Odp: Silnik Ifa 6VD
Posiadam maszyny z silnikami ifa 6w;6l i 6ke mana spalanie bardzo podobne oczywiście palą mniej niż 4ki.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Silnik Ifa 6VD
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 … 17 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Posiadam maszyny z silnikami ifa 6w;6l i 6ke mana spalanie bardzo podobne oczywiście palą mniej niż 4ki.
...Z kolei ifa 6vd 14,5/12-1 SRW osiagała 170KM przy 2200obr, jednak mkmentu obrotowego dla tak ustawionego silnika nigdzie nie znalazłem.
Jak szukasz takich danych to wystarczy napisać, zresztą już tu kiedyś chyba wykresy wklejałem.
....
Podejrzewam Piotrze że mówiac o tych 100KM myślisz o silniku ograniczonym do obrotówdo 1200-1500obr tak by max mocy nie osiągał by go diabli nie wzięli....
Diabli tak szybko go nie wezmą, bo nie każdy sprzęt potrzebuje dużych obrotów. Te silniki swoje maksymalne momenty osiągają w zakresie od 1200 do 1400 obrotów i jak ktoś potrzebuje tylko momentu, to mu większych obrotów nie potrzeba. Tak np. jest w agregatach prądotwórczych, gdzie max. obr. to 1500 obr/min, co też wynika z potrzeby uzyskania odpowiedniej częstotliwości w sieci.
Moc i moment najbardziej obrazowo można ująć w powiedzeniu, że maksymalna moc silnika odpowiada za maksymalną prędkość pojazdu, a maksymalny moment obrotowy odpowiada za to, jak szybko tą prędkość uzyskamy....
A mam pytanie silnik 6VD ten co był w sieczkarniach jaką powinien miec kompresje na cylindrach?
taką że łomikiem ciężko obrócić
acha dzieki bardzo a tak w atmosferach to ile powinno byc.
Przecież to taki sam silnik jak 4sylindrowy. Znajdź ile wynosi wartość dla 4garowego i będziesz dokładnie wiedział.
Ten silnik obojętnie w jakiej będzie wersji, 2-, 3-, 4- 6- czy jeszcze więcej, to kompresję powinien mieć tą samą, tak jak pisze Grzegorz, a ile dokładnie, to z tym już bywa różnie. Generalnie im bliżej 30-tu, albo i więcej, to będzie super. Poniżej 24 trzeba już powoli przygotowywać się do remontu. Silniki te też chodzą na kompresji rzędu nawet i 16, 18-tu, ale co to za chodzenie...
Dziekuje Piotrze oto własnie mi chodziło.
Marek323 mógłbyś wstawić jakieś foto jak wyglądają Twoje sprzęty z silnikami 6 garowymi? Jak tam je zmieściłeś bez rozcinania ramy?
Cześć PiotrK,
nie masz kdzies jakeś charakterystyki prędkości tego silnika 6VD z E280(281)?
Nie jest to ten samy silnik jak w Ifie L60.
Rozwazam, jakie moze miac parametry z turbem.
Dzieki wiele.
panowie a co myślicie o silniku ifa 60 chłodzonym powietrzem i wstawieniu go do kombajnu fortschritt 524
musisz się piotrak spytać co to jest warte bo tych silników dużo nie ma
to co uważasz piotrek k o takiej możliwości wiem ze 514 miały 4 chłodzone powietrzem
Niewiem, czy to jest dobry pomysl dac do kombajna silnik chlodzony powietrzem, jest tam wiele kurzu i plewy ze zboża, to zapcha silnik.
Widzialem zapchane i upieczone silniky od Tatry co jechaly w polu okolo kombajnow.
:nie_wiem:
poulum a 514 ma silniki deutza chłodzone powietrzem
poulm a tak na marginesie nie wiesz moze jakieś namiary na miske olejowa do 524 w czechach
lub moze ma ktoś w forum
E524 ma silnik taki jak ma Ifa L60. Te silniki maja w kombajnu inne miski olejowe?
pewnie że tak niskie miski i inne pompy paliwowe tak jak silnik z autobusa do kombajnu bizon
co do chłodzenia to się uśmiejecie w clasie chłodnica była cała zabita a temperatura nie przekraczała 80 stopni dopiero teraz zauważyłem że nie przelotów i cały dzień ją przepychałem bo już nie szło przedmuchać
dobry silnik i wydajna pompa
Napiszę w tym wątku bo to też 6 VD tylko chłodzony powietrzem.
Na miejscu nie mógł odpalić. Próbowaliśmy pompować paliwo ale się nie dało więc zaczęliśmy rozkręcać dopływ paliwa. Przyklejony był zaworek w pompce wstępnej. To samo z zaworem przelewowym i jak się okazało się w domu zastane były też sekcje i listwa.Przy takim stanie rzeczy koleś sprzedał nam to za 3 tysiaki razem z dwoma akumulatorami 180 A . Pół soboty spędziłem żeby rozruszać pompę.
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 … 17 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Silnik Ifa 6VD
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo