1 Ostatnio edytowany przez DrAndrzej (2015-02-10 11:20:30)

Temat: Horch Sachsenrng S4000/4000-1 '59 - i kika pytań

Witam
na codzień grzebię w zabytkowych ciągnikach (Ursus C45 / LANZ , ZETOR 25 ,..) i silnikach ale tym razem - zakupiłem i restauruję
Horch Sachsenring S4000/S4001 '59 - model w zasadzie ustalam
w DR ładownośc 4 tony - ideał na moje potrzeby , kabina - drewniany stelaż obity blachą (część drewna wygniła - trzeba odtworzyć ,....)



w ciężarówce zamiast oryginalnego mostu wstawiony jest nowszy od IFA - w50 chyba - ze zwolnicami
ponieważ W50 jest następcą Horcha - wszystko pasuje , nie wiem tylko jakie przełożenie ma ten obecny most - jeśli ma zblizone do oryginału to OK , ale jak toto ma jechać 50/h - trzeba szukać oryginału lub innego wkładu - i tutaj wiedzy mi brak najbardziej .

ponieważ to nie moja branża - czy ktoś z grona wie:

1) jakie przełożenie ma most IFA ze zwolnicami

2) czy występują te mosty z różnymi przełożeniami , jeśli tak - jakimi i jak je rozpoznać gdybym chciał kupić

3) gdyby ktoś z Was jakimś cudem miał jakąś wiedze o częściach - zwłaszcza blacharka , tylne lampy ,... - będe wdzięczny za pomoc


kolejny temat - silnik - podobny do typowego ale pompa olejowa nie jest w misce a jakoś wyżej z przodu , kod silnika IFA 4VD 14,5 / 11,5 SRW

silnik powinien mieć stary typ głowic z komorą i świecami żarowymi , panewki powinny być grubościenne , .... ale już jest pomotane - może i dobrze :
pompa nowsza , wtryski z góry , podejrzewam że tłoki i korbowody też , bo panewki listkowe z napisem 0.50 - czyli drugi szlif ?

i tutaj chciałbym wiedzieć jakie są wymiary graniczne / tolerancje żeby pomierzyć czopy wału i zdecydować szlif czy tylko wymiana panewek

pompa olejowa stracila napęd , nie dopływa olej do filtra , a ja zanim to wykryłem pojechałem ze 300 m - sądząc że manometr się zepsuł - bo dziwnie wskazówka stała .
manometr faktycznie zepsuty ale olej nawet do filtra szczelinowego nie dopływa i panewka korbowodowa leciutko przeciagnęła materiał , czop ok - przynajmniej na odkręcone korbie

manometr bym chętnie nabył nowy byle wyglądał jak oryginał

oto kilka fotek , bo pewnie sprzęt egzotyczny nieco a to przecież protoplasta Waszych rozwiązań użytkowanych do dziś :

http://youtu.be/5P_x14M5dC0

http://naforum.zapodaj.net/ac6f9dd63892.jpg.html

http://naforum.zapodaj.net/f8990ad936a4.jpg.html

http://naforum.zapodaj.net/9bcc4dde0d5f.jpg.html

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/c0f59c0fbb92.jpg


 


pozdrawiam

Andrzej

2

Odp: Horch Sachsenrng S4000/4000-1 '59 - i kika pytań

Na myśl mi przychodzi PiotrK.
Myślałem, że ja jestem w młodości upuszczony.

3

Odp: Horch Sachsenrng S4000/4000-1 '59 - i kika pytań

Przełożenia mostu nie znam ale miałem most z ify w starze to w porównaniu do mostu z stara 28 był dużo szybszy .

4

Odp: Horch Sachsenrng S4000/4000-1 '59 - i kika pytań

Najodpowiedniejszą osobą do pomocy jak wspomniał sławek będzie PiotrK kontakt znajdziesz u góry forum (niebieski pasek "serwis")

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

5 Ostatnio edytowany przez piotrzet (2014-09-28 19:29:05)

Odp: Horch Sachsenrng S4000/4000-1 '59 - i kika pytań

Ifowskie mosty na zwolnicach,zależnie od przeznaczenia,miały(mają)przełożenia 4,64  5,36  6,07
To są dane z internetu.Lepszy od niego jest PiotrK (post 9)

6 Ostatnio edytowany przez DrAndrzej (2014-09-28 00:49:52)

Odp: Horch Sachsenrng S4000/4000-1 '59 - i kika pytań

jak je rozpoznać , czy da się jakoś zakupić zębatki/zmienić przełożenie ?
to jest ilość obrotów wału na 1 obrót kół ?
czyli większa prędkość (i mniejsza siła ) bedzie przy moście 4.64 ?

pozdrawiam

Andrzej

7

Odp: Horch Sachsenrng S4000/4000-1 '59 - i kika pytań

Widzę Andrzeju że mieszkamy niedaleko siebie,napisz na pw adres to wpadnę kiedyś zobaczyć co tam masz i jak się da to pomogę.

Transport lawetom do 10 ton 696364854 24 h

8

Odp: Horch Sachsenrng S4000/4000-1 '59 - i kika pytań

PW poszło , @ wysłany , w ksiażce od poprzednika - modelu H3a (jakieś drobne różnice - silnik 80 KM zamiast 90 , prądnica 300W zamiast 500W ,inny wlw oleju do silnika , ładniejsza kieronica starego typu  i inna lokalizacja fabryki )widzę że przełożenie mostu - o ile dobrze czytam z niemieckiej książki bez znajomości tego języka - hinterachsubersetzung 5.14:1

na tym rozwijał szalone 60 km/h

więc 4,64 byłoby milej (66.46 :-) )

9 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2014-09-28 17:42:01)

Odp: Horch Sachsenrng S4000/4000-1 '59 - i kika pytań

Ale długo mnie tu nie było, całe miesiące...

Na początek witamy DrAndrzeju, jakby to powiedzieli w teleekspresie, w gronie ludzi pozytywnie zakręconych smile

Trochę tu już kiedyś o tych Horch'ach pisaliśmy, ale nie dziwię Ci się, że tego nie znalazłeś, bo tytuł wątku był trochę mylący - http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?pid=6#p6 .

A jest tam napisane m.in. tak:

PiotrK napisał/a:

....
Pierwotnie, jeszcze przed II Wojną Światową, silniki te (ich pierwotna wersja) były montowane w samochodach Horch. Tłoki były tu płaskie (wtrysk pośredni) i miały sworznie o średnicy 40mm, wał miał tylko 3 podpory główne, a pompa olejowa była zarazem kołem pośrednim. Głowice w tych silnikach były zupełnie inne niż obecnie, a mianowicie komory wstępnego zawirowania razem z wtryskiwaczami były przykręcane z boku głowicy (podobnie jak w Multicarze M 24 i 25), końcówki wtrysku były takie jak od Robura, a na dolotach były świece żarowe. W głowicy był tylko jeden otwór ssący (pomiędzy wtryskiwaczami) i dopiero wewnętrznymi kanałami było rozejście na poszczególne zawory. Były to najsłabsze silniki tego rodzaju. Po wojnie zaczęto silniki te wkładać, do Sachsering’ów S 4000-1 (popularny Zaks). Tu nastąpiła pierwsza modyfikacja, a mianowicie zastosowano 5 podpór głównych w wale. Panewki główne i korbowodowe występowały tu w formie półfabrykatów i były z brązu (w wersjach: 0÷1,7mm z maksymalnym roztoczeniem do 1,2mm i 1÷2,5mm z maksymalnym roztoczeniem do 1,7mm). Regeneracja wału polegała wtedy na zabieleniu wału na jeden szlif, i roztoczeniu panewek w bloku pod ten szlif (przestrzelenie bloku). Podobnie było z korbowodami (w zeszłym miesiącu robiliśmy nawet taki silnik 3VD, ale to był unikat i został zmodyfikowany na „dzisiejszy” model). Kolejne zmiany wprowadził w/w MAN, i tu modyfikacji uległy właśnie głowice - komorę wstępnego zawirowania przeniesiono do tłoka, oraz zmieniono kształt i sposób montażu wtryskiwaczy - wtrysk pośredni zamieniono wtryskiem bezpośrednim z wielopaliwowym systemem spalania MAN-M. Zmiany te wywołały też zmianę kolektora ssącego i wydechowego (osobny kanał na każdy zawór ssący) oraz kolektory wodne. Zmiana konstrukcji bloku i wału polegała tu na zastosowaniu pompy olejowej jako piątej panewki i zastosowaniu samodzielnego koła pośredniego. Kolejną modyfikacją (tym razem już IFY) była zmiana mocowania koła zamachowego (poprzedni wał ma kolega „dadam” z forum http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php … 118#p10118 - mocowanie koła zamachowego na śruby M14x1,5 i siemmering tylnej pokrywy - 100x120x12), zastosowanie panewek głównych i korbowodowych jako jednej gotowej kompozycji, bez możliwości roztaczania (4 wymiary w SRW i 5 w SRL), a kanał olejowy w korbowodzie wprowadzono do jego wnętrza. Wprowadzono tłoki o sworzniach 45mm, co znacznie zwiększyło ich wytrzymałość, zmniejszono wysokość tłoka i zastosowano w nich wkładkę żeliwną, w której były umieszczone pierścienie kompresyjne o gr. 3mm. Dzięki temu, po wyrobieniu się rowka, możliwe było jego roztoczenie i zastosowanie pierścieni o gr. 3,5mm, co powszechnie stosuje się do dziś. Równocześnie, różni niezależni producenci, produkowali jeszcze stare typy tłoków o sworzniu 40mm. Obecnie produkowane są też jeszcze tłoki długie i bez wkładek żeliwnych, ale ze sworzniami 45mm – (takie tańsze zamienniki). W tym czasie zmieniono też nieznacznie budowę głowicy, korpusów wtryskiwaczy i innych mniej istotnych elementów. Do dnia dzisiejszego występują również różnice wagowe w korbowodach (4  wagi). Niestety nie posiadam żadnej literatury na ten temat i nie jestem w stanie dokładnie przypisać powyższym wydarzeniom żadnych dokładnych dat, ale tak właśnie mniej więcej wyglądała historia silnika 4VD.

Silników jak i samochodów, w „naszym” zakładzie w Grudziądzu, który istniał pod nazwą „WNS Auto-Warnap” przerabiano rocznie w tysiącach sztuk (miesięcznie ok. 100 szt. silników i 30 sztuk samochodów) począwszy od wspomnianych wcześniej Horchów, Sachsering’ów S 4000-1 (które to miały drewniane szkielety kabiny obite blachą – blacharska cześć zakładu miała w tym celu specjalną stolarnie:-)), na dźwigach ADK, agregatach, kutrach (tu silniki były nawet w wersji 24VD – taki 6 x 4VD), koparkach, wózkach widłowych i lokomotywach kończąc. Niezwykle popularne były u nas samochody IFA W-50, w każdej postaci m.in. paszowozy, mlekowozy, mąkowozy, beczkowozy, straże pożarne, samochody do zadań specjalnych także w wersjach dla wojska, zarówno w wersjach ciągników siodłowych jak i samochodów ciężarowych z różnymi napędami. Niestety, jak wiadomo, czasy się pozmieniały a i zakład nie doczekał czasów Fortschritt’a w Polsce.
Jako ciekawostkę napiszę, że mój tata osobiście w tym zakładzie przerabiał 4 Sachsering’i, które grały główne role w filmie „Daleko od Drogi”. Przeróbka polegała tam na wmontowaniu do nich najnowszego wówczas modelu silnika 4VD i tylnego mostu z samochodu W50, oraz odnowieniu drewniano-blaszanej blacharki i poprawieniu ogólnego stanu technicznego tych aut. Kolejną ciekawostką jest to, że w czasach gdy wprowadzono u nas bęzynę na kartki, powszechne stło się przekładani tych silników do Ziłów.
Do dni obecnych w Polsce największym powodzeniem cieszą się jeszcze tylko dżwigi i koparki, samochody ciężarowe i straże pożarne (głównie drabiny), które to jako jedyne dobrze radzą sobie na starówkach i w „starych miastach”, gdzie nowy, ciężki i duży sprzęt się nie wciśnie. Podobnie było z kurnikami. Po zmianie paszowozów IFY głównie na MAN’y, trzeba było przebudowywać kurniki (poszerzać wjazdy), bo były budowane one wówczas pod wymiar „Ifek”, i nic innego się do nich nie mieściło. Cała reszta pojazdów z IFY, z tego co mi wiadomo, jest jeszcze bardzo popularna w Azji i Ameryce Południowej...

PiotrK napisał/a:
PiotrK napisał/a:

No i znowu znalazło się coś ciekawego. Stronka poświęcona powyższym Sachsering'om itp. - http://www.s4000-1.de/index.html

Jest też tam fajna fotka pierwszego modelu "naszego" silnika 4VD - http://www.s4000-1.de/em4-20.html. W nim pompa olejowa nie była jeszcze piątą panewką i nie było z nią tych problemów co teraz. Była wymienna :-))))

W ogóle to fajny kawałek historii...

Odświeżę temat, bo w końcu pojawił się u mnie w warsztacie silnik z Sachsa, czyli pierwowzór IFY 4VD, o którym prędzej tu pisaliśmy, np. też i tu http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php … 988#p11988 . Jest to tak perełka, której remont mój tata robił ponad 35 lat temu i do dziś prawdopodobnie nie przepracował on nawet dobrej godziny... A żeby dodać jeszcze perełkowatości tej perełce, to powiem, że jest to silnik pokazowy w stanowisku badawczym, który był pracą dyplomową Bronisława Malinowskiego, naszego olimpijczyka - http://pl.wikipedia.org/wiki/Bronis%C5% … rtowiec%29 . Bronek z moim tatą byli bardzo dobrymi kolegami i tata "pomagał" robić mu właśnie tą pracę w technikum mechanicznym, u nas w Grudziądzu. Po wielu latach i różnych tułaczkach, silnik ten ponownie zawitał do nas smile Jest lekko nadgryziony zębem czasu, ale niebawem będzie chodził jak zegareczek... smile

Fenol, kilka razy dzisiaj przechodziłeś koło niego, a ja kurcze kompletnie zapomniałem Ci go pokazać. Nie mogę tego odżałować, bo wiem, że bardzo by Cię to zainteresowało. No ale nic, następnym razem na pewno się uda smile

Jak ktoś chciałby zobaczyć to cudo, to zapraszam...

Mam u siebie jeden odrestaurowany oryginalny silnik z Horch'a - ten o którym pisałem tu wcześniej. Przygotowuję go do niemieckiego muzeum, ale termin nie nagli więc postoi on u mnie jeszcze z pół roku, ale niebawem pewnie będę go już uruchamiał więc jakbyś chciał go obejrzeć, to zapraszam.

W Twoim silniku masz miks Horcha z Ifą, tzn. dół jest z Horcha, a góra z Ify. Tak pod koniec ubiegłego tysiąclecia robiło się bardzo często, bo dużo taniej było zrobić taką przekładkę (bloczki, tuleje, głowice, korbowody, tłoki itd...) niż remontować Horcha w oryginale. Dziś zajmują się nimi już tylko pasjonaci oraz wielbiciele marki i tylko u nich lub w jakichś starych zapasach u różnych ludzi można dostać jeszcze oryginalne części. Ogólnie będzie Ci trudno, ale trzymam kciuki i w miarę możliwości spróbuję pomóc.

Jeśli chodzi o te przełożenia, to trochę też już pisaliśmy w tym wątku - http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php … 725#p29725 .
A m.in. było tam tak:

PiotrK napisał/a:
poulm napisał/a:

Ciężarowki Ifa W50 4x4 mieli w przednie napędu dwóch różnych transfer,transfer 6,07 i 5,36.
Może być niektóre transfery dobre dla napęd ZT i zmiana koła. :nie_wiem:

Także tył od IFY pasuje do przodu ZT, a IFA razem miała tam 5 różnych przełożeń. Najłatwiej to sprawdzić na wałku atakującym, gdzie było 9, 10, 11, 12 lub 13 zębów. Można jeszcze podmienić przełożenia na zwolnicach - 2 rodzaje.

Przy odpowiedniej konfiguracji przełożeń i odpowiednim podkręceniu silnika, ciężarówkę IFĘ można rozpędzić nawet do ponad setki (z tego co pamiętam). Kiedyś robiliśmy sporo takich szybkich Ifek, ale popyt na to już dawno niestety się skończył.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

10 Ostatnio edytowany przez DrAndrzej (2014-09-28 21:11:11)

Odp: Horch Sachsenrng S4000/4000-1 '59 - i kika pytań

Dziękuję za powitanie , do grona wariatów w różnych innych miejscach już mnie w rejestrach ujęto , więc i tu kolej wink , do kompletu będzie  .



poczytałem , fajny ten kawałek historii .
to teraz właściwie konkretnie potrzebowałbym ;

1) wiedzieć jaką tolerancję owalu na czopie i wymiar czopu  korbowodowego / głównego  uznaje się za dopuszczalną - korbowody 0.50 to chyba 2 szlif , głównych nie znam jeszcze , wymiarów też nie

2) jak rozpoznać przełożenie mostu bez rozbierania - jest na nim jakiś symbol/znak ,czy  może się nie da   ?



piszesz że kiedyś robiło się szybkie Ifki - czy masz może materiały aby zrobić tak mój egzemplarz ? - jeśli nie - konkretnie czego i najlepiej gdzie mam szukać ?

silnik starego typu mogę zdobyć - ktoś meldował mi nawet o częściach pozwalajacych przywrócić dawną postać - głowice , tuleje , pompa , ... - nie wiem czy warto ?

podobnie - znalazłem oryginalną tylną oś w niemczech - ale sam nie wiem czy warto wracać do tego ?

250 EUR + kupa km do przejechania  , w moim  ze stelaża kabiny został tylko opał i jest na co wydawać - i stolarz i blacharz ....

czy po zakładach w grudziądzu jakieś płaty blach / stelaży może się ostały ??
4 blacharzy nawet do domu nie musiałem odwozić - piąty powtarzał przz ok 1,5h rózne słowa których nie przytoczę (w zasadzie jakby stracił kontakt z rzeczywistością na ten czas  )ale przynajmniej nie uciekł  (jeszcze wink )


wczoraj zdobyłem nowe koło pośrednie napędzające pompę olejową i jakąś pompę z kołem - gotowiec , rozrusznik , prądnicę , jakieś tryby - (złowione w okolicy świecia )
w prądnicy mam pospawane koło pasowe - w wersji z regulacją - więc szukam - czy to jeszcze dostępne ?


kolejny dylemat - zbiornik paliwa - u mnie jest od stara , czy od IFY współcześniejszej jest taki sam jak od Horcha ? tam ma być 100 litrów .

jako ciekawostkę mogę dodać że w papierach mam rachunki remontu tego auta w Grudziądzu , książeczkę z wpisami , pokaźny pik tych dokumentów zawiera nawet mandat właściciela z tamtych lat - wgląda jak bon - 50 zł , 100 zł i 100 zł - tak jakby był do odcinania aby uzbierać kwotę 250 zł ...


co do panewek roztaczanych w boku - wszystkie Zetory 25 od roku 1946 do końca produkcji mają takie rozwiązanie - moim zdaniem prócz ceny ma o niezaprzeczalną zaletę niwelowania wszelakich niedokładności produkcji/ zniekształceń - praktycznie zawsze da się wyosiować , nie znam przypadku żeby blok poszdł na złom chyba że kopytko bokiem , sam mam takich zetorków ze 4 zrobione mechanicznie  ('47 na korbę, '49 na korbę, '50 pierwszy z rozrusznikiem i bocian K '56 )


tak mi zaświtało po Twoim wpisie z muzeum - cz po podaniu numeru ramy/podwozia ze starego dowodu rejestracyjnego udałoby sie doszukać czegoś o aucie ?

11 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2014-09-28 22:08:37)

Odp: Horch Sachsenrng S4000/4000-1 '59 - i kika pytań

Ad.1.)
Tu masz sprawę trochę skomplikowaną, bo czopy główne musisz szlifować tak jak w Horchu, a korby jak w Ifie. Panewki główne masz grubościenne i tu musisz najpierw je przeszlifować/przestrzelić/zabielić i dopiero później do wymiaru panewek wyszlifować wał z odpowiednim luzem do takich panewek. Szlifierz, który się za to zabierze, powinien to wiedzieć najlepiej. Jeżeli natomiast chodzi o czopy główne, to tu już masz jak w każdej Ifie od 80mm w dół co 0,25mm z odpowiednimi tolerancjami za każdym szlifem. 050 oznacza drugi szlif.
Pozostaje jeszcze sprawa pompy wtryskowej. Przy górze z Ify pompa musi być od Ify, a nie od Horcha. Inaczej będzie to kiepsko chodziło. Z tego co widzę na zdjęciu, to pompę raczej masz od Ify, ale czy przypadkiem nie ma w niej środka od Horcha to już nie wiem - musiałbym ją dokładnie obejrzeć. Niestety na rynku zdarza się bardzo dużo pomyłek. W sprzedaży na Allegro itp. serwisach bardzo często sprzedawane są pompy od Horcha jako pompy od Ify i Fortschritta, a to niestety jest niewybaczalny z punktu widzenia silnika błąd. Czasami też nawet pompiarze podmieniają wnętrzności pompy z Horcha do Ify i wtedy też to kiepsko chodzi i nikt nie wie dlaczego? Tu niestety jest trochę pułapek i trzeba na tym dobrze się znać.

Ad.2.)
Bez rozbierania trudno będzie, bo byś musiał dokładnie wiedzieć jak mają się poszczególne obroty na wejściu i wyjściu przy poszczególnych przełożeniach. Generalnie najłatwiej będzie rozebrać most i zwolnice, i policzyć zęby na kołach. Szybki most od typowej IFY W-50 miał na ataku 12/27, a wolny 11/28 zębów (poza tym były jeszcze wersje 9/30, 10/29 i najszybszy 13/26 - ale to już specjalne wersje lub inne pojazdy/maszyny). Do tego dochodziły zwolnice w wersji szybkiej 17/31 i w wersji wolnej 13/31, co w sumie razem daje 10 różnych możliwości ustawienia, więc łatwo nie będzie. Jak byś potrzebował, to mam większość z tych kompletów i wystarczy tylko poprzekładać.

Materiałów trochę mamy (w tym jedną perełkę - polską oryginalną i prawie nową instrukcję obsługi Twojego Horcha), a resztę w głowie wink Co szukać, jak, gdzie i za ile, to niestety dziś już ciężki temat, bo z reguły ludzie co mają takie rzeczy na sprzedaż, to i tak nie bardzo się orientują w temacie i najlepiej sam musisz to sprawdzić osobiście. Poza tym, tak jak pisałem prędzej w oficjalnym obiegu na rynku wielu części do Horch'a już nie uświadczysz. Zostają tylko podobni Tobie zapaleńcy, miłośnicy marki i łut szczęścia, bo nieraz na złomie, strychach, piwnicach czy w przysłowiowej starej szopie można znaleźć takie cuda, że aż szczeka opada...

Jak masz papiery z naprawy w Grudziądzu, to był on robiony w "naszym" Auto-Warnap'ie. Na pieczątce powinno być WNS Auto-Warnap itp.

No, no... robi się coraz ciekawiej smile

Jeśli chodzi o jakieś pozostałości po zakładach w Grudziądzu, to jedyną pozostałością jesteśmy my i nic więcej. Era Horchów w Grudziądzu skończyła się w latach 70-80-tych i później "szły" już tylko IFY, i Multicary. Pod koniec lat 80-tych nawet stolarnie dla Horchów zlikwidowano, bo nie była już potrzebna. Nie chcę Cię zniechęcać, ale będziesz musiał się mocno nagimnastykować, żeby to cudo doprowadzić do stanu z lat swojej świetności.

Zbiornik paliwa był podobny do Ify ale mniejszy - ok. 100 litrów.

Po numerach ramy wydaje mi się, że nic nie znajdziesz, chociaż warto gdzieś spróbować. W Niemczech też już większość tego typu zakładów już dawno została zlikwidowana, a czy jakiekolwiek dokumentacje są gdzieś przechowywane, to nie wiem. Nigdy się tym tematem od tej strony nie interesowałem i tu Ci niestety nic nie pomogę.


DrAndrzej napisał/a:

...
silnik starego typu mogę zdobyć - ktoś meldował mi nawet o częściach pozwalajacych przywrócić dawną postać - głowice , tuleje , pompa , ... - nie wiem czy warto ?

Czy warto? Nie wiem, to zależy od Ciebie. Jeżeli chcesz go doprowadzić do oryginału, chwalić się nim na zlotach, zbierać nagrody, budzić podziw, zachwyt i uznanie, to oczywiście, że warto. Jeżeli natomiast chcesz go doprowadzić do stanu jako takiego, bez większego znaczenia czy to oryginał czy nie, to nie warto, bo koszty na pewno będą spore, nie licząc czasu jaki mu będziesz musiał poświęcić.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

12

Odp: Horch Sachsenrng S4000/4000-1 '59 - i kika pytań

fajnie , dzieki za paczkę wiedzy

czy instrukcję uda się odkserować ? chętnie bym odkupił jako element dokumentacji ale pewnie nie na sprzedaż ?

za miesiąc musi ode mnie wyjechać C45 po pełnej odbudowie
do tego czasu do Horcha doskakuję tylko tyle żeby popchnąć sprawę do przodu i nie blokować innym - choćby stolarzowi

jakoś pół dnia wyrwę na badanie co to za most , obfotografuję porządnie  silnik - pompę i odezwę się z konkretami .
na wszelki wypadek proszę o przytrzymanie szybkiego kompletu zębatek , 

co do oryginalności - mam dylemat , i sądzę że na razie uruchamiam to co jest (wstawiając wnętrzności napędu dające jak najlepsze walory uzytkowe ).

w międzyczasie zbieram graty do oryginału .

cz posiadasz wiedze jak wyglądały oryginalne  tylne lampy ?
w internecie  zdjęcia tego auta są z przodu albo boku , a z tyłu nie znalazłem .
w instrukcji może jest jakiś rysunek ?

13

Odp: Horch Sachsenrng S4000/4000-1 '59 - i kika pytań

Instrukcja nie jest na sprzedaż, ale da się ją odkserować. Jak chcesz, to nawet poproszę miłe panie z ksero, a zrobią Ci to w kolorze i jakoś ładnie oprawią. Kosztować będzie więcej, ale będzie ciekawiej.

W instrukcji zdaje się jest jakaś fotka. Sprawdzę to.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

14 Ostatnio edytowany przez DrAndrzej (2014-10-01 14:07:14)

Odp: Horch Sachsenrng S4000/4000-1 '59 - i kika pytań

poproszę wersję De Luxe wink !

a z czystej ciekawości Twojego warsztatu chętnie odbiorę osobiście .
chyba że będę miał spiętrzenie i czas nie pozwoli to kuriera podeślę ,a na konto wpłacę co się należy 

niemiec się do mnie odezwał i pyta ile ja jemu proponuje zapłacić za oryginalną tylna os + 2 resory
chciał 300 eur , nie moja branża - jak kwota byłaby rozsądna ? pisze że komplentny most ,funkcjonujacy, na zdjęciu widać że sa tez bedny ham

czy z tym mostem oryginalnym da się cos poczarować w celach zmiany przełożenia na szybsze czyt tam juz koniec z grzebaniem ?

dzięki z góry za temat tylnych lamp - musiłabym jechac do jakiegoś muzeum tych S4000 żeby zobaczyć na żywo a i tak nie mam pewności czy to oryginał - patrzac choćby na nasze (w zasadzie Bumaru) muzeum Ursusa - wzorowac się na tym bym nie radził ...


dokumenty sa z Auto Warnapu  , książeczka , pieczątki , rachunki ,...  zrobie z tego fajną książkę pojazdu o ile właściciel sie zgodzi bo tam jest jego nazwisko i adres ...

15 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2014-10-02 23:21:01)

Odp: Horch Sachsenrng S4000/4000-1 '59 - i kika pytań

O.K., będzie De luxe smile

Po warsztacie cudów się nie spodziewaj, ale faktycznie kilka rarytasów tam się znajdzie smile Zapraszam praktycznie każdego dnia, ale prędzej najlepiej zadzwoń, co byś przypadkiem klamki nie pocałował wink

Jeśli chodzi o Horcha, to tu też mosty występowały z różnymi przełożeniami i byś musiał sam najpierw dokładnie sprawdzić co masz - niespodzianka dalej w obrazkach smile

A możesz odczytać może kto się podpisywał w tych papierach w imieniu Auto-Warnap'u? Może to mój tatko?

A teraz wspomniana niespodzianka w postaci kilku skanów z instrukcji obsługi:

Horch S 4000-1 - http://ifa-serwis.pl/galeria/forum/Horch/01.jpg
Podwozie - http://ifa-serwis.pl/galeria/forum/Horch/02.jpg
Tylne lampy - http://ifa-serwis.pl/galeria/forum/Horch/03.jpg
Ponownie Horch - http://ifa-serwis.pl/galeria/forum/Horch/04.jpg
Prędkości na poszczególnych biegach w zależności od różnych mostów - http://ifa-serwis.pl/galeria/forum/Horch/05.jpg - najszybszy w oryginale wyciągał nawet i 75 km/h!!!
Przełożenia itp. - http://ifa-serwis.pl/galeria/forum/Horch/06.jpg

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

16 Ostatnio edytowany przez DrAndrzej (2014-10-03 22:23:41)

Odp: Horch Sachsenrng S4000/4000-1 '59 - i kika pytań

Dzięki , fajne ryciny
ze swoje strony moge się podzielić książeczką do H3A
waśnie kupiłem, skany zgram na CD


sprawdzę i dam znać jakoś w nocy jakie tam są autografy wink

ZNAM TE LAMPY !!

350 EUR za parę nówek - cena zabija sad

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/ea464efd1b84.jpg

mignęły mi szkła za 120 eur , reszte jakos bym dorobił - ale juz nie pamietam gdzie to było

swoją drogą -  mam inaczej wydech , i poszukuję 2 oryginalnych nitowanych felg na przód - na tyle od wewnątrz pojda nowsze IFY , na zewnątrz oryginały to i na przód oryginały by się przydały , duzo rzeczy mi się powyjasnialo na rycinie z podwoziem



będę przelatywał w Twojej okolicy - z SO /na ND ok północy ale to nieprzyzwoita pora na wizyty raczej  , wracam autostradą , jade po pierścienie do felg 20' w okolice Michala


a tak przy okazji - mały artykulik , niestety z kilkudziesięciu zdjęć poszło to największe
http://pozabydgoszcz.pl/e-wydanie ,gdzieś tam w głębi , podkoloryzowane przez dziennikarzy - do każdego tekstu podchodza chyba ze zbytnim entuzjazmem , ale wpływ mój na to żaden

mój nr telefonu - gdyby komuś coś : - jakieś graty , słyszałem że tam gdzieś u kogos  leży silnik od Horcha i przeszkadza , wink ,....

601-633-004

Pozdrawiam


przeglądam , książka gwarancyjna - podpis nieczytelny zamaszysty zrobię skan ,

protokoły zdawczo-odbiorcze
Roman Ga--t ?


zlecenia-rachunki - podpisy nieczytelne , kilka na kazdym

przejrzysz sam ,  może po podpisach poznasz

17 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2014-10-06 00:01:04)

Odp: Horch Sachsenrng S4000/4000-1 '59 - i kika pytań

Natrafiłem na kilka ogłoszeń, chociaż pewnie już je dobrze znasz.

1) Silnik 6VD KVD, ale dobry dawca części - http://allegro.pl/silnik-ifa-6-cylindro … 94776.html

2) Dwuzakresowa pompa wtryskowa do Horcha (nie do IFY i nie do Fortschritta z silnikiem IFY) - http://olx.pl/oferta/ifa-fortschritt-e- … 9f04a521da

3) No i oryginalny silnik Horcha (stan kiepski i cena mocno przesadzona, ale jest), podobno jest drugi i na zdjęciach też sam Horch - http://olx.pl/oferta/silnik-4vd-horch-s … 37c9cb68a3

4) Tu silniki i Horchy, i podobno sporo innych części - http://olx.pl/oferta/horch-ifa-s-4001-s … fb278a67d1

5) Horch - http://olx.pl/oferta/sachsenring-horch- … fb278a67d1

6) Horch - http://otomoto.pl/ifa-horch-s40001-T3817272.html

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

18

Odp: Horch Sachsenrng S4000/4000-1 '59 - i kika pytań

Dziękuję , niektorych juz odwiedzilem - w Przysuchej spędziłem z latarką 2,5 h w garażach - stamtad przywlokłem resztki drewna na wzór  i oryginalne kierunki w stanie agonalnym - te obłe przednie , resztki rozprowadzenia powietrza , krzyżaki , żruby do koł przednich , przedni zderzak - z którego zrobie przedni zderzak :-)

po przeglądaniu tych ogłoszeń całych aut - zwłaszcza zielonego egzemplarza  - jakos mnie na Horcha wzięło

19

Odp: Horch Sachsenrng S4000/4000-1 '59 - i kika pytań

most i resory tylne kupione , nie odebrane , stanęło na 200 EUR .
manometr oleju nowy , instrukcja . grzałka do silnika  też . powolutku do przodu

20 Ostatnio edytowany przez DrAndrzej (2015-02-10 11:19:05)

Odp: Horch Sachsenrng S4000/4000-1 '59 - i kika pytań

Daawno mnie tu nie było , ale przynajmniej widac pracę :
Dzięki Piotrowi mam dokumentację auta , dręczę człowieka w jego własnym warsztacie , fajnie że podzielili się ze mną wiedzą - bo niektorych wiadomości sam bym nie zdobył
dzisiaj kilka zdj z remontu silnika :

powolutku idzie , NOWE tuleje , głowice, zawory , .... Oryginały z dawnych lat które przechował człowiek - świadomie , nie zmarnował - poratował - podzielił się zapasem - z takich elementów składanie silnika to radocha wielka . pewnie nie zna naszego forum , ale i tak Dziękuje Panie Marku !

pompa rozebrana w proch , poczyszczona ze starej farby , zdjęcia jakies nienajlepsze - zawiodla mnie trochę xperia Z3 .nieład roboczy w garazu mam nadzieję -wybaczycie ,szkoda mi czasu na ukladanki - i tak jade po nocach

http://phototive.com/dt-FXUQCPL8.jpg

http://phototive.com/dt-1G8XQHPC.jpg

http://phototive.com/dt-UW9KLIP5.jpg

http://phototive.com/dt-Q27JFJ93.jpg

http://phototive.com/dt-S4LSBC2A.jpg

NOWE głowice *rofl*

http://phototive.com/dt-TJZZH9ST.jpg

http://phototive.com/dt-1B2QNGCV.jpg


podkład epoksyd o podwyższonej odporności na temp.

http://phototive.com/dt-PQ6FFTTZ.jpg

http://phototive.com/dt-4CSNCJ0D.jpg

http://phototive.com/dt-T5564194.jpg

Reszta ciężarówki - w powijakach ale udało się odtworzyć na nowo cały drewniany szkielet ramy , jak znajdę miejsce gdzie mogłby blacharz podzialać - jakies małe pomieszczenie z ogrzewaniem choćby na miesiąc - ruszy temat blacharki - paneli przybijanych do ramy .


przy okazji - efekt 15 miesięcy mojej pracy - 6 dni po odbiorze ode mnie Ursus C45 trafił na targi EXPO w Warszawie . właścicel uradowany - przyciągał wzrok - i oby zapaliło się jeszcze kilku następnych :


http://www.e-sadownictwo.pl/images/stor … G_6774.JPG

właściwie trochę żałuję że nie zostawiłem na ciągniku tabliczki kto go wyremontował - moze byłyby z tego jakies kolejne prace ...
do dziś przpracował ok 70 h , niedługo kończy się docieranie , zmniejszymy dawkowanie oleju na cylinder , powoli przejdzie w normalniejsze warunki pracy ...