1 Ostatnio edytowany przez Forszaj 303 (2014-10-14 13:52:33)

Temat: Problem z załączniem wałka WOM

Panowie, mam taki oto problem :
1. Bez obciążenia włączam wałek WOM i chodzi na obrotach 500 i 1000 bez żadnego problemu.

2. Podłączam Orkan 2 do wałka WOM i tego wałka nie mogę załączyć. Zgrzyta i nie chce się "wbić"

3. Orkan 2 bardzo ładnie pracuje kiedy obracam go ręką. Z Ursusem C 360 chodzi bez problemu.

4. Sprawdziłem wałek WOM w moim Forszaju ZT 303 :

a) zablokowałem go deską i nie mogłem załączyć wałka WOM. Zgrzyta i nie da rady go włączyć.

b) załączyłem wałek WOM i chciałem zablokować go deską podczas jego obrotów i wyheblował mi deskę. NIe miałem siły go zatrzymać. Jest bardzo silny.

Co się dzieje i co i jak mam zrobić, żeby to naprawić ?
Dziękuję za wszelką pomoc.

Pozdrawiam
Marek

2

Odp: Problem z załączniem wałka WOM

Proponuję wcisnąć do oporu sprzęgło przed załączeniem wałka WOM, odczekać kilka sekund i dopiero załączać wałek.
Jeśli nie pomoże to znaczy że albo nie działa siłownik pneumatyczny rozłączający drugi stopień sprzęgła (po puszczeniu sprzęgła jeśli wszystko jest ok powinno być słychać syczenie przez ok 5 sekund w okolicy elektrozaworów), lub też sprzęgło jest źle wyregulowane. Co zrobić w obu przypadkach - jest napisane na forum.

3

Odp: Problem z załączniem wałka WOM

Co tu dużo gdybać zajrzyj Kolego do wątku o regulacji sprzęgła. Jest wszystko dokładnie opisane i bez problemu sobie poradzisz z naprawą.

4

Odp: Problem z załączniem wałka WOM

Najgorsze jest to, że nie mam o tym żadnego pojęcia, ani gdzie jest siłownik pneumatyczny, ani jak wygląda, ani gdzie i jak wyglądają elektrozawory. Z tym wciśnięciem sprzęgła przez kilka sekund sobie poradzę i zobaczymy efekt.
W tej sytuacji zrobię jak radzicie, poszperam na forum i zobaczymy co dalej smile

Pozdrawiam
Marek

5

Odp: Problem z załączniem wałka WOM

A jeszcze jedno, czy sprzęgło w ZT 303 , a 323 jest takie samo ?

Pozdrawiam
Marek

6

Odp: Problem z załączniem wałka WOM

Nie dam rady ... czarna magia. Czy może mnie ktoś pokierować, krok po kroku, co mam zrobić i jak to coś wygląda razem z zamieszczeniem odpowiednich zdjęć ? WIem, ze to mnóstwo pracy dla Was, ale ja na prawdę nic nie wiem na temat mechaniki i dopiero się tego uczę.

Pozdrawiam
Marek

7

Odp: Problem z załączniem wałka WOM

czytaj wcześniejsze posty bo to spory temat

8

Odp: Problem z załączniem wałka WOM

Też tak miałem. Sklejoma tarcza z dociskiem przez olej. Tak u mnie było. Ale to co Helmut mówi też nie wykluczone...

Lepiej być nie może, co będzie się okaże....

9

Odp: Problem z załączniem wałka WOM

Sprzęgło jako sprzęgło samo w sobie (303 nie miałem, ale sprzęgło w nim widziałem) jest takie samo w 323 jak w 303. Inny jest zewnętrzny mechanizm rozłączania. W 323 pierwszy stopień hydrauliczny ze wspomaganiem olejowym, drugi pneumatyczny. W 303 jest tylko pneumatyka.
Nie mam zdjęć z remontu swojego, bo wcięło. Ja bym zrobił tak.
Czy siłownik pneumatyczny chodzi, czyli czy dostaje powietrze a jak już dostaje, czy tłok z siłownika na maxa się wysuwa i wraca. Czy jest sprężyna pomocnicza która cofa dźwignię wysprzęglającą w pozycję zero. W tej pozycji sprawdź jaki jest odstęp łapek pierwszego stopnia sprzęgła od bieżni łożyska oporowego. W razie potrzeby wyreguluj. Od wyregulowanego pierwszego stopnia zacznij, następnie wyreguluj drugi stopień. Trzy śruby fi 8 po obwodzie sprzęgła. Na Forum gdzieś to jest dokładnie opisane. Po tych zabiegach powinno być OK, chyba że masz coś zrąbane w samym sprzęgle (tarcze, docisk, łapki, łożysko i inne).
Powodzenia.

10

Odp: Problem z załączniem wałka WOM

też to przerabiałem i zacznij tak jak koledzy wyżej radzą: prześledź całą drogę sprzęgła ale zapewne będzie potrzebna tylko regulacja. Mi się to przytrafiło podczas wożenia obornika. Nie było czasu na regulacje, a sprzęgła nie mogłem włączyć bo zgrzytało. Gasiłem silnik, włączałem WOM i paliłem z włączonym WOMem. Wyłączysz bez problemu nawet bez sprzęgła tylko na wolnych obrotach.

gg 5118068

11

Odp: Problem z załączniem wałka WOM

Kolego prosta sprawa od dołu  jak się położysz pod traktor zobaczysz sprzegło zacznij od tego czy w ogóle rozsprzęgla drugi stopień niech ktoś naciska pedał a ty patrz czy tarcza  dociskowa odchodzi od tarczy sprzęgłowej całą powierzchnią ja robiłem tak, że kręciłem sprzęgłem i w jednym miejscu miałem pęknięty docisk drugiego stopnia, a co do regulacji drugi stopień regulujesz śrubami 8semkami są zakontrowane, ale moim zdaniem jak chodziło to nie o regulację chodzi

W końcu się udało...............
Rolnik hobbbysta ( zmieniam hobby na wino kobiety i śpiew
Specjalista od "burz" smile

12

Odp: Problem z załączniem wałka WOM

http://images66.fotosik.pl/287/e24ddced79949966m.jpg http://images67.fotosik.pl/289/c487f4549847896em.jpg http://images67.fotosik.pl/289/a87d168d3552aabcm.jpg http://images69.fotosik.pl/287/47e41eda96ffe950m.jpg

U mnie tak wygląda sprzęgło. Regulowałem, bo łapki tarły o łożysko. Już nie trą i łożysko chodzi ładnie, ale wałka WOM nadal nie mogę wbić pod obciążeniem. O co chodzi ? Co jeszcze musze zrobić ?

Pozdrawiam
Marek

13

Odp: Problem z załączniem wałka WOM

U mnie było za niskie ciśnienie w układzie pneumatycznym i był problem, teraz jest trochę wyższeto jest lepiej. Jak najpierw włączę pneumatyczne wyciskanie, a potem steruję butem to wszystko wchodzi pięknie, a jak najpierw wcisnę butem a dopiero uruchamia się pneumatyka to zgrzyta i jest problem z uruchomieniem. Chyba już przywykłem i nie zaglądam tam.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

14

Odp: Problem z załączniem wałka WOM

Łapki tarły o łożysko bo podtarta jest już tarcza a co do pneumatyki to tylko wspomaga wciśnięcie sprzęgła żeby było lżej, zobacz czy docisk odchodzi od tarczy jak pisałem

W końcu się udało...............
Rolnik hobbbysta ( zmieniam hobby na wino kobiety i śpiew
Specjalista od "burz" smile

15

Odp: Problem z załączniem wałka WOM

WOM działa na 2 stopniu sprzęgła to teraz wyreguluj go i będzie się dało normalnie załączać wałek.

16 Ostatnio edytowany przez Forszaj 303 (2014-10-20 08:40:17)

Odp: Problem z załączniem wałka WOM

A gdzie jest drugi stopień sprzęgła i jak ono wygląda ? W ogóle czy ten drugi stopień sprzęgła oznacza, dociskanie tarczy ? Czy chodzi o coś innego ?

Pozdrawiam
Marek

17

Odp: Problem z załączniem wałka WOM

A gdzie jest drugi stopień sprzęgła i jak ono wygląda ?

Tam gdzie pierwszy i tak samo wygląda. Są dwie tarcze, Jedna od pierwszego druga od drugiego.

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

18 Ostatnio edytowany przez Forszaj 303 (2014-10-20 14:57:18)

Odp: Problem z załączniem wałka WOM

Dzięki Piotrfire


gelek79 napisał/a:

Kolego prosta sprawa od dołu  jak się położysz pod traktor zobaczysz sprzegło zacznij od tego czy w ogóle rozsprzęgla drugi stopień niech ktoś naciska pedał a ty patrz czy tarcza  dociskowa odchodzi od tarczy sprzęgłowej całą powierzchnią ja robiłem tak, że kręciłem sprzęgłem i w jednym miejscu miałem pęknięty docisk drugiego stopnia, a co do regulacji drugi stopień regulujesz śrubami 8semkami są zakontrowane, ale moim zdaniem jak chodziło to nie o regulację chodzi

Nie wiem, czy chodziło, bo jak go kupiłem, to jeszcze nie używałem tego WOM.
No i jeszcze sprawa tego sprzęgła 2 stopnia. Gdzie mam szukać tych śrub 8 ? Jak obracałem sprzęgłem to były tylko te co widać na zdjęciach. Nic innego tam nie zauważyłem.

Pozdrawiam
Marek

19

Odp: Problem z załączniem wałka WOM

Kolego stań obok ciągnika od strony pompy wtryskowej, na obudowie sprzęgła masz owalną blaszkę przykręconą dwiema śrubkami fi8. Odkręć i obracając wałem/sprzęgłem zobaczysz je na pewno. Choć od spodu też je chyba widać? :hmmm: