281

Odp: Silnik Ifa 6VD

Tomasz2017 napisał/a:
Grzegorz89 napisał/a:

To ciekawe, czy udałoby się ustawić silnik bez tej dawki dopalającej spaliny? I czy silnik byłby bardziej oszczędny, czy ona może jest jeszcze potrzebna do sprawności silnika, żeby ostatecznie mocniej odepchnąć tłok w dół...
No i to ma taką zaletę, że nie ma spalania stukowego.... Chociaż, układy skomplikowane, bardziej wrażliwe/. Ojca auto stoi już tydzień u mechanika, i nie wiedzą co jest  bo mocniej wciśniesz gazu i silnik gaśnie, na spokojną jazdę jedzie.... Dobra tyle bo znowu bałagan...

w iskrowym -Nieszczelność układu dolotowego = lewe powietrze ?

Diesel- paliwo, filtry

282

Odp: Silnik Ifa 6VD

Kamil powiadaj. Jak prace (może fotki smile). Ile ramę przedłużyłeś i ile oś przednią przesunąłeś? Chłodnicę dało się obudować? I co to za filtr powietrza? Jelcz?

Lepiej być nie może, co będzie się okaże....

283 Ostatnio edytowany przez bamreras (2017-03-01 22:32:19)

Odp: Silnik Ifa 6VD

Czy małe koło zamachwe w przodzie silnika jest potrzebne? Czy mozna je pominąć?

Lepiej być nie może, co będzie się okaże....

284

Odp: Silnik Ifa 6VD

fajna opcja bez przeróbki przodu to 6ct 106 jak kolega RM i ja mam tez tak ale turbina mi zdechła to założyłem z renault midliner pasuje bez przeróbek a silnik montowany jest w autosanach lider, ja pracując w PKS sobie taka sprawiłem. moc piękna i praca silnika też,można założyć też z zetora tez lepiej chodzi a co najlepsze prędkość silnik osiąga do 2800 obrotów

285

Odp: Silnik Ifa 6VD

Że tak powiem, może fajna opcja to może i jest, ale mi potrzebna jest większa moc a nie obroty. Ścigać się nie zamierzam, aw zakresie obrotów do 2100 to 6ct107 (a nie 106) ledwo z czwórką ify daje rade.

Lepiej być nie może, co będzie się okaże....

286

Odp: Silnik Ifa 6VD

6ct 107 ma zapas mocy. z obrotówką kazde pole orze biegiem ll-4. ify nawet niema co porównywać do 6 ct107 mół i koniec może tylko troszkę mniej palić w orce ten mi spala 15-16 litrów na he. obejrzyj moje https://www.youtube.com/user/polonezv6

287

Odp: Silnik Ifa 6VD

Dobra. Nie gotuj sie. Temat wałkowany od lat i od lat to samo... jeszcze mu złote tłoki założyć i silnik nad silniki. Jak byś kilka poprzednich moich postów poczytał to byś wiedział że nie potrzebuje kolejnego silnika z wysterowaną dawką paliwa, a woła do roboty co mi pod górkę faka nie pokaże. Wpadnij w moje tereny to zobaczysz ile faktycznie ma zapasu.
Wole ciągnik nawet pół metra przedłużyć niż dalej kombinować jak moje gôrki obrobić.

Lepiej być nie może, co będzie się okaże....

288

Odp: Silnik Ifa 6VD

Vistula się nie podniecaj. Zaczep do swojej wyścigówki jeszcze jeden korpus i przyjedź do mnie czy do Marka tj Bamberasa  spróbuj coś zaorać . Na jednym końcu będziesz się  śmiał a na drugim z robił wielkie oczy bo z 4 II zejdziesz na 10m na 3II a pomijając wszystkie inne biegi po drodze... Ja na tej twojej ziemi to bym 2 zapinał.... wink

289

Odp: Silnik Ifa 6VD

vistula tak z innej beczki na jaką moc staktowany masz silnik leylanda? no idziesz jak szatan.

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

290

Odp: Silnik Ifa 6VD

Jak ma z autosana h9 to oryginał było 150KM, z h10 170KM. Oba mają fabrycznie 2600obr i koło tego jest ta moc. Momenty obrotowe odpowiednio 490 i 600NM przy 1600obr. Fabrycznie zużycie paliwa coś koło 225g/KWh. I to zużycie to jedyny plus tych silników. A pierwsze autosany h9 miały go ustawione na około 135KM i 430NM.
porównywalnie IFA 6VD14,5/12-2SRW, czyli ten co u mnie w forszu wczoraj wylądował ma 170KM przy 2200obr, 660NM prz 1250obr i zużycie paliwa 218-245g/KWh.

Lepiej być nie może, co będzie się okaże....

291

Odp: Silnik Ifa 6VD

czego oczekujesz jak wyjedziesz w pole? big_smile powzmacniaj pług smile

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

292

Odp: Silnik Ifa 6VD

Raczej nie bedzie musiał wzmacniać pługa bo chyba już wszystkie pocioł na grubera , Ale taka konfiguracja z tym silnikiem daje już wiele. Napewno nie bedzie się męczył widząc górke

293

Odp: Silnik Ifa 6VD

Marek już go masz w ramie czy jeszcze na ziemi leży? Wiosna idzie...

294 Ostatnio edytowany przez bamreras (2017-03-03 16:02:37)

Odp: Silnik Ifa 6VD

Prawie w ramie. Brakuje pod przednimi poduszkami. Podobno tak wszystko pasuje a jednak kilka detali trzeba dopracować...

Lepiej być nie może, co będzie się okaże....

295

Odp: Silnik Ifa 6VD

jak tylne pasują to przednie to chyba kwestia wysokości , musisz mieć jakieś  podkładki pod stopę silnika, ifa ma pasować w rame , ale u mnie przy montażu 6 ct okazało się że coś silnik (strzela) w lewo ok. 1,5cm i tak jest i tak chodzi na połówce kondona, ważne żeby był w osi skrzyni.

296 Ostatnio edytowany przez bamreras (2017-03-03 20:41:04)

Odp: Silnik Ifa 6VD

Oś jest i wsio pasuje na wysokość. Wisi nad ramą bo śruby na obudowie filtra były za wysokie i w ramę chaczyły. Do tego most mam narazie przykręcony "na czuja" i musze go pare cm ddo przodu dać.
Dziś dorobiłem mocowanie pod sprężarkę, napinacz pasków, aktualnie montuje pompe wspomagania. Po tym pozostaje poskładać alternator i można silnik osadzić..  Jak już legnie na poduszkach to zajmę się sprzęgłem gumowym.

Lepiej być nie może, co będzie się okaże....

297 Ostatnio edytowany przez jano323 (2017-03-03 22:23:52)

Odp: Silnik Ifa 6VD

z całym szacunkiem dla twojej wypowiedzi : ale jeszcze nie ma silnika ? a mówisz że oś jest ? skąd wiesz ?
zwolnice  na kobyłki przód  na kobyłki, silnik na solidny wózek nie zależny ze skrzynią  i najlepiej idealne podłoże i jazda no i kilka instrumentów (tak nazywam) musi byc w pionie i w poziomie ,
może Ameryki nie odkryłem ale tak robiłem.

a i dodam że poduszki jak już to od 303 (zdrowe) a nie gumisie od 323.

298

Odp: Silnik Ifa 6VD

nie wszyscy mówią dobrze o silniku 6ct 107, ci którzy kupili i zamontowali z h9 musza grzebać przy pompie wtryskowej   poniewaz kierowca tez potrzebuje oszczędności i zmniejsza dawkę paliwa. Musiałem popuscic śrubę 1,5 obrotu, jesli chodzi o ustawienie mam ustawionego na 150 km.  Ziemie mam rożne gliny i piaski, ostatni sezon nie zeszedłem poniżej biegu ll-4nawet przy ostatnich suszach, a jesli chodzi o silnik wkoncu przez ostatnie 2 sezony nie sciagałem głowicy jak to w ifie bywało.Silnik mnie nie kosztował duzo po kapitalce dałem za niego 700 zł u mnie w zakładzie i mam jeszcze jeden na czesci.

299

Odp: Silnik Ifa 6VD

Stan na dziś: https://drive.google.com/file/d/0B2lhkv … p=drivesdk
Jutro zakładam kabine i zaboeram się za przedłużenie przewodów hydraulicznych. Do tegp nowe wiązki kabli w ramę i lekko przebudoać układ pneumatyczny. Do żniw chyba zdąże.... smile

Lepiej być nie może, co będzie się okaże....

300

Odp: Silnik Ifa 6VD

Kurde jest roboty. Marek masz jakiś budżet zablokowany i liczyłeś ile to wszystko orientacyjnie wyniesie?