Odp: Instalcja pneumatyczna Forszaja szczególy
pod tym korkiem jest zawór który to pod pewnym ciśnieniem puszcza powietrze na elektrozawory
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Układ pneumatyczny » Instalcja pneumatyczna Forszaja szczególy
Strony Poprzednia 1 … 7 8 9 10 11 12 13 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
pod tym korkiem jest zawór który to pod pewnym ciśnieniem puszcza powietrze na elektrozawory
Ta kostka to zawór który dzieli obwody pneumatyczne na dwie grupy najpierw ciśnienie idzie na obwody ważniejsze później po osiągnięciu pewnego ciśnienia zasilana jest druga grupa obwodów pneumatycznych.Pod tym korkiem z tyłu jest sprężyna którą ciśnienie musi ścisnąć żeby zasilać obwody mniej ważne.
no tak ja tam mam przewód zasilający instalację hamulców pneumatycznych przyczepy
Witam.
Mam pytanie dotyczące połączenia sprężarki z kolektorem ssącym. U mnie są tam 2 takie podkładki (tulejki) jedna idzie na sprężarkę, a druga na kolektor zaś między nimi jest sprężyna. Zastanawia mnie czy przez tę sprężynę nie zasysa sprężarka, jak i silnik brudnego powietrza, które nie przeszło przez filtr powietrza?
powinna jeszcze być gumowa osłona
Dzięki Paweł. Tak mi się też właśnie wydawało, że bez jakiegoś zabezpieczenia tego to bez sensu trochę jest. Widocznie ktoś przy tym majstrował.
Gumowa osłona, a w środku niej sprężyna razem ze specjalnymi nakładkami, żeby tą osłonkę ładnie i szczelnie od kolektora przycisnąć.
A dokładnie to tak to wygląda:
Szukałem ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, jakie ciśnienie powinno utrzymywać się w układzie pneumatycznym ?
W samochodach ciężarowych jest ustawiane na 8 atm, ja w forszu ustawiłem na 7 przy takim ciśnieniu przekaźnik włącza mi się bez problemu.
U mnie nabija do 6 potem zawór zaczyna "psykać" ciśnienie schodzi do 5 i znowu nabija, spróbuję podnieść ciśnienie bo nie rozłącza mi 2 stopnia sprzęgła
Fabryczne w forszu jest max 6atm.
Ja mam leylanda więc 7atm to i tak mniej niż miał w autobusie.
Podkręciłem ciśnienie do 7 atm i drugi stopień sprzęgła działa bez problemu, ale te 7 atm trzymał tylko na wysokich obrotach a na niskich spadało do ok 5 atm. Okazało się że sprężarka praktycznie nie posiada pierścieni, aż się dziwie że jeszcze dawała jakieś ciśnienie. Zawór regulacji ciśnienia też nie trzyma, zastanawiam się czy nie kupić zaworu ustawionego fabrycznie na 8.1 ?
Na szrocie np. autobusów dostaniesz dobry regulowany zawór ja mam w zapasie.
Dzięki za piwko (a tak na przyszłość spacja przed emotką), no nie dopatrzyłeś bo sprzęgło i hamulce tęż mają wspomagnie pompka nic tu nie zmieniła tylko rurki są skrócone bo nie jest z przodu.
http://naforum.zapodaj.net/265856935d63.jpg.html Co to jest za zawór?,ucieka mi przez niego powietrze przez ten otwór zaznaczony zieloną strzalką, ewentualne przeczyszczenie go coś pomoże?, są tam jakies uszczelniacze?
Zauważyłem ostatnio jak mój 323 dłużej popracowal że wskazówka od zegara ciśnienia poszła na maxa! Zawór regulujący ciśnienie w układzie to jest ten przed butla dobrze myślę?
Jeśli od się zastał lub zacial jest możliwość jego reanimacji?
Hej. Za co odpowiedzialna jest kostka/zawór na zdjeciu? Jest tam jakis czujnik, ale miałem nieprzypiety kabel do niego. Kostaka jest założona z tyłu butli powietrza. Były do niej doprowadzone dwa cienkie przewody, oraz grubsza rurka. Jeśli ktos ma schemat instalacji pneumatycznej to bardzo bym prosił, bo nie moge znaleźć nic na forum .
https://www.fotosik.pl/zdjecie/4b03ba9a5c2a616a
Jeden cienki idzie do zegara drugi do elektrozaworow i jest jeszcze czujnik braku ciśnienia elektryczny. Do siedzenia też gdzieś z tamtad wychodził.
Czyli ten czujnik nie jest aż tak ważny. Mogę sie z nim pobawić jak porobie w polu. Musze szybko ogarnąć pneumatykę, bo nie nabija mi ciśnienia
Strony Poprzednia 1 … 7 8 9 10 11 12 13 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Układ pneumatyczny » Instalcja pneumatyczna Forszaja szczególy
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo