z predkoscia od 6-9 km na godz:walka:co u mnie przekłada się na dwójkę na wyższym polowym <ale mam duże gumy i szybciej krecący sie silnik>pole ma 550 m orze 4 skibowa obrotka z wałem uprawowym ok 1h10 min hektar  bierze 15 cm za szeokie koło

Piotrfire napisał/a:

Ja swoim 303 z 5 grudziądzką to na 1 szosowej hulałem tak ok 1500obr to miałem jakieś 8 km/h

16

Odp: Regulacja Dawki Paliwa

Brawo i tak powinno być, od razu powinieneś się zabrać za "tuningowanie" tej nieszczęsnej pompy, zaoszczędziłbyś pare stówek. Ja myślałem, żeby też mojemu zwiększyć trochę moc, ale po przemyśleniach chyba zostawię tak jak jest, ciągnę B200 na szybszej trójce i nie czuje że ciągnie, jak włączę wolniejszą czwórke, to jak trafi na cięższy grunt, to zwalnia, ale idzie, ale to męczarnia, no i spala 10 litrów na godzine roboty, czy to jadąc cały czas na trójce, czy na tej czwórce, więc chyba nie ma sensu grzebać, jak myślicie? :hmmm:

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

17

Odp: Regulacja Dawki Paliwa

jasne czyli orałeś 10 km \ha ziemia leciała na 2 metry

303 ma inne przełożenia nie zapomnij o tym poza tym podałem przybliżona prędkość

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

18

Odp: Regulacja Dawki Paliwa

tatamarty.323a napisał/a:

Brawo i tak powinno być, od razu powinieneś się zabrać za "tuningowanie" tej nieszczęsnej pompy, zaoszczędziłbyś pare stówek. Ja myślałem, żeby też mojemu zwiększyć trochę moc, ale po przemyśleniach chyba zostawię tak jak jest, ciągnę B200 na szybszej trójce i nie czuje że ciągnie, jak włączę wolniejszą czwórke, to jak trafi na cięższy grunt, to zwalnia, ale idzie, ale to męczarnia, no i spala 10 litrów na godzine roboty, czy to jadąc cały czas na trójce, czy na tej czwórce, więc chyba nie ma sensu grzebać, jak myślicie? :hmmm:

no to pięknie mi wyszło przy b201 16l/h jechałem także 3/2 ale często kożystając ż żółwika ale pewnie ma znaczenie że silniczek wciąż docieram czyli byle by jak najmniej dymku

[you] nie zaśmiecaj forum zanim napiszesz pomyśl[you]

19

Odp: Regulacja Dawki Paliwa

303 ma na jedynce szosowej 11,67 km\h przy 1800rpm i o nim mówiłem smile

Piotrfire napisał/a:

jasne czyli orałeś 10 km \ha ziemia leciała na 2 metry

303 ma inne przełożenia nie zapomnij o tym poza tym podałem przybliżona prędkość

20

Odp: Regulacja Dawki Paliwa

Miras1232 napisał/a:

-więc po odkręceniu górnej pokrywki rozłączyłem ten mały swożeń który ciągnie listwę zębatą i wykręciłem śróbke o dwa obroty (tą od regulacji dawki stalej ) i ... ciągnik zaczął pracować jakby mu ze 30 kucyków przybyło (bardzo ładnie wchodzi na obroty pod obciążeniem lekko przydymia (a i spalanie jest w normie )
Jeśli ktoś chce się pobawić to polecam -sprawdzone . A i oczywiście wtryski też mam po wymianie

Miras mógłbyś zamieścić fotki albo jasniej to określić bo na orkę zimową chciałbym również taki mały tuning przeprowadzić. A o tym mam małe pojęcie bo nigdy nie grzebie przy pompach. :hmmm:

http://images29.fotosik.pl/44/777b2bad10b1551e.gif

gg6876703