21

Odp: znikło ciśnienie

Przy poziomie 30 litrów rurka jest zatopiona i ciśnienie powinno być, stawiałbym na ciśnieniową, pompę lub zawór.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

22

Odp: znikło ciśnienie

Pisałem to parę postów wyżej, sprawdziłeś zawór ciśnieniowy ?

23

Odp: znikło ciśnienie

Jednak po niedługim czasie ciśnienie się pojawiło i jest już ok.Teraz tylko mam pytanie czy pozostawić taką ilość oleju 30 .litrów czy coś upuścić?

24

Odp: znikło ciśnienie

Czyli masz to co ja miałem, lub coś w tym temacie czyli nieszczelność rurek zasilających pompę. Ja bym zwalał michę i naprawiał. Oczywiście przy stanie 25-30 litrów będzie dobrze, ale na przechyle może ssać powietrze i remont wału gotowy.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

25

Odp: znikło ciśnienie

Witam panowie panowie mam do was pytanie rok temu oddałem silnik do remontu zostały wymienione ( wał tuleje tłoki panewki obudowa filtra  wałek rozrządu na używany w lepszym stanie  pompa olejowa została stara ponieważ żadna nowa nie pasowała ( tak mówił mechanik)  na początku byłem zadowolony ciśnienie było 5-5,5 atm po jakimś czasie ciśnienie spadło  pod koniec żniw były już 3-2 atm dziś wyczyściłem filtry i wymieniłem na nowy papierowy  ciśnienie gdy się zapali pokazuje 4 i spada w dół aż do 2-1 atm  moja pytanie co jest nie tak żniwa  już niedługo a ja nie mam serca kombajnu sprawnego   chodzi  tu o silnik ifa  z 514 Proszę o pomoc !

Odp: znikło ciśnienie

Jak szybko spada?

27

Odp: znikło ciśnienie

majsterwichajster napisał/a:

Jak szybko spada?

Spada odrazu leci do 4 i po sekundzie zaczyna lecieć do dołu.

Odp: znikło ciśnienie

Ciśnienie zależy od:
1. Tego co jest w układzie pompowane (im większa lepkość płynu, tym większe ciśnienie <to dla tego w miarę rozgrzewania się oleju a za razem spadku jego lepkości czasami spada też ciśnienie w silnikach>)

2. Przepływu generowanego przez pompę (im większy przepływ tym większe ciśnienie)

3. Szczelin przez które wypływa ciecz (im większe szczeliny tym mniejsze ciśnienie).

Jak na początku ciśnienie jest w porządku, to znaczy że i płyn i szczeliny i przepływ są takie jak mają być.

Gdy po chwili ciśnienie spada to:
1. Może olej który jest tłoczony w układzie staje się "inny".
Może np. zawierać pęcherze powietrza - wtedy prawdopodobne jest również, że wskazówka ciśnienia będzie drgać. Przyczyną tego może być np. za niski poziom oleju, którego wystarcza do "nabicia ciśnienia" tuż po rozruchu, ale już po kilku sekundach zaczyna oleju brakować i pompowane jest powietrze. Jak poziom oleju jest dobry, to może również na tej samej zasadzie powietrze być zasysane poprzez perforację (przetarcie, pęknięcie itd.) na rurce dolotowej do pompy, która po chwili się odsłania gdy trochę oleju pójdzie do układu smarowania. A może jeszcze coś...? nie wiem

2. Przepływ w pompie się nagle zmniejsza - Nie potrafię sobie na razie wyobrazić rozsądnego wytłumaczenia takiego zjawiska, co oczywiście nie znaczy, ze przepływ nie ma prawa zmaleć z jakiejś przyczyny.

3. Szczeliny mogą się powiększyć.
Na zasadzie zwiększana się szczeliny działa działa regulacja ciśnienia zaworkiem przelewowym zamocowanym przy filtrze - jest tam kulka dociskana sprężyną do gniazda. Jak olej naciska na kulkę na tyle mocno, że da radę ścisnąć sprężynę to ją odsuwa, przez co pojawia się szczelina między kulką a gniazdem i olej odpływa. Kto wie, czy w tym przypadku z jakichś powodów kulka raz odsunięta nie ma problemów z powrotem na gniazdo.. ..może się zacina w położeniu otwartym i nie chce wrócić do czasu kiedy zgasi się silnik?

Nie wiem, czy to co napisane jest wyżej zawiera przyczynę problemu, ale warto sprawdzić czy jest wystarczająco oleju w misie. Jak koledzy we wcześniejszych postach sugerowali - można dolać oleju więcej niż trzeba o kilka litrów, aby sprawdzić, czy jest perforacja w rurce dolotowej - jeżeli przy nadmiernej ilości oleju w silniku problem zniknie, to znaczy że jest dziurawy dolot do pompy oleju i trzeba ściągnąć misę, żeby naprawić usterkę.
Warto również sprawdzić zawór przy filtrach oleju celem sprawdzenia czy kulka się nie zawiesza  - można wymontować całą podstawę filtrów i dokładnie pooglądać wszystko z każdej strony.

Powodzenia